Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
Like Tree12Likes
  • 9 Post By robbo2k
  • 1 Post By tomdzio
  • 1 Post By robbo2k
  • 1 Post By Ztof

Wątek: Połączenie z największą liczbą lotów to......

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Połączenie z największą liczbą lotów to......


    Polecamy

    Numer 1 KUL - SIN
    Odległość: 296
    Długość lotu 01:04
    7 przewoźników (Air Asia, Malaysia Airlines, SilkAir, Jetstar Singapore Airlines, Malindo Airways, Scoot)
    Oferowanie: 5,365,761
    Pasażerów: 4,004,448
    Load Factor: 75%
    Liczba lotów za ostatnie 12 mies: 30,537 (83lotów dziennie)
    Liczba miejsc na lot średnio: 177
    Mainline : LCC 57:43
    Samoloty rodzina A320 51%, B737 40%

    Numer 2 HKG–TPE
    Odległość: 805
    Długość lotu 01:47
    5 przewoźników (Cathay Pacific Airways ,China Airlines, EVA Airways, Hong Kong Airway,s Cathay Dragon)
    Oferowanie: 8,165,983
    Pasażerów: 6,543,935
    Load Factor: 80%
    Liczba lotów za ostatnie 12 mies: 28,887 (79lotów dziennie)
    Liczba miejsc na lot średnio: 282
    Mainline : LCC 100:0
    Samoloty
    A330 47%
    B777 20%
    A320 17% (318-321)
    A350 8%
    B737 5%
    B747 3%



    Numer 16 LHR - JFK (tak dla porównania)
    Odległośc: 5,536
    Długość lotu 06:58
    4 przewożników (British Airways, Virgin Atlantic Airways, American Airlines, Delta Air Lines)
    Oferowanie: 3,651,659
    Pasażerów: 3,049,370
    Load Factor: 84%
    Liczba lotów za ostatnie 12 mies: 13,888 (38 lotów dziennie)
    Liczba miejsc na lot średnio: 264
    Mainline : LCC 100:0

    Samoloty
    B777 35%
    B747 26%
    B767 17%
    A340 15%
    A330 4%
    B787 3%


    TOP 20

    1 KUL-SIN 30,537
    2 HKG-TPE 28,887
    3 CGK-SIN 27,304
    4 HKG-PVG 21,888
    5 CGK-KUL 19,849
    6 ICN-KIX 17,488
    7 HKG-ICN 17,075
    8 LGA-YYZ 16,956
    9 DXB-KWI 15,332
    10 HKG-SIN 15,029
    11 BKK-SIN 14,8591
    12 BKK-HKG 14,832
    13 HKG-PEK 14,543
    14 DUB-LHR 14,390
    15 KIX-TPE 14,186
    16 JFK-LHR 13,888
    17 KIX-PVG 13,576
    18 ICN-NRT 13,517
    19 AMS-LHR 13,170
    20 ORD-YYZ 13,100

    Wybór SIN dla LOT jest chyba oczywistym (4 trasy w TOP11 są z/do SIN, wszystkie regionalne KUl, CGK, BKK, HKG)

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Paryż/Poznań

    Domyślnie

    Ciekawe zestawienie. 2 rzeczy rzuciły mi się w oczy: pierwszy port europejski LHR jest dopiero na pozycji 14 i to nie z lotem na JFK ale DUB. Druga rzecz to najbardziej uczęszczana trasa wewnątrz europejska: AMS-LHR. Wygląda, że w tym roku spadnie bo EUROSTAR właśnie uruchomił połączenie Amsterdam-Londyn i stanie się to samo co z połączeniami z Paryż-Londyn i Bruksela-Londyn. Jaka jest następne "największe" połączenie w Europie? MUC-CDG?
    olekorlo likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomdzio Zobacz posta
    Ciekawe zestawienie. 2 rzeczy rzuciły mi się w oczy: pierwszy port europejski LHR jest dopiero na pozycji 14 i to nie z lotem na JFK ale DUB. Druga rzecz to najbardziej uczęszczana trasa wewnątrz europejska: AMS-LHR. Wygląda, że w tym roku spadnie bo EUROSTAR właśnie uruchomił połączenie Amsterdam-Londyn i stanie się to samo co z połączeniami z Paryż-Londyn i Bruksela-Londyn. Jaka jest następne "największe" połączenie w Europie? MUC-CDG?
    SIN-KUL też wypadnie budują linie kolejową dużych prędkości. Swoją drogą to absurdalnie blisko
    olekorlo likes this.

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Paryż/Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    SIN-KUL też wypadnie budują linie kolejową dużych prędkości. Swoją drogą to absurdalnie blisko
    350 km, w sam raz na pociąg.

  5. #5
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Rozumiem, że w tym zestawieniu są tylko połączenia międzynarodowe?
    Bo na przykład tylko dzisiaj na trasie GMP-CJU są 124 loty. Rocznie jest raczej zdecydowanie powyżej 40.000 lotów i 11 milionów pasażerów.
    Innych historycznie mocnych krajówek też brakuje. Na pewno MAD-BCN i coś we Francji by się zmieściło dość wysoko. JFK-ORD też powinno gdzieś tam być.

  6. #6
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomdzio Zobacz posta
    Ciekawe zestawienie. 2 rzeczy rzuciły mi się w oczy: pierwszy port europejski LHR jest dopiero na pozycji 14 i to nie z lotem na JFK ale DUB. Druga rzecz to najbardziej uczęszczana trasa wewnątrz europejska: AMS-LHR.
    a DUB-LHR to jaka trasa?
    Nie latam z Pyrzowic.
    Dobra, czasem latam, ale za wkurzający brak kiss&fly unikam jak ognia.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    No i Linate - Rzym, kiedyś Alitalia miała tam szalona liczbe rotacji

  8. #8

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Paryż/Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    a DUB-LHR to jaka trasa?
    No rzeczywiście i ta pozycja jest chyba niezagrożona bo potrzeba by dobrze ponad 100 km tunelu

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Paryż/Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    No i Linate - Rzym, kiedyś Alitalia miała tam szalona liczbe rotacji
    Tak, ale tam też wybudowali HSL i się skończyło.

  10. #10
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Numer 16 LHR - JFK (tak dla porównania)
    Ciekawiej by to wyglądało jakby było LON-NYC

  11. #11
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    Numer 1 KUL - SIN
    Odległość: 296
    Długość lotu 01:04
    7 przewoźników (Air Asia, Malaysia Airlines, SilkAir, Jetstar Singapore Airlines, Malindo Airways, Scoot)
    Oferowanie: 5,365,761
    Pasażerów: 4,004,448
    Load Factor: 75%
    Liczba lotów za ostatnie 12 mies: 30,537 (83lotów dziennie)
    Liczba miejsc na lot średnio: 177
    Mainline : LCC 57:43
    Samoloty rodzina A320 51%, B737 40%
    51 + 40 to jest 91 %, albo to jest jakieś błąd albo gdzieś uciekło 9%
    Planeplotter: f1 Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2

  12. #12

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Ale to są trasy międzynarodowe... naprawdę najbardziej uczęszczane są krajowe w Korei, Indiach, Japonii, Australii...

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...ger_air_routes

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez costam Zobacz posta
    Ale to są trasy międzynarodowe... naprawdę najbardziej uczęszczane są krajowe w Korei, Indiach, Japonii, Australii...

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...ger_air_routes

    Tak to raport OAG dotyczacy tras miedzynarodowych jakby ktoś chciał to dostepny jest tutaj (sa tam wlasnie wykresy typy samolotów i inne ciekawe dane dotyczace danej trasy)

    https://www.oag.com/2018-busiest-routes.html

  14. #14

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomdzio Zobacz posta
    Druga rzecz to najbardziej uczęszczana trasa wewnątrz europejska: AMS-LHR. Wygląda, że w tym roku spadnie bo EUROSTAR właśnie uruchomił połączenie Amsterdam-Londyn i stanie się to samo co z połączeniami z Paryż-Londyn i Bruksela-Londyn.
    Spadnie, ale nie tak jak spadlo PAR-LON i BRU-LON, poniewaz przejazd pociagiem Amsterdam-Londyn zabiera az 3h40 (plus check-in/kontrola bezpieczenstwa) i sa tylko dwa takie pociagi dziennie, vs. Paryz-Londyn 2h15 i 15 pociagow dziennie.
    Rafciooo77 likes this.

  15. #15
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mickey93 Zobacz posta
    51 + 40 to jest 91 %, albo to jest jakieś błąd albo gdzieś uciekło 9%
    Te 9% to inne typy/rodziny samolotów.

  16. #16

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Paryż/Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Spadnie, ale nie tak jak spadlo PAR-LON i BRU-LON, poniewaz przejazd pociagiem Amsterdam-Londyn zabiera az 3h40 (plus check-in/kontrola bezpieczenstwa) i sa tylko dwa takie pociagi dziennie, vs. Paryz-Londyn 2h15 i 15 pociagow dziennie.
    Niestety, brak HSL pomiędzy Antwerpią i Brukselą i obejścia samej Brukseli to strata co najmniej 40 min. Paryż - Amsterdam to też przez to 3h17.

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Rozumiem, że w tym zestawieniu są tylko połączenia międzynarodowe?
    Bo na przykład tylko dzisiaj na trasie GMP-CJU są 124 loty. Rocznie jest raczej zdecydowanie powyżej 40.000 lotów i 11 milionów pasażerów.
    Innych historycznie mocnych krajówek też brakuje. Na pewno MAD-BCN i coś we Francji by się zmieściło dość wysoko. JFK-ORD też powinno gdzieś tam być.
    GMP-CJU zgoda bo to wyspa. Myślałem, że przesadziłeś z tym 124 ale rzeczywiście jest ponad 100 lotów dziennie i to w jedną stronę.
    Jednak co do MAD-BCN to nie bo tam pociąg jest co godzinę i jedzie 2h45, a o Francji pod tym względem nie ma co nawet wspominać . W US myślę, że może LAX-NY? Samo United lata tam średnio co godzinę.

  17. #17
    Awatar pawelw

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Puławy

    Domyślnie


    Polecamy

    W Europie te statystyki mogą wyglądać inaczej gdyby wziąć pod uwagę miasta a nie konkretne lotniska. Gdyby do LHR doliczyć Stn i LTN to pozycja trasy do Dublina mogłaby znacząco wzrosnąć. Kul oraz sin nie ma portu dla low costow.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •