Pokaż wyniki od 1 do 20 z 20
Like Tree10Likes
  • 2 Post By martineho
  • 1 Post By QbaqBA
  • 2 Post By amnesia
  • 1 Post By G@wron
  • 1 Post By Stoarn
  • 1 Post By megaloman
  • 1 Post By megaloman
  • 1 Post By michastrain

Wątek: Czy Norwegian ma problemy finansowe?

  1. #1
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie Czy Norwegian ma problemy finansowe?


    Polecamy

    Czy Norwegian jest bliski upadku?

    Wg analityka Danske Bank, jednego z głównych pożyczkobiorców linii, Norwegian jest na krawędzi złamania warunków umowy kredytowej. Temat został podchwycony przez kilka źródeł i przeanalizowany przez niektóre z nich. Forbes sugerował 22 grudnia, że linia w ciągu kilku dni może wpaść w spiralę zadłużenia bez odwrotu.

    W Wigilię linia wydała oświadczenie, że nie ma problemów z płynnością finansową oraz listę środków zaradczych podjętych w tym celu:
    1. Refinansowanie jednego z B787 w celu pozyskania $30m w gotówce.
    2. Likwidacja niedochodowych tras.
    3. Program oszczędnościowy, który ma przynieść oszczędności w wysokości $230m rocznie.
    4. Ugoda (?) z Boeingiem w kwestii problemów trapiących w 2018 flotę B787 mająca przynieść wymierne efekty finansowe na początku 2019.

    Co Wy o tym sądzicie?

    Więcej tu:
    https://www.forbes.com/sites/grantma.../#5e8f8e64e9bc
    https://www.aviation24.be/airlines/n...e-speculation/
    https://simpleflying.com/norwegian-air-to-cut-costs/

  2. #2
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Problemy pierwszego świata.
    Przy takich kryteriach oceny, to od paru lat w kondukcie z napisem LOT powinniśmy śpiewać "Anielski orszak".
    Wprawiłeś mnie w dobry humor :-). 30 baniek z refinansowania samolotu, to rzecz dla takiego LOT nieosiąglana.
    gracz1 and mcxmcx like this.

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Myślę że najbardziej intrygująca z tego wszystkiego jest kwestia ugody z Boeingiem...
    martineho likes this.

  4. #4
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez QbaqBA Zobacz posta
    Myślę że najbardziej intrygująca z tego wszystkiego jest kwestia ugody z Boeingiem...
    Inne źródła mówią o ugodzie bezpośredniej z RR.

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Póki co argentyński oddział został zakupiony ze skutkiem natychmiastowym przez lokalną konkurencję - JetSMART Argentina. Jest to linia od Indigo (fundusz związany z Wizz Air), która zaczynała w Chile a na rynku w Argentynie pojawiła się pół roku po Norwegianie. Aktualnie JetSMART ma w Argentynie 4 Airbusy, nowymi będzie powoli zastępował 3 Boeingi Norwegiana, które będą wycofywane do Europy. Ciekawostką w tym zakupie mogą być sloty na lotnisku Aeroparque w centrum Buenos Aires. Najbliższy konkurent JetSMART - Fly Bondi - takowych nie posiada i kisi się wraz z Jet-em na El Palomar - prawie 30 km od centrum miasta. Siatka Norwegiana to gwiazda z Aeroparque, JetSMART celował bardziej w p2p. Będzie więc fajne uzupełnienie.

    Powodami sprzedaży jest brak rentowności dla Norwegiana (m.in. przez pikujące Peso) i zwijanie się do działającego dotychczas core.

    Do poczytania:
    https://www.anna.aero/2019/12/05/nor...ust-14-months/
    https://www.routesonline.com/news/29...n-subsidiary-/
    Babilas and prz like this.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Ciekawe czy zawiązała się już lista kolejkowa na ich 100 szt. 738 i pewnie ponad 50 silników do 787?
    To byłby chyba upadek z zyskiem dla całej branży.
    mcxmcx likes this.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez G@wron Zobacz posta
    Ciekawe czy zawiązała się już lista kolejkowa na ich 100 szt. 738 i pewnie ponad 50 silników do 787?
    To byłby chyba upadek z zyskiem dla całej branży.
    Na razie wygrali los na loterii w postaci 6 par slotów na Heathrow Pewnie spieniężą je przy pierwszej okazji.
    G@wron likes this.

  8. #8

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    A Czy to bylo faktycznie tylko losowanie na LHR ? Czy jednak jakaś analiza ze strony portu? LOT startował w tej loterii?

    tapnięte..


  9. #9

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Jakiś link albo coś? Bo nie wiem o co chodzi z tym LHR.

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    Jakiś link albo coś? Bo nie wiem o co chodzi z tym LHR.
    Norwegian dostał 6 slotów tygodniowo, czyli może uruchomić 3 loty.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  11. #11
    Awatar mapa

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez popo78 Zobacz posta
    A Czy to bylo faktycznie tylko losowanie na LHR ? Czy jednak jakaś analiza ze strony portu?
    Ponoć takie losowania robią raz w roku, ale kto to wie czy nie było tam gorących kulek z DY w środku

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez popo78 Zobacz posta
    A Czy to bylo faktycznie tylko losowanie na LHR ? Czy jednak jakaś analiza ze strony portu? LOT startował w tej loterii?

    tapnięte..
    Losowanie tylko wśród tych którzy wystąpili o nowe sloty. Norwegian starał się o 14, dostał 6.

  13. #13

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    A czy LOT występował o jakieś sloty na LHR ?

    tapnięte..


  14. #14

    Dołączył
    Aug 2018

    Domyślnie

    podobno Norwegian zrezygnował z tych slotów

    w związku z tym mam pytanie: dlaczego ich nie sprzedał?

    non stop słyszy się o tym jak to linie handlują slotami albo jak po upadku którejś z linii inne [linie] rozdrapują sloty po upadłej koleżance, a tu co?

    pewnie były jakieś szczególne zasady w regulaminie loterii, że nagrody nie można wymienić na ekwiwalent pieniężny, tak?

    a tak na marginesie - po co LHR robi takie loterie? za dużo mają pieniędzy? skoro są wolne sloty to nie lepiej je wystawić na licytację, spieniężyć, sprzedać? i znów pewnie jakieś przepisy zabraniają takich praktyk, żeby teoretycznie każdy chętny mógł latać na dane lotnisko

    proszę o poszerzenie moich horyzontów!

  15. #15

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krzysiek6191 Zobacz posta
    podobno Norwegian zrezygnował z tych slotów

    w związku z tym mam pytanie: dlaczego ich nie sprzedał?
    Bo je wygrał. Musiałby używać je przez jakiś czas, dopiero wtedy mógłby je sprzedać. Widocznie organizowanie 3 lotów tygodniowo przez 3 lata, to za dużo zachodu, by móc po 3 latach je sprzedać. Heathrow nie jest tanim lotniskiem.
    Not Real likes this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  16. #16

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Bo je wygrał. Musiałby używać je przez jakiś czas, dopiero wtedy mógłby je sprzedać. Widocznie organizowanie 3 lotów tygodniowo przez 3 lata, to za dużo zachodu, by móc po 3 latach je sprzedać. Heathrow nie jest tanim lotniskiem.
    Ani tym bardziej lotniskiem pasazera LCC...
    10/01 FR6863 BRU - KRK
    12/01 FR6862 KRK - BRU

  17. #17

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Not Real Zobacz posta
    Ani tym bardziej lotniskiem pasazera LCC...
    Na Heathrow latają linie LCC - FlyBe, Vueling, Eurowings...
    sprajt2 likes this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  18. #18
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krzysiek6191 Zobacz posta

    a tak na marginesie - po co LHR robi takie loterie? za dużo mają pieniędzy? skoro są wolne sloty to nie lepiej je wystawić na licytację, spieniężyć, sprzedać?
    Pewnie po to, żeby mniejsi też mieli szansę tam latać, a nie żeby bogaci byli jeszcze bogatsi, bo tylko ich stać na zakup slotów w porcie przynoszącym kokosy. Z dobrego serca LHR pewnie tego nie robi, chociaż kto wie, może chcą mieć dywersyfikację i jednocześnie nie być oskarżanym o faworyzowanie najsilniejszych.
    mcxmcx likes this.

  19. #19
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Norwegianowi udało się ogarnąć zadłużenie:

    https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...kcji-8660.html

    Chiński BOC Aviation będzie teraz posiadał 12,67 procent akcji skandynawskiego przewoźnika. Wcześniej Norwegian Air ogłosił, że wdrożył plan restrukturyzacji zadłużenia i przekształcił wierzytelności w wysokości około 1,2 mld euro w kapitał własny.
    https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...wego-8454.html
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  20. #20

    Dołączył
    May 2015

    Domyślnie


    Polecamy

    Może się da uratować... Ciekawe, jakie redukcje operacji w przyszłości (po CV) będą tego skutkiem...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •