Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
Like Tree4Likes
  • 1 Post By poczta.jg123
  • 2 Post By Cruiser
  • 1 Post By frik

Wątek: Jaki szybki ultralight kupić do 300k?

  1. #1

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie Jaki szybki ultralight kupić do 300k?


    Polecamy

    Witam

    Zdecydowałem się na zakup samolotu ultralekkiego. Mam przelatany 20h jako pasażer, w przyszłym tygodniu zaczynam kurs i jestem zdecydowany na zakup. Samolot będę traktował jako uzupełnienie mojego środka komunikacji i coś co będzie sprawiało mi przyjemność... dyskusje na temat przydatności/użyteczności prowadziłem przez rok czasu i uważam ją jako zamknięta- decyzja została podjęta.

    W przyszłym roku planuje zakup samolotu/ w grę wchodzą raczej używane modele. Mój budżet to około 300k zł. Interesuje mnie model typu VL3- niestety może być ciezko kupić go w tej cenie. Najważniejsze cechy samolotu:
    -wysoka prędkość przelotowa 240-270 km/h
    -zasięg powyżej 1100km


    Opcje dodatkowe:
    -chowane nadwozie
    -zmienny kąt nastawu łopat
    -autopilot
    -przystosowanie do lotów nocnych



    Ze względu na fakt, ze dopiero zaczynam przygodę z lotnictwem proszę o ewentualne uwagi co do moich wyborów. Dodam tylko, ze rozmawiałem instruktorem i kilkoma doświadczonymi osobami, o trudności w pilotażu samolotów typu VL3. Po skończonym kursie, będę latał modelami prostszymi w pilotażu. Po roku czasu przesiądę się na szybszy samolot.


    Ps. Na tą chwile uprzejmie proszę o nie zgłaszanie się „profesjonalnych doradców” (dealerów) za pomocą prywatnych wiadomości. Ten post ma tylko pomoc w wyborze, jak będę szukał dostawcy napisze nowy temat i sam będziemy mogli rozmawiać o konkretach.

    Pozdrawiam serdecznie
    Rafal likes this.

  2. #2
    Awatar Cruiser

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Jedna z opcji dodatkowych jest niemożliwa.

    Ale brawo Ty!
    Po skończeniu kursu nie będziesz potrzebował pomocy przy wyborze. Prawdopodobnie zmienisz też priorytety. Wysoką przelotową zamienisz na system ratunkowy a możliwość krótkiego rozbiegu będzie ważniejsza od lotów nocnych.
    STYRO and SPlDER like this.

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    System ratunkowy uznałem jako standard (powinienem był to dopisać?)

    Rozumiem ze piszesz o autopilocie?

  4. #4

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Co do krótkiego rozbiegu i lotów nocnych możesz mieć racje. Narazie badam grunt, chciałbym wiedzieć co jest w moim zasięgu, ewentualnie z czego będę musiał zrezygnować w tej cenie..

  5. #5
    Awatar MarcinFRG

    Dołączył
    Mar 2012

    Domyślnie

    -chowane nadwozie to ta niemożliwa opcja.

    Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MarcinFRG Zobacz posta
    -chowane nadwozie to ta niemożliwa opcja. ...
    Dlaczego?

  7. #7

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MarcinFRG Zobacz posta
    -chowane nadwozie to ta niemożliwa opcja.

    Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
    Nie musimy łapać się za słówka- jako amator mogę popełniać błędy słowne pod czy nad w rzeczywistości ma duże znacznie, ale w opisie każdy wie o co chodzi

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Nie kupisz za 300 tys. Samolotu, ultralight to nie wiem czy taki istnieje żeby miał przelotowa na poziomie 130-150 węzłów a jeszcze zasięg powyżej 1000 km to już w ogole, bo takie osiągi są zarezerwowane dla samolotów latających na FL100+ Typu C182, Piper Arrow itp. Może i coś w tej cenie by się znalazło ale raczej stare i blisko dużych przeglądów które szybko mogą podwoić cenę. No chyba ze myślisz o samolocie w układzie tandem typu Shark, itp. Wtedy może i tak, tyle ze nie to nie są chyba najlepsze samoloty to celów użytkowych.

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Są UL z takimi osiągami:
    VL3

    Zasięg 1900km

    Jak rozmawiałem z instruktorem to za szybki UL muszę liczyć 300tys, w tym poście szukam podpowiedzi/potwierdzenia co i czy kupię. Ewentualnie ile muszę dołożyć, zwykle samoloty są poza moim zasięgiem i nie interesuje mnie ze względu na koszty utrzymania..

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    475tys brutto za nowy, ale podstawowa wersja wyposażenia.. prędkość przelotowa 250-270km/h

    https://archiwum.allegro.pl/oferta/s...998722034.html

  11. #11
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Samolotu, ultralight to nie wiem czy taki istnieje żeby miał przelotowa na poziomie 130-150 węzłów a jeszcze zasięg powyżej 1000 km to już w ogole, bo takie osiągi są zarezerwowane dla samolotów latających na FL100+ Typu C182, Piper Arrow itp.
    Też tak myślałem i po poście autora pogrzebałem w sieci, okazuje się że jest parę takich sprzętów.
    TL-2000 Sting RG, przelotowa 200-250 km/h, zasięg 840km: TL-2000 Sting RG - TL-ULTRALIGHT Aircraft
    Tarragon, przelotowa 270-310, zasięg 1300km, ale jednomiejscowy: TARRAGON
    Risen, przy przelotowej 310 zasięg 1060km, przy 290 prawie 1300km: Risen - Swiss Excellence Airplanes

    Oraz wspomniany wcześniej VL3
    supermajku likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  12. #12

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Jest to spoko alternatywa dla „biedniejszych” Nie wiem czy wypada pytać, ale może znacie jakieś inne forum gdzie mogę zapytać o UL- piszcie na priv

  13. #13

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Tak, ale. Pamiętajmy, że producenci podają cruising speed dla jednej prędkości (bliższej maksymalnej) a zużycie dla najbardziej ekonomicznej. Jakoś nie widzę Rotaxa 912 który na pełnej mocy spala 21,5 l a na 75% 17, bo samolot którym latałem z tym silnikiem na pełnej mocy palił bliżej 28-30 l a na 75% jakieś 19-20, no chyba że silnik wtryskowy robi aż tak dużą różnicę (tego nie wiem).

    Weź też pod uwagę (nie wiem czy to kalkulowałeś), ale zakup samolotu to jest tylko początek wydatków (pomijam paliwo). Musisz wykupić hangar na jakimś lądowisku, a to koszt kilkuset zł miesięcznie, OC/AC - dla samolotu z chowanym podwoziem będzie to pewnie kilkanaście tysięcy rocznie, koszty przeglądów 50-100 h, OH silnika (dla jakieś 100-120 tys po 1500-2000 h lotu), itp. itd. Fakt że szukasz UL na pewno trochę te koszty obniży ale nadal będą one znaczące i warto o tym pamiętać.

  14. #14

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Wiem, na analizę tego tematu miałem cały rok.. jedynie słyszałem ze ubezpieczenie OC będzie dużo niższe niż napisałeś.
    Apropo spalania, jak jadę swoim autem i się spieszę to spalanie mam na poziome 11-13l

  15. #15

    Dołączył
    Jun 2016

    Domyślnie


    Polecamy

    Sporą prędkość przelotową mają te sprzęty:
    https://skydream.pl/sites/default/files/porownanie.jpg

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •