Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
Like Tree9Likes
  • 2 Post By kaspric
  • 1 Post By skorzewski
  • 4 Post By alien
  • 2 Post By skorzewski

Wątek: Linie z zatoki łapią zadyszkę

  1. #1
    Awatar skorzewski

    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie Linie z zatoki łapią zadyszkę


    Polecamy





    Etihad zmniejsza zatrudnienie. Ale co najbardziej zaskakujące - oszczędzać zaczyna też Emirates, i to kosztem jakości obsługi na pokładzie oraz zapowiadając program dobrowolnych odejść.

    Najmniejszy, ale też widoczny w regionie Oman Air nadal naprawia swój biznes. Z wielkiej arabskiej trójki — Emirates, Etihad, Qatar Airways tylko katarski przewoźnik nie wspomina o jakichkolwiek ograniczeniach, chociaż wyraźnie w tej linii podaż miejsc jest większa, niż popyt.
    „Trójka z Zatoki" i w mniejszym stopniu Oman Air wprowadziły prawdziwy luksus do podróży lotniczych. Klasa ekonomiczna w ich samolotach różniła się od klasy biznes przewoźników europejskich tylko węższymi i gęściej rozstawionymi fotelami. Serwisem na pokładzie już praktycznie nie. Teraz te czasy powoli odchodzą do historii. Prezes Emirates, Tim Clark jeszcze na początku czerwca 2016 nie ukrywał, że obawia się końca koniunktury w transporcie lotniczym. Bo północ Afryki nadal nie wyszła z rewolucji, bo Turcy mają coraz większe problemy. Bo nie wszędzie opłaca się wysyłać samoloty z trzyklasowym podziałem, a przecież na klasie pierwszej zarabia się najwięcej. Emirates zaczęły więc powiększać klasę ekonomiczną, zapowiadają wprowadzenie ekonomii premium, do której pewnie będą coraz częściej migrować biznesmeni, którzy dotychczas korzystali z luksusowej oferty.
    Zaczęło się od pierwszego w historii (linia powstała w 1985 roku) spadku zysku, jaki Emirates ogłosiły w maju 2016. Po pierwszych 6 miesiącach 2016 spadek był jeszcze głębszy. Okazało się, że nie wszędzie opłaca się posyłać A380, a linia ma w swojej flocie tylko duże samoloty, właśnie superjumbo i Boeingi 777. Że Brazylia, Turcja i Afryka Saharyjska nie rozwijają się tak szybko, jak prognozowano. I , że wcale nie jest tak łatwo wypełnić 615 miejsc w największych Airbusach nawet w miastach amerykańskich, bo kontroferta ze strony przewoźników amerykańskich jest silna, a w momencie objęcia prezydentury przez Donalda Trumpa może być jeszcze silniejsza, zaś sam rynek mniej przyjazny.


    Więc w tej sytuacji, kiedy biznes nie jest zapewniony liniom z Zatoki nie pozostaje nic innego, jak dopasować ambicje i marzenia do realiów. Emirates oszczędzają na produkcie w klasie ekonomicznej. Na razie są to drobiazgi, ale jeśli na każdym z 40 mln pasażerów obetną dolara- dwa , to już się robią milionowe kwoty. Nie będzie więc już można brać prysznica w na krótkich rejsach w klasie pierwszej, pasażerowie klasy ekonomicznej już nie dostają chusteczek odświeżających, a za malutką buteleczkę szampana mają płacić nie 15, jak było dotychczas, ale 25 dolarów. Obydwie ceny są zresztą horrendalnie wysokie. Dodatkowo linia zmniejsza zatrudnienie i zapowiedziała program dobrowolnych odejść w dziale finansowych, księgowości oraz IT.
    Etihad już wdrożył cięcie zatrudnienia o 3 tys. osób i zrezygnował z budowania potęgi drugiej co do wielkości linii w Niemczech — Air Berlin, bo stracił na tym kilkaset milionów euro. Arabowie poddali się, Air Berlin powoli jest już przejmowany przez należące do Lufthansy Eurowings, a sam Etihad który i tak ma pełne ręce roboty z również kupioną Alitalią, poszedł na ugodę z niemiecką potęgą i zgodził się na wspólne rezerwacje na rejsach Frankfurt Abu Zabi.

    Etihad miał inny pomysł na rozwój, niż Emirates, który zdecydował się jedynie na współpracę z australijskim Qantasem. Linia przejęła nie tylko 29 proc. Air Berlin i 49 proc. Alitalii, ale także 40 proc. Air Seychelles, 19,9 proc. Virgin Australia, 24 proc. indyjskich Jet Airways i 3 proc. Aer Lingus, licząc że zawsze gdzieś na świecie będzie koniunktura w lotnictwie. Taka taktyka kiedyś doprowadziła do bankructwa szwajcarskie linie Swissair. Tylko Qatar Airways na razie nie mówi o żadnych cięciach, ale i w tym kraju niższe ceny ropy hamują lotniczy biznes. Rzeczniczka linii, Christine Sarkis nie ukrywa jednak, że Qatar Airways ogłosi od 7 stycznia wielką wyprzedaż biletów. Podobnie już zrobiły wcześniej Emirates i Etihad. Komentowano to wówczas, jako nadmiar podaży, która prowadzi do konkretnych strat finansowych.

    Linie z Zatoki łapiš zadyszkę - Lotnictwo - rp.pl










    [tapatalk] brak_podpisu
    Ostatnio edytowane przez Quantas ; 06-01-2017 o 23:00

  2. #2
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    EGGP

    Domyślnie

    wiedzialem ze tak sie to skonczy - kto nie nabije szybko tych magicznych 500 godzin to znowu bedzie sie brandzlowal przez najblizsze 5 lat jako instruktor na c152

  3. #3
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    "„Trójka z Zatoki" i w mniejszym stopniu Oman Air wprowadziły prawdziwy luksus do podróży lotniczych. Klasa ekonomiczna w ich samolotach różniła się od klasy biznes przewoźników europejskich tylko węższymi i gęściej rozstawionymi fotelami. " O ***
    sprajt2 and Tupungato like this.
    Nie latam z Pyrzowic.
    Dobra, czasem latam, ale za brak KM i wkurzający brak kiss&fly unikam jak ognia.

  4. #4
    ModTeam Photo Screener
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    No to widać dostawa kalkulatorów do "Zatoki" dotarła!
    Może jakiś przypadkowy kontener z Chin się zagubił po drodze. Lepiej późno niż wcale.



  5. #5
    Awatar skorzewski

    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    W artykule brak Info ze Emirates opoznia o rok wejście 12 A380 z powodów finansowych
    https://www.bloomberg.com/news/artic...-with-emirates

    [tapatalk] brak_podpisu
    kasmar00 likes this.

  6. #6
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Prezes Emirates, Tim Clark jeszcze na początku czerwca 2016 nie ukrywał, że obawia się końca koniunktury w transporcie lotniczym. Bo północ Afryki nadal nie wyszła z rewolucji, ...

    ... i Afryka Saharyjska nie rozwijają się tak szybko, jak prognozowano.
    Niech Clark nie robi scen - lekko licząc, potencjalnie jest do przewiezienia jakieś 100 milionów ludzi z Afryki do Europy. Wprawdzie tylko w jedną stronę, ale zawsze to coś...
    kasmar00, Qfelek, Canon and 1 others like this.
    For every solution there is a problem.

  7. #7
    ModTeam Photo Screener
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    Niech Clark nie robi scen - lekko licząc, potencjalnie jest do przewiezienia jakieś 100 milionów ludzi z Afryki do Europy. Wprawdzie tylko w jedną stronę, ale zawsze to coś...
    7 500 000 000 $ jest do podniesienia z ziemi. Każdy obywatel Europy płaci po 10 baksów za zabranie kuracjuszy którzy od dwóch lat siedzą w europejskich sanatoriach.



  8. #8
    Awatar skorzewski

    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    Niech Clark nie robi scen - lekko licząc, potencjalnie jest do przewiezienia jakieś 100 milionów ludzi z Afryki do Europy. Wprawdzie tylko w jedną stronę, ale zawsze to coś...
    oni wolą chodzić pieszo:P
    jarekch and vonMises like this.

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    wiedzialem ze tak sie to skonczy - kto nie nabije szybko tych magicznych 500 godzin to znowu bedzie sie brandzlowal przez najblizsze 5 lat jako instruktor na c152
    Niestety ale nie do końca tak jest...
    Nutę tylko 3 linie budują sytuację na rynku...

    Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

  10. #10
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Jak tutaj piszą, że EK oszczędza na chusteczkach, a jednocześnie że QR nie oszczędza, to do końca tak nie jest, bo QR już jakieś 1,5 roku zaczął cięcia. Szampana czy Baileys już się nie dostanie w eco. Wiem, że to tzw. problem mieszkańców pierwszego świata, ale QR chyba po prostu już dawno temu zaczął oszczędzać - zaraz po tym, jak cena ropy (a więc także katarskiego gazu) ostro poszła w dół.

  11. #11
    Awatar skorzewski

    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    globalna wyprzedaż w Qatar z Szanghajem za 1200 mnie rozwaliła, oni chyba muszą naprawdę gotówki potrzebować

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    95

    Domyślnie


    Polecamy

    No niekoniecznie to musi to oznaczać, pewnie i tak zarobią swoje tylko jak można powalczyć w celach marketingowych o statystyki LF to czemu nie.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •