Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 132
  1. #21

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie znam cen Turboletów L-410, ale to byłby chyba lepszy pomysł... Myślę, że dało by się go jak nie kupić to wynająć...
    Faktem jest że AN-2 może odstraszać pasażerów, poza tym w środku jest dosyć ciasno...


  2. #22
    Awatar protz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez airfan
    Faktem jest że AN-2 może odstraszać pasażerów, poza tym w środku jest dosyć ciasno...
    Oprocz tego i wileu innych ograniczeń wynikajacych ze zdrowego rozsadku zastanawiam sie jak sobie pomysłodawcy wyobrażają 'rejsowe' loty jako VFR.
    Protz


  3. #23

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wieś z tramwajami.

    Domyślnie

    A ja widząc w tym roku na Kubie rozkładowe loty na AN2 myślałem, że to skrajny hardcore i szczerze mówiąc mimo niewątpliwej egzotyki takiego lotu nie zdecydowałem się! Ale takie coś u nas zakrawa na Prima Aprilis w Maju

  4. #24
    Awatar Maciej_EPWA

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Zgadzam się z przedmówcą, jeżeli mowa o AN2. Wszystkie przewodniki, jak i znaki na ziemi ostrzegają przed korzystaniem z latania na Kubie właśnie tymi typami samolotów. Widziałem kilka nieudanych manewrów ale na szczęście wszystko skończyło się pomyślnie.
    Czy ten u nas wypali? Jeżeli prawo mówi co innego to znaczy, że mamy tutaj sprzeczność. Może komfort lotu nie będzie najwyższy ale jakoś sobie tego nie wyobrażam.

    Pozdro

  5. #25
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Świetne,zawsze uważałem że Antki świetnie nadają się do takich właśnie tras,szkoda tylko że tyle palą Na miejscu Aeroklubu Podhalańskiego pokusiłbym się o wymianę silnika na jakiś ekonomiczniejszy,bo 600 zł za osobę w 1 stronę to dużo (zważywszy na to iż za tyle można zrobić sobie fajne kółeczko FRem jak jest dogodna promocja)
    BTW tak samo jak przedmówców zastanawia mnie aspekt prawny takich działań-pewnie ani na EPNL ani na EPBC nie ma warunków do przeprowadzenia odprawy i kontroli bezpieczeństwa i pasażerowie wchodzą wprost z ulicy do samolotu,a na lotnisko można się stawić 30 sekund przed odlotem (bo potem ciężko dogonić kolującego Antka)
    Życzę im rozwinięcia skrzydeł,może inne aerokluby zechciałyby uruchomić lokalne połączenia,z których zyski możnaby zainwestować w rozbudowę infratuktury,modernizację Antków,dzięki czemu w ciągu kilku(nastu) lat powstałyby linie AP Airlines,będące konkurencją dla LOTu i JetAir,a może nawet i PKP oferując tanie krajowe przeloty Kto wie,może to jest przyszłość podupadającego Aeroklubu Polskiego

    P.S.Te 600 zł to w 1 czy w 2 strony Bo jak za jedną to nieźle zdzierają,gdyż przy założeniu że tankują w Petrolocie za 4,60/l to koszt paliwa wychodzi 1380 zł,po podzieleniu tego przez 5 (tyle może być chętnych) wychodzi 276 zł,do tego amortyzacja,wynagrodzenie pilotów i busik na EPBC 150 zł to 426 zł czyli 174 zł czystego zysku na 1 pasażera,razy 5 to 870 zł zarobku za jeden półtoragodzinny lot Licząc 20 lotów w miesiącu wychodzi 17400 zł miesiecznie-w sam raz na kolejne inwestycje w linie Aeroklub Podhalański Airlines :P


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  6. #26

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Owszem 600 złotych to nie jest mało. Ale co z osobami które nagle potrzebują dostać się do Warszawy czy w inne miejsce w kraju jak np. Gdańsk? W samym Nowym Sączu jest ok. 80 parę tysięcy mieszkańców a co z innymi, mniejszymi i większymi miejscowościami w pobliżu? Przejazd do Krakowa zajmuje ~2h, potem odprawa i 50min lotu. W sumie potrzebowali by ~4h aby dostać się do Warszawy. Zapewne w ciągu dnia znajdzie się tych 10 biznesmanów którzy będą na gwałt potrzebowali dostać się do stolicy lub przesiąść się tam w inną krajówkę lotu. Pomysł świetny choć rzeczywiście jego największym minusem jest An2. Miejmy nadzieje że wypali, zakupią/wynajmą jakiegoś Turboleta a w ich ślady pójdą inne aerokluby i jak kolega wspomniał wyżej da to bardziej komfortowe i szybsze możliwości transportu po kraju likwidując częściowo monopol przepełnionych PKP i drogiego (nie zawsze) LOTu/JetAir.


    ps.
    Ciekawe kiedy doczekamy się "Łososina Airlines" Jak nie lotniska to linie lotnicze - Polska

  7. #27
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez 6182
    Świetne,zawsze uważałem że Antki świetnie nadają się do takich właśnie tras...
    Szkoda tylko, pomijając wszelkie aspekty prawne, że można nimi latać wyłącznie VFR i w dzień, zatem jestem ciekaw jaki potencjalny pasażer, na dodatek zamożny (a chyba tylko taki kupi bilet za 600 zł) zaryzykuje podróż samolotem nie mając pewności, że doleci na czas, o ile w ogóle.

  8. #28
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Może i bym do tego wsiadł, ale silnik to bym wolał jakiś nowoczesny, przystosowany
    do takiego samolotu. Troszkę bym się obawiał nawet remontowanego silnika z 1947 roku :/
    No dobra, niech on nawet będzie z 1985 roku... To też odstrasza:

    Status: Preliminary
    Date: 10 MAY 2008
    Time: 17:30
    Type: Antonov 2
    Operator: Victor Avia
    Crew: Fatalities: 1 / Occupants: 2
    Passengers: Fatalities: 0 / Occupants: 0
    Total: Fatalities: 1 / Occupants: 2
    Airplane damage: Written off
    Location: Lucica (Romania)

    Oraz: » all 295 hull-loss occurrences

    Sądzę, że nawet jakbym był maniakiem lotnictwa takim jak członkowie aeroklubów,
    to bym czym prędzej pozbył się (będąc władnym) tego wyrobu...
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  9. #29
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RobCopter
    Szkoda tylko, pomijając wszelkie aspekty prawne, że można nimi latać wyłącznie VFR i w dzień
    An-2 ma pełne wyposażenie do lotów IFR. Zanim OKL (ówczesny OSPL) zakupił Mewy, właśnie na "Antkach" prowadzono szkolenie w lotach IFR.

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Troszkę bym się obawiał nawet remontowanego silnika z 1947 roku
    Wątpie, że którykolwiek z An-2 używanych w Polsce jest z tego rocznika.

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Sądzę, że nawet jakbym był maniakiem lotnictwa takim jak członkowie aeroklubów,
    to bym czym prędzej pozbył się (będąc władnym) tego wyrobu...
    Nie zarzyna się kury, która znosi jaja. An-2 to bardzo dobry samolot. W swojej klasie przewyższa niektórych swoich zachodnich odpowiedników.
    Niemniej muszę się zgodzić, że na miejscu pomysłodawców postarałbym się raczej o jakiegoś Turboleta lub An-28.

  10. #30
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    An-2 to bardzo dobry samolot. W swojej klasie przewyższa niektórych swoich zachodnich odpowiedników.
    Niemniej muszę się zgodzić, że na miejscu pomysłodawców postarałbym się raczej o jakiegoś Turboleta lub An-28.
    Nie znam się na tym, być może jest to dobry samolot, w końcu szwajcarskie zegarki
    mają po 100 lat i działają po renowacji, więc myślę ze to dobre porównanie. Tym niemniej
    ze względów psychologicznych wybrałbym coś innego. Ludzie niezwiązani z lotnictwem
    kojarzą rosyjskie samoloty głównie z ich katastrofami, zwłaszcza jeśli chodzi o te starsze
    typy... Sądzę także, że ich problemy nie wynikały tylko z jakichś wad konstrukcyjnych jedynie,
    jest cała masa czynników które doprowadzały do fatalnych skutków. Tym niemniej
    wątpię by biznesmen będzie chciał podróżować takim samolotem... Choćby go przekonywać,
    że jest bardzo bezpieczny.
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  11. #31
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Tym niemniej
    ze względów psychologicznych wybrałbym coś innego.
    A cóż to za "względy psychologiczne"? Do DC-3 rocznik 1935 też bałbyś się wsiąść?
    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Ludzie niezwiązani z lotnictwem
    kojarzą rosyjskie samoloty głównie z ich katastrofami, zwłaszcza jeśli chodzi o te starsze typy...
    Na dzień dzisiejszy nie ma w Polsce ani jednego An-2 wyprodukowanego w ZSRR - o ile się nie mylę.

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Nie znam się na tym, być może jest to dobry samolot,
    To jest bardzo dobry samolot. Każdy mechanik i pilot, który miał kiedykolwiek do czynienia z An-2 powie ci to.
    Osobiście o wiele pewniej czuję się lecąc w 40-letnim An-2 wyprodukowanym i używanym w Polsce niż w 40-letniej Cessnie-172 czy innym Piperze sprowadzonym z Usiech.

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Tym niemniej
    wątpię by biznesmen będzie chciał podróżować takim samolotem... Choćby go przekonywać,
    że jest bardzo bezpieczny.
    Zawsze może jechać Intercity i ryzykować kilkugodzinny postój na stacji Szczere Pole...

  12. #32
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Do DC-3 rocznik 1935 też bałbyś się wsiąść?
    oczywiście. nie ufam osobiście takim starym sprzętom... może to kwestia SPL

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Zawsze może jechać Intercity i ryzykować kilkugodzinny postój na stacji Szczere Pole...
    A taki aeroklub to by więcej zarobił, jakby pas wybetonował, zakupił 1 bizjeta i byłoby po problemie... Szybciej, a co do ceny - ów wspomniany biznesmen ma kasę...
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  13. #33
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    A taki aeroklub to by więcej zarobił, jakby pas wybetonował, zakupił 1 bizjeta i byłoby po problemie...
    Proste, wszak co to jest kilkadziesiąt milionów dolarów dla aeroklubu...

    Co do staroci to ja bym wiele dał za lot Dakotą, Antkiem też z przyjemnością bym poleciał. Ale traktując to jako ciekawostka, a nie regularne połączenie (i za taką cenę).
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  14. #34
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Wszyscy dyskutujecie o typie samolotu i cenie, a pytanie podstawowe, to czy z tego Nowego Sacza rzeczywiscie pchalyby sie tabuny pasazerow.

  15. #35
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    Wszyscy dyskutujecie o typie samolotu i cenie, a pytanie podstawowe, to czy z tego Nowego Sacza rzeczywiscie pchalyby sie tabuny pasazerow.
    Aeroklub Podhalański chyba jest zorientowany w potrzebach lokalnego rynku - inaczej nie brałby się za to przedsięwzięcie.

  16. #36
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Cytat Zamieszczone przez RobCopter
    Szkoda tylko, pomijając wszelkie aspekty prawne, że można nimi latać wyłącznie VFR i w dzień
    An-2 ma pełne wyposażenie do lotów IFR. Zanim OKL (ówczesny OSPL) zakupił Mewy, właśnie na "Antkach" prowadzono szkolenie w lotach IFR.
    Może mieć nawet "glass cocpit", TCAS, GPWS i co tam jeszcze chcesz tylko, że przewóz pasażerów na samolocie JEDNOSILNIKOWYM dopuszczony jest wyłącznie jako VFR, w dzień.

  17. #37
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RobCopter
    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Cytat Zamieszczone przez RobCopter
    Szkoda tylko, pomijając wszelkie aspekty prawne, że można nimi latać wyłącznie VFR i w dzień
    An-2 ma pełne wyposażenie do lotów IFR. Zanim OKL (ówczesny OSPL) zakupił Mewy, właśnie na "Antkach" prowadzono szkolenie w lotach IFR.
    Może mieć nawet "glass cocpit", TCAS, GPWS i co tam jeszcze chcesz tylko, że przewóz pasażerów na samolocie JEDNOSILNIKOWYM dopuszczony jest wyłącznie jako VFR, w dzień.
    To trzeba od razu tak pisać. An-2 może być używany do wielu rzeczy, nie tylko do przewozu pasażerów, a w formie, którą ty zapodałeś, można wywnioskować, że An-2 nie ma oprzyrządowania do lotów IFR.

  18. #38
    Awatar krecik01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    New Sącz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    Wszyscy dyskutujecie o typie samolotu i cenie, a pytanie podstawowe, to czy z tego Nowego Sacza rzeczywiscie pchalyby sie tabuny pasazerow.
    Szczerze mówiąc, to chyba nawet dla Aeroklubu jest to zagadka... Zobaczymy po pierwszych lotach co z tego wyjdzie. Owszem jest u nas w mieście i okolicach paru biznesmenów, polityków, którym może zależeć na czasie i taki szybki transport do Wawy może się przydać. Może i warszawiacy będą korzystać z takich lotów by szybciutko i bez niepotrzebnego stania w korkach dostać się na wczasy do Krynicy, Rytra Piwnicznej itd. Jak to zwykle bywa, czas pokaże ...
    Wszystko jest kwestią czasu...

  19. #39

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie Ekonomia :)

    Myślę, że żeby wychodzić z czymś na rynek to trzeba najpierw zrobić jego analizę...
    Jeśli takie połączenie ma nie okazać się fiaskiem to trzeba by było je porządnie rozreklamować... Myślę, że... najpierw w najbliższej okolicy oraz w Warszawie... Przecież ten interes ma przynosić zyski dla aeroklubu, a nie być tylko (w Polsce) egzotyką... -tak?


  20. #40

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wieś z tramwajami.

    Domyślnie


    Polecamy

    Ja czekam na pierwszy opis w gazecie jak to businessman kupił bilet ale zrezygnował z przerażeniem z lotu jak zobaczył samolot

Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •