Strona 5 z 37 PierwszyPierwszy ... 3 4 5 6 7 15 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 100 z 739
Like Tree1008Likes

Wątek: Modlin vs Radom vs ? jako drugie lotnisko dla Warszawy

  1. #81
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez azghar Zobacz posta
    Paradoks polega na tym, że najbardziej zyskali na tym pasażerowi, którym ta gonitwa za nowymi połączeniami przyniosła możliwość szerokiego podróżowania po Europie a w drugą stronę dopływ turystyki i biznesu.
    Czy ktoś się w tej całej dyskusji zastanowił, jakie konsekwencje dla rynku i pasażerów miałoby zniknięcie FR z Modlina?
    Nie ma co nadużywać retoryki. Ale masz rację, że paxy FR z Modlina są kluczowe. To druga co do siły nabywczej spójna grupa konsumencka na rodzimym rynku lotniczym, po warszawiakach korzystających z LOTu na Okęciu. Manipulowanie nią niekoniecznie skończy się tak, jak manipulanci oczekują. Niewykluczone, że przychody FR w Modlinie są wyższe od przychodów LOTu ze środków budżetowych! To może zaboleć.

    Piotr
    Kazor and Danny like this.

  2. #82

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    W pnizszym linku piszą, że Modlin ma ponad 800 mlm PLN straty oraz, że LOT złozył skargę do UOIK na lotnisko w Modlinie.
    PLL LOT złożyły do UOKiK skargę na lotnisko w Modlinie - Biznes w INTERIA.PL

    Zastanawiam się czy w tej sytuacji nie było by lepiej ogłosić upadłości tego lotniska.
    Czy Ryanair mógłby się czegoś domagać ?

  3. #83

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez strik Zobacz posta
    W pnizszym linku piszą, że Modlin ma ponad 800 mlm PLN straty oraz, że LOT złozył skargę do UOIK na lotnisko w Modlinie.
    Przeczytaj posty wstecz, chodzi o tys. a nie miliony.


    Cytat Zamieszczone przez azghar Zobacz posta
    Po pierwsze cennik WMI jest jawny, jednakowy dla wszystkich przewoźników i zatwierdzony przez ULC.
    Cennik tak, ale .....
    Ponieważ zdarzyła się taka niezwykła sytuacja, że w jednym porcie lotniczym jest tylko jeden przewoźnik, to można z grubsza oszacować przychody lotniskowe na podstawie cennika i liczby pasażerów:

    korekta - *160pax na samolot
    Nie znalazłem danych o przychodach za 2016 rok, ale widać, że wszystko się niby zgadza.
    Tzn. zgadzałoby się, gdyby nie twierdzenia, że połowa przychodów to przychody poza lotnicze. O to oznaczałoby, że Ryanair nie płaci cennikowych stawek za lądowanie, bo wtedy przychody wynosiłyby około 80-90mln rocznie.
    Rafal likes this.

  4. #84

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Bardzo dobrze, może po raz pierwszy ukrócony zostanie mechanizm dotowania Ryanair z pieniędzy podatników (tu: z powodu interesów politycznych Struzika).
    A kiedy zostanie ukrócony mechanizm dotowania LOT?

    Skoro Modlin jest taki tani to niech LOT zacznie stamtąd latać. Skarga przekracza granice idiotyzmu. Linia która od 20 lat żyje wyłącznie dzięki kroplówce podatników teraz chce administracyjnie pozbyć się konkurencji.
    Atco, walusinsky, AdamT and 3 others like this.

  5. #85

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Zlozenie takiego donosu przez LOT to dopiero absurd, wiekszy niz Radom.
    Chyba tylko wymiana ciosów.
    Jak LOT dostał pomoc publiczną to skarżyła się na niego FRanca, jak FRanca dostaje pomoc publiczną, to skarży się na to teraz LOT.

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    ... Dziwię się, że LOT to zaryzykował przy swojej słabości komunikacyjnej. Zwłaszcza, że szło to zrobić "z urzędu" ...
    Z urzędu było by ładnie, w białych rękawiczkach. Tu masz rację, może to się odbić czkawką.
    Jeśli ma być inna narracja której może nie wzięliśmy tu pod uwagę, to dziennik telewizyjny o 19:30 "wszystko prawidłowo wyjaśni"

  6. #86
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafal Zobacz posta
    Jak LOT dostał pomoc publiczną to skarżyła się na niego FRanca, jak FRanca dostaje pomoc publiczną, to skarży się na to teraz LOT.
    Ta sytuacja jest kompletnie nieporownywalna.

  7. #87

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez azghar Zobacz posta
    Paradoks polega na tym, że najbardziej zyskali na tym pasażerowi, którym ta gonitwa za nowymi połączeniami przyniosła możliwość szerokiego podróżowania po Europie a w drugą stronę dopływ turystyki i biznesu.
    Czy ktoś się w tej całej dyskusji zastanowił, jakie konsekwencje dla rynku i pasażerów miałoby zniknięcie FR z Modlina?
    Chyba tak niekoniecznie zyskali pasażerowie. Drogie linie lotnicze Ryanair nie zawsze mają dobre ceny, a dość często są sporo drożsi od konkurencji. Tu brakuje konkurencji, więc nie ma też prostego porównania cen. Tą stratę lotniska i tak pokrywają mieszkańcy województwa czyli pasażerowie. Jak by była konkurencja też miałbyś nowe kierunki.

    Gdyby FRanca wyniosła się teraz z Modlina to jej miejsce zajęłaby konkurencja najpóźniej w ciągu pół roku.

    Lotniska nie powinny przynosić strat.
    Nie powinny też zarabiać ponad to co jest potrzebne do rozwoju. To są miejsca użyteczności publicznej.
    Ztof likes this.

  8. #88

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Zrobili lotnisko na Mazowszu, nieopodal Warszawy, gdzie biorą 6 PLN od pax, lotnisko prawie się spina (brakuje 2 x rocznie czarteru z jakimś bliskowschodnim księciem po konie), i to jest podstawa do skargi przez linię której ostatni CAPEX był w 2004 roku.
    alacherbauer, popo78 and frik like this.

  9. #89
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    No dobra, to pospekulujmy. Załóżmy, że skarga uznana zostanie przez zasadną przez UOKiK i ten podejmie jakieś działania (zmiana cennika zapewne). Co może się wydarzyć dalej, biorąc pod uwagę szerszy kontekst wojenki Modlin-Radom?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  10. #90

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ja zwracam uwagę na jeden akapit artykułu:
    Ryanair uprawniony jest z racji liczby przewiezionych pasażerów do zniżki od opłaty pasażerskiej na połączeniach regularnych na poziomie 6 zł, a istniejące ograniczenia przepustowości uniemożliwiają innym przewoźnikom skorzystanie z podobnych zniżek. Dla porównania skali obowiązujących opłat lotniskowych należy wskazać, że podstawowa wysokość opłaty pasażerskiej pobieranej za obsługę pasażera wynosi w tym porcie 40 zł" - czytamy w skardze LOT-u.

    Prawnik, który to pisał jest moim idolem - to jest odwrócenie sytuacji i teraz to Fr i WMI są chłopcami do bicia. Genialne w swojej prostocie i prawdziwe jednocześnie
    Ztof likes this.

  11. #91

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Ok, Modlin zmienia cennik na 6 PLN dla wszystkich. I co?

  12. #92
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Czy inni przewoznicy wykazywali zainteresowanue Modlinem? Czy inni przewoznicy nie maja znizek na innych lotniskach? Czy inne lotniska nie maja ograniczen przepustowosci? Czy linia postulujaca administracyjne ograniczenia ruchu powinna w ogole wspominac o konkurencji? Czy innym liniom ktos zabranial podpisywac promocyjne umowy?

  13. #93

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Najlepsza jest próba wykazania że lotnisko Modlin ma pozycję dominującą ;-)

  14. #94

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    Ja zwracam uwagę na jeden akapit artykułu:
    Ryanair uprawniony jest z racji liczby przewiezionych pasażerów do zniżki od opłaty pasażerskiej na połączeniach regularnych na poziomie 6 zł, a istniejące ograniczenia przepustowości uniemożliwiają innym przewoźnikom skorzystanie z podobnych zniżek. Dla porównania skali obowiązujących opłat lotniskowych należy wskazać, że podstawowa wysokość opłaty pasażerskiej pobieranej za obsługę pasażera wynosi w tym porcie 40 zł" - czytamy w skardze LOT-u.

    Prawnik, który to pisał jest moim idolem - to jest odwrócenie sytuacji i teraz to Fr i WMI są chłopcami do bicia. Genialne w swojej prostocie i prawdziwe jednocześnie
    Ta argumentacja ma jedną istotną dziurę. Ten prawnik (celowo lub niecelowo) pominął jedną zasadniczą kwestię. Jeżeli jakaś cena lub cennik jest ustalany przez organ państwa na podstawie ustawy (tu ULC) to UOKiK nie ma prawa do badania/podważania decyzji tego organu i badać/podważać taki cennik. To było już testowane na taryfach za prąd i Sąd Najwyższy ponad 10 lat temu zgodził się UOKiK, że nie ma prawa badać taryf ustalanych przez inny organ państwa. No, ale teraz Sąd Najwyższy będzie zaraz w nowym składzie, więc kto wie, czy to się nie zmieni w tych okolicznościach przyrody.

    UOKiK może się natomiast zająć umową WMI - FR i stwierdzić nieważność np. zobowiązania WMI do utrzymania takiego cennika przez 10 lat (jeżeli jest w niej taka klauzula) albo zakwestionować czas jej trwania z uwagi na skutki dla konkurencji. Pytanie, jak UOKiK oceni rynek będący przedmiotem skargi LOTu. Czy bedzie to samo WMI, czy też WMI razem z WAW (i może RDO). Bardzo ciekawy kazus.
    Ostatnio edytowane przez Johnny Flier ; 19-01-2018 o 13:01 Powód: typo
    PeK likes this.

  15. #95

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Johnny Flier Zobacz posta
    Ta argumentacja ma jedną istotną dziurę. Ten prawnik (celowo lub niecelowo) pominął jedną zasadniczą kwestię. Jeżeli jakaś cena lub cennik jest ustalany przez organ państwa na podstawie ustawy (tu ULC) to UOKiK nie ma prawa do badania/podważania decyzji tego organu i badać/podważać taki cennik. To było już testowane na taryfach za prąd i Sąd Najwyższy ponad 10 lat temu zgodził się UOKiK, że nie ma prawa badać taryf ustalanych przez inny organ państwa. No, ale teraz Sąd Najwyższy będzie zaraz w nowym składzie, więc kto wie, czy to się nie zmieni w tych okolicznościach przyrody.

    UOKiK może się natomiast zająć umową WMI - FR i stwierdzić nieważność np. zobowiązania WMI do utrzymania takiego cennika przez 10 lat (jeżeli jest w niej taka klauzula) albo zakwestionować czas jej trwania z uwagi na skutki dla kokurencji. Pytanie, jak UOKiK oceni rynek będący przedmiotem skargi LOTu. Czyu bedziew to samo WMI, czy też WMI razem z WAW (i może RDO). Bardzo ciekawy kazus.
    @ aaben
    Po kolei. Sedno sprawy w tym wypadku nie polega na wysokości opłat ( czyli 6 pln dla FR ) ale na tym, że w związku z przepustowością nikt inny nie ma prawa wejść do folwarku FR w WMI. Zmiana opłat na 6pln dla wszystkich miałaby sens tylko wtedy gdyby była to stawka dla wszystkich niezależnie od liczby pax. Czego nikt nie zrobi. A nawet gdyby zrobił to stawka za oobsługę 1 rejsu itp. będzie o wiele wyższa dla takiej linii niż dla FR więc nadal się nie opłaca. Opłaca się tylko wtedy jeżeli przepustowość byłaby wyższa.
    @ behemot
    Okazywali ale ze względu na stawki wynikające z przepustowości zrezygnowali.
    Inne lotniska - ok, wszystcy mają zniżki ale linii jest kilka a nie jedna i zniżki są po kilka procent a nie kilkaset
    @ Danny
    Bo ma w stosunku do innych linii, które mogłyby próbować tam wejść.
    @ Flyer
    Spółka zarządzająca WMI nei jest chyba organem Państwa więc można ich zaskarżyć.

  16. #96

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    @ aaben
    Po kolei. Sedno sprawy w tym wypadku nie polega na wysokości opłat ( czyli 6 pln dla FR ) ale na tym, że w związku z przepustowością nikt inny nie ma prawa wejść do folwarku FR w WMI. Zmiana opłat na 6pln dla wszystkich miałaby sens tylko wtedy gdyby była to stawka dla wszystkich niezależnie od liczby pax. Czego nikt nie zrobi. A nawet gdyby zrobił to stawka za oobsługę 1 rejsu itp. będzie o wiele wyższa dla takiej linii niż dla FR więc nadal się nie opłaca. Opłaca się tylko wtedy jeżeli przepustowość byłaby wyższa.
    Sam nie nadążasz za własnym geniuszem.

  17. #97
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Salomonowym rozwiązaniem będzie nakazanie Modlinowi zwiększenia przepustowości o przynajmniej 100%, ale wykorzystywanie jej maksymalnie w 50% na wypadek, gdyby PLL Lot miały kiedyś życzenie korzystać z tego lotniska.
    PeK, Chandler, Canon and 5 others like this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  18. #98

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    @macx - WMI nie jest oczywiście organem państwa. Chodzi o to, że zgodnie z art 77b ust. 2 Prawa lotniczego lotnisko o ruchu do 5 mln rocznie składa do ULC projekt taryfy opłat do kontroli. Jak ULC jej nie zakwestionuje w ciągu 14 dni od dnia jej otrzymania (może nakazać jej zmianę) to wchodzi ona w życie tak jak ją przygotowano. Czyli ULC jest jedynym organem państwa mającym prawo ingerować w taryfy opłat lotniskowych. UOKiK nie ma tu czego szukać.

  19. #99

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    zniżki są po kilka procent a nie kilkaset
    ???

  20. #100
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Za Styro w innym wątku:

    RYANAIR ZAPRASZA LOT DO MODLINA

    Ryanair potwierdził dziś (19 stycznia), że w ciągu najbliższych 5 lat podwoi liczbę pasażerów przewożonych na swoich lotach do Warszawy z 3 do 6 milionów rocznie. Aby obsłużyć taki poziom ruchu, w porcie lotniczym Warszawa Modlin niezbędna jest rozbudowa infrastruktury, którą od prawie dwóch lat bezprawnie blokuje konkurujące z Modlinem lotnisko Warszawa Chopin. W grudniu 2017 r. Ryanair złożył oficjalną skargę w Departamencie Konkurencji Komisji Europejskiej na naruszenie konkurencji przez Polskie Porty Lotnicze – udziałowca i konkurenta lotniska Warszawa Modlin – poprzez uniemożliwianie rozbudowy infrastruktury w Modlinie.

    Juliusz Komorek, członek zarządu Ryanair powiedział:

    „Przez najbliższe 5 lat Ryanair podwoi liczbę pasażerów w Warszawie. Co najmniej 25 nowych połączeń i dodatkowe loty na istniejących trasach będziemy oferować z Modlina, jeśli PPL przestanie blokować rozwój tego portu, lub z lotniska Chopina w bezpośredniej konkurencji z LOTem.

    Jeśli LOT chce rozpocząć operacje z Modlina i płacić takie same stawki, jakie Ryanair płaci na podstawie oficjalnego cennika lotniska, LOT powinien przenieść część swojego ruchu do Modlina a Ryanair jest gotów bezzwłocznie przenieść połowę swojego ruchu na lotnisko Chopina, co pozwoli liniom LOT i Ryanair obsługiwać po 1.5 miliona pasażerów rocznie w Modlinie i płacić dokładnie takie same opłaty lotniskowe.”
    Danny, Adik_s and frik like this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

Strona 5 z 37 PierwszyPierwszy ... 3 4 5 6 7 15 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •