Strona 9 z 37 PierwszyPierwszy ... 7 8 9 10 11 19 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 161 do 180 z 739
Like Tree1008Likes

Wątek: Modlin vs Radom vs ? jako drugie lotnisko dla Warszawy

  1. #161
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Wiesz że nie machniom bo LOT nie ma modelu latania p2p.
    No patrz ale żąda od UOKiK, by cennik lotniska p2p nie promował modelu p2p tak, jak cennik Okęcia promuje model LOTu. Łapiesz poziom kabaretu?

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Chociaż jakby w sumie LOT mial dostawac tyle samo co FR łącznie od wszystkich portów, regionów i krajów, to może się już zaczynać robić ciekawie
    Za co miałby dostawać? Zapewni im połączenia p2p w tej skali?

    Piotr
    alacherbauer likes this.

  2. #162

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    No patrz ale żąda od UOKiK, by cennik lotniska p2p nie promował modelu p2p tak, jak cennik Okęcia promuje model LOTu. Łapiesz poziom kabaretu?

    Za co miałby dostawać? Zapewni im połączenia p2p w tej skali?

    Piotr
    Skoro zacząłeś z machniom to jedziemy.

    Oczywiście cennik Okęcia promuje model LOTu, wreszcie po tylu latach PPL i LOT zaczęły współpracować. Cieszy mnie to niezmiernie
    Ztof likes this.

  3. #163

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    A ile pomocy publicznej dostaje w całej Europie Franca w postaci opłat marketingowych,zniżek specjalnie skrojonych pod FR, partycypacji w dochodach ze sprzedaży wolnocłowej?

    Nie ograniczajmy się do Modlina w takim razie

    Co stoi na drodze aby LOT skorzystał z tych samych opłat, zniżek, etc.?

    W trakcie restrukturyzacji LOT mógł zmienić swoją działalność z linii sieciowej na P2P/LCC, tak aby móc maksymalnie skorzystać z owych opłat czy zniżek. Nie zrobił tego, pozostał przy modelu linii sieciowej z wszystkimi korzyściami/kosztami jakie są związane z działalnością sieciową.

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Oczywiście cennik Okęcia promuje model LOTu, wreszcie po tylu latach PPL i LOT zaczęły współpracować. Cieszy mnie to niezmiernie


    Dlaczego Ciebie tak samo nie cieszy jak inne linie współpracują z innymi lotniskami?

    Okazuje się że LOT nie jest w stanie skutecznie konkurować na wolnym rynku bez wsparcia(interwencji) administracyjnego - pomoc publiczna, cennik WAW, podział adm. ruchu, leasing przez PGL, itd.

    Współpraca czy wsparcie? O współpracy można raczej mówić między dwoma niezależnymi podmiotami, tu mamy doczynienia raczej z "koordynacją" kosztem konkurencji.
    Atco, Danny and kzet69 like this.

  4. #164
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Skoro zacząłeś z machniom to jedziemy.

    Oczywiście cennik Okęcia promuje model LOTu, wreszcie po tylu latach PPL i LOT zaczęły współpracować. Cieszy mnie to niezmiernie
    No i wreszcie otwartym tekstem. Mnie też by to cieszyło gdyby ta "współpraca" nie była skierowana przeciwko interesom innych firm polskich (Modlin, Enter Air itd.) i pasażerom z Warszawy i okolic.

    Piotr
    alacherbauer, Atco, Danny and 1 others like this.

  5. #165

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    No i wreszcie otwartym tekstem. Mnie też by to cieszyło gdyby ta "współpraca" nie była skierowana przeciwko interesom innych firm polskich (Modlin, Enter Air itd.) i pasażerom z Warszawy i okolic.

    Piotr
    Jestem z Warszawy i cieszę się, że jak w czerwcu bede musiał lecieć do Wenecji na konkretną godzinę to mam do wyboru 2 loty dziennie rano i wieczorem a nie tylko we wtorki, czwartki i soboty o 5 rano.

    Na Kanary na urlop to mogę sobie latać z Wrocławia nawet jeśli jest taniej

  6. #166
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Jestem z Warszawy i cieszę się, że jak w czerwcu bede musiał lecieć do Wenecji na konkretną godzinę to mam do wyboru 2 loty dziennie rano i wieczorem a nie tylko we wtorki, czwartki i soboty o 5 rano.

    Na Kanary na urlop to mogę sobie latać z Wrocławia nawet jeśli jest taniej
    Przekonałeś mnie zwłaszcza, że za Edwarda było jeszcze prościej (tych Kanarów nie było).

    Piotr

  7. #167
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Jestem z Warszawy i cieszę się, że jak w czerwcu bede musiał lecieć do Wenecji na konkretną godzinę to mam do wyboru 2 loty dziennie rano i wieczorem a nie tylko we wtorki, czwartki i soboty o 5 rano.

    Na Kanary na urlop to mogę sobie latać z Wrocławia nawet jeśli jest taniej


    Ale Ty wiesz, że nie jest tak jak piszesz, że mijasz się z prawdą? Że nie masz do wyboru dwóch lotów dziennie do Wenecji w czerwcu? Ty o tym wiesz, prawda? Wiesz, że tylko w te wybrane poniedziałki, piątki i niedziele masz do wyboru dwa rejsy? Średnio 'biznesowo".
    Wiesz też, ze Ryanair nie ma wylotów o 5 rano z WMI? Prawda?
    Danny and tf-fix like this.

  8. #168

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Ale Ty wiesz, że nie jest tak jak piszesz, że mijasz się z prawdą? Że nie masz do wyboru dwóch lotów dziennie do Wenecji w czerwcu? Ty o tym wiesz, prawda? Wiesz, że tylko w te wybrane poniedziałki, piątki i niedziele masz do wyboru dwa rejsy? Średnio 'biznesowo".
    Wiesz też, ze Ryanair nie ma wylotów o 5 rano z WMI? Prawda?
    Lecę w piątek wracam w niedzielę albo w poniedziałek

    A co do FR - nie nie, nie z Modlina, dopuszczamy wariant Okęcie dla wszystkich jak rozumiem, bez preferencji ruchu tranzytowego, bez nowowprowadzonych i znielubianych ograniczen nocnych.

    Pelny wolny rynek z punktu widzenia LOTu, LOT upada, Wizzair i Franca biorą Okęcie, karmione dotacjami z innych regionów. I jaki rozkład wtedy byłby? Mooooze byłbym fuksiarzem i nie byłby wylot o 5 albo powrót na 1 w nocy, tylko może w środku dnia bym się załapał

    Owszem w interesie innych firm może to nie jest Ale w interesie pasażera tak. Wizzair ani Ryanair konstruują rozkłady tak ze to pasażer musi się do nich dopasowywać.

  9. #169

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Pelny wolny rynek z punktu widzenia LOTu, LOT upada,
    Tą smutną konstatacją zakończmy weekend, z okazji ferii na pewno tydzień przyniesie wiele interesujących wiadomości w temacie.
    mcxmcx likes this.

  10. #170

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Owszem w interesie innych firm może to nie jest Ale w interesie pasażera tak. Wizzair ani Ryanair konstruują rozkłady tak ze to pasażer musi się do nich dopasowywać.

    Jeśli chodzi o podróże lotnicze, to klient dość dobrze umie dbać o własny interes.

    Chwała Bogu że mamy wolny rynek i że poza W6 i FR są jeszcze inni przewoźnicy… przykładowo Lufthansa dowiezie Ciebie do Wenecji codziennie, rano, wieczorem czy w środku dnia, podróż z przesiadką potrwa zaledwie 80 minut dłużej niż lotem bezpośrednim a wszystko to bez pomocy publicznej, bez kosmodromu im. Solidarność, bez inwestycji w Sadków, bez marnotrawienie Modlina itd.

    @Stoarn nie spodziewałem się takiej demagogii.
    Danny, AdamT and kzet69 like this.

  11. #171

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Jeśli chodzi o podróże lotnicze, to klient dość dobrze umie dbać o własny interes.

    Chwała Bogu że mamy wolny rynek i że poza W6 i FR są jeszcze inni przewoźnicy… Lufthansa dowiezie Ciebie do Wenecji codziennie, rano, wieczorem czy w środku dnia, podróż z przesiadką potrwa zaledwie 80 minut dłużej niż lotem bezpośrednim a wszystko to bez pomocy publicznej, bez kosmodromu im. Solidarność, bez inwestycji w Sadków itd.
    Hahaha, Lufthansa...

    Właśnie. Ziarnko do ziarnka i Warszawa by stała się zadu...

  12. #172

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Dochodzimy do sedna - czy Warszawa ma być hubem, czy nie. Czy bezpośrednie skomunikowanie ze światem służy krajowi czy nie.

    Ja jednak stoję na stanowisku ze do hubu warto dopłacić jeśli trzeba.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  13. #173
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Pelny wolny rynek z punktu widzenia LOTu, LOT upada, Wizzair i Franca biorą Okęcie, karmione dotacjami z innych regionów. I jaki rozkład wtedy byłby? Mooooze byłbym fuksiarzem i nie byłby wylot o 5 albo powrót na 1 w nocy, tylko może w środku dnia bym się załapał

    Owszem w interesie innych firm może to nie jest Ale w interesie pasażera tak. Wizzair ani Ryanair konstruują rozkłady tak ze to pasażer musi się do nich dopasowywać.
    LOT w 100% państwowy upadnie bez względu na robótki z PPL+CPL+xxx. Bo nie ma dostępu do kapitału i zarządzania w konkurencyjnym świecie. Tu się nie dogadamy bośmy z innych bajek Kolego - wierzysz w omnipotencję Państwa Polskiego, a ja nic właśnie, bo mam swoje doświadczenia.

    Taktycznie. PPL odpuszcza Mazowszu udziały. Rząd via ULC doprowadza do cennika w Modlinie pozwalającego na reprodukcję rozszerzoną kapitału lotniska (na oko max. discount do 50%). PLK wstawia do krótkiego planu odcinek kolejowy do lotniska w Modlinie, a PAŻP wieżyczkę czy co tam trzeba. Szpikowski z Milczarskim przestają bajać o wyprowadzeniu czarterów i LCC z Okęcia - bo to nierealne na gruncie przepisów UE. Cennik Okęcia idzie w górę. PPL przejmują Sadków i dają tam cenę podstawową 30 zł ze zniżkami do 50% za skalę ruchu (dokładnie jak w Modlinie ale z niższą kwotą bazową). PPL rozbudowuje Okęcie kosztem płyty wojskowej ale na serio, a nie dla picu.

    Zadziała! No chyba, że region stołeczny dojedzie do 35+M paxów w 10 lat - to większe inwestycje są potrzebne.

    Robimy normalny lotniczy biznes, a nie pierniczymy o wstawaniu z kolan i jak to dowalimy Lufie tworząc hub w Warszawie skarżąc w UOKiK Modlin.

    Piotr

  14. #174

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    LOT w 100% państwowy upadnie
    Ja jestem zwolennikiem sprzedaży LOTu. Jak oceniłbyś, w ciągu ostatnich 10 lat kiedy z punktu widzenia LOT i nas był najlepszy moment aby to zrobić?

  15. #175
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Ja jestem zwolennikiem sprzedaży LOTu. Jak oceniłbyś, w ciągu ostatnich 10 lat kiedy z punktu widzenia LOT i nas był najlepszy moment aby to zrobić?
    A ja nie jestem, zwłaszcza teraz!!! To jest moment na upublicznienie i to z paroletnią szopką do czego powstały narzędzia w ramach PFR. Nie łapię dlaczego powstaje PGL, a nie szopka. Jedynym sensownym wytłumaczeniem obecnego postępowania jest niewiara w utrzymanie się tendencji.

    Piotr
    Przez "szopkę" rozumiem zabiegi - zazwyczaj ruchy kapitałowe - podgrzewające przyszłe IPO czyli podnoszące cenę emisji.

  16. #176

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Polityka transportowa dla regionu powinna być jedna a nie 2-3 równoległe.
    Konukrencja jest dobra dla obywateli / klientów / pasażerów. Monopole przeciwnie.
    Embraer Flyer likes this.

  17. #177

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Hahaha, Lufthansa...

    Właśnie. Ziarnko do ziarnka i Warszawa by stała się zadu...
    A czy upadek Maleva zmarginalizował Budapeszt? Bo ostatnio czytałem, że notują rekordy pasażerów. Bez "narodowego przewoźnika" do którego w nieskończoność trzeba dopłacac.
    marecki2010 likes this.

  18. #178

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Danny Zobacz posta
    A czy upadek Maleva zmarginalizował Budapeszt? Bo ostatnio czytałem, że notują rekordy pasażerów. Bez "narodowego przewoźnika" do którego w nieskończoność trzeba dopłacac.
    Malev miał stosunkowo słabą siatkę.

    Ale nie jest to hub, to lotnisko p2p. Budapeszt to bardzo popularny cel turystyczny. Warszawa nigdy taka popularna wśród turystów nie będzie.
    STYRO and kaspric like this.

  19. #179
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Określenie "Franca" przystoi podpitemu pasażerowi Ryanaira, którego wywalili z samolotu, sorry. Nie obniżajmy lotów na forum, nomen omen, lotniczym.
    Mały OT. Po części zgoda ale gdzie jak gdzie to właśnie na forum przeczytałem określenia "Franca" , "Lufa" , "ciotka Lufa" .
    Szukajka forum podaje że słowo "FRanca" było użyte w ponad 270 publicznych wątkach .

    W internecie nic nie ginie. W moich postach było użyte raz.
    przemo-19 likes this.

  20. #180

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Dochodzimy do sedna - czy Warszawa ma być hubem, czy nie. Czy bezpośrednie skomunikowanie ze światem służy krajowi czy nie.

    Ja jednak stoję na stanowisku ze do hubu warto dopłacić jeśli trzeba.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
    Budowa HUB-u musi mieć stabilne podstawy. Czy obecnie działania gwaratnują taką stabilność? Nie. Skrajne uzależnienie od państwowej kroplówki i konieczność stałego poszukiwania sposobów na dofinansowanie LO to wielka prowizorka. Z biznesowego punktu widzenia wiadomo, że stolica jest atrakcyjniejsza dla inwestorów jeżeli ma rozbudowaną siatkę połączeń. Pytanie tylko czy jedyną drogą do zapewnienia obsługi takiej siatki jest budowanie państwowego kombinatu lotniczego.
    Nie zgadzam się też z wybrzydzaniem na LH - lubię latać LO, ale jeżeli LH zapewni mi atrakcyjne połączenie przez MUC/FRA to nie widzę problemu aby z tej oferty skorzystać. Jako pasażer chcę mieć wybór i nie podoba mi podejmowanie działań mających ten wybór ograniczyć (vide pomysł wywalenia ruchu do RDO, byle tylko dalej od portu węzłowego LO i pod kontrolą PPL). Zgadzam się, że hurtowe dopłacanie do LCC jest patologią, ale szedłbym raczej w kierunku ograniczania tych dotacji, a nie równoważenia ich poprzez stałe wspieranie LO finansowo, a ostatnio kombinacją PAŻP-MI-PPL.

Strona 9 z 37 PierwszyPierwszy ... 7 8 9 10 11 19 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •