2Likes
-
1
Post By stealth1980
-
1
Post By stealth1980
-
Na ilu typach można latać w zarobkowym transporcie lotniczym?
Polecamy
Aż mi głupio, że tego nie wiem. Szukam informacji na ilu typach można latać w zarobkowym transporcie lotniczym. Czyli w jednym czasie, jeden pilot na ile typów i wariantów może być przeszkolony tzw. wielotypowość. Zawsze wydawało mi się, że limit wynosi 3. ... i tak jest zgodnie z rozporządzeniem KE 965/2012 PART.ORO.CC.250 ale odnośnie personelu pokładowego. Odnośnie pilotów zapis PART.ORO.FC.140 w pkt b stanowi tylko, że odpowiednie ograniczenia muszą być określone w OM. Szukam w przepisach prawa powszechnie obowiązującego zarówno na poziomie EASA jak i rozporządzeń wykonawczych do ustawy prawo lotnicze. Jeśli ICAO ma jakieś SARPs w tym zakresie to też się chętnie dowiem.
-
ModTeam
-
TR możesz mieć ile dusza zapragnie, ale z tego co wiem jednocześnie można latać tylko na 2 typach.
-
Ja wiem, że TR można mieć ile dusza zapragnie ale to nie znaczy, ze zgodnie z wymaganiami EASA odnośnie operacji niekomercyjnych wykonywanych skomplikowanymi statkami powietrznymi lub operacji komercyjnych można być current na wszystkich wpisanych typach. Dlatego interesuje mnie podstawa prawna aby zbadać jak to jest określone.
-
To jest opisane w ORO.FC.240 a dokładnie to w AMC1 ORO.FC.240 (a)(2)(ii) i ogranicza liczbę typów do 2
-
Lub AMC1 ORO.FC.240(a)(4), w zależności czy typy/varianty to osobne wpisy w licencję czy nie.
-
Polecamy
Dzięki wielkie za odpowiedź. Ślepy chyba jestem bo czytałem wczoraj PART.ORO i tego nie zobaczyłem, a byłem niemalże pewny, że gdzieś tam to jest.
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki