Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 54
Like Tree54Likes

Wątek: Brussels Airlines: poczatek konca

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie Brussels Airlines: poczatek konca


    Polecamy

    Belgijskie linie lotnicze Brussels Airlines zostaly zalozone w 2004 roku, krotko po upadku innego narodowego przewoznika (Sabena). Od poczatku udzialowcem czesci akcji byla Lufthansa, raczej pewne bylo, ze firma zostanie kiedys calkowicie sprzedana Niemcom. Moment ten nastapil rok temu, kiedy linie dobrze juz sobie radzily i byly szanse na samodzielna dzialanosc.

    Niestety, stalo sie inaczej.

    Zaraz po sprzedazy calosci pakiety Lufthansie, pojawily sie informacje, ze czesc dlugodystansowych lotow bedzie wykonywana samolotami BA dla Eurowings w Dusseldorfie. Zaraz potem padla informacja, ze Brussel Airlines zmieni calkowicie swoja polityke tak, aby dopasowac sie do Eurowings, linii lotniczych typu low-cost. Belgowie przezyli jednak szok dopiero teraz, gdy Lufthansa z zapowiedzi przeszla do czynow: CEO BA Bernard Gustin ma sie zjawic w trybie pilnym w poniedzialek w Niemczech, gdzie o godzinie 13 ma spotkanie z Cristianem Spohrem (Lufthansa), ktory juz dawno przygotowal wypowiedzenie umowy Gustina na pismie. Wraz z Gustinem prace straci jego zastepca.

    Nikt nie spodziewal sie takiego kroku ze strony Lufthansy, chociaz tajemnica poliszynela bylo, ze na oficjalnych spotkaniach Gustin nie byl nawet dopuszczony do glosu, a kiedy juz mial sie wypowiedziec, byl... zagluszany przez Spohra.

    Brussels Airlines jest silna marka na rynku afrykanskim, gdzie Lufthansa jest zdecydowanie mniej obecna (jesli nie wcale). Stad pomysl, by przejac loty i wykonywac je pod marka Eurowings: najpierw z Dusseldorfu, potem takze z Brukseli. Nie jest jednak pewne, czy loty do Afryki z Brukseli neda odbywaly sie na pewno pod logo Eurowings jako, ze BA jest bardzo rozpoznawalna marka na kontynencie (podobnie jak jej poprzedniczka, Sabena). Raczej pewne jest natomiast, ze na lotach krotkodystansowych Brussels Airlines przestanie istniec.

    Po tym, gdy w piatek wieczorem pojawily sie informacje o pilnym spotkaniu Gustina w Niemczech, w internecie ruszyla petycja w obronie CEO Brussel Airlines. Limit 1000 podpisow zostal przekroczony w ciagu pierwszych 18-tu godzin (!), wiec zostal zwiekszony do 2000 i obecnie oscyluje na granicy 1550 podpisow. Belgia liczy jedynie niedo ponad 11 000 000 mieszkancow.

    Petycje mozna podpisac:

    https://secure.avaaz.org/nl/petition..._Airlines_CEO/

    Prasa:

    https://www.tijd.be/ondernemen/lucht...&ts=1517739625
    Grote onrust bij Brussels Airlines: luchtvaartmaatschappij v... - Het Nieuwsblad
    https://www.hln.be/geld/onrust-groot...eest~a6832c63/

    Artykuly po angielsku:

    Lufthansa wants a management change at the top of Brussels Airlines - Aviation24.be


  2. #2

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Not Real Zobacz posta
    Belgijskie linie lotnicze Brussels Airlines zostaly zalozone w 2004 ... czesc dlugodystansowych lotow bedzie wykonywana samolotami BA dla Eurowings ...
    Drobna uwaga
    BA to BRITISH AIRWAYS i tak chyba większość osób na tym forum interpretuje ten skrót
    SN to BRUSSELS AIRLINES
    Not Real, STYRO, Cani and 4 others like this.

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Uzywalem skrotu od nazwy a nie kodu, ale masz racje. ;-)
    Rafal likes this.

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    "De Tijd" donosi ze okolo 50 CEO z najwiekszych belgijskich przedsiebiorstw podpisalo list w ktorym przekonuje wladze Lufthansy do pozostawienia Brussels Airlines w obecnym ksztalcie i zachowania jej obecnej tozsamosci:

    https://www.tijd.be/ondernemen/lucht...&ts=1517764418

    Tymczasm ilosc podpisow po petycja wystosowana przez Internautow siege juz ponad 1900.

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Dzięki za informację. Dobra robota!

    Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
    Not Real likes this.

  6. #6

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    przepraszam bardzo ale od kiedy na decyzje biznesowe przedsiebiorstwa mozna wplywac poprzez petycje?
    olekorlo, frik and Stoarn like this.
    Psy szczekaja a karawana idzie dalej

  7. #7
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    od zawsze, chociaż w tym przypadku może to być nieskuteczne
    Not Real and Ztof like this.
    Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2
    Jeżeli nie widać moich zdjęć w poście to są tutaj : https://photos.app.goo.gl/6HbopqSiFsDUVd7y5

  8. #8
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Not Real Zobacz posta
    Od poczatku udzialowcem czesci akcji byla Lufthansa, raczej pewne bylo, ze firma zostanie kiedys calkowicie sprzedana Niemcom. Moment ten nastapil rok temu, kiedy linie dobrze juz sobie radzily i byly szanse na samodzielna dzialanosc.
    No cóż, Belgia niestety nie miała tak skrajnie liberalnych polityków, którzy wmówiliby Belgom, że nie jest im potrzebny narodowy przewoźnik i należy go sprzedać choćby za 1E, więc Lufthansa musiała chałturzyć z marką Brussels Airlines. Widocznie teraz z jakiś powodów nadszedł czas, żeby z tą farsą skończyć.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  9. #9
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Mam wrazenie, ze nie rozumiem watku. Albo swiata...
    Stoarn and olekorlo like this.

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    No cóż, Belgia niestety nie miała tak skrajnie liberalnych polityków, którzy wmówiliby Belgom, że nie jest im potrzebny narodowy przewoźnik i należy go sprzedać choćby za 1E, więc Lufthansa musiała chałturzyć z marką Brussels Airlines. Widocznie teraz z jakiś powodów nadszedł czas, żeby z tą farsą skończyć.
    No wlasnie bylo inaczej. Lufthansa of samego poczatku byla udzialowcem duzej czesci akcji spolki z pierwszenstwem do wykupu reszty pakietu. To oznacza, ze marka of samego poczatku byla tak naprawde sprzedana przez liberalno-socjalistyczny rzad (jak wiele innych spolek w kraju). Gdy zmienila sie wladza (w 2015 Roku) bylo juz niestety za pozno, by cokolwiek zrobic. Nikt nie spodziewal sie jednak, ze Lufthansa postanowi zlikwidowac marke, zwlaszcza, ze np. Swiss bez problemu dziala pod swoja nazwa.

    Pojawiaja sie pogloski, ze piloci Brussels Airlines planuja strajk (choc juz od kilkunastu dni strajkuja, ale w zupelnie innej sprawie: opozniaja loty o 15 minut proszac tym samym zarzad Brussels Airlines by... poprawil punktualnosc lotow), zas petycja internetowa zbliza sie do ilosci 2200 podpisow I zostala zwiekszona do 3000.

  11. #11
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    IMO LH chce stworzyć linię "międzynarodową", stąd m.in. zmiana w nazwie "german" na "euro". Baza tu (BRU), baza tam (MXP) i w odczuciu linia będzie międzynarodowa, a sakwa napełnia się ta sama. Na pewno prościej w ten sposób "udobruchać" obcego klienta. Zresztą wydaje mi się, że LH trochę zaczyna rozumieć, że (wbrew sobie) będzie musiała wyjść poza schemat hubowy (jako grupa, nie sama LH), żeby w dłuższej perspektywie nie stracić klientów spoza rynku macierzystego.
    Stoarn likes this.

  12. #12

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    IMO LH chce stworzyć linię "międzynarodową", stąd m.in. zmiana w nazwie "german" na "euro". Baza tu (BRU), baza tam (MXP) i w odczuciu linia będzie międzynarodowa, a sakwa napełnia się ta sama. Na pewno prościej w ten sposób "udobruchać" obcego klienta. Zresztą wydaje mi się, że LH trochę zaczyna rozumieć, że (wbrew sobie) będzie musiała wyjść poza schemat hubowy (jako grupa, nie sama LH), żeby w dłuższej perspektywie nie stracić klientów spoza rynku macierzystego.
    Chociaz w Belgii moze zaplacic za to swoja cene, przynajmniej na poczatku...

    Aktualizacja:
    Brussels Airlines unions: "We are ready to fight for the survival of the Brussels Airlines brand!" - Aviation24.be

    Zwiazki zawodowe Brussels Airlines planuja na jutro strajk, natomiast niemiecka prasa tlumaczy, ze dojdzie tylko do zmiany management i, ze jest to konieczne, bo SN miala najslabsze wyniki z grupy Lufthansy w minionym, calkiem udanym w lotnictwie, roku. Nie zauwazono jednak, ze SN przybyl na brukselskim lotnisku powazny konkurent w postaci Ryanaira (ktory zbazowal tam 5 samolotow, ale w nadchodzacym sezonie letnim zmniejszy ich liczbe do 3, zeby nie konkurowac z wlasnym portem lotniczym w Charleroi) i rozwijajacego sie na lotnisku Vuelinga (z tanimi lotami do Hiszpanii, dokad Belgowie chetnie czesto podrozuja), a Brussels Airlines probuje z nimi walczyc jako low-cost legacy carrer.
    Ostatnio edytowane przez Not Real ; 04-02-2018 o 21:49 Powód: nowe info

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    SN to bezpłciowa linia, nie będę płakał po nich.

    Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka
    spiggy, olekorlo and Ztof like this.

  14. #14
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    No cóż, Belgia niestety nie miała tak skrajnie liberalnych polityków, którzy wmówiliby Belgom, że nie jest im potrzebny narodowy przewoźnik i należy go sprzedać choćby za 1E, więc Lufthansa musiała chałturzyć z marką Brussels Airlines. Widocznie teraz z jakiś powodów nadszedł czas, żeby z tą farsą skończyć.
    Cytat Zamieszczone przez Not Real Zobacz posta
    No wlasnie bylo inaczej. Lufthansa of samego poczatku byla udzialowcem duzej czesci akcji spolki z pierwszenstwem do wykupu reszty pakietu. To oznacza, ze marka of samego poczatku byla tak naprawde sprzedana przez liberalno-socjalistyczny rzad (jak wiele innych spolek w kraju). Gdy zmienila sie wladza (w 2015 Roku) bylo juz niestety za pozno, by cokolwiek zrobic. Nikt nie spodziewal sie jednak, ze Lufthansa postanowi zlikwidowac marke, zwlaszcza, ze np. Swiss bez problemu dziala pod swoja nazwa.
    Więcej wiedzy, mniej "wzmożenia politycznego", to unikniemy bełkotu.

    Jedyne związki Brussels Airlines, jej poprzedniczek prawnych oraz ich właściciela z "rządem" można wskazać w fakcie przejęcia części aktywów Sabeny po jej upadku jako państwowej firmy w 2001 roku. Od początku do dziś, to jest kapitał prywatny. Do 2007 roku działała jako SN Brussels Airlines, a po mergu z Virgin Express ma obecną nazwę - czyli nawet marka państwowej Sabeny znikła. Lufthansa weszła w pakiet mniejszościowy w 2009 roku czyli dwa lata po Bransonie. To które zdanie z obu Waszych postów jest zbieżne z faktami?

    Piotr
    @Behemocie - była "społeczna gospodarka rynkowa", będzie "internetowa gospodarka rynkowa".
    olekorlo, golarka and megaloman like this.

  15. #15

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    SN to bezpłciowa linia, nie będę płakał po nich.
    ja tez ale wspominajac kilka tripow piatek wieczorem ZRH-BRU-WAW jakos szkoda mi tego belgijskiego piwa I widoku z loundza na plyte

    SingaporeSling likes this.
    Psy szczekaja a karawana idzie dalej

  16. #16

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    A ta specjalizacja SN w lotach do Afryki to rzeczywiście taka długa belgijska tradycja, czy też jedynie przydział w ramach grupy Lufthansy?

  17. #17

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Więcej wiedzy, mniej "wzmożenia politycznego", to unikniemy bełkotu.

    Jedyne związki Brussels Airlines, jej poprzedniczek prawnych oraz ich właściciela z "rządem" można wskazać w fakcie przejęcia części aktywów Sabeny po jej upadku jako państwowej firmy w 2001 roku. Od początku do dziś, to jest kapitał prywatny. Do 2007 roku działała jako SN Brussels Airlines, a po mergu z Virgin Express ma obecną nazwę - czyli nawet marka państwowej Sabeny znikła. Lufthansa weszła w pakiet mniejszościowy w 2009 roku czyli dwa lata po Bransonie. To które zdanie z obu Waszych postów jest zbieżne z faktami?

    Piotr

    @Behemocie - była "społeczna gospodarka rynkowa", będzie "internetowa gospodarka rynkowa".
    Wlascicielem nazwy "Sabena" jest... Lufthansa, ktora ma swoj udzial w jej upadku.

  18. #18

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    A ta specjalizacja SN w lotach do Afryki to rzeczywiście taka długa belgijska tradycja, czy też jedynie przydział w ramach grupy Lufthansy?
    Afryka to nie kontynent Lufthansy, za to kontynent SN, bo w Afryce bylo duzo kolonii belgijskich. Stad zainteresowanie Niemcow ta marka...

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    A ta specjalizacja SN w lotach do Afryki to rzeczywiście taka długa belgijska tradycja, czy też jedynie przydział w ramach grupy Lufthansy?
    Zarabianie na Afryce to ponad stuletnia belgijska tradycja. Od czasów kolonializmu, poprzez SABENĘ po dziś.

    Najlepsze skomunikowane z Afryką Zachodnią od zawsze miały Paryż i Bruksela.
    Rafciooo77 and SingaporeSling like this.

  20. #20

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    A ta specjalizacja SN w lotach do Afryki to rzeczywiście taka długa belgijska tradycja
    poczytaj o historii Zairu, Kongo, koloniach belgijskich
    Lektura Psow wojny Fredericka Forsytha tez cos wyjasni
    SingaporeSling likes this.
    Psy szczekaja a karawana idzie dalej

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •