Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
Like Tree2Likes
  • 1 Post By prz
  • 1 Post By prz

Wątek: LATAM wychodzi z OneWorld...

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie LATAM wychodzi z OneWorld...


    Polecamy

    ... i chyba wejdzie do SkyTeam na plecach Delty.

    https://loyaltylobby.com/2019/09/26/...takes-a-stake/

    Swoją drogą, Ameryka Południowa to chyba jakaś "ziemia przeklęta" dla sojuszów lotniczych (vide ostatnie kłopoty Avianki).

  2. #2
    prz
    prz jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    MUC/KRK

    Domyślnie

    Niedawno czytałem, że Delta się obraziła na SkyTeam, choć zdementowali pogłoski o wyjściu. Ciekawe czy utrzymają partnerstwo z Lufthansą i/lub otworzą SCL-AMS/CDG; do tej pory jedyną trasą europejską z SCL było, słynne zwłaszcza za odcinki MAD-FRA-MAD, SCL-MAD-FRA.

    Dodatkowo często na rynku chilijskim wychodziło taniej kupować SCL-MAD-SCL obsługiwane przez LA na kodzie Iberii. No i niech to robią szybko, może ktoś zmatchuje moje OW Sapphire zanim się skończy
    Babilas likes this.



  3. #3

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    I dodatkowo zakończyły się rozmowy o Joint Venture pomiędzy LATAM i IAG.

    LATAM Airlines Group has confirmed plans to develop a joint venture agreement with British Airways owner International Airlines Group have been terminated.

    Plans to progress a joint venture between LATAM Airlines Group and International Airlines Group (IAG) have been abandoned following the South American company’s decision to leave the Oneworld alliance.

    LATAM's exit from Oneworld comes after SkyTeam member Delta Air Lines struck a deal to invest $1.9bn in the group in return for a 20 percent stake.

    Chile-headquartered LATAM first announced proposals in January 2016 to deepen ties with IAG’s British Airways and Iberia on routes between Europe and South America. At the same time, LATAM also signed joint business agreements to forge a partnership with American Airlines.

    It was expected that the joint venture between LATAM and IAG would allow the carriers to offer “integrated networks, new non-stop routes, additional frequencies on existing routes and combined fares” on transatlantic flights.

    However, in a statement to investors, LATAM said: “IAG and LATAM Airlines have decided that they will not implement the announced joint business agreement, terminating the contracts associated with said transaction.”

    But it added that the other contracts in force between LATAM and IAG, such as interline agreements, codeshare agreements, contracts of access to VIP lounges and frequent passenger program between the airlines “remain valid, without any impact on passengers”.

    Earlier this month, LATAM signed codeshare deals with Delta for flights operated by certain LATAM affiliates in Colombia, Ecuador and Peru, the airlines have confirmed.

    The agreements will begin in the first quarter of 2020, pending receipt of applicable government approvals. At the same time, LATAM will discontinue its codeshare deal with American Airlines from 31 January 2020.

    The new codeshare will offer passengers increased connectivity between up to 74 onward destinations in the US and up to 51 onward destinations in South America.

    Delta said it expects to expand codeshare opportunities to include more destinations in the near future. The airlines are also working toward introducing frequent flyer program reciprocity and reciprocal lounge access.
    źródło: https://www.routesonline.com/news/29...enture-plans-/

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez prz Zobacz posta
    Niedawno czytałem, że Delta się obraziła na SkyTeam, choć zdementowali pogłoski o wyjściu. Ciekawe czy utrzymają partnerstwo z Lufthansą i/lub otworzą SCL-AMS/CDG; do tej pory jedyną trasą europejską z SCL było, słynne zwłaszcza za odcinki MAD-FRA-MAD, SCL-MAD-FRA.
    BA lata LHR-SCL na B789.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  5. #5
    prz
    prz jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    MUC/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    BA lata LHR-SCL na B789.
    Chyba chodziło o jedyną trasę LATAMu - tak to lata jeszcze Iberia z MAD, Alitalia z FCO, AF z CDG, KLM z AMS via EZE, Level z BCN.

    Jeżeli ktoś chce TLV uznać za Europę, to LA ma bodaj SCL-GRU-TLV.
    megaloman likes this.



  6. #6
    prz
    prz jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    MUC/KRK

    Domyślnie

    Odkopuję temat, ponieważ Latam zdecydował o przyspieszeniu wyjścia z OW. 30 kwietnia będzie ostatnim dniem LA w sojuszu. Jednocześnie Latam oświadcza, iż pracuje nad utrzymaniem wzajemnych umów z większością linii, a dokładnie British Airways, Cathay Pacific, Finnair, Iberia, Japan Airlines, Malaysia Airlines, Qantas, Qatar Airways, Royal Jordanian, S7 Airlines oraz SriLankan Airlines. Od jutra także loty z/do JFK przenoszą się na terminal 4



  7. #7

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie


    Polecamy

    Ciekawie się to zapowiada - technicznie LATAM wychodzi z oneworld, ale chciałby zachować partnerstwo z większością linii z sojuszu oneworld. Trochę mało czasu na negocjacje umów wzajemnych.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •