Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
Like Tree6Likes
  • 1 Post By egon.olsen
  • 2 Post By shiver
  • 3 Post By mcxmcx

Wątek: Turbulencje i sygnalizacja „Zapiać pasy” a serwowanie cateringu

  1. #1

    Dołączył
    Dec 2017

    Domyślnie Turbulencje i sygnalizacja „Zapiać pasy” a serwowanie cateringu


    Polecamy

    Zwracam się z prośbą o pomoc odnośnie uzyskaniu informacji czy serwowanie cateringu w momencie turbulencji i sygnalizacji „Zapiąć pasy” jest regulowane jakimiś procedurami?
    Czy jest to indywidualna decyzja pursera czy są na to jasne procedury?

  2. #2
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Zwykle jest taka decyzja jest oparta na informacji z kokpitu o rodzaju turbulencji i ich długości.
    esdziewiaty likes this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  3. #3

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Zależy od linii.
    Z reguły działa to tak, że jest kontakt purser - flt deck i pytanie o stopień turbulencji.
    Zgodnie z IATA Guidance of Turbulence Management masz 3 stopnie turbulencji - light, moderate, severe. Pasażerowie mają seat belt sign teoretycznie przy wszystkich typach turbulencji (jednakże nie przez cały lot, w czystym powietrzu - bo ludzie by sobie przestali z tego znaku już kompletnie nic robić... Jakby w sumie teraz stosowali się jak należy...). Serwis może być kontynuowany przy "light". Dodatkowo, w przypadku nagłego wpadniecia w turbulencję severe, flt deck może użyć odpowiednich znaków by natychmiast usadzić wszystkich, łącznie z CC, nawet na najbliższych wolnych miejscach, hamulec na wózki, ciepłe napoje na ziemię i trzymajcie się mocno. Jednakże wtedy raczej poczuje się, że jest źle.

  4. #4
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    W niektórych liniach, w sytuacji gdy świeci się "zapiąć pasy" nie są wydawane gorące napoje. Co do nagłych turbulencji i usadzania CC, to kiedy nie ma wolnych miejsc, a trzęsie że ciężko ustać, to CC potrafi siąść pasażerowi na kolana

    Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    W niektórych liniach, w sytuacji gdy świeci się "zapiąć pasy" nie są wydawane gorące napoje. Co do nagłych turbulencji i usadzania CC, to kiedy nie ma wolnych miejsc, a trzęsie że ciężko ustać, to CC potrafi siąść pasażerowi na kolana

    Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
    Fajny powód żeby siadać przy przejściu
    Omega98 and 12wit like this.

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    Fajny powód żeby siadać przy przejściu
    Do chwili kiedy sobie przypomnisz, że ten rejs obsługują czarne kobietki po 50.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •