Strona 15 z 29 PierwszyPierwszy ... 5 13 14 15 16 17 25 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 281 do 300 z 572
Like Tree754Likes

Wątek: Modlin vs Radom vs ? jako drugie lotnisko dla Warszawy

  1. #281

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    W swoim porcie nie ma problemu z finansowaniem dodatkowej przepustowości z oplat uzytkownikow = model biznesowy sie spina. W Modlinie model biznesowy jest patologiczny.
    Przecież to jest nieprawda. Przejrzałeś przynajmniej sprawozdania?

  2. #282
    PeK
    PeK jest teraz aktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    A to juz inny temat, wynikajacy z tego, ze wczesniej przewage miala opcja wielkiego Modlina no matter what.
    - przez 8 lat Polcy i Polaki...

    Sam wykazałeś pustkę merytoryczną jaka stoi za pozycją PPL+LOT.

    Piotr
    przemo-19 likes this.

  3. #283

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    A tak wygląda podejście w RDO nad miastem
    - widok z samolotu Sprint Air:

    - widok z osiedla obok Auchana

  4. #284

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Ciekawe co powiedzą mieszkańcy Radomia jak te samoloty zaczną im latać w nocy z turystami.

  5. #285
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    "Fajnie, mam bliżej na samolot na wakacje"
    "Dobrze, że nasze miasto się tak prężnie rozwija"

  6. #286
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    ^^^ "Wrócił gierkowski raj."

    (Hint dla młodszych: dawno temu Iskry latały nad miastem dniem i nocą.)
    For every solution there is a problem.

  7. #287

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Przecież to jest nieprawda. Przejrzałeś przynajmniej sprawozdania?
    Wskaż proszę te wolne przepływy pieniężne, które mogłby być podstawą do finansowania dodatkowej przepustowości na wolnym rynku, bez sięgania po gwarancje spłaty finansowane z naszych podatków.

  8. #288
    PeK
    PeK jest teraz aktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Wskaż proszę te wolne przepływy pieniężne, które mogłby być podstawą do finansowania dodatkowej przepustowości na wolnym rynku, bez sięgania po gwarancje spłaty finansowane z naszych podatków.
    Wyborcza.pl

    A teraz Ty wykaż, że emisja tych obligacji jest gwarantowana "naszymi podatkami".

    Piotr

  9. #289

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Ciekawy PR w tym artykule, ale EBITDA to nie wolne przepływy pieniężne.
    Jeśli to nie jest oczywiste, a widać nie jest, EBITDA jest "before Interests", co w przypadku zadłużonego już w 2017 na 130 mln PLN lotniska konsumuje kilkadziesiąt procent "Earnings". Dodatkowo EBITDA jest też "before Taxes" i przed obniżającym wolne przepływy koniecznym drobnym capex'em, pod który nie są emitowane dodatkowe obligacje. Nawet jeśli wolne przepływy pieniężne są powyżej zera, jak twierdzi artykuł, są tego zera bardzo blisko. A dodatkowo, EBITDA spada, jak twierdzi artykuł.

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    A teraz Ty wykaż, że emisja tych obligacji jest gwarantowana "naszymi podatkami".

    Piotr
    Trudno mi powiedzieć, co tu wykazywać, ponieważ jest to dosyć oczywiste: ryzyko z definicji czasem się materializuje. Kosz ryzyka Modlina ponad koszt ryzyka Skarbu Państwa w tym przypadku to kilka do kilkunastu punktów procentowych. Modlin nie chce tego kosztu wziąć na siebie i prosi Skarb Państwa w różnych jego formach o gwarancje, czyli wzięcie kosztu ryzyka na siebie. Skarb Państwa to nic innego niż nasze podatki.

    A przy okazji jest w tym dużo demagogii, czyli blefu dla mas.
    GoldenDave likes this.

  10. #290

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Kosz ryzyka Modlina ponad koszt ryzyka Skarbu Państwa w tym przypadku to kilka do kilkunastu punktów procentowych. Modlin nie chce tego kosztu wziąć na siebie i prosi Skarb Państwa w różnych jego formach o gwarancje, czyli wzięcie kosztu ryzyka na siebie. Skarb Państwa to nic innego niż nasze podatki.
    Przecież to Skarb Państwa poprzez swoje osoby jest właścicielem Modlina. W Polsce, a w zasadzie w całej Europie ryzyko inwestycyjne budowy i rozbudowy lotnisk biorą na siebie właściciele. Myślałem nad tym, czy Modlin będzie na tyle odważny aby zaproponować wprost aby to Ryanair wziął na siebie część ryzyka, ale z paru względów jest to, niestety, niemożliwe.

  11. #291
    PeK
    PeK jest teraz aktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @Ztof - dane publicznie dostępne są, jakie są. Znana z prasy EBITDA pokazuje mniej więcej bieżącą zdolność do pokrycia z zysków operacyjnych działalności inwestycyjnej i finansowej. Te 10M to całkiem sporo, gdy za paxów FR im płaci 18M! Rozumiem, że to za mało, by kwestionować Twoją tezę o patologii modelu Modlina. Rachunku przepływów nie mam ale mam nadzieję, że nam przedstawisz. No jeśli napisałeś, że model Modlina jest patologiczny, to zapewne masz te dane. Chyba, że tylko tak sobie klikasz.

    I bez jaj:
    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Trudno mi powiedzieć, co tu wykazywać, ponieważ jest to dosyć oczywiste: ryzyko z definicji czasem się materializuje. Kosz ryzyka Modlina ponad koszt ryzyka Skarbu Państwa w tym przypadku to kilka do kilkunastu punktów procentowych. Modlin nie chce tego kosztu wziąć na siebie i prosi Skarb Państwa w różnych jego formach o gwarancje, czyli wzięcie kosztu ryzyka na siebie. Skarb Państwa to nic innego niż nasze podatki.
    Pytam czy znasz i zapodasz warunki i poprzednich pożyczek i planowanej emisji obligacji i wskażesz kto - poza Spółką Modlin - je gwarantuje? Daruj sobie opowiadania jak bywa. Śledzę info prasowe na ten temat i zdziwiłbym się, gdyby się okazało, że cokolwiek było dodatkowo gwarantowane - np. przez właścicieli lub "SP". Jeśli Modlin padnie, to spłata kredytów i wykup obligacji będzie z masy upadłościowej. To oczywiście majątek podatników ale grosza z bieżących podatków nie będziemy dokładać.

    Pozycja PPL+LOT względem afery z Modlinem (której argumenty wyraźnie tu prezentujesz) jest słabiutka. To marnie działa w lokalnej rozgrywce politycznej ale w KE skończy się separacją własności lotnisk wokół Warszawy jak kiedyś wokół Londynu.

    Piotr

  12. #292

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Rachunku przepływów nie mam ale mam nadzieję, że nam przedstawisz.
    Patrz mój poprzedni post.

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    No jeśli napisałeś, że model Modlina jest patologiczny, to zapewne masz te dane. Chyba, że tylko tak sobie klikasz.
    Wszystkie potrzebne dane są w poprzenim poście. Model nie tylko nie pozwala na rozwój bez dalszych subwencji, które na koniec trafiają do prywatnej firmy Ryanair, ale nie pozwala nawet na utrzymanie aktualnej infrastruktury (taki cel ma kilkadziesiąt procent finansowania, dla którego Modlin chce subwencji).

  13. #293
    PeK
    PeK jest teraz aktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Każdy może obejrzeć ten Twój "poprzedni post" i poczytać rachunek przepływów niby zapodany przez Ciebie co to żądałeś jego przedstawienia od Aabena.

    Ale najbardziej mnie bawi pojęcie "subwencji" co to "trafia do prywatnej firmy". I w temacie wątku Sadków vs. Modlin jesteśmy w domu.

    Piotr
    Oczywiście o insynuowanych gwarancjach SP ani słowa.

  14. #294

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Ale najbardziej mnie bawi pojęcie "subwencji" co to "trafia do prywatnej firmy". I w temacie wątku Sadków vs. Modlin jesteśmy w domu.

    Piotr
    Oczywiście o insynuowanych gwarancjach SP ani słowa.
    Czasem trudno zrozumieć, co piszesz.
    W każdym razie polecam dodatkowy artykuł: PPL blokuje rozbudowę Modlina - Pasazer.com

  15. #295

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

  16. #296

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Czasem trudno zrozumieć, co piszesz.
    Cytowany artykuł zaprzecza temu co tutaj próbujesz nam wmówić. Jest nawet wprost napisane, że opcja rządowa chce wydać nasze (PPL) pieniądze zamiast pozyskać je na rynku.

  17. #297
    PeK
    PeK jest teraz aktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @Aaben - koń jaki jest każdy widzi!

    Piotr
    Krótka Prosta likes this.

  18. #298

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Czy jaśniepaństwo już się zrekonstruowało i zostały podjęte decyzje? Czy się może rozmyśliło i zostaniemy z tym całym lotnictwem jak Himilsbach z angielskim?
    przemo-19, Atco, Stoarn and 2 others like this.

  19. #299

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Wygląda na to, że na razie kolejny sezon letni będziemy musieli sobie radzić sami. Nic nowego, w sumie.

    Pojawiło się za to ciekawe uzupełnienie dyskusji o umowach między portem a przewoźnikami.
    PRTL.pl - wiadomości z rynku lotniczego

  20. #300

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie


    Polecamy

    Prezes Enter Air nie wyklucza latania z Modlina, ale sygnalizuje warunki jakie musiałby spełnić:

    "Dzisiaj warunki operowania w Modlinie nie spełniają wymagań większości pasażerów i linii lotniczych. Po pierwsze nie ma odpowiedniej wielkości, wygodnego terminala pasażerskiego. Nasi pasażerowie nie chcą latać z Modlina, ponieważ to lotnisko nie jest teraz dla nich przyjazne" - powiedział.

    Zaznaczył jednocześnie, że port ma szansę na to, żeby to zmienić. "Potrzebna jest jego rozbudowa i przebudowa pod klienta, jakim jest pasażer czarterowy, który jest bardzo wymagającym pasażerem. W tej chwili Modlin jest skrojony pod jednego przewoźnika. Dokładnie z jego wymaganiami, z jego standardem. Port może zbudować dodatkowy terminal, który może zachęcić pasażerów, żeby latali na innych kierunkach z innym przewoźnikiem. Trzeba myśleć, jak zachęcić klienta. Gdyby były takie możliwości nie wykluczałbym latania z Modlina" - powiedział.
    https://www.pb.pl/prezes-enter-air-o...paign=socialfb

Strona 15 z 29 PierwszyPierwszy ... 5 13 14 15 16 17 25 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •