Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
Like Tree9Likes
  • 1 Post By kaspric
  • 6 Post By L4
  • 1 Post By Rafciooo77
  • 1 Post By aaben

Wątek: RYNEK LOTNICZY HOSSA CZY BESSA?!! perspektywy

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie RYNEK LOTNICZY HOSSA CZY BESSA?!! perspektywy


    Polecamy

    Witam Forumowiczów

    od pewnego czasu przyglądam się i staram się analizować rynek lotniczy wiadomo szczególnie w Europie, ale patrze też na Chiny kraje Arabskie itp. Patrze zarówno od strony przewoźników, załogi jak i klienta detalicznego. Wnioski jakie mi się nasuwają, koncentrują się do ich podsumowania słowami że im więcej się dowiaduje tym bardziej nie wiem o co w tym wszystkim chodzi.
    Z jednej strony co pewien czas (choćby wczoraj) dochodzą słuchy o problemach finansowych bankructwach i to nie jakiś podrzędnych krzakowatych firemek z Tanzanii tylko dużych koncernów. Obsługi strajkują, odchodzą skarżą sie na złe traktowanie złe zarobki itp itd, coraz częściej sie słyszy o problemach technicznych, logistycznych, finansowych. Z drugiej strony wszyscy trąbią że rynek lotniczy ma ogromną perspektywę rozwoju, budują się wielkie hub-y przesiadkowe, przeładunkowe, dziennikarze piszą że jest potrzeba 50 000 obsługi, to o co w tym chodzi?! u nas na rynku oblężenie szkółek lotniczych, do ppl-a niektórzy czekają miesiąc żeby godzine polatać takie kolejki, na egazamin do ATPL-a nie ma miejsc trzeba się dwa miesiące wcześniej zapisywać ? to też fenomen jakiś jest - wiadomo szkolenia lotnicze do najtańszych nie należą, a tu taka ogromna liczba kursantów ?! jak to się dzieję ? broń Boże tutaj nikomu nie chce nic wypominać ciekawi mnie po prostu mechanizm działania, gdzie trzeba przecież jasno powiedzieć że aby móc zrobić karierę w tej branży trzeba przeznaczyć równowartość mieszkania. Podzielcie się proszę jakie są Wasze opinię, bo moim zdaniem tak trochę pesymistycznie mi to wygląda w perspektywie.

    pozdrawiam

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Górka panie kolego, jest górka, za chwilę będzie dolek.

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    no właśnie myślę że już pierwsze symptomy niestety widzimy...

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    Korporacje to są i tam nie liczy się zysk tylko duży zysk. Jak schodzą poniżej zakładanej wartości to sprzedają interes albo bankrutują co też jest opłacalne.

    Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

  5. #5
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Górka panie kolego, jest górka, za chwilę będzie dolek.
    Hej wróżki, kiedy dokładnie ten dołek będzie?
    Tupungato likes this.
    Nie latam z Pyrzowic.
    Dobra, czasem latam, ale za wkurzający brak kiss&fly unikam jak ognia.

  6. #6

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Górka panie kolego, jest górka, za chwilę będzie dolek.
    Tak może być, ale jakiś generalny trend również jest widoczny

  7. #7
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    To się niczym nie różni od zwykłych spółek z innych branż. Z jednej strony chwalenie się wynikami, z drugiej cięcie etatów, zatrudnianie na jak najgorszych warunach -> jaka płaca, taka praca -> obniżenie standardów. Wszyscy tak robią, więc klient i pracownik za bardzo nie mają dokąd uciec w branży. Niby dobrze, a jednocześnie gorzej.

    Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

  8. #8
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Hej wróżki, kiedy dokładnie ten dołek będzie?
    Powiedzą Ci zaraz po.
    Marek., Mimis, kaspric and 3 others like this.


  9. #9

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Łatwiej zbankrutować na końcu górki, przynajmniej sprzedasz samoloty, niż w dołku, gdzie musisz płacić za postój maszyn.

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    To się niczym nie różni od zwykłych spółek z innych branż. Z jednej strony chwalenie się wynikami, z drugiej cięcie etatów, zatrudnianie na jak najgorszych warunach -> jaka płaca, taka praca -> obniżenie standardów. Wszyscy tak robią, więc klient i pracownik za bardzo nie mają dokąd uciec w branży. Niby dobrze, a jednocześnie gorzej.

    Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
    A kto tak robi Ci wszyscy? W branży w której pracuję od 2010 r. kiedyś realnie skończył się najgorszy kryzys nikt nie tnie etatów, co roku serwowane są podwyżki i firmy wręcz biją się o DOBRYCH i DOŚWIADCZONYCH pracowników bo jest niedobór na rynku. Nikt nie tnie kosztów a już na pewno nie po stronie klientów i pracowników (nie nie jestem górnikiem ani informatykiem).

  11. #11
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    hossy z bessą nie należy wiązać z liniami które w międzyczasie upadły, mamy w Europie linie które sobie świetnie radzą jak i te które wtopiły np Monarch latał tam gdzie wybuchały zamieszki/ były wybuchy/ rewolucje akurat przypadkowo taka miał niszę gdy próbował się przestawić to trafiał trafiał na kolejną rewolucje lub na sporą konkurencję która te kierunki wcześniej obstawiła.
    Air Berlin nie dał sobie rady na bogatym niemieckim rynku nawet przy pakowaniu w nią milionów petrodolarów i samolotach wetlease ... ksiązek pewnie kilka na ten temat powstanie
    Alitalia dowożąc pracowników do HUBu taksówkami a 3/4 miejsc w samolotach Mediolan Rzym to pracownicy lecący za free do pracy, książki w 3-4 tomach to pewnie za mało by opisać tamtejsze historie

  12. #12

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    To się niczym nie różni od zwykłych spółek z innych branż. Z jednej strony chwalenie się wynikami, z drugiej cięcie etatów, zatrudnianie na jak najgorszych warunach -> jaka płaca, taka praca -> obniżenie standardów. Wszyscy tak robią, więc klient i pracownik za bardzo nie mają dokąd uciec w branży. Niby dobrze, a jednocześnie gorzej.

    Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
    jest w tych słowach chyba trochę prawdy - obawiam się że idziemy w kierunku obniżenia standardów typu upychanie jak najwięcej pasażerów którzy niedługo będa musieli siedzieć na swoich walizkach (oczywiście mówię to w przesadzie ale chyba taka jest tendencja) fachowych ludzi do załogi faktycznie brakuje, ale zobaczcie co się teraz dzieję w szkółkach lotniczych - można się obawiać że cytując klasyka ekonomii wkrótce będziemy mieli ,,nadprodukcję" załogantów - i co wtedy ? oczywiście dla szkółek teraz złote czasy są ale w perspektywie można oczekiwać obniżenie płac, warunków i sprowadzenie zawodu do roli kierowcy autobusu - albo jeszcze bardziej filozoficznie można potraktować temat eliminacji roli pilota i wpływu mechanizacji temat rzeka

  13. #13

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pilar27 Zobacz posta
    u nas na rynku oblężenie szkółek lotniczych, do ppl-a niektórzy czekają miesiąc żeby godzine polatać takie kolejki, na egazamin do ATPL-a nie ma miejsc trzeba się dwa miesiące wcześniej zapisywać
    Nie znam się na tych licencjach, ale PPL to chyba ta podstawowa, więc może po prostu ludzie się bogacą i chcą sobie polatać? Z ATPL to już co innego, ale ją robi pewnie tylko część tych, którzy mają PPL.

  14. #14
    Awatar MRSKUTER

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    kraków

    Domyślnie

    Historia zatacza koło - tutaj ciekawy link o Skyeurope,( https://pl.wikipedia.org/wiki/SkyEurope_Airlines ) padli na końcu górki rok 2010 - dołek był przez 5 lat ,od 2015 roku mniej więcej zaczęła się górka i może potrwa do 2020/2021 potem znowu z 5 - 6 lat dołka lub jakiegoś typu stagnacji, nikt tego nie przewidzi a można tylko czerpać i analizować wiedzę z historii. Pozdrawiam

  15. #15
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    Niezaleznie od górki czy dołka linie padaly ipadacć będą ... Moze juz nie tak czesto bo zbyt wiele ich nie ma. Przykladowo AirBerlin i bogaty rynek niemiecki. Alitalia i rynek włoski, LOT ktory xle zarzadzany oddal ruch w PL tanim liniom.Monarch gdzie rewolucje w krajach do ktorych sie specjalizował popsuly mu szyki. Wkrótce teoretycznie coś moze stać sie we FRancy jak prezes wkurzy jeszcze bardziej pilotów i zaczną z nim wojować i założą w koncu zwiazek i strajkować będą
    Menedzerom w takich firmach temu placi sie duzo by mysleli za 15 i wyprzedzali i w miare szybko reagowali na zmiany.

    tapnięte z paczkomatu

  16. #16
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MRSKUTER Zobacz posta
    Historia zatacza koło - tutaj ciekawy link o Skyeurope,( https://pl.wikipedia.org/wiki/SkyEurope_Airlines ) padli na końcu górki rok 2010 - dołek był przez 5 lat ,od 2015 roku mniej więcej zaczęła się górka i może potrwa do 2020/2021 potem znowu z 5 - 6 lat dołka lub jakiegoś typu stagnacji, nikt tego nie przewidzi a można tylko czerpać i analizować wiedzę z historii. Pozdrawiam
    Mniej więcej w tym samym czasie startował Wizzair, który pomimo dołka ciągle się rozwijał i rozwija i ma się dobrze.
    skorzewski likes this.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  17. #17

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    W6 przez długi czas spłacał długi z tamtego okresu.
    MRSKUTER likes this.

  18. #18

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Radlin PL

    Domyślnie


    Polecamy

    Pozwolę się podpiąć pod temat i zadać pytanie. Czy ktoś się orientuje jakie są stawki za godzinę lotu na umowę zlecenie pilota śmigłowcowego?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •