Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 38
Like Tree14Likes

Wątek: Monarch - na drodze ku upadkowi.

  1. #1
    ModTeam
    Awatar dyziojr

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EGCC

    Domyślnie Monarch - na drodze ku upadkowi.


    Polecamy

    Następna linia której los staje pod wielkim znakiem zapytania.
    Prawdopodobny kolejny upadek na rynku europejskim.
    Monarch stops selling flights as midnight deadline looms | The Independent
    Monarch Airlines is handed a 24-hour reprieve | Daily Mail Online
    scomin likes this.
    Pozdrawiam
    dyziojr


  2. #2
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    No nie wiem, jak można dać "like" takiemu postowi?

  3. #3
    Awatar scomin

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    A co z tym postem jest nie tak? Kolega wrzucił przydatną i istotną informację, przynajmniej dla mnie...
    Tupungato likes this.

  4. #4
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Post jak prawie każdy na tym forum interesujący ale odebrałem to jak radość z możliwego upadku linii lotniczej a stare przysłowie powiada „nie śmiej się dziatku z cudzego przypadku”.
    Antony_Wozny likes this.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    I po ptokach:
    https://monarch.caa.co.uk/

    Cytat Zamieszczone przez CAA
    Monarch has confirmed that the following companies have ceased trading and now entered administration:

    • Monarch Airlines Ltd
    • Monarch Holidays Ltd (ATOL Number 2275)
    • First Aviation Ltd (ATOL Number 4888) previously trading as Monarch Airlines
    • Avro Ltd (ATOL Number 1939)
    • Somewhere2stay Ltd

    As a result, we are sorry to inform you that, as of 2 October 2017, all future holidays and flights provided by these companies have been cancelled and are no longer operating.
    This is an unprecedented situation and because there are up to 110,000 passengers abroad, the UK Government has asked the CAA to coordinate flights back to the UK for all Monarch customers currently overseas. These new flights will be at no extra cost to you.
    Co tu napisać....

  6. #6
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Przy każdym upadku linii jedna rzecz mnie zawsze ujmuje i niezmiernie ją podziwiam - jak szybko jest "sprzątane". Padało OLT, to wszystkie 320 momentalnie leciały w rządku do Shanon. Teraz pada Monarch i na FR24 widać lecące jeden za drugim 320 od QR, które mają przewozić pasażerów Monarcha do UK.
    Podobnie działo się po upadkach biur podróży w Polsce - "ewakuacja" turystów była momentalna.
    Co by nie mówić, upadki są wcześniej dobrze przygotowane, nic nie dzieje się na pałę. No i zarządzanie kryzysowe instytucji państwowych, lessorów i samych linii też w wielu takich przypadkach daje radę.
    Przy liniach szkoda mi najbardziej załóg. Moja dziewczyna pracowała w OLT. Wiedzieli, że koniec już blisko, ale pracowali do końca. Dziewczyna dowiedziała się po lądowaniu w AMS, że ich samolot za chwilę odleci do Shannon, bo już nastał ten moment. ArkeFly, dla którego OLT robiło ACMI, tego samego dnia kupiło załodze bilety do domu. Pół dnia i było posprzątane.

  7. #7
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    heh gdyby LOT wiedział mógłby wbić się w kolejkę zamówionych 30 737 MAX których dostawy od 2018 mialy zaczac

  8. #8

  9. #9

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Monarch Airlines z dnia na dzień upada. Brytyjski rząd szuka sposobu na ściągnięcie 110 tys. osób do kraju


    To największy upadek linii lotniczej w Wielkiej Brytanii. Z dnia na dzień przestają latać linie Monarch Airlines. Brytyjski rząd właśnie organizuje powrót dla 110 tys. osób, pierwsze loty zastępcze już się odbyły. Jednak ponad 300 tys. osób będzie musiało zmienić plany wyjazdowe.

    Z dnia na dzień, o 4 w nocy. Tak przestały działać brytyjskie linie lotnicze Monarch Airlines. Firma zawiesiła wszystkie połączenia od 2 października. Żaden samolot z logiem Monarch w powietrze się już nie wzbije. Część klientów firmy o sytuacji dowiedziała się już na lotniskach, gdy dostała jeden krótki i prosty komunikat: "Ważne! Monarch przestaje działać! Nie jedź na lotnisko". Firma natychmiast przestała też prowadzić profil w mediach społecznościowych.

    Spółka specjalizuje się w tzw. wakacyjnych kierunkach, obsługuje loty czarterowe. Lata z Wielkiej Brytanii na Cypr, Maltę, Gibraltar. Oprócz tego do Portugalii, Hiszpani, ale również Egiptu, Tunezji i Turcji. Firma latała do prawie 40 miast. We flocie ma 35 samolotów. Firma działa na rynku już od ponad 50 lat, zatrudnia 2,7 tys. osób.
    Brytyjski urząd lotnictwa cywilnego w poniedziałek rano poinformował, że już pracuje nad programem, który pozwoli ściągnąć ponad 110 tys. klientów Monarch Airlines do Wielkiej Brytanii. Z kolei dla 300 tys. osób, które miały kupione bilety - a nie polecą - urząd ma na razie jedną informację. "Nie jedźcie na lotniska" - informuje w mediach społecznościowych i oficjalnych komunikatach. Po godzinie 10 odbyły się już dwa pierwsze loty - z Ibizy.
    Urząd w porozumieniu z rządem zdecydował o wyczarterowaniu ponad 30 samolotów. Z informacji dziennikarzy "The Independent" wynika, że maszyny zaoferowały linie Qatar Airways. Zdaniem regulatora, wszyscy klienci Monarchu, którzy w tej chwili są za granicą w ciągu najbliższych dwóch tygodni będą wracać do domu bez dodatkowych kosztów. Z pierwszych komunikatów wynika, że nie ma też potrzeby, by skracać czas pobytu i jechać na lotnisko w tej chwili.
    Dlaczego Monarch upadł? Firma od pewnego czasu miała problemy finansowe. W ostatnim roku do biznesu spółka dołożyła prawie 300 mln funtów. Do ostatniej chwili trwały rozmowy na temat przedłużenia licencji na latanie. Spółka walczyła o tymczasowe przedłużenie dokumentów, trzecie już w czterech ostatnich latach.
    https://www.money.pl/gospodarka/wiad...0,2371694.html
    Canonier likes this.

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Kto zapłaci za te loty powrotne? Skoro linia chciała przedłużyć licencję, tylko urząd się nie zgodził, to znaczy, że zostało im jeszcze wystarczająco dużo pieniędzy, żeby pokryć te koszty?

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Canonier Zobacz posta
    Kto zapłaci za te loty powrotne? Skoro linia chciała przedłużyć licencję, tylko urząd się nie zgodził, to znaczy, że zostało im jeszcze wystarczająco dużo pieniędzy, żeby pokryć te koszty?
    Koniec Monarch Airlines. Największa upadłość linii lotniczych w historii Wielkiej Brytanii - Logistyka

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Stół to ubezpieczenie między innymi na takie sytuacje jak powrót lub bankructwo.

    Dr facto Monarch został pogoniony z ATOL jako niepewny finansowo i to go zabili.

    Uwaga. Lot ma gorsze wskaźniki niż Monarch.

    Czyli na dojrzałym rynku klienci LOT by nie otrzymali ubezpieczenia wakacji, a linia traktowana jako bankrut.
    Więc ten tego.
    Atco likes this.

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Stół to ubezpieczenie między innymi na takie sytuacje jak powrót lub bankructwo.

    Dr facto Monarch został pogoniony z ATOL jako niepewny finansowo i to go zabili.

    Uwaga. Lot ma gorsze wskaźniki niż Monarch.

    Czyli na dojrzałym rynku klienci LOT by nie otrzymali ubezpieczenia wakacji, a linia traktowana jako bankrut.
    Więc ten tego.
    ATOL to ubezpieczenie.... przepraszam za autokorektę.

  14. #14
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Uwaga. Lot ma gorsze wskaźniki niż Monarch.
    Możesz to wykazać liczbami i źródłami?

    Piotr

  15. #15
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    jak to właściwie działa, że Warszawa ratowała LOT, Rzym ratuje Alitalie, Berlin Air Berlin a Londyn sie wypiął na Monarch?

    PS Qatarowi to nieźle się powodzi, że mają od ręki 10 wolnych maszyn

    Qatar Airways A320's scrambled for Monarch Airlines collapse - Aviation24.be

  16. #16

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Monarch upadal regularnie, ostatnio miał duża stratę i dostał od właściciela dokapitalizowanie.

    Dzięki temu też przedłużono uczestnictwo w ATOL.

    http://www.travelweekly.co.uk/articl...business-model

    Ten rok już się nie udało przeciągnąć.

  17. #17
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Monarch upadal regularnie, ostatnio miał duża stratę i dostał od właściciela dokapitalizowanie.

    Dzięki temu też przedłużono uczestnictwo w ATOL.

    http://www.travelweekly.co.uk/articl...business-model

    Ten rok już się nie udało przeciągnąć.
    A jak to się ma do "wskaźników LOTu" - jak twierdzisz "gorszych"?

    Piotr

  18. #18
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    ak to właściwie działa, że Warszawa ratowała LOT, Rzym ratuje Alitalie, Berlin Air Berlin a Londyn sie wypiął na Monarch?

    PS Qatarowi to nieźle się powodzi, że mają od ręki 10 wolnych maszyn
    gdzie alitalia LOT i monarch, gdyby BAW padał to by go ratowali bez mrugnięcia(u nas też nie ratowali ELO)
    Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2
    Jeżeli nie widać moich zdjęć w poście to są tutaj : https://photos.app.goo.gl/6HbopqSiFsDUVd7y5

  19. #19

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    jak to właściwie działa, że Warszawa ratowała LOT, Rzym ratuje Alitalie, Berlin Air Berlin a Londyn sie wypiął na Monarch?

    PS Qatarowi to nieźle się powodzi, że mają od ręki 10 wolnych maszyn
    Mają tyle linii lotniczych, że inwentarz bez problemów zostanie wchłonięty przez konkurencję. Większość nie będzie musiała zmieniać baz. Poza tym wydaje mi się, że od czasów Żelaznej Damy Rząd JKM nie zajmuje się reanimacją upadających przedsiębiorstw.



    Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

  20. #20
    Awatar scomin

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Post jak prawie każdy na tym forum interesujący ale odebrałem to jak radość z możliwego upadku linii lotniczej a stare przysłowie powiada „nie śmiej się dziatku z cudzego przypadku”.
    To źle żeś odebrał. Powtarzam, że post był dla mnie przydatny. Mam zaplanowaną podróż na trasie: KRK-BGY, BGY-SVQ, GIB-LTN (Monarch), LTN-SZY, GDN-KRK. Jak widzisz odpadł kluczowy odcinek na trasie, więc nie mam powodu do zadowolenia. Niemniej post okazał się dla mnie przydatny, ponieważ zawczasu znalazłem sobie alternatywny przelot, zanim zabraknie miejsc lub ceny pójdą w górę...

    Lotnisko na Gibraltarze chyba najmocniej odczuje upadek Monarcha:
    Live flight info | Gibraltar International Airport
    A jeszcze niedawno świętowali 20-lecie trasy GIB-LTN:
    Monarch Marks 20 Years of London Luton to Gibraltar Services | Gibraltar International Airport

    PS Jest mi smutno

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •