Pokaż wyniki od 1 do 19 z 19
  1. #1
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie "Nowe; Konkurencyjne Linie lotnicze SAS"


    Polecamy

    Wczoraj (21.02) odbyła się konferencja prasowa SAS w Warszawie, oto streszczenie:


    Wyniki SAS w roku 2006

    „Dobra koniunktura gospodarcza, wprowadzenie nowych modeli biznesowych (podział SAS na poszczególne segmenty: SAS Międzynarodowy, SAS Szwecja, Dania, Norwegia, struktura cen „One Way”, 3 klasy: Ekonomiczna, Economy Extra i Biznes), sprawna kontrola wykorzystania miejsc oraz proporcji podaży wobec popytu dały wymierne rezultaty, którymi możemy się dziś poszczycić, powiedział rozpoczynając konferencję Hans Ollongren, Senior Vice President Corporate Communications i Public Affairs SAS.

    Na większości rynków europejskich SAS, w roku 2006 odnotowano znaczący wzrost przewiezionych pasażerów, największy w Hiszpanii (+9%), Norwegii( +10%), Polsce (+10%), w Krajach Nadbałtyckich (ponad 25%).
    - Dochód po opodatkowaniu wyniósł w 2006 roku 4,740 mld SEK (255) i 4,647 mld SEK (198) za czwarty kwartał. Oznacza to 18 krotny wzrost zysku netto w porównaniu z rokiem 2005.
    - W dużej mierze przyczyniła się do tego sprzedaży akcji hoteli Grupy Rezidor (w tym hotele Radisson SAS) w listopadzie 2006.
    - Przychód operacyjny za cały 2006 wyniósł 60,777 mld SEK (55 501), co oznacza wzrost o 9,5 procent.
    -Liczba pasażerów w tym okresie wzrosła o 6.3 procent do 38,6 milionów, przy czym wzrost w czwartym kwartale wyniósł 3,9% do 9,6 miliona przewiezionych pasażerów.


    Nowa Koncepcja – „warto być lojalnym klientem SAS”

    Jednocześnie Hans Ollongren przedstawił przyszłe udogodnienia, jakie zostaną wprowadzone w obszarze produktów i usług dla największej grupy klientów: osób, które często korzystają z oferty SAS-a. Stanowią oni ok. 70% klientów linii.

    „Bycie lojalnym klientem SAS-a powinno mieć wysoką wartość” –podkreślił Ollongren w swoim wystąpieniu.
    Przede wszystkim zostanie wprowadzona nowa, niższa cena w klasie Economy Extra

    Często podróżujący pasażerowie, wkrótce dostrzegą istotne zmiany jakie zaszły w całym procesie podróży, od mementu zarezerwowania biletu do odlotu, zostaną wprowadzone nowe usługi, które mają w zasadniczy sposób uprościć podróż.

    Pasażerowie zauważą również, że ich wzajemny kontakt z SAS-em będzie bardziej efektywny, jeszcze zanim rozpoczną podróż. Sukcesywnie zostaną wprowadzone nowe rozwiązania elektroniczne, takie jak opcje elektronicznego „czekowania” i udoskonalenia portalu SAS Mobile – informacje wysyłane na telefon komórkowy.

    Na większości lotnisk jest już wprowadzana procedura szybkiej odprawy (Fast Track Security), co oznacza dla pasażera szybszy i wygodniejszy sposób przejścia przez odprawę, do samolotu.
    Jednocześnie uczestnicy programu Euro Bonus o najwyższym statusie (posiadacze Złotej Karty), zostaną potraktowani w sposób bardziej indywidualny i otrzymają dodatkowe przywileje i oferty, ułatwiające im podróżowanie.

    Prezentacja SAS Polska – wyniki 2006 i styczeń 2007

    „Z optymizmem patrzymy w przyszłość, i spodziewamy się obchodzić pięćdziesięciolecie SAS w Polsce (18 maja 2007) z równie dobrymi wynikami jak te, które widzimy w styczniu br” – rozpoczął swoją prezentację Karl-Goran Karlsson, Dyrektor Generalny SAS w Polsce.

    Wyniki sprzedaży za rok 2006 dla rynku polskiego to
    wzrost ilości przewiezionych pasażerów o +10%
    wzrost przychodu o + 23%

    Plan na rok 2007: to wzrost przychodu o dalsze 7%

    Najświeższe dane za styczeń 2007% to już wzrost o 8%

    Największa dynamikę wzrostu ilości pasażerów przewiezionych pasażerów objęła następujące z obszary Polski: Szczecin (109%) i Poznań (44%).


    W tym momencie SAS Polska oferuje około 44 lotów tygodniowo do Kopenhagi z Warszawy, Gdańska, Poznania i na zasadzie code share z Cimber Air z Wrocławia. Realizuje także 6 razy w tygodniu bezpośrednie loty do Helsinek reprezentowanymi przez SAS liniami Blue 1.

    Nowe propozycje, kierunki w roku 2007

    Już od 25 marca 2007 nowo otwarte połączenie Sztokholm-Pekin umożliwi lot bez lądowania ze Sztokholmu do Chin. Samoloty SAS będą odbywały dziesięć lotów tygodniowo do Pekinu, a od września 2007 linie te zaoferują dodatkowe loty na tej trasie ze Sztokholmu i Kopenhagi.

    Scandinavian Airlines (SAS) otworzą w październiku nowe połączenie ze Sztokholmu do Bangkoku, niezależnie od już istniejącego połączenia między Kopenhagą a Bangkokiem. Loty w obie strony będą się odbywały trzy razy w tygodniu.

    Ř Więcej połączeń SAS ze Stanami Zjednoczonymi
    Wychodząc naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu Scandinavian Airlines (SAS) zwiększą częstotliwość połączeń między Kopenhagą a Nowym Jorkiem. Od 20 maja 2007 roku między Kopenhagą a Nowym Jorkiem będzie funkcjonowało nowe połączenie lotnicze, oprócz już istniejących.

    „ Już wkrótce, na wszystkich trasach międzykontynentalnych zostaną również wprowadzone, nowe, super atrakcyjne taryfy typu One Way. Ten nowy, elastyczny model biznesu sprawdził się na rynku europejskim, od roku 2005, kiedy został wprowadzony. W roku 2006 zanotowaliśmy zarówno wzrost ilości pasażerów podróżujących z Polski, (+10%) jak i przychodu +23%, podkreśliła Wanda Brociek Szefowa Sprzedaży i Marketingu SAS Polska.

    „Struktura cen One Way zostanie jeszcze bardziej zmodyfikowana dla potrzeb klienta poprzez wprowadzenie dodatkowego (niższego) poziomu cen w klasie Economy Extra. Rezerwacja i zakup biletu przez internet, będzie jeszcze prostsza – lada dzień rusza nowa, w pełni polska strona www.flysas.pl z bardzo wygodnym modułem rezerwacyjnym” zapowiedziała kończąc prezentację W.Brociek.

    źródło:
    Group PR
    You Can Fly

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Tzn rozumiem że będzie połączenie CPH-ARN-PEK czy jak? I nowe loty z CPH na JFK czy na EWR?

  3. #3
    Awatar Michał77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań/Warszawa

    Domyślnie

    Największa dynamikę wzrostu ilości pasażerów przewiezionych pasażerów objęła następujące z obszary Polski: Szczecin (109%) i Poznań (44%).
    A oni dają od marca na połączenie POZ-CPH mniejszą maszynę, zamiast Dasha400(72) CRJ200(50), i gdzie tu logika??
    It's inside what makes us noble.

  4. #4
    Awatar Marta

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Warszawa, Poland, 108126032553728, Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Tzn rozumiem że będzie połączenie CPH-ARN-PEK czy jak? I nowe loty z CPH na JFK czy na EWR?
    1.Od 25.03 bezposrednie loty arn-pek
    2. Od 20.05 cph-ewr
    3. Od pazdziernika arn-bkk

  5. #5
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    SAS nie jest bynajmniej pierwszą linia, która nagle odkrywa "ze zdumieniem", ze całego ruchu międzynarodowego wcale nie trzeba prowadzic przez 1 hub. Ze Sztokholmu mozna latac bezposrednio do Tajlandii, wcale nie jest konieczne przez Kopenhage. Mozna! Naprawde! Nawet do Pekinu! Wielka sensacja!

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez eu01
    SAS nie jest bynajmniej pierwszą linia, która nagle odkrywa "ze zdumieniem", ze całego ruchu międzynarodowego wcale nie trzeba prowadzic przez 1 hub. Ze Sztokholmu mozna latac bezposrednio do Tajlandii, wcale nie jest konieczne przez Kopenhage. Mozna! Naprawde! Nawet do Pekinu! Wielka sensacja!
    No LUfa pzreciez juz od dawna lata z FRA i MUC, a takze z DUS. Ale to moze tez dlatego, ze tylko niektore linie maja warunki geograficzne na prowadzenie kilku hubow.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie Re: "Nowe; Konkurencyjne Linie lotnicze SAS"

    Cytat Zamieszczone przez SAS
    Już od 25 marca 2007 nowo otwarte połączenie Sztokholm-Pekin umożliwi lot bez lądowania ze Sztokholmu do Chin. Samoloty SAS będą odbywały dziesięć lotów tygodniowo do Pekinu, a od września 2007 linie te zaoferują dodatkowe loty na tej trasie ze Sztokholmu i Kopenhagi.

    Scandinavian Airlines (SAS) otworzą w październiku nowe połączenie ze Sztokholmu do Bangkoku, niezależnie od już istniejącego połączenia między Kopenhagą a Bangkokiem. Loty w obie strony będą się odbywały trzy razy w tygodniu.
    Czyli w pewnym sensie kolejny dołek pod LOT-em... Jedyna nadzieja w_owym "trzy razy w_tygodniu" - moze LOT zagospodaruje pozostale 4 (lub przynajmniej_3) dni.

    Cytat Zamieszczone przez SAS
    Już wkrótce, na wszystkich trasach międzykontynentalnych zostaną również wprowadzone, nowe, super atrakcyjne taryfy typu One Way.
    No wreszcie! Moze to (jako kolejne po Aer Lingusie chociazby) zmobilizuje takze inne linie do uproszczenia (a_mowiac wprost: unormalnienia) struktury taryf...

    PS. Sorry ale musze to napisac:
    Cytat Zamieszczone przez SAS
    odnotowano znaczący wzrost przewiezionych pasażerów
    Tzn. 75% z nich mialo wzrost powyzej 1,90_m? Tak, wiem, korekta to zjawisko zanikajace w_tempie wykladniczym...

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Nic LOTowi SAS nie zagrozi. Póki co z Warszawy SAS do Sztokholmu nie lata... Cały ten tekst to jakiś bełkocik translatoryczny...

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Nic LOTowi SAS nie zagrozi. Póki co z Warszawy SAS do Sztokholmu nie lata...
    I, jak sprawdzilem wlasnie pod www.amadeus.net , nawet nie ma code-share'u na rejsach LOT-owskich. Wot_wspolpraca w_ramach aliansu... Tyle ze czesto przy rejsach long-haulowych linie zgadzają sie na dolot samolotem innej linii na odcinku wewnatrz-kontynetalnym. (Oops, wyszlo to jak podpowiedź dla SAS-a... )

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Już LOT tak raz woził do NYC przez ARN...

  11. #11
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik
    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Nic LOTowi SAS nie zagrozi. Póki co z Warszawy SAS do Sztokholmu nie lata...
    I, jak sprawdzilem wlasnie pod www.amadeus.net , nawet nie ma code-share'u na rejsach LOT-owskich. Wot_wspolpraca w_ramach aliansu... Tyle ze czesto przy rejsach long-haulowych linie zgadzają sie na dolot samolotem innej linii na odcinku wewnatrz-kontynetalnym. (Oops, wyszlo to jak podpowiedź dla SAS-a... )
    Bo LOT to w ogole slabo z codesherami ma z niektorymi "sojusznikami". Chociazby przyklad SASu, lub jeszcze bardziej SWISSa, gdzie LX ma codeshaery z wszystkimi europejskimi partnerami w STAR za wyjatkiem LOTu. Pytalem juz dlaczego (na forum prostych pytan|), ale nikt mi nie odpowiedzial...

  12. #12
    Awatar dzikun

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mariusz
    Największa dynamikę wzrostu ilości pasażerów przewiezionych pasażerów objęła następujące z obszary Polski: Szczecin (109%).
    Czy ktoś może mi wytłumaczyć o co chodzi? AFAIK ze i do Szczecina SAS nie miał w roku 2006 żadnych połączeń. :/ Przypominam sobie jedynie, że odbyły się ze dwa loty czarterowe, które obsłużył 737 z SAS Braathens... Być może w poprzednim roku SAS zrobił na SZZ jeden czarter i stąd tak magiczna statystyka...

    Pozdrawiam,
    Marek

  13. #13
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    19.03 w Malmo odbedzie sie konferencja prasowa Skandynawskich Linii Lotniczych SAS poświęconą „gorącym zagadnieniom”: przedstawienie nowego CEO p. Matsa Janssona, wyniki finansowe SAS, zagadnienia ekologiczne związane z wprowadzeniem nowych dyrektyw unijnych oraz plany SAS w Polsce.

    Tematy wystąpień i dyskusji:
    - Wyniki finansowe Grupy SAS w 2006 roku, SAS Group- jak odnieść sukces w przyszłości - pytania i odpowiedzi.
    - “NCS New Competitive SAS” –program, jak zamierzamy być liniami konkurencyjnymi i innowacyjnymi
    - SAS i projekty ochrony środowiska wobec nowych dyrektyw unijnych

    List osób występujących na konferencji:
    - Mats Jansson, President & CEO SAS Group
    - Per Møller Jensen, Vice President SAS EMEA (Europe, Middle East and Africa)
    - Robin Kamark, Senior Vice President Airline Commercial
    - Peter Larsson, Flight Captain

    -----

    Ciekawe jakie to plany ma SAS w Polsce.

    No i ciekawe się też zapowiada - "“NCS New Competitive SAS” –program, jak zamierzamy być liniami konkurencyjnymi i innowacyjnymi".
    You Can Fly

  14. #14
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Konferencja odwołana i przełożona zostanie na inny termin w związku z nagłą
    koniecznością zmiany planów przez Prezesa Matsa Janssona.
    You Can Fly

  15. #15
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Hmm, ciekawe co sie stało. Czyzby prezes dowiedział sie, ze tuz pod Sztokholmem konkurencyjne lotnisko Skavsta (na które SAS nie lata) otrzymało zgode na potrojenie ilosci lotów?

  16. #16
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez eu01
    Hmm, ciekawe co sie stało. Czyzby prezes dowiedział sie, ze tuz pod Sztokholmem konkurencyjne lotnisko Skavsta (na które SAS nie lata) otrzymało zgode na potrojenie ilosci lotów?
    Unia Europejska musi wyrazić zgode na możliwość podwojenia czy potrojenia lotów na danym lotnisku? Czy rząd (lub odpowiednik polskiwego ULC) Państwa w którym port się znajduje?

    Rozumiem że jak port jest zapchany czy nie dostosowany do zwiekszenia liczby lotów to takiej zgody nie dostanie, ale jeśli port ma możliwości to dodatkowo musi jeszcze jakoś specjalnie sie starać o zgode UE czy państwa ? Od czego to jest zależne ?
    You Can Fly

  17. #17
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mariusz
    Unia Europejska musi wyrazić zgode na możliwość podwojenia czy potrojenia lotów na danym lotnisku? Czy rząd (lub odpowiednik polskiwego ULC) Państwa w którym port się znajduje?

    Rozumiem że jak port jest zapchany czy nie dostosowany do zwiekszenia liczby lotów to takiej zgody nie dostanie, ale jeśli port ma możliwości to dodatkowo musi jeszcze jakoś specjalnie sie starać o zgode UE czy państwa ? Od czego to jest zależne ?
    Nie zapominaj jaka siłe maja w Szwecji zieloni. Chodzi o ekologie. Trybunał ekologiczny sie zgodził

    Stockholm Skavsta Airport received the Swedish Environmental Court decision regarding increased traffic at the airport.

    - We are very pleased that the court has ruled that we now can grow to 75 000 aircraft movements and 6 million passenger/year. Now we can continue our planning for the airports future, knowing that we have the permit for future expansion, says Joakim Lindholm, Operations director at Stockholm Skavsta airport.

  18. #18
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie

    Skandynawski przewoźnik tnie koszty

    Wielka wyprzedaż w SAS


    Sprzedaż udziałów w liniach lotniczych i firmach usługowych oraz zakup nowych samolotów to główne punkty nowej strategii skandynawskiej grupy SAS


    Rzecznik grupy Bertil Ternert nie był w stanie powiedzieć, czy zmniejszona zostanie również liczba pracowników. Zaznacza jednak, że powinni zapomnieć o strajkach. - Dla nas najważniejsze jest teraz, które firmy powinny pozostać w grupie, a które zostaną sprzedane - wyjaśnia Ternert.

    Nowa strategia ma przynieść SAS radykalny wzrost zysków już w tym roku - do 565 mln dolarów z nieco ponad 40 mln dol. w ubiegłym roku. Efekt cięć ma zaś przynieść 400 mln dol. w roku 2011 i dać gwarancję wzrostu przewozów pasażerskich oraz dodatkowych wpływów. Te pieniądze, tak jak i zysk skandynawskiego przewoźnika, mają zostać przeznaczone przede wszystkim na odnowienie floty. SAS wyszedł w ubiegłym roku ze strat, ale konkurencja tanich przewoźników spowodowała, że zysk nadal jest minimalny.

    Ogłoszenie nowej strategii zapowiedział miesiąc temu nowy prezes SAS Mats Jansson. Wczoraj się okazało, że jest odmienna od tego, co planował dla grupy SAS jego poprzednik Jorgen Lindegaard. Jansson tnie koszty i prawdopodobnie również zatrudnienie, chociaż na razie SAS powstrzymuje się od podania liczb. Chce też sprzedać to, co kupił Lindegaard i jego poprzednicy. SAS pozbędzie się udziałów (95 proc.) w Spainair (drugi co do wielkości przewoźnik hiszpański), a także w brytyjskim bmi i Air Greenland.

    Do SAS należeć będzie nadal m.in. 49 proc. Estonian Air, 47,2 proc. Air Baltic, 25 proc. Aerolinas de Baleares i SAS Cargo Group. Jansson zastanowi się także nad przyszłością SAS Ground Services i SAS Technical Services - firm, które zajmują się obsługą naziemną na skandynawskich lotniskach i zatrudniają łącznie 10 tys. ludzi. Z kolei szwedzki rząd chce się pozbyć swego pakietu akcji spółki (21,4 proc.).

    Przedstawiciele organizacji pracowniczej w SAS (HTF), która ostatnio organizowała strajki i wysuwała roszczenia płacowe, stwierdzili, że jest za wcześnie, by mogli się ustosunkować do strategii nowego szefa. W każdym razie przedstawiciele zarządu zapewniali wczoraj, że wielkie zmiany w SAS będą dotyczyły również stosunków z pracownikami. Zmiany w strategii SAS zostały dobrze przyjęte przez rynek. Akcje SAS zdrożały o skromne 0,6 proc., podczas gdy indeks spadł o 0,4 proc. - Im bardziej SAS skupia się na lataniu, tym dla niego lepiej - komentował wczoraj szwedzki analityk rynku lotniczego Jacob Petersen.

    DANUTA WALEWSKA
    ----------------------------------

    Grupa SAS
    Przychody > 7,75 MLD DOL.
    Zysk netto > 40,1 MLN DOL.
    Zatrudnienie > 26,6 TYS. OSÓB
    Pasażerowie > 38,6 MLN OSÓB

    dane za 2006 r.
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/...omia_a_25.html
    Zaorać, buraki posiać...

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •