Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Wątek: Szybowce a PPL

  1. #1

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie Szybowce a PPL


    Polecamy

    Witam, w kwietniu kończe 16lat, co uprawnia mnie do robienia licencji PPL. Jednak mam pytanie czy lepiej zrobić sobie licencje na szybowce czy PPL?
    (Prosiłbym również o podanie zalet jednego i drugiego)

  2. #2
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Na tak postawione pytanie nie ma odpowiedzi. To są inne rzeczy i "lepszość" zależy od innych czynników. PPL jest pierwszym krokiem do licencji liniowej, z licencją możesz kogoś zabrać na pokład i gdzieś polecieć. Jest też kilkukrotnie droższy (sam kurs, sprzęt do niego, późniejsze utrzymanie nawyków i ważności licencji). Nalot na szybowcach to bardziej sport, wielokrotnie tańszy (a im dłużej trwa lot tym taniej za godzinę wychodzi, bo najdroższy jest start ). Nie polecisz z punktu A do B, koleżankę najwyżej zabierzesz na krótki lot w okolicach lotniska (i to o ile jest więcej wolnych dwusterów w klubie). Latasz starając się wykorzystywać termikę jak najlepiej, by dolecieć dalej, oblecieć trasę szybciej, osiągnąć lepszy wynik. Jest też sporo możliwości startów w zawodach (od juniorów wzwyż). Można oczywiście latać tylko dla własnej frajdy nie patrząc na wyniki, ale nawet biegacze amatorzy notują życiówki i starają się je poprawiać . Nalot z szybowców pozwala też zmniejszyć wymagany nalot do kolejnych licencji. Doświadczenia z szybownictwa też na pewno bardziej pomagają niż przeszkadzają przy późniejszym szkoleniu samolotowym, choć nie są niezbędne.

    Na początek w młodym wieku moim zdaniem szybowce są lepsze. Oraz tańsze jeśli by się okazało, że to jednak nie jest do końca to . Po sezonie, dwóch można zacząć PPL, mając już SPL, jeśli fundusze nie są istotną przeszkodą.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 01-03-2018 o 09:25
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  3. #3

    Dołączył
    Oct 2016

    Domyślnie


    Polecamy

    Cześć, chciałbym zacząć przygodę z lotnictwem i naukę latania na samolotach jednosilnikowych. Jak wyglada sprawa z licencjami? Od zera do jakiejś licencji umożliwiającej dalszy rozwój czy to jest licencja PPL czy jeszcze po drodze jest jakaś niższa wymagana? Jak wyglądają poszczególne kroki aby moc po czasie latać zawodowo małymi samolotami jedno lub dwusilnikowymi? Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •