Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Awatar Zelazny

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie Silverjet grozi upadłość


    Polecamy

    Na londyńskim parkiecie zawieszono obroty akcjami linii lotniczych Silverjet.


    Cena akcji spółki spadła w piątek do 25 pensów. Powodem przeceny papierów przewoźnika była informacja o braku wsparcia finansowego od arabskich inwestorów.
    Linie zadebiutowały na londyńskiej giełdzie w maju 2006 roku. Wtedy cena za jedną akcję wynosiła 1,12 funta. Zdaniem analityków firma nie wróci już na parkiet.
    Silverjet od 16 miesięcy obsługuje trasę Londyn-Nowy Jork, a od pół roku trasę Londyn-Dubaj. Maszyny przewoźnika są wyposażone w 100 siedzeń, które po rozłożeniu służą jako łóżka do spania. Linie obsługują tylko pasażerów klasy biznes.

    Jest to już trzecia, brytyjska linia lotnicza działająca w segmencie obsługi biznesmenów na trasach transatlantyckich, która znalazła się w trudnościach finansowych. W grudniu upadłość ogłosiły linie MaxJet, a z końcem kwietnia w ich ślady poszedł inny przewoźnik Eos.
    Według PAP

  2. #2

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Jakiś czas temu Silverjet otrzymał zastrzyk pieniężny z pewnego źródła, ale jak widać była to tylko kropla w morzu potrzeb. Widzę, że jednak moje Luton niedługo zacznie kandydować do miana najnudniejszego lotniska w Europie

    Pozdrawiam,
    Lukasz Chwesiak

    Poniższe zdanie jest fałszywe.
    Powyższe zdanie jest prawdziwe.

  3. #3

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Troubled Silverjet stops flights

    Silverjet is not the only airline to be struggling with high fuel costs
    Business airline Silverjet has suspended all flights after failing to secure essential funding, leaving some passengers stranded.

    Shares in the carrier were suspended earlier this month when it failed to obtain a critical $5m (£2.5m) loan.

    The firm said other airlines were not obliged to honour unused Silverjet tickets and advised passengers awaiting return flights to make their own plans.

    It is the latest carrier to run into trouble amid the soaring cost of fuel.

    Over the past few months, rival business airlines Maxjet and Eos have both gone out of business while other carriers are struggling.

    Silverjet operated two daily services between London Luton and Newark Liberty International Airport, which serves New York City, and one between Luton and Dubai.

    The average cost of a return fare was £1,000.

    Stranded passengers

    Both outgoing and incoming flights between Luton and Newark were cancelled on Friday as was the outgoing flight to Dubai.

    The last service departed from Dubai at 0730 BST.

    You can see the difficulties they are in. It's going to be very difficult to operate a single-product model

    Laurie Price, aviation expert


    Business airlines struggle to take off

    Passenger Mark Silk arrived at Luton shortly after 0800 BST to board a Silverjet flight to New York with his mother and said he was initially "stunned by how good the service was".

    But 10 minutes after they checked in their luggage, he said: "The same people who checked us in came back to us shaking, one of them was crying."

    "They apologised... they'd just heard the news."

    He said the founder and chief executive Laurence Hunt had personally apologised to the affected passengers already at the airport.

    "He was looking very disappointed, which must be an understatement for how he was feeling," Mr Silk added.

    Compensation

    For other passengers booked on later flights, a notice taped to the door of the Silverjet departure lounge was the first word they received of the travel situation.

    "We hope to be able to bring you our very 'sivilised' flying experience again", the message concluded, angering some passengers who were not amused by the choice of words.

    The industry regulator, the Civil Aviation Authority (CAA), estimates that the flight cancellations left 7,000 UK and 2,500 non-UK customers of Silverjet needing to make alternative arrangements.

    UK customers that have booked just an airline ticket from Silverjet are not eligible to claim a refund from the CAA's Air Travel Organisers' Licensing (ATOL) scheme.

    SILVERJET FACTS
    Fare: London to Newark/Dubai £1099
    Number of aircraft: Three Boeing 767
    Number of seats: 100
    Seat size: 6ft 3in flatbed

    But those who paid by credit card are urged to contact their credit card companies to see if they are eligible for a refund, or check any travel insurance policy taken out about airline insolvency cover.

    Customers who booked flights and chauffeur drive or valet parking and those who booked flights through a travel agent are protected under ATOL.

    The CAA said passengers returning to London from New York or Dubai should make their own flight arrangements home with other carriers and apply for reimbursement afterwards.

    Cost pressures

    As recently as last week Silverjet said it would continue its services as scheduled but warned that it needed to secure additional funds urgently.

    At the time, it said it was in discussions with a number of parties looking to invest in the firm and these negotiations continue.

    "Silverjet continues to be in discussions with investors interested in supporting the business of Silverjet, however it has yet to conclude such discussions to its satisfaction," the airline said.

    Silverjet started services in January 2007 and operates three aircraft.

    Airlines across the board are struggling to deal with rising cost pressures, many of them having to raise fuel surcharges and start charging for services such as checking in bags.

    Aviation analyst Laurie Price told the BBC that the soaring cost of jet fuel was a "serious problem" for airlines, particularly business airlines.

    "You can see the difficulties they are in. It's going to be very difficult to operate a single-product model," Mr Price added.

    At the other end of the spectrum, budget airlines are also being squeezed.

    Oasis Hong Kong, which operated daily flights between London and Hong Kong, applied to go into liquidation in April.

    Low-cost short-haul airlines Easyjet and Ryanair have both warned recently that profits will be significantly lower in 2008.
    Zrodlo: http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/7427056.stm

    Biznesowy przewoznik Silverjet zawiesil loty z powodu braku funduszy, porzucajac swoich klientow. Akcje przewoznika zostaly zawieszone na poczatku maja br., gdy przewoznikowi nie udalo sie uzyskac $5 m. (£2.5 m.) pozyczki. Silverjet poinformowal, iz inne linie lotnicze nie sa zobowiazane do honorowania niewykorzystanych biletow wystawionych przez Silverjet. Poinformowano takze pasazerow oczekujacych na lot powrotny, aby zmienili swoje plany. Silverjet jest kolejna linia lotnicza, ktora bankrutuje z powodu drastycznych podwyzek cen paliwa. W ostanich miesiacach rywale Silverjet, czyli biznesowe linie lotnicze Maxjet i Eos zakonczyly swoja dzialalnosc z tego samego powodu. Silverjet oferowal codzienne loty z Luton do Nowego Jorku oraz z Luton do Dubaju. Srednia cena biletu powrotnego opiewala na ok. £1000.


    Tlumaczenie dokoncze ok. 19:00 - praca

    Poniższe zdanie jest fałszywe.
    Powyższe zdanie jest prawdziwe.

  4. #4
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    A nie mowilem? Jak upadly Maxjet i EOS, to zastanawialem sie glosno nad losem Silverjeta, i okazuje sie, ze jednak czarowanie nie pomoglo. Twarda ekonomia.

  5. #5
    Awatar dariuszw

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Sanok

    Domyślnie

    Chyba nikt nie ma juz watpliwosci ze nadchodzi zly czas dla ekonomi swiatowej a w szczegolnosci dla lotnictwa. Wydaje mi sie ze czas zapiac pasy i przygotowac sie na bumpy ride. Problem tylko w tym ze nie ma nic na horyzoncie co dalo by nadzieje na przyszlosc.
    Ropa raczej napewno juz nie stanieje a rosnace zadluzenia ludzi i krach na rynku budowlanym dobija gwozdz do trumny. Podczas gdy 9/11 byl jednorazowa potyczka tak dzisiejsza sytuacja zdaje sie byc dlugo terminowa bez szybkiego konca.
    Moja strona lotnicza www.PrzystanLotnicza.com

  6. #6
    Awatar Zelazny

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Brytyjska linia lotnicza, świadcząca dla biznesu usługi lotów transatlantyckich, wstrzymała swoją działalność.

    Powodem zaprzestania lotów są problemy finansowe przewoźnika. Spółka nie osiągnęła zysku od rozpoczęcia działalności w styczniu 2007 roku.
    Gwałtownie rosnące koszty związane z wysokimi cenami paliwa, zmusiły zarząd Silverjet do poszukiwania inwestora. Fundusz Viceroy Holdings ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, który zadeklarował się dostarczyć niezbędne środki, nie dotrzymał jednak obietnicy.
    Przewoźnik wykonał ostatnie połączenia 30 maja. Był to lot z Dubaju na lotnisko Luton pod Londynem.

    Jest to już trzecia brytyjska linia lotnicza specjalizująca się w usługach dla biznesu, która przerywa działalność. Poprzednie to MaxJet Airways i Eos Airlines.
    http://lotniczapolska.pl/Ostatni-lot-z-Silverjet,2543

  7. #7
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez zeli8
    Jest to już trzecia brytyjska linia lotnicza specjalizująca się w usługach dla biznesu, która przerywa działalność. Poprzednie to MaxJet Airways i Eos Airlines.
    http://lotniczapolska.pl/Ostatni-lot-z-Silverjet,2543

    MaxJet Airways i Eos Airlines to linie amerykańskie były...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •