Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
  1. #1
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie Powstanie nowa wersja Bombardiera - CRJ1000


    Polecamy

    Bombardier oficjalnie oglosil iz w 2009r wejdzie do produkcji wydluzona wersja CRJ900 o nazwie CRJ1000. Na chwile obecna firma posiada 38 zamówień na ten model samolotu. CRJ1000 bedzie mial MTW 41,600kg (91,800lb)oraz zasięg 3,140km (1,690nm) zabierając na pokład 100 pasażerów. Cena katalogowa to $46 mln

    Bombardier today officially launched a stretch version of its CRJ900, a 100-seat aircraft called the CRJ1000 that the Canadian manufacturer began discussing early last year after shelving its original CSeries plan.

    Previously designated the CRJ900X, the CRJ1000 holds a list price of over $46 million and launches with 38 firm orders, of which 15 are CRJ900 conversions. Bombardier has also secured 23 “conditional” orders and options for the type.

    Of these, Italy’s Myair as expected is converting 15 of its 19 CRJ900 regional jet orders to CRJ1000s (pictured below). The carrier’s original CRJ900 order, placed in September 2006, included rights to convert up to 15 units to the larger derivative in the event the manufacturer launched the programme.

    Air France subsidiary Brit Air has also placed a firm order for eight CRJ1000 aircraft, and has options on eight more.

    A third, undisclosed customer, has placed a firm order for 15 of the aircraft, with a conditional order for an additional 15.

    Bombardier says the CRJ1000 is scheduled to enter service in the fourth quarter of 2009. First flight is scheduled for the summer of 2008.

    “We anticipated the need for larger regional aircraft when we introduced the CRJ700 regional jet in 1997 and the CRJ900 regional jet in 2000. These aircraft are now the backbones of many airline fleets worldwide,” says Bombardier Aerospace president and chief operating officer Pierre Beaudoin.

    “Today, with the CRJ1000 aircraft, Bombardier continues to build on its ongoing commitment to product innovation. The CRJ1000 regional jet combines the proven platform, reliability and flexible cabin configurations of its predecessors with its closest competitor having up to 15% higher trip cash operating costs.”

    With a maximum takeoff weight of 41,600kg (91,800lb), the CRJ1000 aircraft will offer a maximum range of 3,140km (1,690nm) with 100 passengers, under "certain operating conditions”, says Bombardier.

    “Compared to older generation aircraft of similar passenger capacity currently in operation, the CRJ1000 will also respond to today’s environmental needs by providing substantially lower fuel consumption and achieving up to 30% reduced carbon dioxide engine emissions,” it adds.
    link
    no risk, no fun ;D


  2. #2
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    I jeszcze artykuł z lotnictwo.net

    http://lotnictwo.net/doc.php?doc=07021901
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  3. #3
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Jeszcze kilka metrów i zrobi nam się eMDek prawie.
    Zobaczcie ze kiedyś 737-500 sprzedawało się od groma a teraz 737-600 jest tyle co kot napłakał. Weszła 318 której też mało się sprzedaje a rynek + - 100 osobowych samolotów przejmuje Embraer i CRJ.
    Pytanie dlaczego Boeing i Airbus sobie na to pozwalają ? Może warto było zmodernizować trochę 717 tak aby ona mogła konkurować tak bezpośrednio z CRJ 1000 i E190 ?

    Niemniej chwała Bogu że nie zostaniemy w najbliższych latach zdani wyłącznie na A i B.



  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    717 to już czas przeszły dokonany... CRJ 1000 musi wyglądać strasznie śmiesznie, jak taki gruby ołówek miękkośći B...

  5. #5
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    717 to już czas przeszły dokonany... CRJ 1000 musi wyglądać strasznie śmiesznie, jak taki gruby ołówek miękkośći B...
    No jak najbardziej przeszły dokonany dlatego napisałem "Może warto było zmodernizować " bo wiadomo że teraz to już pies pogrzebany.



  6. #6
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas
    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    717 to już czas przeszły dokonany... CRJ 1000 musi wyglądać strasznie śmiesznie, jak taki gruby ołówek miękkośći B...
    No jak najbardziej przeszły dokonany dlatego napisałem "Może warto było zmodernizować " bo wiadomo że teraz to już pies pogrzebany.

    Z 717 problemów jest kilka:
    1. Stara konstrukcja
    2. Można go odchudzić i zamontować lepsze silniki ale i tak będzie dużo spalał w porównaniu do konkurencji
    3. Małe zainteresowanie rynku
    4. Boeing wyrobił sobie markę w większych samolotach i trudno już jest im konkurować z Embraerem i Bombardierem w małych regionalnych jetach. To oni już od kilku lat są liderami w tym rynku.
    5. Boeing nie może prowadzić równocześnie tylu projektów (nowe 777, 787, nowe 747, KC767 i jeszcze kilka wojskowych) bo nie wydolą finansowo
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  7. #7
    Awatar AndrzejD

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Modernizacja? Prędzej projektowanie następcy 717.
    Zobaczcie ze kiedyś 737-500 sprzedawało się od groma a teraz 737-600 jest tyle co kot napłakał. Weszła 318 której też mało się sprzedaje a rynek + - 100 osobowych samolotów przejmuje Embraer i CRJ.
    Bo kiedyś w tej klasie nie było nic innego. Obecnie powstały nowe konstrukcje, lżejsze, ekonomiczniejsze a co za tym idzie tańsze w eksploatacji.
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    Czyli oferta Embraera okazała się trafiona. Bombardier musiał jakoś zareagować i wyszedł z tego CRJ 1000. Docelowo jako samolot regionalny.

    Ale jak daleko można się posunąć do przedłużania kadłuba ? Przecież CRJ 1000 będzie już dłuższy od B735. A nie wiadomo jak z komfortem pasażerów. MDki to były przynajmniej solidne i szersze konstrukcje.

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  9. #9
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Ponoć CRJ900 jest już dość mocno podatny na wiatr boczny, co za tym idzie nowa wersja będzie jeszcze bardziej.
    Jakoś nie mogę sobie wyobrazić tego CRJ1000… monstrum jakieś
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  10. #10
    Awatar AndrzejD

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Jakiś czas temu Bombardier prowadził projekt nowego samolotu będącego odpowiednikiem E170. Niestety koszty sprawiły, że pozostali przy starym CRJ dodając mu kolejne metry ale ile ich jeszcze można dodać. CRJ1000 jest odpowiednikiem E190 ale Embraer ma jeszcze 195 do ktorej w przyszlości można jeszcze coś dokleić.
    Czyli oferta Embraera okazała się trafiona.
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  11. #11
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AndrzejD
    Jakiś czas temu Bombardier prowadził projekt nowego samolotu będącego odpowiednikiem E170. Niestety koszty sprawiły, że pozostali przy starym CRJ dodając mu kolejne metry ale ile ich jeszcze można dodać. CRJ1000 jest odpowiednikiem E190 ale Embraer ma jeszcze 195 do ktorej w przyszlości można jeszcze coś dokleić.
    Czyli oferta Embraera okazała się trafiona.
    Nadal jest rozwazana produkcja C-series, brak odpowiednich silnikow i ryzykow sprawily ze nie podjeli decyzji o rozpoczeciu produkcji nowego modelu.
    no risk, no fun ;D


  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    Nie wiadomo jak z komfortem? starczy popatrzeć na zdjecia wnętrza 737 500 i CRJ900(bo 1000 jeszcze nie ma) Gdybym mial do wyboru dwa bilety w tej samej cenie na tę samą trasę to wybrał bym tę linię gdzie lata CRJ, zdecydowanie lepsze jest 2*2 niż 3*3: #każdy siedzi blisko okna #każdy ma łatwe dojście do przejscia #generalnie jest więcej miejsca, przynajmniej wizualnie, a nie wspomnę że silniki z tyłu sprawiają że w kabinie jest ciszej.

  13. #13
    Old
    Old jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    O ile pamiętam, to Bombardier już w ub. roku najpierw ogłaszał pracę nad nowym projektem, a potem zawiesił
    Ale kibicuję im, bo to może byc ostatni samolot tej wielkości z silnikami z tyłu, a nie pod skrzydłami. Nie znam uwarunkowań fizycznych i ekonomicznych, ale jako ex-modelarzowi całda rodzina DC/MC i Fokkery bardzo mi się podobały. No ale jak ktoś zaczynał od Caravelle ...
    Poza tym podobnie jak Mimi uważam, że układ 2*2 jest 100 razy wygodniejszy niż 3*3 czy 2*3. Szczegónie jak się trafi na grubego sąsieda w trójce jest tragicznie.

  14. #14
    CR9
    CR9 jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Jako CR9 powinienem sie cieszyc ale ...tak na prawde to martwi mnie sposob "powiekszania" CRJ.
    CR900 jest juz problematyczny przy obsludze (tzrba uwazac zeby nie siadl na ogon) bagazniki pod spodem sa dosyc trudne do zaladowania (jest tam system "szuflady" do ktorej sie wklada bagaz i przesowa go do luku).
    CR1000 z zwiekszona iloscia pax jescze powoekszy problemy z bagazem. Gdyby latal na regionalnych "biznesowych" trasach to ok ale pewnie bedzie tez dowozil paxow do hubow i wtedy ....

  15. #15
    HG
    HG jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWW

    Domyślnie

    a moze by tak pojawil sie wiekszy turboprop DH8E ? Ciekawe czy bylby popyt na takie samoloty.

  16. #16
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK
    no risk, no fun ;D


  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    Ale kabanos. Moze odkupia linie produkcujna DC-9/MD-80 i bedzie po sprawie

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  18. #18
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cudownie. Jest szansa że piękne emdeki będą miały pieknych następców tylno silnikowych.



  19. #19
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Eeee, CRJ się nie umywa do eMDeków... Te ostatnie są świetne, CRJy długie (900 i 1000) są pokraczne.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  20. #20
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie


    Polecamy

    Paskudztwo.
    Niech Bombardier lepiej zajmie się rozwojem CSeries, a nie marnuje czasu i pieniędzy dla 32 zamówień...

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •