-
Hałas, wskaźniki używane aktualnie
Polecamy
Dzień dobry,
Zainteresowałem się temat pomiarów lotniczych, wykorzystywanych wskaźników aktualnie..
Znalazłem dane tworzone przez PPL, ale nie mogę rozgryźć dlaczego
LAmax < LAE
1. Z czego to wynika, z jakiego wzoru oraz czym różnią się dokładnie te wskaźniki jakimi parametrami, sposobami okreslania?
Data i godz. zdarzenia |
Samolot |
Operacja |
LAEq |
LAmax |
LAE |
|
[dB] |
[dB] |
[dB] |
22-10-2017 22:01:07 |
DH8D |
A |
67,5 |
71,4 |
79,5 |
22-10-2017 22:03:24 |
DH8D |
A |
66,9 |
70,8 |
79,4 |
LAeq – równoważny poziom dźwięku dla zdarzenia akustycznego
LAmax – maksymalny poziom dźwięku dla zdarzenia akustycznego
LAE – ekspozycyjny poziom dźwięku dla zdarzenia akustycznego
2. Dodatkowo napotykałem się na taki parametr jak "SEL" co wg. mnie jest tym samym co LAEj. -> proszę o skorygowanie
3. W/w wskaźnik LAEj - średni poziom ekspozycyjny dla klasy oznaczonej w "j" w decybelach, ale są jeszcze klasy "k" itd. skąd mógłbym uzyskać tabele z tymi klasami, czym to dokładnie jest?
Niestety do tych 3 pytań nie mogłem znaleźć odpowiedzi w książkach, na stronach Lotniska Chopina oraz innych źródłach.
Jeżeli ktoś mógłby podzielić się wiedzą byłbym bardzo wdzięczny.
Dziękuję,
Pozdrawiam
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki