Dzień dobry,
Zainteresowałem się temat pomiarów lotniczych, wykorzystywanych wskaźników aktualnie..
Znalazłem dane tworzone przez PPL, ale nie mogę rozgryźć dlaczego
LAmax < LAE
1. Z czego to wynika, z jakiego wzoru oraz czym różnią się dokładnie te wskaźniki jakimi parametrami, sposobami okreslania?


Data i godz. zdarzenia Samolot Operacja LAEq LAmax LAE

[dB] [dB] [dB]
22-10-2017 22:01:07 DH8D A 67,5 71,4 79,5
22-10-2017 22:03:24 DH8D A 66,9 70,8 79,4


LAeq – równoważny poziom dźwięku dla zdarzenia akustycznego
LAmax – maksymalny poziom dźwięku dla zdarzenia akustycznego
LAE – ekspozycyjny poziom dźwięku dla zdarzenia akustycznego

2. Dodatkowo napotykałem się na taki parametr jak "SEL" co wg. mnie jest tym samym co LAEj. -> proszę o skorygowanie

3. W/w wskaźnik
LAEj - średni poziom ekspozycyjny dla klasy oznaczonej w "j" w decybelach, ale są jeszcze klasy "k" itd. skąd mógłbym uzyskać tabele z tymi klasami, czym to dokładnie jest?

Niestety do tych 3 pytań nie mogłem znaleźć odpowiedzi w książkach, na stronach Lotniska Chopina oraz innych źródłach.
Jeżeli ktoś mógłby podzielić się wiedzą byłbym bardzo wdzięczny.
Dziękuję,
Pozdrawiam