Przecież prima aprilis już dawno był...
Pisze o tym dopiero dziś, bo dziś wpadła mi w ręce piątkowa Gazeta Krakowska. Jest w niej artykuł o tym, że Aeroklub podhalański z siedzibą w Łososinie Dolnej uruchamia lotnicze połączenie ze Stolicą. Loty jak narazie mają odbywać się w poniedziałki i piątki. Wylot z Łososiny o godz 7;00 i powrót o godz 17. An-2 bo takim samolotem będą wykonywane loty będzie lądował w podwarszawskich Babicach, skąd do centrum pasażerów ma zabrać bus. Max ilość pasażerów jakie mogą wejść na pokład to 10 (teoretycznie 12 ale zabraniają tego unijne przepisy, tak przynajmniej piszą w artykule). Bilet ma kosztować ok. 600zł.
Jak widać nie jest to dokładny tekst artykułu, tylko jego streszczenie, w którym chciałem zawrzeć najważniejsze kwestie
Gdyby to nie był odpowiedni dział, prosze moda o przeniesienie
Wszystko jest kwestią czasu...
Artykuł ----> http://www.nowamalopolska.pl/newsysn...php?idwyb=1833
Fajne, ciekawe czy dużo chętnych znajdzie się za 600 zł. Część się skusi bo samolot atrakcyjny a część jak zobaczy samolot to pojedzie pociągiem :-P
Zawsze to jakiś test popytu na takie loty zanim się rzucą budować lotnisko na Podhalu.
Czy An-2 był na tej liście z rosyjskimi samolotami które na terenie UE nie mogą wozić pasażerów? gdzie ją teraz znaleść?
A Antki to w ogóle nie są teraz w kategorii "specjalny"? Swoją drogą ciekawe ile taki Antek z 10 pasażerami i bagażem będzie leciał do Wawy... Czy nie będzie musiał dotankować po drodze? Pomysł delikatnie mówiąc chybiony. Skytruckiem, Turboletem czy podobną maszyną to może miałoby sens.
Ostatnią owego antka widziałem Przemalowany, latał trochę kółek nad miastem (pierwszy raz go nad NS widziałem) więc można by się domyślać że przeszedł jakiś remont.
Tak. Zmieniliśmy lakier na nowy, niebieski z białym pasem.Zamieszczone przez kondziu
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6205930 - fotka podczas "delakieryzacji" - miałem w tym swój udział
Teraz naprawdę dobrze wygląda - jak nowy 8)Zamieszczone przez Mimi
Frik w artykule piszą, że lot zajmie ok 2h. Co do reszty pytań może Mastrangelo Ci odpowie, bo chyba jest dość blisko związany z EPNL, czyż nie
Potwierdzam Antek w nowym malowaniu prezentuje sie bardzo dobrze
No nic, zobaczymy po pierwszych lotach co z tego wyjdzie ...
Wszystko jest kwestią czasu...
Ciekawa inicjatywa.Ale jak to wyjdzie w praniu?????Zobaczymy.Zamach na monopol LOTU
Aeroklub Podhalański nie posiada certyfikatu AOC, wymaganego do zarobkowego przewozu lotniczego. Na tym w zasadzie powinna się wszelka spekulacja zakończyć. Chyba, że go uzyskali w ostatnim czasie.
Cytat z Prawa Lotniczego:
"Dział VIII. Lotnicza działalność gospodarcza
Rozdział 1. Koncesje
Art. 164. 1. Koncesji na podjęcie i wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie
przewozu lotniczego udziela Prezes Urzędu zgodnie z rozporządzeniem nr 2407/92/EWG z dnia
23 lipca 1992 r. w sprawie licencjonowania przewoźników lotniczych.
2. Do lotów lokalnych nieobejmujących przewozu lotniczego miedzy różnymi lotniskami
stosuje się przepisy dotyczące koncesjonowania zawarte w rozporządzeniu nr 2407/92/EWG z
dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie licencjonowania przewoźników lotniczych, z wyjątkiem art. 5 ust.
1-4 i 6 tego rozporządzenia.
3. Z obowiązku uzyskania koncesji jest zwolniony przedsiębiorca prowadzący działalność
gospodarczą w zakresie przewozu lotniczego wykonywanego wyłącznie przy użyciu statków
powietrznych bezsilnikowych lub o masie startowej nieprzekraczającej 495 kg."
Zatem moim zdaniem nie jest istotne ilu pasażerów. Mogę się oczywiście mylić ale w takim razie chętnie przeczytam tu jakiś konkretny przepis. Gdyby jednak tak było to po co AOC posiadają firmy latające na PA 34, Bell 206 itp.?
Aeroklub Podhalański ma oczywiście AOW ale z treści artykułu wynika, że myślą na poważnie (chyba mało to poważne z ich strony) o PRZEWOZIE LOTNICZYM, a nie o LOTACH WIDOKOWYCH.
Jestem też bardzo ciekaw metody spełnienia zapisów w OPS1 w przypadku operowania An-2.
Jak wszyscy pewnie wiemy Antek w zbiornikach mieści 1240 l paliwa, co daje mu 900 km zasięgu. Paliwa starczy na lot w obie strony. Nie ma nawet potrzeby tankować do pełnaZamieszczone przez frik
Prędkość przelotowa przy masie startowej 5000kg wynosi: ekonomiczna- 170 km/h, a maksymalna przlotowa- 201-214 km/h (w zależności od wysokości).Zamieszczone przez frik
W linii prostej odległość między EPNL a EPBC wynosi 281,5 km. W obszarze EPWA trzeba latać po trasach VFR, przyjmijmy, że mamy 300 km. Przy prędkości 200 km/h to będzie 1,5 godz.! Do tego 30 minut na nieprzewidziane sytuacje (korki :P) i mamy 2 godziny.
Tak, jestem członkiem Aeroklubu Podhalańskiego 8)Zamieszczone przez krecik01
Nasz Antek był w przeszłości wojskową salonką
Aktualnie nie jest zbyt luksusowy, ale moim zdaniem wystarczający (loty dwugodzinne nie są uciążliwe, przynajmniej dla mnie)
Jak znajdę zdjęcie wnętrza, to zamieszczę tutaj (jest gdzieś na którymś DVD, muszę je przegrzebać) 8)
Mogę na razie pokazać zdjęcie kabiny pasażerskiej w trakcie wcześniejszego remontu (Widać wymontowane fotele. Wtedy usunięto toaletę i zamontowano w jej miejsce wyjście awaryjne) ale niewiele widać na tej fotce:
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5939032
Mogę jeszcze dodać, że jego stan techniczny jest wyśmienity
Z tego, co mi wiadomo to Aeroklub Podhalański starał się o przyznanie certyfikatu AOC.
Nie jestem w temacie, bo aktualnie studiuje w Rzeszowie. Ostatnio byłem na lotnisku w weekend majowy, więc nie potrafię potwierdzić lub zaprzeczyć informacji o tym połączeniu. Nie będe pisał czego nie wiem
Na lotnisku będe dopiero w Boże Ciało. Z tego co jest napisane w tym artykule pierwszy lot odbędzie się wcześniej.
Zakładki