Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1

    Dołączył
    Dec 2018

    Domyślnie Produkcja łopatki turbinowej


    Polecamy

    Witam serdecznie po raz pierwszy na tym forum.
    Jestem na etapie pisania pracy inżynierskiej. Tematem mojej pracy jest "Analiza procesu produkcji łopatek turbinowych silników samolotowych w aspekcie metodologii LEAN". Chciałem się Was zapytać czy znacie może jakieś ciekawe materiały o historii łopatki - jak ona się zmieniała na przestrzeni lat, w jaki sposób produkowano ją kiedyś, a jak dzisiaj?? Może jakiś ciekawy materiał o jej budowie itp? Ogólnie szukam informacji, które pomogą mi w napisaniu pracy i będę bardzo wdzięczny jeśli, któryś z Was - pasjonatów mi pomoże.

    Pozdrawiam
    Mateusz

  2. #2
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Unge Zobacz posta
    Witam serdecznie po raz pierwszy na tym forum.
    Jestem na etapie pisania pracy inżynierskiej. Tematem mojej pracy jest "Analiza procesu produkcji łopatek turbinowych silników samolotowych w aspekcie metodologii LEAN". Chciałem się Was zapytać czy znacie może jakieś ciekawe materiały o historii łopatki - jak ona się zmieniała na przestrzeni lat, w jaki sposób produkowano ją kiedyś, a jak dzisiaj?? Może jakiś ciekawy materiał o jej budowie itp? Ogólnie szukam informacji, które pomogą mi w napisaniu pracy i będę bardzo wdzięczny jeśli, któryś z Was - pasjonatów mi pomoże.

    Pozdrawiam
    Mateusz
    LOL. Powodzenia.

    Wiekszosc tych informacji jest proprietary, metody produkcji zasadniczo sie tak bardzo nie zmienialy, zmienialy sie materialy i geometria ich chlodzenia (rozumiem ze rozmawiamy o HPT a nie LPT - bo w przypadku LPT to nie ma za bardzo o czym pisac).

    Poprawka - zmieniala sie technologia wykonywania chlodzenia w pewnym stopniu, technologia samych lopatek to nie za bardzo. Investment casting w przypadku HPT, casting w przypadku LPT.

    Z tym ze metodologia Lean nie ma absolutnie niz z powyzszym wspolnego. A z sama technologia produkcji bardzo niewiele.
    KZ

  3. #3

    Dołączył
    Dec 2018

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedź... Wiele daje mi do myślenia. Szkoda, że w firmie, w której byłem na praktykach tak mi tego nie przedstawiono. W takim razie może jesteś w stanie mi powiedzieć, który element konstrukcji samolotu byłby lepszym przykładem w zestawieniu z LEAN?

  4. #4
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie


    Polecamy

    Cokolwiek co jest montowane z wielu elementów - części płatowca (lub cały płatowiec - początkowe problemy z dostawami komponentów dla Dreamlinera to idealne studium Lean), silniki , cokolwiek.

    Technologia łopatek to tylko technologia - jedyne o czym w ich przypadku można mówić o Lean to przypadek gdy różne operacje są wykonywane przez roznych dostawców - casting robi jeden, machining drugi, hole drill trzeci a coatingi czwarty... A i tak musi ona po kolei przez wszystkich przejść. Problem w tym że szczegółow nikt Ci nie poda bo technologie są objete kontrola eksportu w przypadku US i zwykle tajemnica firmowa.

    Sent from my SM-G950U using Tapatalk
    KZ

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •