W ostatnim Airliner World pisali, że obie linie są na + w 1H2015, choć jeśli chodzi o liczby to była mowa o przewiezionych pasażerach, ale nie o wysokości zysku. Ciekawe czy to prawda z tym zyskiem...
Szykuje się duża transakcja w Rosji. Aeroflot na najbliższym posiedzeniu zarządu rozpatrzy zakup 75% + 1 akcji Transaero, prawdopodobnie za symbolicznego rubla.
Sprawa jest oczywiście mocno upolityczniona, generalnie wygląda to na podrzucenie SU kukułczego jaja, gdyż Transaero jest na skraju bankructwa, w ostatnim czasie zapewniali sobie płynność głównie dzięki sprzedaży biletów z dużym wyprzedzeniem po dumpingowych cenach. A i sytuacja finansowa Aeroflotu też nie jest różowa. Na razie trzeba poczekać na oficjalne informacje w tej sprawie, ale na tej transakcji skorzystają chyba tylko akcjonariusze Transaero, którego akcje poszły dziś w górę prawie o 40%.
http://www.vedomosti.ru/business/articles/2015/09/01/607059-aeroflot-kupit-transaero
Aeroflot to Buy Transaero in Tie-Up of Russia's Biggest Airlines - Bloomberg Business
strata netto 3,541 mln RUB News | Aeroflot
Wyborcza.pl
Russia's Aeroflot plans to reduce fleet size as crisis deepens | Reuters
ciekawe jak to rozegrają ... czy zwiększy znaczenie Moskwa jako HUB Europa Azja?
Aeroflot suma summarum odmówił zakupu pakietu kontrolnego TSO, co jest pewnym zaskoczeniem, ale w mojej opinii to właściwa decyzja. Teraz najbardziej prawdopodobny scenariusz - kontrolowane bankructwo, na co rząd FR dał już zielone światło. Patrzyłem na stronkę i sprzedaż biletów na stronie Transaero została już wstrzymana, chociaż baner na stronie głównej informuje o nowej puli na sezon zimowy Kwestią godzin jest też pewnie informacja o zawieszeniu operacji.
Link: https://www.rt.com/business/317219-t...or-bankruptcy/
Ostatni lot 15 grudnia. Pozamiatane.
106 samolotów. Między innymi dwa nowe A321, 47 B737 (- 300, -400, -500, -700, -800), 20 B747-400, 2 B762, 16 B763 oraz 9 B777-200ER i 5 B777-300ER). Do tego pamiętajmy o zamówionych A380, które mieli odebrać jeszcze w tym roku. Airbus jeszcze wczoraj twierdził, że kontrakt jest nadal ważny tylko dostawa zostaje opóźniona. Ale wszystko wskazuje na to, że tego zamówienia nie będzie miał kto odebrać. Ogólnie sytuacja ciekawa i mając w pamięci, że rozmawiamy o Rosji to niemal wszystkie scenariusze są możliwie. Może być wielka wyprzedaż, może też w cudowny sposób powstać nowa linia i kontynuować część kierunków oraz przejąć flotę. Zobaczymy. Tak czy inaczej ze spotterskiego punktu widzenia odchodzi linia, która była stałym bywalcem nad Polską i jakby nie patrzeć będzie jej szkoda.Zamieszczone przez Czterosilnik
Jakby ktoś nie wiedział to mówimy o tygrysie
Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2
Jeżeli nie widać moich zdjęć w poście to są tutaj : https://photos.app.goo.gl/6HbopqSiFsDUVd7y5
Ostatni lot TSO może być wcześniej. SU zobowiązał się, że będzie honorował bilety TSO z datą wylotu do 15.12, ale niekoniecznie muszą to być rejsy własne Transaero. Teraz na swojej stronie i facebooku SU codziennie publikuje listę odwołanych rejsów TSO na kolejne dni, a ich pasażerów przesadza na alternatywne rejsy.
Co do możliwych scenariuszy - czytałem w rosyjskiej prasie, że SU planuje stworzenie nowego przewoźnika na bazie TSO, zobaczymy co z tego wyjdzie.
https://www.flickr.com/photos/shanair/21760232930/
W ostatnich tygodniach Transaero zwróciło leasingodawcom 3x B767 i 3x B737. Stoją sobie w Shannon.
Współwłaściciel linii lotniczej S7 - Vladislav Filev podpisał umowę zakupu od Alexandra Pleshakova (właściciel ok. 60% akcji Transaero) co najmniej 51% akcji Transaero. Nowy właściciel będzie się starał zapobiec bankructwu przewoźnika.
ĐĄĐžĐ˛ĐťĐ°Đ´ĐľĐťĐľŃ S7 ĐşŃпиН кОнŃŃОНŃĐ˝ŃĐš ĐżĐ°ĐşĐľŃ ÂŤĐ˘ŃĐ°Đ˝ŃĐ°ŃŃО :: ĐĐ¸ĐˇĐ˝ĐľŃ :: Đ_ĐĐ
Żyje się po to, by latać na moto i czasem dla śmiechu postrzelać z wydechu :-)
My flight memory słaba jest, ale pewnie 500 flights odbyłem :-)
Ostatni gasi światło...26 października Transaero zostaje uziemione - https://www.flightglobal.com/news/ar...ctober-418030/
Tak naprawdę nikt z nas nie wie jakie będą dalsze losy tego przewoźnika. Jak widzimy pojawiają się różne plotki (mniej lub bardziej wiarygodne). Mówi się o zainteresowaniu Aerofłotu, S7, o powstaniu zupełnie nowej linii...Jedno jest pewne - Transaero w obecnej formie przestaje istnieć. Wiele osób ma do tej linii ogromny sentyment. Część miała okazję nią latać, inni wielokrotnie fotografowali ją zarówno na lotniskach jak i na wysokości przelotowej. Dzisiaj chciałbym zrobić takie mini podsumowanie i przypomnieć kilka ciekawych zdjęć. Trzeba przyznać, że ich flota zawsze była bardzo zróżnicowana. Nie zabrakło nawet DC-10
fot. Pereslavtsev Alex / Airliners.net
Pereslavtsev Alex / Airliners.net
Był również A310.
Pereslavtsev Alex / Airliners.net
Skoro linia rosyjska to nie mogło zabraknąć również Iła-86.
fot. Pereslavtsev Alex - Russian AviaPhoto Team
B742.
fot. Rotate / Airliners.net
I B743.
fot. Alexander Belenkov / Airliners.net
Ich nowym malowaniem zbyt długo się nie nacieszyliśmy...
Petr Volek / Airliners.net
Malowań specjalnych w swojej historii za wiele nie mieli, ale napewno "łapki" oraz "tygrysa" zapamiętamy
fot. Weimeng / Airliners.net
fot. Fedor Leukhin / Airliners.net
Na przelotowej "spotykałem" się z tą linią wielokrotnie. Kiedyś bardzo często pojawiała się na L999, a ostatnio na M857. W niektórych częściach Polski od momentu katastrofy MH17 to jeden z niewielu szerokich kadłubów jakie można podziwiać na niebie. Moje ulubione zdjęcie jakie udało mi się jej zrobić:
Transaero | B744 | EI-XLM | TSO9332 | BCN-VKO | BABKO-BIGLU | Godz: 17:53
Sytuacja jest dynamiczna, zatem miejmy nadzieję, że do zobaczenia
fot. Juanma Bango / Airliners.net
Flota na przestrzeni lat tutaj.
15 samolotów leci do Hiszpani w swój ostatni lot w barwach Transaero.
Tygrys 747 prowadzi stadko.
Omijają Polskę -mają zakaz ?.
Zakładki