Strona 2 z 29 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 572
Like Tree754Likes

Wątek: Modlin vs Radom vs ? jako drugie lotnisko dla Warszawy

  1. #21
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Embraer Flyer Zobacz posta
    Nikt z poprzedników nie zaorał RDO, to lotnisko po prostu nigdy nie działało. WMI ma większy terminal, ILS CAT II, a w RDO poskładany został stary terminal z LCJ.
    Radom nie działał bo postawiono na rozwój Modlina. Z reszta chyba bardziej PSL niz PO.

    Cytat Zamieszczone przez Embraer Flyer Zobacz posta
    Gdzie dostrzegasz przewagę Radomia? .
    Przewagę w położeniu. Tam z tego regionu sporo Polaków wyjechało za pracą na zachód.

    A turystom jest to raczej obojętne, czy pojadą godzinę dłużej do hotelu. Z reguły oni wieczorem przylatują, a dopiero następnego dnia zwiedzają Warszawę.

  2. #22
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Oczywiście, wracając ponadto wolą rano wstać i być na lotnisku przed piątą. Z reguły.
    vivere, SPMRK, minty and 3 others like this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #23

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    Radom nie działał bo postawiono na rozwój Modlina. Z reszta chyba bardziej PSL niz PO.
    Ale odniesiesz się do stopnia rozwoju infrastruktury? Bo to było clue mojej wypowiedzi. Lotnisko w RDO jest ciasne i źle wyposażone.



    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    Przewagę w położeniu. Tam z tego regionu sporo Polaków wyjechało za praca na zachód.

    A turystom jest to raczej obojętne, czy pojada godzinę dłużej do hotelu. Z reguły oni wieczorem przylatują, a dopiero następnego dnia zwiedzają Warszawę.

    Z Białegostoku też wyjechało mnóstwo ludzi i zdecydowanie mają oni bliżej z WMI. Bliżej mają też Warszawiacy - jaki jest sens zmuszania ich do dojazdów do RDO? Argument o turystach to oczywista nieprawda - wybierając się w podróż nie przeszkadza Ci dodatkowa godzina w dojeździe (na przykład przy krótkim weekendowym wypadzie)? To, że przylatują wieczorami to raczej Twoje założenie, ale niech będzie - wieczorny dojazd z RDO będzie jeszcze bardziej nieatrakcyjny.

  4. #24
    Photo Screener
    Awatar Canon

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    A turystom jest to raczej obojętne, czy pojadą godzinę dłużej do hotelu. Z reguły oni wieczorem przylatują, a dopiero następnego dnia zwiedzają Warszawę.
    Tylko, że to nie jest godzina dłużej od sześciu godzin tylko od jednej. Zatem czas wzrasta dwukrotnie. Ciekawa teoria co do przylotów wieczorem. Chyba, że od razu zakładamy, że pasażer odwiedzający Warszawę musi doliczyć jeden dzień do pobytu, bo leci z Radomia.

  5. #25
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Może zwiedzać Radom zamiast się tłuc do Warszawy

    Canon, stefann, przemo-19 and 12 others like this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  6. #26
    Awatar Rocko Silento

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    Between EPMI & EPSC

    Domyślnie

    O ile jeszcze dyskusja CPL czy Okęcie ma sens, o tyle Radom jest jakimś absurdem.

    Może wybudujemy lotnisko No. 2 dla Warszawy i Mazowsza w... Miroslawcu. Każdy ma równie daleko, każdy ma tak samo tragiczny dojazd i możesz pasów 5 nastukac taki sam sens.
    jacek2 and Maruś like this.


  7. #27
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    tak na szybko w serwisie epodróznik sprawdziłem, jak się dojeżdza na lotnisko w Radomiu zbiorkomem z szeroko pojętej Warszawy i okolic (Legionowo, Piaseczno, Pruszków itd.) Czas od 3 do 3 i pół godziny. Warszawa Centralna - Lotnisko w Radomiu - 2h30. Życzę temu przedsięwzięciu ogromnego powodzenia wśród pasażerów z aglomeracji warszawskiej, a autorom koncepcji ("Nie była to decyzja polityczna" Jest list intencyjny ws. radomskiego lotniska. PPL: „Nie była to decyzja polityczna” - Rynek Lotniczy) kreatywności w obmyślaniu sposobów, jak zabronić przewoźnikom LCC i czarterowym korzystania z Okęcia.
    Przed chwilą w radio usłyszałem, że POCZĄTKOWO z Radomia ma latać 6mln pax rocznie a docelowo 10. Słuszną linię ma nasza władza.

    Pasażerom z Warszawy i okolic po prostu współczuję.

    PS Jeszcze przez ponad rok trwać będzie remont trasy kolejowej między Warszawą a Poznaniem na odcinku +/- Września-Konin, najszybsze pociągi jeżdżą teraz 3h30 i przez Gniezno. Po jego zakończeniu kolej rozpocznie remont trasy średnicowej w Warszawie, który ma trwać do 2022 roku.
    Ostatnio edytowane przez Atco ; 17-01-2018 o 18:01
    jacek2, Souter, przemo-19 and 6 others like this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  8. #28
    Awatar SPMRK

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    ... tylko poprzednicy zaorali Radom.
    Radom zaorali pasażerowie, a konkretnie ich brak. Gdyby był tam potencjał, to linie lotnicze by się zabijały, aby latać z Radomia.
    Te 6 mln paxów to batami tam będą gonić?

  9. #29

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    Radom nie działał bo postawiono na rozwój Modlina. Z reszta chyba bardziej PSL niz PO.
    Radom nie działa bo nie ma chętnych pasażerów i linii lotniczych na korzystanie z tego lotniska

    Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    SPMRK likes this.

  10. #30

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    E, tam, jak ktoś wziął Sosnowiec, to na Radom też byłby chętny
    Pedroo, vivere and STYRO like this.
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  11. #31
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Opary absurdu:
    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    Przewagę w położeniu. Tam z tego regionu sporo Polaków wyjechało za pracą na zachód.
    I dlatego przez tyle lat żadna linia nie znalazła interesu w zarobieniu na lotnisku z taką przewagą położenia. To co zrobić?
    Cytat Zamieszczone przez Not Real Zobacz posta
    A wlasnie tak powinno byc. "Lowcosty" (w cudzyslowiu, bo bilety wydaja sie tanie, a jak przyjdzie juz moment platnosci to nikt nie zdaje sobie sprawy, ze nagle placi 200 zl a nie te obiecane 39) powinny miec jak najmniejszy dostep do najwiekszych lotnisk w danym kraju, jesli nie zerowy. Niech lataja z regionalnych albo wlasnie takich "Modlinow" wmawiajac wielu podroznym, ze leca do Warszawy. Chodzi nie tylko o zdrowa konkurencje, ale i o komfort pasazerow.
    Ano "ograniczyć dostęp do największych lotnisk w kraju" i tym samym zmusić do korzystania z Radomia. Otwarcie o tym mówił Szpikowski wskazując na interes "zatykającego się Okęcia". Choć nawet Szpikowski nie posunął się do ideolo co do traktowania LCC i nazywania tego troską o "komfort pasażerów" jak Not Real.

    Przewagą Radomia nad Modlinem jest możliwość uzyskania natychmiastowej i pełnej kontroli nad lotniskiem przez PPL połączona z niezerową szansą stworzenia połączenia komunikacją publiczną z Okęciem w czasie nie większym niż 90 minut. Reszta to pic, choć Stefann i Not Real w niego wierzą.

    Piotr

  12. #32
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pedroo Zobacz posta
    Radom nie działa bo nie ma chętnych pasażerów i linii lotniczych na korzystanie z tego lotniska
    No, bo inne lotniska zabrały cały ruch.

    Ale równie dobrze mogło być tak ze Radom by działał, a inne lotniska nie. To są kwestie polityczne jakie lotnisko "działa". Teraz PiS promuje swoich. A wcześniej promowano innych. I tak do końca nie wiadomo które z tych wszystkich lotnisk ma sens.

    Belka: To bardzo prawdopodobne. Natomiast wiesz, tu jest inna gra, np. moje lotnisko im. Reymonta, czyli w Łodzi, malutkie lotnisko, ch… wie komu potrzebne, ale jest. Ale jeszcze nie aż tak bardzo niepotrzebne jak lotnisko w Gdyni. Otóż to lotnisko, to lotnisko w Łodzi wisiało na tym OLT.

    Bartłomiej Sienkiewicz, szef MSW: No tak, tak jak wisi na Wizz Air, Ryanair, wisi przecież... Dlatego my ich dotujemy pod stołem, żeby w ogóle był jakiś ruch lotniczy.
    Czytaj więcej: http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/3475399,lotnisko-ch-wie-komu-potrzebne-slowa-marka-belki-gwozdziem-do-trumny-lublinka,id,t.html

  13. #33
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Ty chyba nie do końca rozumiesz to co tu sam wstawiasz. Właśnie o takich lotniskach przytoczeni przez Ciebie politycy mówią, o LCJ, o RDO, o większości kierunków przy rozkręcaniu się RYR i WZZ w regionie (RZE czy SZY, kiedyś też dużo szło na promocję KRK i Małopolski). RDO jest "ch... wie komu potrzebne", LCJ też.

    Lotniska nei zabierają sobie ruchu od tego, to jest cały mechanizm, dojazd na/z lotnisko/a, baza techniczna, zaplecze, popyt. W RDO były próby (również dotowane), Chyba nie wyszły, tak wnioskuję. Sam leciałem z RDO, widziałem jak to lotnisko wygląda i 'działa' jak beznadziejnie jest się na nie dostać (na lot po 14 z Warszawy musiałem wyjechać prawie 4 godziny przed wylotem, z Warszawy, nie od siebie). Wola polityczna i pieniądze tego nie zmienią. W żaden sposób nie przekonasz warszawiaków do latania z RDO, te loty mogłyby być nawet za darmo...

  14. #34
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Poznań - Ławica suplementarnym lotniskiem dla Mazowsza. Dojazd w w godziny, infrastruktura jest. ��
    Rocko Silento and jordanj like this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  15. #35
    Awatar SPMRK

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie

    Sens ma każde lotnisko z którego będą/chcą latać pasażerowie. O tym prostym fakcie zapomina się nie tylko w Polsce. Nie wystarczy wybudować drogę startową, drogi kołowania, terminal itd. Nie ma pasażerów, nie ma lotniska. Właściwie to jest - puste.
    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    Teraz PiS promuje swoich. A wcześniej promowano innych.
    Coś słabo te "promocje" wyszły

  16. #36
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Ty chyba nie do końca rozumiesz to co tu sam wstawiasz. ...
    Ja rozumiem tyle, ze wszystkie regionalne lotniska potrzebują jakiejś tam pomocy partyjnej. Musi być wybudowana i utrzymana dogodna infrastruktura i muszą być (finansowo) zachęceni przewoźnicy.

    No i teraz jedni tu mówią ze taka zabawa w Radomiu to absurd. A mnie się zwyczajnie wydaje ze to jest taki sam absurd jak w każdym innym (mniejszym) regionalnym lotnisku. Nie ma różnicy czy się pakuje kasę w Modlin albo w Radom. Oba lotniska maja swoje plusy i minusy w położeniu. Wygrywa te, które jest bardziej dopieszczane przez polityków.

  17. #37

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    I 30 lat jak krew w piach.

  18. #38
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    To są kwestie polityczne jakie lotnisko "działa".
    Kolega z czasów Edwarda (vide "pomoc partyjna", "dopieszczanie przez polityków")?. Politycy mają pewne ograniczone narzędzia, by decydować jakie lotnisko czy inny biznes "NIE DZIAŁA". Ale jak chcą jakieś lotnisko (czy inny biznes) ożywić, to muszą położyć pieniądze - czyli od polityki przejść do ekonomii.

    Proste pytanie kontrolne - o ile politycy powinni dotacjami obniżyć ceny z Sadkowa aby Behemotowi przestało być w "ch... daleko"? A precyzyjniej - czy po tych dotacjach cena biletu pozostałaby nieujemna, czyli czy aby dotowane linie nie powinno jemu płacić aby on kupił ich bilet?

    Piotr
    Pedroo and kzet69 like this.

  19. #39
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Kolega z czasów Edwarda (...)

    Proste pytanie kontrolne - o ile politycy powinni dotacjami obniżyć ceny (...)

    Piotr
    Ja nie jestem z Gierka. Przecież ja nie bronie tych praktyk.

    Śmieszy mnie tylko ta krytyka Radomia, tak jakby inne lotniska (Modlin) działały inaczej.

  20. #40
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    To może pojedzie Pendolino z Warszawy do Radomia
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

Strona 2 z 29 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •