Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 88
Like Tree77Likes

Wątek: Polska Grupa Lotnicza

  1. #1

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Zamieszamy troche, moze sie zrobi slodko...

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie Polska Grupa Lotnicza

    Wreszcie została powołana długo wyczekiwana Polska Grupa Lotnicza w składzie LOTAMS, LSAS, PLL LOT.
    Nowością jest powołanie spółki zajmującej się leasingiem samolotów dla głównego członka grupy czyli PLL LOT.
    Prezesa Zarządu to oczywiście Prezes Milczarski.

    Premier Morawiecki powołał Polską Grupę Lotniczą | Niezależna

    Teraz czas na cd dalszy

    BTW A nie prognozowałem tego na blogu ?

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Rząd zamierza utworzyć w ramach struktury PGL nowy podmiot w niezagospodarowanym dotychczas segmencie leasingu samolotów pasażerskich.
    W jakim sensie niezagospodarowanym segmencie? Panstwowa produkcja samolotow jest tez dosc niezagospodarowanym segmentem, moze cos w tym kierunku zrobic?
    PeK, Danny, Carlito_ and 6 others like this.

  5. #5
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Czy znany jest cały skład tej grupy a nie tyko m.in.?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  6. #6
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Czy znany jest cały skład tej grupy a nie tyko m.in.?
    Przecież już za parę miesięcy będzie znany .
    W tym artykule jest piękna wypowiedź (wyboldowania moje):
    Wiadomo, że Polska Grupa Lotnicza ma już skonstruowaną strategię, jednak, jak stwierdził Rafał Milczarski, na razie nie zostanie ona ujawniona. – Strategia w istotny sposób jest już gotowa, ale to nie jest dokument publiczny. Stoimy na stanowisku, żeby w sensowny sposób zarabiać. Wszystkie działania będą absolutnie transparentne, będziemy, tam gdzie to będzie potrzebne, informować Komisję Europejską. Będziemy bardzo intensywnie pracować, aby to przedsięwzięcie było gigantycznym sukcesem – stwierdził prezes PLL LOT.
    Mnie ciekawi ta Polska Firma Do Leasingu Samolotów, zawsze mi się kojarzyło, że do prowadzenia takiej działalności potrzebny jest potężny kapitał na sfinansowanie zakupu samolotów. W artykule pada stwierdzenie o kapitale zakładowym całej grupy w wysokości 1,2mld PLN i ma to być "w całości z budżetu Skarbu Państwa". To po aktualnym kursie i katalogowych cenach daje całe 3 sztuki nowych 737 , a spółka leasingowa ma być tylko w ramach grupy...
    PeK, woszczol and biedny_miś like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Ale kapital zakladowy to nie cash przeciez, wiec nawet na te 3 marne 737 moze nie starczyc
    frik, PeK and woszczol like this.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Czy znany jest cały skład tej grupy a nie tyko m.in.?
    Dodaj sobie jeszcze LS Technics

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Przecież już za parę miesięcy będzie znany .
    W tym artykule jest piękna wypowiedź (wyboldowania moje):

    Mnie ciekawi ta Polska Firma Do Leasingu Samolotów, zawsze mi się kojarzyło, że do prowadzenia takiej działalności potrzebny jest potężny kapitał na sfinansowanie zakupu samolotów. W artykule pada stwierdzenie o kapitale zakładowym całej grupy w wysokości 1,2mld PLN i ma to być "w całości z budżetu Skarbu Państwa". To po aktualnym kursie i katalogowych cenach daje całe 3 sztuki nowych 737 , a spółka leasingowa ma być tylko w ramach grupy...
    Nie czepiaj się. Cel i misja już są i są oczywiste dla każdego.

  10. #10

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    @frik Prezes Milczarski wspominał, że 1,2 mld wystarczy na 5 sztuk B7M8. Do tego można zrobić inny wał. Kupić 5 B7M8 za 1,2 mld od rządu, wynająć je LOTowi, a następnie pod zastaw tych wynajętych maszyn wziąć kredyt na kolejne 5. Takie lewarowanie. Nawet bez tego numeru osiągasz inny zysk. Odsetki od leasingu zostają w rodzinie czyli przerzucasz je z kieszeni lewej do prawej bo gdyby zostały w lewej to byłaby to pomoc publiczna (leasing na lepszych niż rynkowe zasadach), a jak przerzucisz do prawej to wyrównujesz balans ciała. ;-)

    Do tej grupy trzeba tylko jeszcze PKN Orlen dołożyć i będzie komplet - LOT zawsze na +. O! Może jeszcze PPL.
    Krótka Prosta, Rafal and Danny like this.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    Wreszcie została powołana długo wyczekiwana Polska Grupa Lotnicza w składzie LOTAMS, LSAS, PLL LOT.
    Nowością jest powołanie spółki zajmującej się leasingiem samolotów dla głównego członka grupy czyli PLL LOT.
    Prezesa Zarządu to oczywiście Prezes Milczarski.
    Nie wiem czy to posunięcie można uznać za długo wyczekiwane. Szczególnie dziwi mnie decyzja o państwowym funduszu leasingowym. Jaką będzie on miał skalę działania? Jaką pozycję negocjacyjną? Wygląda to raczej na rozwiązanie, które może ewentualnie odciążyć finansowo LO...

  12. #12

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Mnie najbardziej ciekawi, czy te 1.2mld to im wyszlo po zsumowaniu, czy tez sa tu przemycane nowe pieniadze.

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2015

    Domyślnie

    właśnie jeszcze ppl i was
    trzeb było coś wymyślić bo już kwiecień się zbliża... trzeba wykazać te 300 mln na działalności podstawowej...

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Embraer Flyer Zobacz posta
    Nie wiem czy to posunięcie można uznać za długo wyczekiwane. Szczególnie dziwi mnie decyzja o państwowym funduszu leasingowym. Jaką będzie on miał skalę działania? Jaką pozycję negocjacyjną? Wygląda to raczej na rozwiązanie, które może ewentualnie odciążyć finansowo LO...
    Długo wyczekiwana chociażby dlatego, że przymiarki trwały już trochę a w grudniu nabrały takiego tempa, że zaskoczyły chyba wszystkich... Długo wyczekiwane, bo z punktu widzenia zabezpieczenia interesów LOTu jest to logiczne posunięcie, którego należało się spodziewać. Szkoda tylko, że nie można dołączyć do tego jeszcze kilku innych podmiotów albo sformalizować wpływu np.: na PPL

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez groundflight Zobacz posta
    właśnie jeszcze ppl i was
    trzeb było coś wymyślić bo już kwiecień się zbliża... trzeba wykazać te 300 mln na działalności podstawowej...
    Welcome nie dołączysz bo wtedy masz 1 właściciela dla LSAS i WASu a więc kłania się temat braku konkurencji.
    Welcome jest zaś własnością PPLu.
    O tak mi się wydaje

  16. #16

    Dołączył
    Jan 2015

    Domyślnie

    PGL chyba nie ma być właścicielem LOT, LS itd. tylko... sam już nie wiem jaka ma być zasada działania

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez groundflight Zobacz posta
    PGL chyba nie ma być właścicielem LOT, LS itd. tylko... sam już nie wiem jaka ma być zasada działania
    A byłeś u notariusza ?
    A tak bardziej serio to nie ma możliwości aby w ramach jednej grupy ( holdingu ) funkcjonowały WAS i LS.

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    Długo wyczekiwana chociażby dlatego, że przymiarki trwały już trochę a w grudniu nabrały takiego tempa, że zaskoczyły chyba wszystkich... Długo wyczekiwane, bo z punktu widzenia zabezpieczenia interesów LOTu jest to logiczne posunięcie, którego należało się spodziewać. Szkoda tylko, że nie można dołączyć do tego jeszcze kilku innych podmiotów albo sformalizować wpływu np.: na PPL
    Jest tylko jeden problem w takim podejściu. "Zabezpieczanie" interesów LO nie sprzyja gospodarności, czy efektywności podejmowanych działań. Chodzi o to aby LO funkcjonował stabilnie jako spółka, nie za sprawą parasola ochronnego zbudowanego z państwowych spółek, do których zapewne przeniesiona zostanie część kosztów, tym samym wyniki samego przewoźnika ulegną zapewne poprawie...

    EDIT: przychodzi mi na myśl forma organizacyjna z epoki dawno minionej: kombinat

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Embraer Flyer Zobacz posta
    Jest tylko jeden problem w takim podejściu. "Zabezpieczanie" interesów LO nie sprzyja gospodarności, czy efektywności podejmowanych działań. Chodzi o to aby LO funkcjonował stabilnie jako spółka, nie za sprawą parasola ochronnego zbudowanego z państwowych spółek, do których zapewne przeniesiona zostanie część kosztów, tym samym wyniki samego przewoźnika ulegną zapewne poprawie...

    EDIT: przychodzi mi na myśl forma organizacyjna z epoki dawno minionej: kombinat
    W porządku tylko... czy naprawdę chodzi tylko wyłącznie o tematy finansowe ? Z tego co wiem to nie tylko a przede wszystkim nie tylko.
    Poza tym pamietaj o tym, że temat należy powiązać też z PGZ, CPK i kilkoma innymi...

  20. #20

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Na taki pomysł to nie wpadli nawet w Emiratach i leasingują samoloty od jakichś tam firm w UK lub USA.

Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •