W tym, że na lotnisku tego podmiotu za pasażera trzeba zapłacić 60 PLN, chyba że to pasażer transferowy, a w MPL - 6 PLN.
Linia kredytowa jest, tylko podmiot który ma 10 razy wyższe koszty się nie chce zgodzić. I owszem, jest duża szansa że w końcu za to zapłacimy jeżeli zarząd MPL zgłosi udziałowca jako działającego na szkodę. Brak zgody na kredyt odtworzeniowy którego przedmiotem jest obiekt grożący katastrofą budowlaną każdy sędzia zinterpretuje jako postawienie spółki w stan zagrożenia.
Jakby nie było, częściowo mu to samo przez się wychodzi, bo lotnisko im. Chopina jest portem uniwersalnym spełniającym wymagania różnych użytkowników, czego nie można powiedzieć o Modlinie. Przecież Ryanair nie jest jedynym przewoźnikiem lotniczym w regionie, nawet jakby się ograniczyć tylko do linii nisko-kosztowych. Ja uważam, że moda na terminale typu low-cost, to krótkowzroczna urzędnicza fanaberia.
Coś mi się wydaje, że statystyczny Anglik/Włoch czy Szwed zostawi więcej kasy przylatując do Modlina niż statystyczny Polak z niego wylatujący.
Zamożny Polak po zamknięciu Modlina nie spędzi wakacji w Kołobrzegu... Poleci z innego lotniska...
Ale Włoch czy Anglik nie będzie się zmuszał żeby na siłę lecieć do PL. ... Poleci gdziekolwiek indziej...
Więc korzyść dla PKB wydaje mi się być zdecydowanie pozytywna.
ModlinLotnisko.pl - Informacje i Aktualności z Lotniska w Modlinie
LOT otrzymał w sumie ponad 2 mld zł od skarbu panstwa za odsprzedaż spółek-córek i w formie bezposredniej pomocy publicznej.
Nie chce rozkręcać dyskusji nt. korzysci/kosztów utrzymywania przewoźnika narodowego z kasy publicznej, ale nieuczciwe jest stawienie tego zagadnienia w formie zero-jedynkowej (są inni gracze na rynku, którzy w mniejszym lub większym stopniu wypełnią wszelkie rentowne luki po takim przewoźniku).
dokladnie...
nie jestem jakis fanem FR... LOTem leciałem 100 razy więcej (i to dosłownie), ale ich wyrzuty o pomocy publicznej dla FR są średnio na miejscu, biorąc pod uwagę ich pomoc publiczną i rozsprzedaż rzeczy, które dostawali od SP
proporcjonalnie do obslugiwanych pasazerow to mam wrazenie, ze LOT wyprzedza FR o kilka dlugosci...
Określenie "Franca" przystoi podpitemu pasażerowi Ryanaira, którego wywalili z samolotu, sorry. Nie obniżajmy lotów na forum, nomen omen, lotniczym.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Musiałby tam zacząć latać
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Zakładki