Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
Like Tree11Likes
  • 1 Post By N077GL
  • 4 Post By saturn5
  • 3 Post By lelek7
  • 2 Post By Quantas
  • 1 Post By aaben

Wątek: Boeing nie wyklucza wznowienia produkcji 767

  1. #1
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie Boeing nie wyklucza wznowienia produkcji 767


    Polecamy

    Boeing poważnie zastanawia się nad wznowieniem produkcji. Dużo tutaj zależy od United, które chcą wymienić swoją flotę 20 letnich samolotów. Chociaż analitycy oczekiwali, że linia wybierze A350 lub Dreamlinery, to jednak do gry - nieoczekiwanie - dołączył B767, ze względu na niższą od nowszych konkurentów cenę.

    Co o tym myślicie? Ja jakoś lubie ten samolot. Z drugiej strony on ma 35 lat już.

    Źródło: Boeing to restart production of 767 passenger version. – News In Flight
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    W liniach lotniczych zawsze chodzi ostatecznie o obnizenie kosztow. Jesli mozesz kupic jakis samolot taniej (767) niz powiedzmy 787 i nie bedzie to samolot latajacy tak czesto ze wyzsza poczatkowa cena bedzie zrekompensowana w postaci oszczednosci na paliwie, eksploatacji, itp to konstrukcja starsza moze w tym rachunku zwyciezyc. United ma sporo zamowionych 787 w tym wersji -10 a wiec nie znaczy ze tego samolotu nie lubia, raczej patrza co jest na rynku. A tak na marginesie, tytul artykulu nieprawdziwy bo Boeing na razie niczego takiego nie planuje, nie ma oficjalnego potwierdzenia ze strony Boeinga, decyzje nie zapadly, jest wersja tego artykulu w WSJ i oni to przekazuja w duzo bardziej rzetelny sposob.

  3. #3
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Oczywiście, dlatego napisałem, że Boeing nie wklucza i że się zastanawia. Nigdzie nie napisałem, że decyzja jest podjęta.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  4. #4

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Tanie paliwo teraz jest, a koszty amortyzacji super drogiego kompozytowego samolotu potencjalnie mogą przewyższać oszczędności wynikające z mniejszego spalania. Zwłaszcza jeśli tak jak napisał N077GL, zakłada się, że samolot nie będzie intensywnie użytkowany. W dodatku sporo można nawet i w starych samolotach zaoszczędzić, dzięki nowej generacji silników. (737 MAX, A320 neo, A330 neo).

  5. #5

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez STYRO Zobacz posta
    Z drugiej strony on ma 35 lat już.
    747 jest starszy i dalej klepią (o kurcze, jest nawet parę miesięcy starszy ode mnie...)

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez STYRO Zobacz posta
    Nigdzie nie napisałem, że decyzja jest podjęta.
    Mi chodzilo o mylacy tytul artykulu po angielsku.
    STYRO likes this.

  7. #7
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie

    Ciekawe, bylby to niezly news, jakby 767 pojawil sie ponownie.
    Jako pasazer lubilem ten samolot, mialem okazje leciec LOTem, Delta i Lauda.
    Jesli opracowanie lekkich paprawek konstrukcji i silnikow nie zajmuje duzo czasu to kto wie czy
    tak sie faktycznie nie stanie.

  8. #8
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Chyba wznowienie produkcji 767 w wersji cywilnej nie bedzie dla Boeinga wielka trudnoscia - samolot jest obecnie w produkcji w wersji wojskowej jako KC-767 latajaca cysterna. Nawet widzialem 2 sztuki na linii montazowej jak odwiedzilem fabryke Boeinga w sierpniu. No i ten KC767 ma kokpit z wyswietlaczami takimi jak w 787 a wiec pewnie analogicznie znalazloby sie to w wersji cywilnej. Poza tym chyba te samoloty sa ciagle budowane nowe dla Fedexu w wersji cargo.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 08-11-2017 o 21:34

  9. #9

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Aby wypełnić tę lukę na rynku Boeing miał też plany na 787-300, który byłby odpowiednikiem 767 pod kątem liczby foteli. W ogóle z tą liczbą foteli to ciekawa sprawa.Na wiki jest fajna grafika, która pokazuje, że rozmiarowo (kadłub) 767 i 787 są w zasadzie identyczne. ..., a foteli do 787 wchodzi znacznie więcej.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing...comparison.svg
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    https://skyisthelimit.aero

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Boeing 767 jest produkowany w wersji towarowej oraz jako KC 46 dla sił powietrznych USA. Więc bardziej chodzi o wznowienie produkcji wersji pasażerskiej.

    Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez przemo-19 Zobacz posta
    747 jest starszy i dalej klepią (o kurcze, jest nawet parę miesięcy starszy ode mnie...)
    Nie pierdziel, że stary jesteś jak nie masz granicy DZIADÓW (czterdzieści i cztery czyli tak jak JA) to jeszcze sława i chwała przed tobą
    pasazernagape, Adik_s and Kazor like this.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez emircoo Zobacz posta
    Boeing 767 jest produkowany w wersji towarowej oraz jako KC 46 dla sił powietrznych USA. Więc bardziej chodzi o wznowienie produkcji wersji pasażerskiej.

    Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
    Jak dobrze pamiętam dla FX składają 767-300, a jako KC 767-200. Do wyboru, do koloru.

  13. #13

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    Nie pierdziel, że stary jesteś jak nie masz granicy DZIADÓW (czterdzieści i cztery czyli tak jak JA) to jeszcze sława i chwała przed tobą
    Pierwszy lot 747 odbył się w lutym, ja jestem z listopada. Rocznik ten sam. Tyle w kwestii wieku, mojego i jumbo

  14. #14
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    A gdyby tak zastosowali wspaniałe 2-3-2 to byłby to samolot bijący na głowę wszystko co dziś się produkuje.
    Mówię oczywiście o komforcie pasażerów.
    shiver and pb299 like this.



  15. #15
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Aby wypełnić tę lukę na rynku Boeing miał też plany na 787-300, który byłby odpowiednikiem 767 pod kątem liczby foteli. W ogóle z tą liczbą foteli to ciekawa sprawa.Na wiki jest fajna grafika, która pokazuje, że rozmiarowo (kadłub) 767 i 787 są w zasadzie identyczne. ..., a foteli do 787 wchodzi znacznie więcej.
    Nie bardzo . 787-3 miał być dla linii japońskich - więcej pasażerów kosztem paliwa (coś jak 747D), plus mniejsza rozpiętość by się mieścił do stanowisk kodu D.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  16. #16

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Tak trochę pomyliłem. 787-300 ma rzeczywiście wypełnić dziurę jaka jest pomiędzy 737 i 787 ale ma być zbliżony funkcjonalnością (zasięg, objętość) do 757. Trudno się rozmawia o samolotach, których nie ma bo rzeczywiście są źródła na które powołuje się wiki, które mówią o tym, aby z 787-300 zrobić coś w stylu 747SR.

    Winging It: The 787-300 Lost But Not Forgotton
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    https://skyisthelimit.aero

  17. #17

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Jest to stare jak świat zagranie na obniżenie ceny. Wobec duopolu Airbusa i Boeinga linie imają się każdego możliwego argumentu aby wzmocnić pozycję negocjacyjną. Podoba mi się odpowiedź Boeinga w stylu: "pewnie, nie ma problemu, możemy wam sprzedać starego trupa tylko te ceny które macie są sprzed paru lat."
    Barrel likes this.

  18. #18
    Zbanowany
    Dołączył
    Sep 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez G@wron Zobacz posta
    Jak dobrze pamiętam dla FX składają 767-300, a jako KC 767-200. Do wyboru, do koloru.
    Robią cywilne dla FedEx i chyba też dla UPS. A wróbelki w internetach ćwierkają, że docelowo United chce "797", a te nowe pasażerskie 767-300ER byłyby zapchajdziurą do czasu ich dostawy. Potem miałyby zostać przerobione na 767BCF dla Amazon, który ma w planach flotę stu egzemplarzy tego typu.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •