I tak dalej nie wiadomo co naprawde to znaczy...I dalej bedzie max 25% foreign investment w liniach lotniczych z USA. (Co nie jest nic zlego wogole)
Po pierwszym przeczytaniu kazdy pewnie sie pyta..
"A co z Bermuda II i LHR?"
Unia Europejska i Stany Zjednoczone doszły do porozumienia w sprawie Otwartego Nieba. Kwestia sporna - ograniczenie udziału kapitału zagranicznego u amerykańskich przewoźnikow - rozwiązano w ten sposób, że udział amerykańskiego kapitału w unijnych liniach lotniczych w taki sam sposób będzie ograniczany.
więcej tutaj i tutaj
Szykuje się rewolucja na miarę tej, jaka miała miejsce w EU po wprowadzeniu Otwartego Nieba. Szykuje się również początek końca różnych państwowych europejskich molochów...
I tak dalej nie wiadomo co naprawde to znaczy...I dalej bedzie max 25% foreign investment w liniach lotniczych z USA. (Co nie jest nic zlego wogole)
Po pierwszym przeczytaniu kazdy pewnie sie pyta..
"A co z Bermuda II i LHR?"
Ciekawe co z zapotrzebowaniem na pilotow i samoloty...
Wyglada to na kolejny "boom"
Hm, a czy ktoś mógłby pokrótce wyjaśnić jak sytuacja wyglądała do tej pory i co się zmieniło? Bo nie rozumiem jak kwestie własnościowe linii (bo chodzi o to jaki max. % udziałów w linii może mieć zagraniczny kapitał?) ma się do ułatwień w lataniu przez sadzawkę? Czy to była tylko jedna z dyskutowanych kwestii?
"Układ "otwartego nieba" ma zliberalizować rynek poprzez zniesienie bariery protekcjonistycznej, jaką jest dziś wymóg zawierania umów dwustronnych między USA i poszczególnymi państwami UE.Zamieszczone przez frik
W wyniku układu stworzony ma zostać Transatlantycki Otwarty Obszar Lotów (ang. Transatlantic Open Aviation Area), dzięki czemu dowolny przewoźnik europejski i amerykański będzie mógł oferować loty na wybrane lotniska w Europie lub USA bez konieczności uzgadniania tego z rządem danego kraju"
I vice versa w Europie. Max 25% pakietu własnościowego. IMHO bardzo dobrze - amerykanie chcieli protekcjonizmu, to go dostali.Zamieszczone przez PolishAir42
W jednym z artykułów jest napisane, że wszystkie dotychczasowe porozumienia dwustronne utracą ważnośc i zostaną zastąpione przez Otwarte Niebo w momencie jego wprowadzenia w październiku. Czyli "bye bye Bermuda II", każdy (kogo stać na sloty), będzie mógł lądować na Heathrow.Zamieszczone przez PolishAir42
Oczywiście wszystko zależy od głosowań w parlamentach europejskim i amerykańskim - w kongresie amerykańskim prawdopodobnie przejdzie bez problemu (jako, że Unia Europejska wycofała roszczenia zwiększenia udziału obcego kapitału w amerykańskich liniach lotniczych). W Europie jedynie lobbying brytyjskiego rządu może zaszkodzić, ale w obliczu prowizji nieograniczonych aliansów dwustronnych myślę, że przejdzie z niewielkim bólem.
...a teraz czekam na WAW-PHL nonstop by Lufthansa albo Air France KLM
W artykule jest napisane:Zamieszczone przez ojcie_c
"The world's top two trading partners have been working for years on a way to increase competition between EU and U.S. airlines and replace bilateral agreements between Washington and some EU nations with a broader pact to include more countries."
Sorry ale gdzie tutaj widzisz Bermuda II? Nie wieze ze BII zostanie przesadzany tym paktem.
"Ill believe it when I see it"
A czymże innym jest Bermuda II jak takim właśnie dwustronnym porozumieniem, o którym mowa w artykule??Zamieszczone przez PolishAir42
zastanawiam sie tylko na czym ma polegac tani przewoznik przez atlantyk, skoro juz dzisiaj ponad polowa moich biletów do stanów to 1600 - 1800 złotych na bilety dwustronne ze wszystkimi oplatami, taniej chyba sie juz nie da... / a ci którzy lataja w klasach biznes czy pierwszej i tak zostaną w tych liniach, w tanich liniach zakladam platny serwis, to juz 10 godzinne loty i trzeba dac obiac i sniadanie, po ile po 30 - 50 euro a to juz 400 złotych w dwie strony, a napoje a porgramy fqtv, a loty laczone..... dzis mozna poleciec na jednym bilecie z 6 odcinków za 1700 złotych do stanów, w tanich liniach to bedą co najmniej 3 bilety.. nie wierze ze da sie to zrobic taniej, a juz na pewno nie da sie tego zrobic wygodniej, a czy ktos pomyslał o zmianie tego biletu, normalnie placi sie te 70 dolarów i zmienia sie wszystkie odcinki, a tutaj zmienic i dopasowac 3 loty, sam nie wiem ale to moze byc klopotliwe, chyba ze zasada dzialania takich lini bedzie inna niz typowe lcc w europie czy azji czy w koncu w usa
Nie chodzi o niskie ceny, ale bardziej o możliwość swobodnego dostępu do portów docelowych w USA i w Europie. Np. jeśli przewoźnik amerykański będzie chciał obsługiwać połączenie do Dublinu, nie będzie już musiał latać "z przymusu" do Shannon. Tak samo przewoźnicy europejscy nie będą mieli limitowanych portów docelowych w USA (takie British Airways może z Heathrow latać tylko do bodajże dziewięciu portów w USA, reszta musi być obsługiwana z Gatwick).
Edit: artykuł z Washington Post na temat Otwartego Nieba
Najciekawszy (IMHO) akapit:...a Angole już się burzą:The agreement also enables European companies to own up to 49.9 percent -- and in some circumstances, more than 50 percent -- of U.S. airlines, an increase from the current 25 percent limit, according to a U.S. government official who spoke on condition of anonymity.Cały artykułBritain is set to block the European Union's latest attempt to forge a deal with the United States to liberalise transatlantic air travel and open up Heathrow airport to full competition.
The UK's two leading long-haul carriers - British Airways and Virgin Atlantic - both said they would urge the Government to reject a draft open skies agreement with the US announced yesterday by Brussels.
Ceny o których mówisz sa dostepne w ilosciach nie przekraczajacych 5% pojemnosci samolotu. Reszta Placi znacznie wiecej. Same oplaty security to ponad 600 PLN (ciekawe za co bo porty nie kasuja extra za zwiekszenie kontroli). Łączne podatki WRO-JFK na LH to ponad 1000PLN.Zamieszczone przez kris200
I wyobraźmy sobie KRK ORD liną "tanią" - czyli point to point (o to chodzi), catering kosztuje w granicach 20 EUR (na śniadanie bułka i soczek a nie ciepla jajecznica). Zadnych filmów i FQTV - ale za to w sezonie ceny 2000 PLN RT z taxami.
Wtedy "narodowo-regionalną" polityke LO na trasach do USA spotka ... tragiczny koniec.
Były kiedys takie loty sławetnego Air Trasati z WAW do Kanady - sprzeadwały sie w sezonie jak ciepłe bułki mimo bardzo kiepskiego serwisu.
Po prostu bedziesz miał wybór jak do UK - moze nie MAN a STN i dojazd lub dojazd do np. TXL i lot do ORD - kwestia ceny.
Strasburg
PE - tańsze bilety za ocean?
Jest szansa, że stanieją znacznie bilety lotnicze „za Ocean”. Warunek, że Unia Europejska i Stany Zjednoczone zawrą umowę o ruchu lotniczym. Rezolucję wzywającą do jej zawarcia przyjął Parlament Europejski.
Parlament wezwał Radę Ministrów Transportu by podczas posiedzenia w przyszłym tygodniu zatwierdzili projekt umowy o „otwartym niebie”. Po wprowadzeniu w życie umowy między Wspólnotą Europejską a Stanami Zjednoczonymi, liczba pasażerów może w krótkim czasie wzrosnąć o 26 milionów.
Samoloty do Ameryki będą mogły latać ze wszystkich miast europejskich. Deputowani podkreślili, że umowa ze Stanami Zjednoczonymi powinna być zrównoważona pod względem dostępu do transatlantyckiego rynku. Zapewniają, że porozumienie przyniesie wymierne korzyści konsumentom.
Przeciwnicy projektu zwracali uwagę na zagrożenie środowiska, co znalazło odbicie w przyjętej rezolucji. Parlament Europejski domaga się, by zarówno Unia, jak i Stany Zjednoczone zmniejszyły negatywne odziaływanie transportu lotniczego na środowisko. Sposób osiągnięcia tego celu będzie wypracowywanie wspólnie.
IAR
Virgin Atlantic się opamiętało i zapowiadają transatlantyckie loty z hubów Europy:
Link do całego artykułu"Virgin is exploring direct services to America from several European hubs," said a Virgin Atlantic spokesman.
He said a study was under way that could see Virgin add flights to the United States from Paris, Frankfurt, Milan, Zurich, Amsterdam and possibly Madrid within two years, he said.
Wielka Brytania nie zablokuje porozumienia o liberalizacji rynku przelotów transatlantyckich, ale będzie się starała je opóźnić do czasu, aż lotnisko Heathrow otworzy piąty terminal w 2008 r. W czwartek ministrowie transportu UE mają zatwierdzić umowę ze Stanami Zjednoczonymi o większej konkurencji na trasach atlantyckich, która powinna wejść w życie już w październiku. Porozumienie zaatakowały British Airlines i Virgin Atlantic, jedyne europejskie linie, które mają teraz pozwolenie na loty przez Atlantyk z Heathrow.
(Reuters via Rzeczpospolita)
No, to chyba dosc ciezko - moze 4 odcinki na najtanszych kierunkach (np. WAW-przesiadka-NYC) to sie jeszcze uda (najlepsze promocje to ok._850_zl plus oplaty, czyli w_sumie ok._1700_zl wlasnie), ale jesli jeszcze dochodzi jakis odcinek wewnetrzny w_Stanach, to cena jest raczej nie_nizsza niz_1950_zl z_oplatami (przyznajmy, tez atrakcyjna).Zamieszczone przez kris200
Ha! W Stanach LCC (np. Southwest, Frontier, pewnie JetBlue tez) oferują loty przesiadkowe z_jedną odprawą, tzn._od_razu do portu docelowego - u_europejskich LCC tego raczej nie_ma (choc trzeba by sprawdzic, jak jest w_AirBerlin). Nie_mowiac juz o_ilosci (i_wadze) sztuk bagazu w_limicie bezplatnym...Zamieszczone przez kris200
Tłok nad Atlantykiem
UE I USA PODPISZĄ UMOWĘ "OTWARTEGO NIEBA
Linie lotnicze czeka walka o klientów na lotach transatlantyckich. Ministrowie transportu krajów członkowskich UE zatwierdzą w czwartek umowę "otwartego nieba" z USA. Porozumienie ma wejść w życie 28 października.
Prawo do lotów między dowolnymi miastami Stanów Zjednoczonych i Unii Europejskiej będą miały wszystkie europejskie i amerykańskie linie lotnicze. Nie będzie przeszkód, by dowolna linia zaczęła latać, tak jak obecnie LOT, między Warszawą a Nowym Jorkiem albo Chicago
Obecnie prawami do niezwykle zyskownych połączeń między europejskimi stolicami a miastami w USA dzielą się zwykle zainteresowani narodowi przewoźnicy. Dlatego np. z londyńskiego lotniska Heathrow do USA można polecieć tylko liniami British Airways i Virgin Atlantic (brytyjskie) albo United Airlines i American Airlines (z USA).
Wolna konkurencja i wejście nowych przewoźników na trasy zarezerwowane dotąd dla narodowych linii przyniesie same korzyści - przekonuje Komisja Europejska. Według jej obliczeń w ciągu pięciu lat rynek połączeń transatlantyckich zwiększy się o 44 proc., przybędzie 26 mln pasażerów, a po obu stronach Atlantyku powstanie 80 tys. miejsc pracy. Zyski dla konsumentów mają przekroczyć 12 mld euro.
tvn24
Wyglada na to ze otwarte niebo nad atlantykiem stalo sie faktem:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/6477969.stmEuropean Union (EU) transport ministers have unanimously backed an "open skies" aviation deal with the US aimed at liberalising transatlantic air travel.
Zakładki