Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie Porty będą mogły trafić w prywatne ręce


    Polecamy

    Rząd zmienia zdanie w sprawie lotnisk. Resorty skarbu i infrastruktury uzgodnią szczegóły transakcji.

    – W sytuacji, gdy zagrożone są unijne dotacje dla lotnisk regionalnych, Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze powinno rozważyć dopuszczenie do budowy portów inwestorów prywatnych – powiedział Jan Bury, wiceminister skarbu, na ostatnim posiedzeniu Sejmowej Komisji Infrastruktury. Urzędnicy z resortu Cezarego Grabarczyka potwierdzają: – Widzimy konieczność współpracy z kapitałem prywatnym, wkrótce odbędzie się pierwsze spotkanie robocze z resortem skarbu w tej sprawie – mówi Tadeusz Jarmuziewicz, wiceminister infrastruktury.

    To nowa linia w polityce rządu. Poprzednie władze uznawały, że polskie porty lotnicze nie potrzebują kapitału prywatnego. Powstał również projekt ustawy, zgodnie z którym minister właściwy do spraw transportu miał mieć możliwość odwołania każdej decyzji podjętej przez zarząd portu, m.in. tej dotyczącej sprzedaży udziałów.

    Przed szereg wyszło lotnisko bydgoskie. W maju austriacka firma Menil stanie się właścicielem 24,9 proc. udziałów w spółce zarządzającej lotniskiem. Zainwestuje 23,5 mln euro, zapewniając wkład własny niezbędny do zrealizowania inwestycji współfinansowanych przez UE.

    – Sprzedaż naszych udziałów w lotniskach regionalnych nie jest wykluczona, jednak każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie. W tej chwili nie zajmujemy się żadną z takich procedur – mówi Michał Marzec, dyrektor PP Porty Lotnicze. Jak zauważa, sama zmiana właściciela nie poprawia zdolności inwestycyjnych.

    Na rozbudowę do 2013 roku lotniska mogą wydać ponad 710 mln euro unijnych dotacji. Na wkład własny muszą znaleźć drugie tyle. Wiele spółek zarządzających portami na to nie stać.


    Źródło - Rzeczpospolita


  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Kwintesencja absurdu. Jeden główny udziałowiec (PPL), a "wiele (sic!) spółek zarządzających portami na to nie stać". Mimo to nie oddamy guzika od munduru.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #3
    Awatar robjag

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie


    Polecamy

    Wogole to jest nastepny absurd po cholere panstwo trzyma te porty lotnicze?! niech to sprzedadzą i sie zacznie nareszcie wszystko rozwijać. A nie lotnisko w WAW jest mniejsze niz HHN




    Networking the world.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •