Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
Like Tree2Likes
  • 2 Post By Rafciooo77

Wątek: Konsolidacja linii lotniczych w Europie Centralnej

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Madrid

    Domyślnie Konsolidacja linii lotniczych w Europie Centralnej


    Polecamy

    Przyglądałem się ostatnio tematyce dysproporcji rozwoju lotnictwa w Europie Zachodniej i Centralno-Wschodniej. Zdawałem sobie sprawę, że jesteśmy daleko w tyle, ale trochę mnie zszokował poziom zacofania.

    Okazało się, że na Zachodnie, we flotach linii lotniczych tam zarejestrowanych, wyłączając z tego linie czarterowe, LCC i cargo, lata 700 maszyn dalekiego zasięgu. W naszej części Europy, wyłączając z tego Rosję, lata 18. Zachód to 425 milionowa populacja, a nasza część 180. Oczywiście, są duże różnice w produkcie narodowym brutto ale mimo wszystko nie tłumaczą takiej przepaści.

    Pora na konsolidację? I jak powinna ona nastąpić? Ja się skłaniam w kierunku prywatyzacji, tak LOTu jak i innych przewoźników z regionu, i przejęcie ich przez większe grupy lotnicze, takie jak IAG, AFKL czy LH. Oczywiście nie wszyscy przewoźnicy są interesujący, w zasadzie jest LOT, airBaltic czy też Air Serbia. Reszta to mikrusy bez strategii... Jest też UIA ale Ukraina obecnie to nie najlepszy rynek do inwestycji...

    Jak by ktoś chciał poczytać i podyskutować...

    https://www.linkedin.com/pulse/centr...ateusz-klimek/

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez styrian Zobacz posta
    Okazało się, że na Zachodnie, we flotach linii lotniczych tam zarejestrowanych, wyłączając z tego linie czarterowe, LCC i cargo, lata 700 maszyn dalekiego zasięgu. W naszej części Europy, wyłączając z tego Rosję, lata 18. Zachód to 425 milionowa populacja, a nasza część 180. Oczywiście, są duże różnice w produkcie narodowym brutto ale mimo wszystko nie tłumaczą takiej przepaści.
    Ano przepaść. Pierwszy z brzegu przykład: Finlandia liczy ok. 5,5 mln mieszkańców. Finnair ma 55 samolotów (w tym 19 dalekiego zasięgu, w tym roku ma pozyskać jeden czy dwa kolejne) plus spólka-córka Norra (Nordic regional) ma 23.

    Polska ma ok. 38 mln mieszkańców (plus Polonia, nie tylko w USA). Lot ma ok. 50 samolotów, w tym 9 dalekiego zasięgu. W ub. roku Lot po raz pierwszy osiągnął rekordową liczbę Boeingów dalekiego zasięgu, gdy odebrał ósmego B787.

  3. #3
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie


    Polecamy

    W Polsce ponad połowa pracowników pracuje za 2400 zł netto lub mniej, w Rumunii, Bułgarii mają jeszcze mniej, resztę można sobie dopowiedzieć.
    Przy obecnym oferowaniu grupy Lufthansa do swoich hubów we FRA, MUC, ZRH, VIE i BRU oraz rozwojowi AF/KL (już teraz latają do WAW, KRK, GDN i WRO) próba przejęcia LOT przez którąś z tych grup skończy się w najlepszym przypadku na sprowadzeniu spółki do roli feedera do tych hubów.
    mickey93 and Ztof like this.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •