1) A320 albo A321
2) 738 Enter
3) A320 Nouvelair chyba, że to było przed 2014 to w grę wchodzi jeszcze A321
4) A320 albo A321
dzień doberek,
mam prośbę o pomoc
próbuję rozpoznać modele samolotów na zdjęciach, ale nie czuję się zbyt pewnie w tej materii
być może są tu tacy magicy, którzy potrafiliby pomóc
być może któryś z Forumowiczów dostrzeże jakiś detal na zdjęciu, który potwierdzi lub zaprzeczy moje podejrzenia
być może dostrzeżecie, że jakiś element jest tylko w Airbusach czy Boeingach, a może nawet konkretniej, że np. tylko w A320 czy A321
znacie się tutaj na wielu detalach, być może uda Wam się dojrzeć jakiś szczegół na skrzydle albo dajmy na to jakiś rodzaj fotela, który był montowany tylko w takich czy innych samolotach, może po kształcie, spróbujmy
1) samolot pierwszy
https://zapodaj.net/images/017b2f14c4a66.jpg
https://zapodaj.net/images/9a7f0d04d98d7.jpg
https://zapodaj.net/images/8f0604e1902d9.jpg
https://zapodaj.net/images/bed4a81e0bd74.jpg
https://zapodaj.net/images/aee70285a34a5.jpg
https://zapodaj.net/images/2f08e3635464f.jpg
https://zapodaj.net/images/b83813bb8efd0.jpg
2) samolot drugi
https://zapodaj.net/images/042abbd7700d6.jpg
https://zapodaj.net/images/1361ca5ecf34a.jpg
3) samolot trzeci
https://zapodaj.net/images/704193a647319.jpg
https://zapodaj.net/images/da04191d36d35.jpg
https://zapodaj.net/images/c392186ba7091.jpg
https://zapodaj.net/images/37ea4fa8a2213.jpg
https://zapodaj.net/images/52d3b65371365.jpg
4) samolot czwarty
https://zapodaj.net/images/6b788e92b31a1.jpg
niestety tylko to :/
1) A320 albo A321
2) 738 Enter
3) A320 Nouvelair chyba, że to było przed 2014 to w grę wchodzi jeszcze A321
4) A320 albo A321
2) prawdopodobnie po wingletach, przynajmniej ja bym po tym rozpoznał.
Kiedyś w wątku o lotowskich 737-400 ktoś (chyba Egon.Olsen?) napisał, że akurat tylko ten model nie ma certyfikacji na winglety.
Ukraine International Airlines ma winglety na 737-300 i na 737-500
hmm, a czy w przypadku 3) Nouvelair jakimś lepszym punktem zaczepienia nie mogłyby być telewizorki z mapą z trasą przelotu nad głowami?
szczerze powiedziawszy tylko w Nouvelair się z tym spotkałem, u innych przewoźników takich "cudów" nie spotkałem (choć oczywiście są, chociażby w A320 Qatar Airways, który lata do WAW)
pytanie tylko na jaką skalę - być może Nouvelair we wszystkich Airbusach takie miał, a być może właśnie to "biały kruk" lub jeden z niewielu w ich flocie, co mogłoby wskazać na A320 vs. A321
1) Prawdopodobnie A320 tunisair, masz może chociaż datę?
2) Z datą może uda mi się określić rejestrację
3) Ewidentnie Nouvelair A321, ma pełnowymiarowe wyjście ewakuacyjne
4) A318/A319/A320/A321
@Diego: 737-400 od 2003 ma opracowane winglety jednak tak jak 737-600 nigdy certyfikacji nie otrzymał
1) oj, nie wiem jak bardzo to prawdopodobne, aby TunisAir obsługiwał lot z WAW do HRG (BGY124) 30.08.2012 (planowo 6:15-10:45, ale z powodu awarii było opóźnienie i faktycznie poleciał 8:45-12:55)
2) 25.07.2014 z WAW do KLX (prawdopodobnie 10:35-14:20)
3) dziękuję!!! i podziwiam Twoją wiedzę i spostrzegawczość
czyli TS-IQA albo TS-IQB i więcej nie ustalimy (z WAW do MIR 4.02.2010, BJ7007 o 19:05 planowo)
4) w tym przypadku nie udało się pomóc, ale wiadomo - materiał jest marny, ale i tak gratuluję tej umiejętności i dzięki za ogólne info
jak wrzucałem pierwszego posta to pomyślałem, że to bezsensowna robota, a okazało się, że fotka, na której widać fragment wyjścia ewakuacyjnego była kluczowa
więc może nie będę wyrokował już sam co jest przydatne, a co nie i uzupełnię samolot 4
4) https://zapodaj.net/images/83379ddc6deee.jpg
lot z MIR do WAW
być może na tej podstawie ktoś mądrzejszy ode mnie zawyrokuje (że np. do danego gate'u nie podstawiają tak dużych samolotów jak X, w związku z czym drogą eliminacji musiała to być maszyna Y)
--
ws. 3) próbowałem znaleźć w necie jakieś zdjęcia wnętrz TS-IQA oraz TS-IQB, ale niestety nic nie znalazłem (ani na PlaneSpotters, ani na JetPhotos, ani w Google'u itd.)
Skoro BGY (1 samolot), to wtedy latały w liniach Bingo Airways SP-ABK i SP-ACK, jednak ABK miał niebieskie siedzenia i czerwone paski na gondoli silnika, zaś ACK miał czerwoną gondolę. Być może podnajeli wówczas coś na szybko. Pamiętasz może czy załoga była polska czy zagraniczna?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
dot. samolotu 1)
na 100% załoga była zagraniczna także to było ACMI dla BGY
hmm, a może komuś barwy foteli przypominają barwy którejś z egipskich linii? fotele A i C są pomarańczowe, a fotel B czerwony, więc jak podejrzewam D i F również pomarańczowe, a E czerwone
barwy widać na tym zdjęciu https://zapodaj.net/images/bed4a81e0bd74.jpg
znalazłem teraz w necie takie zdjęcie podpisane jako Air India, wzorki na fotelach chyba te same, kolorystyka również:
https://i.ytimg.com/vi/gTe20MtYirM/maxresdefault.jpg
niestety Air India (o ile potwierdzicie, że to dobry trop) miało/nadal ma dużo Airbusów zarówno A320 jak i A319 czy A321, więc to niewiele wyjaśnia
ale wątpię, żeby Air India obsługiwało loty HRG-WAW-HRG, więc raczej poszukałbym której egipskiej linii Air India sprzedawało lub wypożyczało Airbusy
EDIT: przejrzałem chyba wszystkie aktualne i historyczne Airbusy Air India
rzadko, ale zdarzało się, że ich samoloty latały w innych barwach w 2012 roku, ale żaden kraj mi nie pasuje do tej układanki (linie z Ugandy, Tajlandii, Kanady, Afganistanu...)
sprawdzałem na PlaneSpotters
poza tym Air India ma czerwone gondole silników (chyba niezmiennie od lat), co wskazywałoby na to, że samolot latał już w innych barwach i został przemalowany, a fotele oczywiście zostały w wersji pomarańczowo-czerwono-pomarańczowej
dot. lotu 1)
przejrzałem wszystkie A320 oraz A321 Air India oraz Indian Airlines
z moich amatorskich ustaleń wynikałoby, że żaden A321, który należał lub nadal należy do tych linii nie latał w dniu 30.08.2012 w innych barwach klubowych, co wstępnie wskazywałoby na A320
moje typy A320:
odrzucone:
- VT-EYI - od 17 maja 2010 w AerCap, ale uszkodzony we wrześniu 2010
- VT-EYG - od 20 maja 2010 w AerCap, ale uszkodzony w grudniu 2010
- VT-EYH - od 20 maja 2010 w AerCap, ale uszkodzony w maju 2011 (PS: ktoś mi powie co oni robili z tymi samolotami...?)
- VT-EYB - od lipca 2011 w Air Bishkek, znalazłem zdjęcia z lutego 2012 oraz z 2015 w malowaniu z czerwonymi gondolami
- VT-EYL - od 19 października 2011 w Kam Air, znalazłem zdjęcia z 2011 oraz z 2014 w malowaniu z pomarańczowymi gondolami
- VT-EYE - od 7 marca 2011 w Sky Airline, znalazłem zdjęcia z 1 sierpnia 2012 w malowaniu z granatowymi gondolami
mój najpoważniejszy typ:
- VT-EYA - przez prawie 6 lat latał w Indian Airlines, ale od 6 maja 2011 w SkyWings z krótkim epizodem w Aviastar pod koniec 2011 r.
Sky Wings jest greckie, miało w historii tylko 1 A320 i żadnych innych Airbusów, na JetPhotos są zdjęcia SX-BTP z wielu europejskich lotnisk, w tym widziany był np. w Gdańsku 31 sierpnia 2012
poza tym samolot jest pomalowany w granatowy nosek i jak przez mgłę pamiętam, że byłem tym zaskoczony, bo spodziewałem się czerwonego "uśmiechniętego" samolotu, a ten był ponury (ciemny) i bez "uśmieszku"
nie wiem czy takie malowanie to przypadek, czy może wskazywać na jakieś powiązania z BGY, bo przejrzałem wszystkie pozostałe maszyny Sky Wings i żaden inny samolot Sky Wings nigdy nie był pomalowany w granatowy "nosek", tylko ten jeden, który operował w tym czasie m.in. w naszym rejonie
inne, znacznie słabsze typy:
- VT-EVT - od 19 kwietnia 2012 do 19 czerwca 2013 w Volito Aviation (???)
- VT-EYC - od 22 czerwca 2011 w ATA Airlines (Iran)
- VT-EYD - od 5 lutego 2009 w Batavia Air (Indonezja)
- VT-EYJ - od 8 maja 2012 do października 2012 w Iran Air Tours
- VT-EVS - od 31 lipca 2012 do 30 lipca 2015 w U Airlines (Tajlandia)
byłbym bardzo wdzięczny, gdyby ktoś mądrzejszy ode mnie potwierdził lub zakwestionował moje powyższe ustalenia
EDIT: chyba mamy dowód koronny na Skrzydla.org jest fotka SX-BTP z 30.08.2012 z EPWA
https://skrzydla.org/photodb.php?NEW...&submit=Search
(przepraszam za jakość zdjęć, ale byłem przy kompie bez dostępu do neta i akurat nie miałem przy sobie pendrive'a ani kabla, żeby zgrać na telefon, więc wpadłem na genialny pomysł sfotografowania monitora :])
1) czy to jest Boeing?
2) czy orientujecie się, czy obicia foteli to "standardowe barwy TS"?
wyżej dzięki spostrzeżeniu forumowicza "kudak" (dzięki!!!) wpadłem na pomysł z Indiami i tak udało się zidentyfikować nie tylko model Airbusa, ale konkretnie SX-BTP
jeśli fotele NIE są standardowe to znów poszukam co i od kogo Travel Service kupiło/wyleasingowało w tamtym czasie
(Google'owałem, ale nic szczególnego nie znalazłem - raczej "skórzane" zamiast "welurowych" i niekoniecznie w takich barwach, więc proszę o wsparcie)
ad. 1) czy Boeing (jaki?)? https://zapodaj.net/images/0e33f04e1efe8.jpg
ad. 2) fotele - https://zapodaj.net/images/cfede16918ad5.jpg
lot w lutym 2011 z WAW do ACE
dzięki frik za potwierdzenie
--
czy można gdzieś w necie znaleźć mapy siedzeń dla konkretnych maszyn? innymi słowy - czy siedząc w LZ-FBD (A320) można ze 100% pewnością podać numer rzędu?
LZ-FBD ma 180 miejsc, więc zakładam że standardowa konfiguracja na 180 miejsc w A320 (brak rzędu 13)
https://www.seatmaestro.com/airplane...-a320-economy/
cofam swoje pytanie
niestety tym razem się nie uda
to są flagowe barwy foteli Travel Service/Smart Wings
znalazłem fotkę z 2008 r. OK-TVF https://www.jetphotos.com/photo/6448465
a od początku, tj. od 2005 r. maszyna ta latała w Smart Wings, więc tym razem fotele nie będą żadną podpowiedzią jak w przypadku SX-BTP
@Vader
czyli 50/50 rząd 12 lub 14
dzięki za pomoc
Zakładki