Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 61
Like Tree68Likes

Wątek: Cabin Crew

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie Cabin Crew


    Polecamy

    Po moich ostatnich wojażach i paru lotach oraz obserwacji cc zastanowiły mnie mocno dwie kwestie związane z ich pracą.

    1) Wiek pracy stewardessy/stewarda......do jakiego wieku pracuje cabin crew? To chyba nie jest zawód ze specjalnym przywilejami, ale czy ktoś wyobraża sobie pracująca 65 letnią stewardesę? Jak to wygląda? Cabin crew ma jakieś kontrakty? Część linii preferuje ewidentnie młode ekipy jak wizz, ryanair, qatar czy emirates, jednak w tych , że tak powiem "starych liniach" jak lot, klm, lufa widuje się często panie i panów, że tak to ujmę bliżej emerytury. Ostatnio leciałem AC i widziałem stewardesę no naprawdę blisko 60.

    2) W samolotach często podczas przelotu samolotem przy turbulencjach pasażerom każe się zapiąć pasy i kategorycznie nie ruszać z miejsc. Czemu prowadzący w tym czasie serwis cc nie robi tego samego? To jest bezpieczne? Poruszanie się podczas turbulencji niczym nie zabezpieczonym z ciężkim wózkiem?

    Dzięki za rozjaśnienie moich wątpliwości

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Wyobrazasz sobie zwolnienie wiekowej stefki w stanach czy kanadzie? Przecież odszkodowanie by poszlo w grube miliony na

    Sent from my Redmi 4 using Tapatalk

  3. #3
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    AA chwaliło się niedawno stewką odbijającą do 90, jeśli dobrze pamiętam. W locie widokowym KLM na Princess Amalia lecialem z panią, która była dobrze po 60. Lot widokowy, ale latała też na zwykłych lotach. Jeśli jesteś zdrowy, możesz latać, choć przypadek AA to moim zdaniem przesada, bo jakby nie patrzeć, po 80 nie masz już dynamiki młodziaka.

    W LCC czy QR są młode osoby, bo linie te często zatrudniają na smieciówkach, a QR na prawie katarskim - zero emerytury, itp., a do tego kto by chciał siedzieć w Katarze całe życie. Młode osoby, które marzą o lataniu idą do takiej pracy, spełnić marzenia, a potem idą do pracy, która daje im większe zabezpieczenie/po zwiedzeniu świata wracają do swojego kraju.

    Jeśli chodzi o turbulencje, to zależy jak są silne. CC są przyzwyczajone do trzęsącej się podłogi, dlatego chodzą przy mniejszych turbulencjach. Czasam też jest włączony sygnał "zapiąć pasy" bo trzeba wejść do kokpitu i tak się zabezpiecza drzwi przed nieuprawnionym wejściem.
    Jak mają być silne turbulencje, to CC też siada. Znam przypadek, że tak zaczęło trząść, że dziewczyna z załogi usiadła pasażerowi na kolanach, bo nie było wolnych foteli, a nie mogła ustać. Po chwili, jak mniej trzęsło, poszła na jump seata.
    supermajku likes this.

  4. #4
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez emesso1 Zobacz posta
    Wyobrazasz sobie zwolnienie wiekowej stefki w stanach czy kanadzie?
    Przede wszystkim nie wyobrażam sobie powodu (poza obiektywnymi: określona sprawność fizyczna itp.)

  5. #5

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wrocławianin Zobacz posta
    Poruszanie się podczas turbulencji niczym nie zabezpieczonym z ciężkim wózkiem?
    jak dobrze trzesie to wozki z cateringiem potrafia fruwac

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez emesso1 Zobacz posta
    Wyobrazasz sobie zwolnienie wiekowej stefki w stanach czy kanadzie? Przecież odszkodowanie by poszlo w grube miliony na

    Sent from my Redmi 4 using Tapatalk

    Oczywiście, że nie wyobrażam sobie, ale pytam dlatego, że taki wiek jak na przykład 67 lat dla takiej profesji jak cabin crew może budzić zdziwienie. I jest to raczej rzecz rzadko spotykana dlatego moje pytanie.
    Co jak dziewczyna, która chce być całe życie stewardessą ma zrobić w takich liniach jak Emirates? Przecież ja tam nie widziałem mężczyzn czy kobiet starszych niż 35-40 lat. I co dalej? Koniec kontraktu i ma sobie szukać nowej pracy?

  7. #7

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    AE to rynek pracodawcy, QA czy SA to samo, zakamuflowana wspolczesna wersja niewolnictwa. Poczytaj watek o cc w QR gdzies tu na forum to oczy ci sie otworza
    zbrodel likes this.

  8. #8

    Dołączył
    Nov 2017

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o cabin crew to ja zaobserwowałem (w polskich liniach) zadziwiająca prawidłowość - im gorszy samolot i trasa - tym średnia wieku cabin crew dramatycznie maleje. I odwrotnie. Kiedyś miałem okazję latać Eurolotem na trasie Warszawa - Berlin ichniejszym starym turbośmigłowym bodajże ATR-em. Komfort lotu - tragiczny. Za pierwszym razem jak wsiadłem do tego samolotu to autentycznie miałem obawy. Ale za każdym razem dziewczyny z załogi wyglądały jakby dopiero skończyły szkołę. Powroty miałem przez Monachium i tam latał jakiś względnie nowy wygodny Embraer. Średnia wieku obsługi oscylowała już tak na oko w okolicach 35-40. Ach ta hierarchia zawodowa....
    Zastrzegam że było to parę lat temu. bodajże w 2008 o ile mnie pamięć nie myli. W tej chwili nie wiem czy te samoloty w ogóle jeszcze latają.
    Pozdrawiam, delco
    ------------------------

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wrocławianin Zobacz posta
    Oczywiście, że nie wyobrażam sobie, ale pytam dlatego, że taki wiek jak na przykład 67 lat dla takiej profesji jak cabin crew może budzić zdziwienie. I jest to raczej rzecz rzadko spotykana dlatego moje pytanie.
    Co jak dziewczyna, która chce być całe życie stewardessą ma zrobić w takich liniach jak Emirates? Przecież ja tam nie widziałem mężczyzn czy kobiet starszych niż 35-40 lat. I co dalej? Koniec kontraktu i ma sobie szukać nowej pracy?
    Cale zycie jako stefka ? Raczej zadna nie wytrzyma tyle, raz ze grosze zarabiaja, dwa w praktyce brak zycia prywatnego poza lataniem szczegolnie u arabow / zycie w rytm grafika, w wieku 30 lat wiekszosc sie wylogowuje po przepracowaniu tych max 10lat zaczynajac normalne zycie zawodowe poza lataniem, dodatkowo spora liczba chorob nabytych moze zakonczyc latanie praktycznie z dnia na dzien

    Sent from my Redmi 4 using Tapatalk

  10. #10

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    W takich liniach jak Wizz czy Ryan pracują wyłącznie młode załogi ponieważ linia jest przewidziana przede wszystkim dla osób młodych. Tak PR-owo celowały te linie na początku. Po drugie, w praktyce socjal jest mały, brak umowy o pracę, słabe wynagrodzenie.
    Takie linie jak Qatar, Etihad, Emirates, zatrudniają młode osoby ponieważ :
    - ciężkie godziny pracy,
    - wizerunek linii (młoda, dynamiczna i nie oszukujmy się, młodzi ludzie wyglądają świeżo),
    - brak"balastu" w postaci rodziny przy przeprowadzce na BW.
    Linie narodowe, w nich można spotkać osoby w wieku"tatusiowo/mamusiowym". Zazwyczaj socjal dobry, praca ciut lżejsza niżeli w dwóch pierwszych przypadkach, zazwyczaj właścicielem linii jest państwo więc i polityka zatrudniania jest bardziej "ludzka".

    CC jak i inne branże gdzie na zdrowie i jego stan zwraca się dużą uwagę pracuje do tego momentu do którego znajdzie lekarza który się pod badaniami podpiszę. Na pewno przebywanie w zamkniętym środowisku gdzie jest określona temperatura i wilgotność nie wpływa dobrze na skórę, stawy i płuca. Do tego samoloty latają na znacznych wysokościach a problem promieniowania nie specjalnie jest zbadany.
    U samych kobiet dochodzi kwestia urodzenia dziecka, po którym większość już nie wraca do zawodu.

    Co do zarobków (piszę o Polsce !). Według mnie one są dobre w porównaniu do innych zawodów, gdzie nie oszukujmy się, ale nie trzeba być jakoś bardzo dobrze wykształconym. Jedynym minusem, szczególnie dla osób z dziećmi, są oddelegowania.

    Ogólnie, temat jest idealny dla osoby piszącej np pracę dyplomową. Jest masę czynników nie wymagających grzebania w książkach

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Pewnie. W KLMie, Air Canada, LOCIE, liniach amerykańskich i wielu, wielu innych narodowych liniach panowie i panie wyglądają grubo powyżej 50 często.

  12. #12
    Awatar Wamo

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Tak czytając ogólnie czy to Ci, Wrocławianinie przeszkadza? A może nie czujesz się zbytnio zadowolony z faktu, że obsługują Cię tacy starcy? Betelegusese świetnie to wyjaśnił, ja w sumie mam rozwiane wszelakie wątpliwości choć nikogo o ww. nie pytałem ale i nie skreślam ludzi ze względu na wiek.

  13. #13
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    W Polsce jakoś dziwnie się przyjęło że kobieta w wieku 55 powinna być na mataczonej przedwczesnej emeryturze, opiekować się dziećmi (cudzymi lub wnukami), siedzieć na portierni, sprzątać albo ewentualnie siedzieć dupskiem przyklejona do krzesła w jakimś urzędzie. Byle z dala od ludzi, od klientów! Bo co? Bo źle wygląda? Bo jest zbyt słaba?
    A w całym cywilizowanym świecie takie dziewczyny wykonują mnóstwo innych zawodów. Są ekspedientkami, sprzedawcami, kelnerkami, PH itd.
    Przecież 55 to jeszcze młody wiek, a i jego posiadaczki cały czas są silne i piękne.
    Wolę taką stewkę niż małolatę która z fochem łazi po samolocie.
    STYRO, PeK, pasazernagape and 17 others like this.



  14. #14
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    W Polsce jakoś dziwnie się przyjęło
    Pełna zgoda! Ja podobne odczucia mam w knajpach i restauracjach, same młode siksy, studentki, studenci kelnerują, często z muchami w nosie. W takich Włoszech czy Hiszpanii mnóstwo kelnerów to ludzie po 50 i gorzej nie obsłużą, śmiem twierdzić nawet, że lepiej.
    Rafal, Mateos33, nomen82 and 2 others like this.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Kiedyś bycie CC to było coś! Na zachodzie wręcz wyidealizowany obraz eleganckich, młodych, wykształconych air hostess z Pan Am przechadzających się w szykownych mundurach. W komunistycznej Polsce niepowtarzalna okazja do licznych podróży, znacznych diet w dewizie, życia w realiach zagranicy, zakupów i innych intratnych barterów... Po więcej smaczków szczerze polecam wydaną kilka lat temu pozycję Wniebowzięte, albo serial Pan Am od ABC.
    Pracujące obecnie starsi wiekiem CC - jak na średnią rynku - to w większośći osoby zaczynające swoją pracę właśnie w ubiegłym wieku. LO ciągle ma stewardessy z rocznikami zatrudnienia bodaj 78. Podobnie KL, Lh itd... Zaczynali w zupełnie innym lotnictwie.

    Czy można tu zostać na całe życie? Tak! Oczywiście, przez lata ta praca może człowieka znudzić i wypalić. Ile razy można lecieć do tej samej metropolii na drugim końcu świata? Przy którejś wizycie interesuje Cię jedynie hotelowy pokój z otwieranymi oknami. Ale pasażer, goście, chlebodawacy - to już temat którym ciężko się znudzić. Przez całą karierę nie zdarzą się dwa takie same rejsy. I jeżeli ktoś do tego zawodu się nadaje, to śmiało może w nim spędzić nawet całe życie. Nie ma nic piękniejszego niż iść do pracy z naturalnym uśmiechem na ustach, stworzyć przyjemny lot, i po pracy nie być psychicznie zmęczonym. Zakładanie munduru to zawsze przyjemny moment. Jest tylko jeden warunek - zdrowie. Niestety, ta praca może je bardzo prosto zniszczyć.

    A jeśli ktoś się nie nadaje... Cóż. Nawet jeśli przejdzie sito rekrutacji, i będzie tą niedobrą stewą na Twoim rejsie, która nie potrafiła załóżyć wesołej maski na wczorajsze problemy, to sam/a po max kilku latach złoży wypowiedzenie.
    Latanie w low costach/charterach to już zupełnie inny kawałek chleba. Jest po prostu bardzo dużo pracy. Maksymalny nalot, dużo obowiązków, słaby socjal. Z tym ostatnim jednak zwrócić uwagę poza Ryanaira, bo wiele linii oferuje normalną umowę o pracę i/lub godziwe warunki finansowe (choćby Wizz, Enter, Tui...).
    Wielu przewoźników europejskich poszła w kierunku samozatrudnienia, kontraktów i obcięcia wielu innych benefitów. Również tradycyjnych, również na naszym polskim podwórku. Ale nie byli pierwsi! 5* Airlines z zatoki też nie przejmują się bezpieczeństwem pracownika. Brak ubezpieczenia, stabliności to standard. Z potężną rotacją, przyjmując falami po 150 osób tygodniowo, poddając ich mózgo-piorącemu intensywnemu szkoleniu korporacyjnemu, obiecując Ci zatrudnienie tylko na określony okres, nie muszą się do nikogo przywiązywać. I tak właśnie przez lata zmieniła się ta branża... (nawet ważenie personelu nie odbywa się już przed każdym rejsem, lecz tylko w Arabowie raz na jakiś czas )

    W LCC młody wiek załogi weźmie się nie tylko z faktu możliwych słabych warunków, ale też z prostego powodu - te linie są bardzo młode, i zawsze zatrudniali tylko młode osoby. Dlatego dopiero teraz widać u nich pierwszych pracowników w kwiecie wieku 50+, i będzie ich z czasem więcej. LO, KL, Lh też kiedyś mieli tylko młodzież na kabinie. Teraz można śmiało powiedzieć, że zachód się starzeje, a LO cofa średni zegar w zadziwiającym tempie.
    Widok młodszego personelu na mniej prestiżowym samolocie? Zawsze! Seniority, staż pracy, to świętość w tej branży. Im jest on wyższy, tym większa możliwość wpływu na swoje przyszłe rejsy.
    Mateos33 and supermajku like this.

  16. #16
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez STYRO Zobacz posta
    Pełna zgoda! Ja podobne odczucia mam w knajpach i restauracjach, same młode siksy, studentki, studenci kelnerują, często z muchami w nosie. W takich Włoszech czy Hiszpanii mnóstwo kelnerów to ludzie po 50 i gorzej nie obsłużą, śmiem twierdzić nawet, że lepiej.
    No to pomyśl, dlaczego tak jest. Ewentualnie zapytaj jakieś studentki na jakich warunkach pracuje, na jakiej umowie, w jakim zakresie godzinowym i postaw się na miejscu pracodawcy.
    Audi RS7 '16 4.0 TFSI 720KM/800NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  17. #17
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mateusz Janiec Zobacz posta
    No to pomyśl, dlaczego tak jest. Ewentualnie zapytaj jakieś studentki na jakich warunkach pracuje, na jakiej umowie, w jakim zakresie godzinowym i postaw się na miejscu pracodawcy.
    Gastro w Polsce jest całkowitą patologią w kwestiach personalnych. To temat na zupełnie inną rozmowę.
    STYRO, Mateos33, przemo-19 and 3 others like this.



  18. #18
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mateusz Janiec Zobacz posta
    No to pomyśl, dlaczego tak jest. Ewentualnie zapytaj jakieś studentki na jakich warunkach pracuje, na jakiej umowie, w jakim zakresie godzinowym i postaw się na miejscu pracodawcy.
    I? I co chcesz przez to powiedzieć? Że nie wiem dlaczego tak jest? Przepracowałem więcej niż połowę swojego zawodowego życia w gastronomi, nie ucz ojca dzieci robić W komentarzu do posta Quantasa zwróciłem uwagę, że u nas w gastro jest podobnie, nie wnikając w powody. Amen.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  19. #19
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez STYRO Zobacz posta
    I? I co chcesz przez to powiedzieć? Że nie wiem dlaczego tak jest? Przepracowałem więcej niż połowę swojego zawodowego życia w gastronomi, nie ucz ojca dzieci robić W komentarzu do posta Quantasa zwróciłem uwagę, że u nas w gastro jest podobnie, nie wnikając w powody. Amen.
    Chcę przez to powiedzieć, że ot tak się to nie przyjęło i nie jest to spychanie "pięćdziesiątek" na margines tylko działania wymuszone sytuacją na rynku pracy i warunkami zatrudnienia.

    Porównanie sytuacji w Polsce i Włoszech/Hiszpanii mogłoby wskazywać na to, że Cię to w jakiś sposób dziwi.
    Audi RS7 '16 4.0 TFSI 720KM/800NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  20. #20
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie


    Polecamy

    Mogłoby.
    martineho likes this.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •