Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 26
  1. #1
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie Nowa linia lotnicza: Im mniej ważysz, tym mniej płacisz


    Polecamy

    Czytelnicy amerykańskiej gazety The Philadelphia Inquirer zdziwili się wyjątkowo, gdy zobaczyli w swojej ulubionej gazecie reklamę linii lotniczej Derrie-Air. Firma oferuje tanie przeloty - tanie, dla tych pasażerów, którzy niewiele ważą. O co chodzi? Cena biletu ma być liczona na podstawie wagi pasażera!

    Derrie-Air reklamuje się jako "pierwsza w pełni ekologiczna linia lotnicza". Na stronie internetowej przeczytać można między innymi piękne zobowiązanie do sadzenia drzew mających zrekompensować zatrucie środowiska przez samoloty firmy.

    Kiedy wystartuje pierwszy ekologiczny samolot? Nigdy! Sedno sprawy polega na tym, że cała kampania reklamowa, tak jak i sama firma są całkowicie fikcyjne! Nietypowe przedsięwzięcie to sprawka wydawcy gazet.

    Jak fikcyjna firma chce walczyć z globalnym ociepleniem poza sadzeniem drzew? Przewoźnik postanowił wprowadzić prawdopodobnie najbardziej oryginalną taryfę biletową świata - cena przelotu obliczana ma być na podstawie... wagi pasażera! Od 3 do 4,98 zł za pół kilograma. To dlatego, że lżejsze samoloty zużywają mniej paliwa.

    Po co robić takie zamieszanie?

    - Chcemy w ten sposób sprawdzić jaki efekt i zasięg mają tego typu akcje łączące marketing i przesłanie ekologiczne. Innymi słowy: To tylko żart, uśmiechnij się. - Tak można przeczytać drobnym druczkiem na samym dole strony internetowej Derrie-Air.

    Tutaj możesz zobaczyć stronę internetową całej akcji --> http://flyderrie-air.com/

    Gazeta.pl
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  2. #2
    Photo Screener
    Awatar Canon

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Ładne malowanie mają, podoba mi się :-)

  3. #3

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Ciekawy ten balon próbny. Ciekawe czy bardziej chcieli przetestować wrażliwość na środowisko, czy też niewinnie zapodać różnicowania ceny w zależności od masy pasażera.
    Bo chociaż w całej historii, to i tak sam samolot waży najwięcej, to nie ma powodu by tylko bagaże były objęte dopłatami za nadwagę.

  4. #4
    Awatar SWISSboi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Pomysl uwazam, ze bardzo fajny, ale gdyby w USA takie cos naprawde powstalo - od razu zostaloby zgladzone pozwami o dyskryminacje...

  5. #5
    Awatar MatSi

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SWISSboi
    Pomysl uwazam, ze bardzo fajny, ale gdyby w USA takie cos naprawde powstalo - od razu zostaloby zgladzone pozwami o dyskryminacje...
    Pewnie tak ;d
    Albo może i nie ;d
    Stało by sie modne zdrowe odżywianie. A Mc. straciłby miliony xD

    Chociaż na początki i tak wielu amerykanów by tym nie latało ;d

  6. #6
    Awatar SWISSboi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Oj widac, ze nie znasz ich mentalnosci ;-)
    W USA MNOSTWO grubasow uwaza, ze to jest choroba, niezalezna od nich.......
    Do tego kwestie rownouprawnienia - "czemu rosly facet ma placic wiecej niz drobna kobitka - skoro to nie jego wina, ze z natury jest wiekszy i ciezszy" itd itp

    Kiedys myslano nawet o lotach, na ktore nie beda wpuszczane dzieci - pomysl spalil na samym poczatku - wlasnie ze wzgledu na to, ze juz byly grozby pozwow ze wzgledu na dyskryminacje...

  7. #7
    Awatar Intercontinental

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Citizen of World

    Domyślnie

    buhahaha to tak jak z podatkiem liniowym, cięższy czyli biedniejszy najwięcej straci na tym
    Nie da się wypić całej wódki na świecie, ale próbować trzeba.

  8. #8
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Zawsze można powiedziec że to propagowanie bulimii i anoreksji !



  9. #9

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Glasgow

    Domyślnie

    bzdura przeciez jak samolot jest za lekki to trzeba go dociazyc balastem
    --
    Can't keep my mind from the circling skies
    Tongue-tied and twisted Just an earth-bound misfit, I

  10. #10

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mehow
    bzdura przeciez jak samolot jest za lekki to trzeba go dociazyc balastem
    Chyba sam sie musisz dowazyc, pozatym jak zauwazycie na dole malym druczkiem pisze ze nie jest to prawdziwa linia a badanie marketingowe w celu zebrania opini.
    Pozdrawiam.
    LC

  11. #11
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lc_aerobatics
    Chyba sam sie musisz dowazyc
    mehow ma rację, ale w związku ze swoją pracą w GLA. I oczywiście nie chodzi o dodawanie balastu C152, tylko 737
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  12. #12
    Awatar Węgorz

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Znaczy że istnieje coś takiego jak minimum takeoff weight/zero fuel wieght? :> A dyskryminacją jest że chudzi płacą tyle ile ciężsi.

  13. #13

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Węgorz
    Znaczy że istnieje coś takiego jak minimum takeoff weight/zero fuel wieght? :> A dyskryminacją jest że chudzi płacą tyle ile ciężsi.
    Nie chodzi o doladowanie balastu ale trzymanie C of G w limicie i wcale nie trzeba dociazac samolotu aby to osiagnac do tego ma 3 zbiorniki paliwa na 737.

  14. #14
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    O ile pamiętam jak to znajomy z kursu pracujący na Okęciu przy załadunku tłumaczył to jest kwestia wyważenia maszyny (w Cessnie 172 też raczej nie wsadzamy dwóch grubasów do tyłu i chudziny do przodu). Używa się wtedy worków z piaskiem, ale to przy przebazowaniach itp. Kiedy samolot leci bez cargo i bez paxów. W liniach też widać że jak jest mało paxów, to na przykład miejsca z tyłu są zablokowane.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  15. #15
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie

    Pierwsze słyszę o dokładaniu jakiegoś balastu.

    Wyważenie samolotu czy inaczej analiza masowa jest rozważana i ustalana już na początku projektowania samolotu. Zakłada się różne dziwne sytuacje np. samolot zalany ale bez załogi, z pasażerami i załogą ale bez paliwa itd itd bo to wszystko potrzebne jest do wyznaczenia środka ciężkości samolotu. Dla lepszego zobrazowania powiem, że samoloty rolnicze i pożarnicze powinno się tak projektować, aby środek ciężkości samolotu po wypuszczeniu ładunku był w tym samym miejscu jak przed.

  16. #16
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Ów znajomy robi loadsheety na Okęciu, więc zakładam że wie o czym mówi Ale żadnych źródeł, danych itp. Na poparcie tego nie mam.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  17. #17

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Glasgow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasin
    Pierwsze słyszę o dokładaniu jakiegoś balastu.
    Jak tylko wroce z urlopu umieszcze w tym temacie zdjecie balastu

  18. #18

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Koledze się samolot z balonem pomylił

  19. #19
    TK
    TK jest nieaktywny
    Awatar TK

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2 mile od WAW

    Domyślnie

    Dopisek drobnym druczkiem na dole strony:

    The Derrie-Air campaign is a fictitious advertising campaign created by Philadelphia Media Holdings to test the results of advertising in our print and online products and to stimulate discussion on a timely environmental topic of interest to all citizens
    Czyli:

    Kampania Derrie-Air jest fikcyjną kampanią marketingową stworzoną przez Philadelphia Media Holdings aby sprawdzić wyniki reklamowe naszych produktów on-line i drukowanych oraz aby wzbudzić dyskusję na tematy ekologiczne interesujące wszystkich obywateli.

    To chyba kończy temat...

    BRGDS

  20. #20

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez TK
    Kampania Derrie-Air jest fikcyjną kampanią marketingową stworzoną przez Philadelphia Media Holdings aby sprawdzić wyniki reklamowe naszych produktów on-line i drukowanych oraz aby wzbudzić dyskusję na tematy ekologiczne interesujące wszystkich obywateli.

    To chyba kończy temat...
    Wszyscy to widzieli.

    Wręcz przeciwnie, to właśnie zaczęło temat.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •