Strona 1 z 7 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 132
  1. #1
    Awatar krecik01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    New Sącz

    Domyślnie Lotnicze połączenie Nowego Sącza z Warszawą.


    Polecamy

    Pisze o tym dopiero dziś, bo dziś wpadła mi w ręce piątkowa Gazeta Krakowska. Jest w niej artykuł o tym, że Aeroklub podhalański z siedzibą w Łososinie Dolnej uruchamia lotnicze połączenie ze Stolicą. Loty jak narazie mają odbywać się w poniedziałki i piątki. Wylot z Łososiny o godz 7;00 i powrót o godz 17. An-2 bo takim samolotem będą wykonywane loty będzie lądował w podwarszawskich Babicach, skąd do centrum pasażerów ma zabrać bus. Max ilość pasażerów jakie mogą wejść na pokład to 10 (teoretycznie 12 ale zabraniają tego unijne przepisy, tak przynajmniej piszą w artykule). Bilet ma kosztować ok. 600zł.

    Jak widać nie jest to dokładny tekst artykułu, tylko jego streszczenie, w którym chciałem zawrzeć najważniejsze kwestie

    Gdyby to nie był odpowiedni dział, prosze moda o przeniesienie
    Wszystko jest kwestią czasu...

  2. #2
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Przecież prima aprilis już dawno był...
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Chyba wygodniej i ciszej pojechać Bemem albo Pieninami...

  4. #4
    Mat
    Mat jest nieaktywny
    Awatar Mat

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Kraków
    Pozdrawiam, Mateusz

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    Fajne, ciekawe czy dużo chętnych znajdzie się za 600 zł. Część się skusi bo samolot atrakcyjny a część jak zobaczy samolot to pojedzie pociągiem :-P
    Zawsze to jakiś test popytu na takie loty zanim się rzucą budować lotnisko na Podhalu.

    Czy An-2 był na tej liście z rosyjskimi samolotami które na terenie UE nie mogą wozić pasażerów? gdzie ją teraz znaleść?

  6. #6
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    A Antki to w ogóle nie są teraz w kategorii "specjalny"? Swoją drogą ciekawe ile taki Antek z 10 pasażerami i bagażem będzie leciał do Wawy... Czy nie będzie musiał dotankować po drodze? Pomysł delikatnie mówiąc chybiony. Skytruckiem, Turboletem czy podobną maszyną to może miałoby sens.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Ostatnią owego antka widziałem Przemalowany, latał trochę kółek nad miastem (pierwszy raz go nad NS widziałem) więc można by się domyślać że przeszedł jakiś remont.

  8. #8
    Awatar mastrangelo

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kondziu
    można by się domyślać że przeszedł jakiś remont
    Tak. Zmieniliśmy lakier na nowy, niebieski z białym pasem.
    http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6205930 - fotka podczas "delakieryzacji" - miałem w tym swój udział
    Cytat Zamieszczone przez Mimi
    część jak zobaczy samolot to pojedzie pociągiem :-P
    Teraz naprawdę dobrze wygląda - jak nowy 8)

  9. #9
    Awatar krecik01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    New Sącz

    Domyślnie

    Frik w artykule piszą, że lot zajmie ok 2h. Co do reszty pytań może Mastrangelo Ci odpowie, bo chyba jest dość blisko związany z EPNL, czyż nie

    Potwierdzam Antek w nowym malowaniu prezentuje sie bardzo dobrze

    No nic, zobaczymy po pierwszych lotach co z tego wyjdzie ...
    Wszystko jest kwestią czasu...

  10. #10
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    A jak w środku to wygląda? Bo jedyny Antek którym leciałem wyglądał gorzej niż najpodlejsze PKSy sprzed paru lat.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  11. #11
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Ciekawa inicjatywa.Ale jak to wyjdzie w praniu?????Zobaczymy.Zamach na monopol LOTU

  12. #12
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arthur1975
    Zamach na monopol LOTU
    A Jet Air?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  13. #13
    Awatar SWISSboi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arthur1975
    Ciekawa inicjatywa.Ale jak to wyjdzie w praniu?????Zobaczymy.Zamach na monopol LOTU
    Tia... juz widze te tlumy pedzace zeby poleciec "tym czyms".... raczej tylko pasjonaci...
    Oby to tylko do miedzynarodoej TV nie trafilo ;-)

  14. #14
    Awatar protz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Musze przyznac, ze nie pamiętam az tak niedorzecznego pomysłu.
    Aż sie nie chce wierzyc, ze ten artykuł jest na serio.
    Protz


  15. #15
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Aeroklub Podhalański nie posiada certyfikatu AOC, wymaganego do zarobkowego przewozu lotniczego. Na tym w zasadzie powinna się wszelka spekulacja zakończyć. Chyba, że go uzyskali w ostatnim czasie.

  16. #16
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    A AOC nie jest wymagany przy przewozach powyżej 12 czy kilkunastu osób?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  17. #17
    Awatar RobCopter

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat z Prawa Lotniczego:

    "Dział VIII. Lotnicza działalność gospodarcza

    Rozdział 1. Koncesje

    Art. 164. 1. Koncesji na podjęcie i wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie
    przewozu lotniczego udziela Prezes Urzędu zgodnie z rozporządzeniem nr 2407/92/EWG z dnia
    23 lipca 1992 r. w sprawie licencjonowania przewoźników lotniczych.
    2. Do lotów lokalnych nieobejmujących przewozu lotniczego miedzy różnymi lotniskami
    stosuje się przepisy dotyczące koncesjonowania zawarte w rozporządzeniu nr 2407/92/EWG z
    dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie licencjonowania przewoźników lotniczych, z wyjątkiem art. 5 ust.
    1-4 i 6 tego rozporządzenia.
    3. Z obowiązku uzyskania koncesji jest zwolniony przedsiębiorca prowadzący działalność
    gospodarczą w zakresie przewozu lotniczego wykonywanego wyłącznie przy użyciu statków
    powietrznych bezsilnikowych lub o masie startowej nieprzekraczającej 495 kg."

    Zatem moim zdaniem nie jest istotne ilu pasażerów. Mogę się oczywiście mylić ale w takim razie chętnie przeczytam tu jakiś konkretny przepis. Gdyby jednak tak było to po co AOC posiadają firmy latające na PA 34, Bell 206 itp.?
    Aeroklub Podhalański ma oczywiście AOW ale z treści artykułu wynika, że myślą na poważnie (chyba mało to poważne z ich strony) o PRZEWOZIE LOTNICZYM, a nie o LOTACH WIDOKOWYCH.
    Jestem też bardzo ciekaw metody spełnienia zapisów w OPS1 w przypadku operowania An-2.

  18. #18
    Awatar mastrangelo

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    Czy nie będzie musiał dotankować po drodze?
    Jak wszyscy pewnie wiemy Antek w zbiornikach mieści 1240 l paliwa, co daje mu 900 km zasięgu. Paliwa starczy na lot w obie strony. Nie ma nawet potrzeby tankować do pełna
    Cytat Zamieszczone przez frik
    ciekawe ile taki Antek z 10 pasażerami i bagażem będzie leciał do Wawy...
    Prędkość przelotowa przy masie startowej 5000kg wynosi: ekonomiczna- 170 km/h, a maksymalna przlotowa- 201-214 km/h (w zależności od wysokości).
    W linii prostej odległość między EPNL a EPBC wynosi 281,5 km. W obszarze EPWA trzeba latać po trasach VFR, przyjmijmy, że mamy 300 km. Przy prędkości 200 km/h to będzie 1,5 godz.! Do tego 30 minut na nieprzewidziane sytuacje (korki :P) i mamy 2 godziny.
    Cytat Zamieszczone przez krecik01
    Co do reszty pytań może Mastrangelo Ci odpowie, bo chyba jest dość blisko związany z EPNL, czyż nie
    Tak, jestem członkiem Aeroklubu Podhalańskiego 8)

    Nasz Antek był w przeszłości wojskową salonką
    Aktualnie nie jest zbyt luksusowy, ale moim zdaniem wystarczający (loty dwugodzinne nie są uciążliwe, przynajmniej dla mnie)
    Jak znajdę zdjęcie wnętrza, to zamieszczę tutaj (jest gdzieś na którymś DVD, muszę je przegrzebać) 8)
    Mogę na razie pokazać zdjęcie kabiny pasażerskiej w trakcie wcześniejszego remontu (Widać wymontowane fotele. Wtedy usunięto toaletę i zamontowano w jej miejsce wyjście awaryjne) ale niewiele widać na tej fotce:
    http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5939032
    Mogę jeszcze dodać, że jego stan techniczny jest wyśmienity

    Z tego, co mi wiadomo to Aeroklub Podhalański starał się o przyznanie certyfikatu AOC.
    Nie jestem w temacie, bo aktualnie studiuje w Rzeszowie. Ostatnio byłem na lotnisku w weekend majowy, więc nie potrafię potwierdzić lub zaprzeczyć informacji o tym połączeniu. Nie będe pisał czego nie wiem
    Na lotnisku będe dopiero w Boże Ciało. Z tego co jest napisane w tym artykule pierwszy lot odbędzie się wcześniej.

  19. #19
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mastrangelo
    Jak wszyscy pewnie wiemy Antek w zbiornikach mieści 1240 l paliwa, co daje mu 900 km zasięgu.
    Właśnie nie wszyscy stąd pytania
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  20. #20

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie


    Polecamy

    ja bym sie bal latac

Strona 1 z 7 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •