Strona 8 z 37 PierwszyPierwszy ... 6 7 8 9 10 18 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 141 do 160 z 739
Like Tree1008Likes

Wątek: Modlin vs Radom vs ? jako drugie lotnisko dla Warszawy

  1. #141

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    raczej nie pomaga
    Słabiutki argument, tym bardziej że PPL ma realne możliwości wpływu na MPL tylko chęci i umiejętności brak.

  2. #142

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Słabiutki argument, tym bardziej że PPL ma realne możliwości wpływu na MPL tylko chęci i umiejętności brak.
    A w czym problem żeby jeden podmiot zarządzał?

  3. #143

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    W tym, że na lotnisku tego podmiotu za pasażera trzeba zapłacić 60 PLN, chyba że to pasażer transferowy, a w MPL - 6 PLN.
    Atco and 12wit like this.

  4. #144

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    W tym, że na lotnisku tego podmiotu za pasażera trzeba zapłacić 60 PLN, chyba że to pasażer transferowy, a w MPL - 6 PLN.
    I myślisz że jak długo ten stan rzeczy będzie trwał?

    Bilety w OLT Express też były bajecznie tanie.

    Ja jako pasażer bym bardzo chciał móc latać dalej za grosze, ale ktoś za to musi zapłacić.
    Rafal likes this.

  5. #145
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    I myślisz że jak długo ten stan rzeczy będzie trwał?
    Dopóki instancja odpowiedzialna za politykę transportową Państwa czyli ULC będzie to tolerował.

    Załatwianie tego przejęciem tańszego lotniska przez operatora droższego nazywa się monopolizacją!

    Piotr

  6. #146

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Linia kredytowa jest, tylko podmiot który ma 10 razy wyższe koszty się nie chce zgodzić. I owszem, jest duża szansa że w końcu za to zapłacimy jeżeli zarząd MPL zgłosi udziałowca jako działającego na szkodę. Brak zgody na kredyt odtworzeniowy którego przedmiotem jest obiekt grożący katastrofą budowlaną każdy sędzia zinterpretuje jako postawienie spółki w stan zagrożenia.
    PeK, Pokrak, Rocko Silento and 3 others like this.

  7. #147

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    PPL realizuje politykę transportową dla regionu?

    Piotr
    Jakby nie było, częściowo mu to samo przez się wychodzi, bo lotnisko im. Chopina jest portem uniwersalnym spełniającym wymagania różnych użytkowników, czego nie można powiedzieć o Modlinie. Przecież Ryanair nie jest jedynym przewoźnikiem lotniczym w regionie, nawet jakby się ograniczyć tylko do linii nisko-kosztowych. Ja uważam, że moda na terminale typu low-cost, to krótkowzroczna urzędnicza fanaberia.
    Ztof likes this.

  8. #148
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta

    Dla Polski Zachodniej co tak nienawidzi Warszawy mam taką propozycję: nie szukać pracy w korpo w Warszawie, tylko w Berlinie. O sorry, niemiecki trzeba znać, wait...
    Sprawne skomunikowane że światem powiadasz... Hmmm. Pragnę nieśmiało zaznaczyć że Szczecin to Polska Zachodnia a jego skomunikowaniebz WAW pozostawia dużo do życzenia. Brak nocowania w SZZ pozbawia region dostępu do porannej fali z WAW i nocnego powrotu do domu.

  9. #149

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Sprawne skomunikowane że światem powiadasz... Hmmm. Pragnę nieśmiało zaznaczyć że Szczecin to Polska Zachodnia a jego skomunikowaniebz WAW pozostawia dużo do życzenia. Brak nocowania w SZZ pozbawia region dostępu do porannej fali z WAW i nocnego powrotu do domu.
    A wolałbyś wstawać na lot o 5:40 z Goleniowa?

    Nie jest jednak wygodniej lecieć o 7:50 z Berlina?

    LOT raczej to wie. Ponieważ liczba operacji nocnych jest ograniczona, woli puszczać samoloty gdzie indziej o tej godzinie.

    Szczecin to wyjątkowy przykład.
    Rocko Silento likes this.

  10. #150
    Awatar azghar

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA/EPMO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta

    Na poziomie bezpośrednim, wkładanie w Ryanair skutkuje ułatwianiem emigracji i prywatnymi podróżami wybranej grupy osób głównie w celu wydawania PKB nad możem śródziemnym. Korzyść dla PKB Polski w zakresie od bardzo do średnio negatywnej.
    Na poziomie niebezpośrednim, jest korzyść z podwyższenia dobrostanu z taniego leżenia na plaży, ale taki cel można zrealizować na inne sposoby nie wymagające dotacji, a mające korzystny wpływ na lokalny PKB.
    Coś mi się wydaje, że statystyczny Anglik/Włoch czy Szwed zostawi więcej kasy przylatując do Modlina niż statystyczny Polak z niego wylatujący.
    Zamożny Polak po zamknięciu Modlina nie spędzi wakacji w Kołobrzegu... Poleci z innego lotniska...
    Ale Włoch czy Anglik nie będzie się zmuszał żeby na siłę lecieć do PL. ... Poleci gdziekolwiek indziej...
    Więc korzyść dla PKB wydaje mi się być zdecydowanie pozytywna.
    Radek 75, wagen and szymonk2 like this.
    ModlinLotnisko.pl - Informacje i Aktualności z Lotniska w Modlinie

  11. #151

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Dyskusyjne - sam Modlin, wart ponad dwieście milionów publicznych środków, praktycznie równoważy słynną dotację dla LOTu.

    LOT otrzymał w sumie ponad 2 mld zł od skarbu panstwa za odsprzedaż spółek-córek i w formie bezposredniej pomocy publicznej.

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Na poziomie bezprośrednim, połączenia LOT dużo bardziej przyczyniają się do łączności gospodarczej zarówno wewnątrz Polski, jak i Polski z innymi ośrodkami gospodarczymi. Korzyść dla PKB oczywista.

    Nie oznacza to, że LOT jest idealny, biorąc pod uwagę lata fatalnego zarządzania i fatalnego nadzoru właścicielskiego - ten kalejdoskop miernych prezesów kosztował setki milionów środków własnych firmy. I tego można było uniknąć, ale to powinna być już przeszłość.
    Nie chce rozkręcać dyskusji nt. korzysci/kosztów utrzymywania przewoźnika narodowego z kasy publicznej, ale nieuczciwe jest stawienie tego zagadnienia w formie zero-jedynkowej (są inni gracze na rynku, którzy w mniejszym lub większym stopniu wypełnią wszelkie rentowne luki po takim przewoźniku).
    PeK, AdamT and Atco like this.

  12. #152

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    dokladnie...

    nie jestem jakis fanem FR... LOTem leciałem 100 razy więcej (i to dosłownie), ale ich wyrzuty o pomocy publicznej dla FR są średnio na miejscu, biorąc pod uwagę ich pomoc publiczną i rozsprzedaż rzeczy, które dostawali od SP

  13. #153

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez costam Zobacz posta
    dokladnie...

    nie jestem jakis fanem FR... LOTem leciałem 100 razy więcej (i to dosłownie), ale ich wyrzuty o pomocy publicznej dla FR są średnio na miejscu, biorąc pod uwagę ich pomoc publiczną i rozsprzedaż rzeczy, które dostawali od SP
    A ile pomocy publicznej dostaje w całej Europie Franca w postaci opłat marketingowych,zniżek specjalnie skrojonych pod FR, partycypacji w dochodach ze sprzedaży wolnocłowej?

    Nie ograniczajmy się do Modlina w takim razie
    Ztof likes this.

  14. #154

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    proporcjonalnie do obslugiwanych pasazerow to mam wrazenie, ze LOT wyprzedza FR o kilka dlugosci...
    Atco and alacherbauer like this.

  15. #155
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Określenie "Franca" przystoi podpitemu pasażerowi Ryanaira, którego wywalili z samolotu, sorry. Nie obniżajmy lotów na forum, nomen omen, lotniczym.
    tango fox and kitenation like this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  16. #156
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    A ile pomocy publicznej dostaje w całej Europie Franca w postaci opłat marketingowych,zniżek specjalnie skrojonych pod FR, partycypacji w dochodach ze sprzedaży wolnocłowej?

    Nie ograniczajmy się do Modlina w takim razie
    Dodaj coś o niemieckich stoczniach.

    Padła jasna propozycja - machniom na 3/2M paxów między LOT/Okęcie i FR/Modlin i LOT będzie "dostawał" tyle samo. Machniom?

    Piotr

  17. #157

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Dodaj coś o niemieckich stoczniach.

    Padła jasna propozycja - machniom na 3/2M paxów między LOT/Okęcie i FR/Modlin i LOT będzie "dostawał" tyle samo. Machniom?

    Piotr
    Wiesz że nie machniom bo LOT nie ma modelu latania p2p.

    Chociaż jakby w sumie LOT mial dostawac tyle samo co FR łącznie od wszystkich portów, regionów i krajów, to może się już zaczynać robić ciekawie
    jordanj likes this.

  18. #158
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Musiałby tam zacząć latać
    tf-fix likes this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  19. #159
    Awatar SPMRK

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    A ile pomocy publicznej dostaje w całej Europie Franca w postaci opłat marketingowych,zniżek specjalnie skrojonych pod FR, partycypacji w dochodach ze sprzedaży wolnocłowej?
    Wszystko zależy od pochodzenia. Jak się pochodzi to się ma

  20. #160

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Nie ograniczajmy się do Modlina w takim razie
    lol, Ty wciąż nie kumasz że cała ta heca jest możliwa tylko dlatego że FR nie traktuje Warszawy jako swój core business i robi zaczepki tylko dla zasady. Ale to się może zmienić...

Strona 8 z 37 PierwszyPierwszy ... 6 7 8 9 10 18 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •