Istnieje temat o 797 - Boeing "MoM"/"NMA"/"797"
Źródło: https://airlinerwatch.com/boeing-to-...-in-june-2019/
- prezentacja w czerwcu 2019 w Paryżu
- nowy segment rynkowy
Wersje
228 seat 797-6X zasieg f 5,000 mil,
268 seat 797-7X zasieg 4,200 mil.
Klienci: Delta, United, Norwegian and Air Lease Corporation
Dostawy: 2025
Prawdopodobny MTOW 130-150ton
Hamonogram:
December 2018: Ostateczne oferty producentów silników
February 2019: Wybór silnika (CFM, PW , RR)
March 2019: Linie i lessorzy podpisują wstępne umowy
June 2019: Oficjalny start na Paris Air Show 2019 wraz z informacja o pierwszych klientach.
Istnieje temat o 797 - Boeing "MoM"/"NMA"/"797"
Moim zdaniem istnieje - obecnie Boeing nie ma alternatywy dla A321, który oferuje max 220 miejsc, a B757 jest sukcesywnie wycofywany z rynku, a Boeing nie ma dla niego alternatywy. 737MAX nie oferuje takiej pojemności, a kolejny, 787 jest zbyt duży. Tak więc jest dosyć spora luka, którą ten, powiedzmy 797 mógłby zapchać. Pytanie tylko, czy nie lepiej zrobić np 757 MAX, a nie pchać się w zupełnie nową nazwę modelu... Bryła rodem z 757, ale wszystko w nowym stylu na wzór Dreamlinerów ot, tak to widzę
Podstawowa różnica jest taka, że 797 będzie formalnie szerokokadłubowcem, co na pewno zwiększy możliwości konfiguracji i komfort pasażerów. Jako nowa konstrukcja, na pewno pozwoli uniknąć braku dwóch okien z lewej strony jak w B737, co bywa nieprzyjemne. Również większe okna jak w Dreamlinerze pozwolą osobom wysokim (powyżej 185 cm) widzieć przez okno wszystko a nie tylko koła i drogi kołowania.
Niestety jednak wątpię w 2-3-2, bo to tylko jedno miejsce w rzędzie więcej, a mamy dodatkowy korytarz i więcej przestrzeni w kadłubie (mocniejsza klima, więcej materiału na poszycie, itp) czyli koszty, które ktoś musi ponieść i powinien to być pasażer. Myślę, że to będzie idealny samolot dla Azji i USA, a w Europie najbardziej chyba będzie pasować do Turkisha.
masz rację. THY sporo destynacji w UE obsługuje przy użyciu A330 i zastanawiam się nad zapełnieniem tych samolotów. Obawiam się, że układ 261 w klasie ekonomicznej i 28 w klasie biznes to jak na moje za dużo jak na takie trasy...
Zakładki