Problemy pierwszego świata.
Przy takich kryteriach oceny, to od paru lat w kondukcie z napisem LOT powinniśmy śpiewać "Anielski orszak".
Wprawiłeś mnie w dobry humor :-). 30 baniek z refinansowania samolotu, to rzecz dla takiego LOT nieosiąglana.
Czy Norwegian jest bliski upadku?
Wg analityka Danske Bank, jednego z głównych pożyczkobiorców linii, Norwegian jest na krawędzi złamania warunków umowy kredytowej. Temat został podchwycony przez kilka źródeł i przeanalizowany przez niektóre z nich. Forbes sugerował 22 grudnia, że linia w ciągu kilku dni może wpaść w spiralę zadłużenia bez odwrotu.
W Wigilię linia wydała oświadczenie, że nie ma problemów z płynnością finansową oraz listę środków zaradczych podjętych w tym celu:
1. Refinansowanie jednego z B787 w celu pozyskania $30m w gotówce.
2. Likwidacja niedochodowych tras.
3. Program oszczędnościowy, który ma przynieść oszczędności w wysokości $230m rocznie.
4. Ugoda (?) z Boeingiem w kwestii problemów trapiących w 2018 flotę B787 mająca przynieść wymierne efekty finansowe na początku 2019.
Co Wy o tym sądzicie?
Więcej tu:
https://www.forbes.com/sites/grantma.../#5e8f8e64e9bc
https://www.aviation24.be/airlines/n...e-speculation/
https://simpleflying.com/norwegian-air-to-cut-costs/
Problemy pierwszego świata.
Przy takich kryteriach oceny, to od paru lat w kondukcie z napisem LOT powinniśmy śpiewać "Anielski orszak".
Wprawiłeś mnie w dobry humor :-). 30 baniek z refinansowania samolotu, to rzecz dla takiego LOT nieosiąglana.
Myślę że najbardziej intrygująca z tego wszystkiego jest kwestia ugody z Boeingiem...
Póki co argentyński oddział został zakupiony ze skutkiem natychmiastowym przez lokalną konkurencję - JetSMART Argentina. Jest to linia od Indigo (fundusz związany z Wizz Air), która zaczynała w Chile a na rynku w Argentynie pojawiła się pół roku po Norwegianie. Aktualnie JetSMART ma w Argentynie 4 Airbusy, nowymi będzie powoli zastępował 3 Boeingi Norwegiana, które będą wycofywane do Europy. Ciekawostką w tym zakupie mogą być sloty na lotnisku Aeroparque w centrum Buenos Aires. Najbliższy konkurent JetSMART - Fly Bondi - takowych nie posiada i kisi się wraz z Jet-em na El Palomar - prawie 30 km od centrum miasta. Siatka Norwegiana to gwiazda z Aeroparque, JetSMART celował bardziej w p2p. Będzie więc fajne uzupełnienie.
Powodami sprzedaży jest brak rentowności dla Norwegiana (m.in. przez pikujące Peso) i zwijanie się do działającego dotychczas core.
Do poczytania:
https://www.anna.aero/2019/12/05/nor...ust-14-months/
https://www.routesonline.com/news/29...n-subsidiary-/
Ciekawe czy zawiązała się już lista kolejkowa na ich 100 szt. 738 i pewnie ponad 50 silników do 787?
To byłby chyba upadek z zyskiem dla całej branży.
A Czy to bylo faktycznie tylko losowanie na LHR ? Czy jednak jakaś analiza ze strony portu? LOT startował w tej loterii?
tapnięte..
A czy LOT występował o jakieś sloty na LHR ?
tapnięte..
podobno Norwegian zrezygnował z tych slotów
w związku z tym mam pytanie: dlaczego ich nie sprzedał?
non stop słyszy się o tym jak to linie handlują slotami albo jak po upadku którejś z linii inne [linie] rozdrapują sloty po upadłej koleżance, a tu co?
pewnie były jakieś szczególne zasady w regulaminie loterii, że nagrody nie można wymienić na ekwiwalent pieniężny, tak?
a tak na marginesie - po co LHR robi takie loterie? za dużo mają pieniędzy? skoro są wolne sloty to nie lepiej je wystawić na licytację, spieniężyć, sprzedać? i znów pewnie jakieś przepisy zabraniają takich praktyk, żeby teoretycznie każdy chętny mógł latać na dane lotnisko
proszę o poszerzenie moich horyzontów!
Pewnie po to, żeby mniejsi też mieli szansę tam latać, a nie żeby bogaci byli jeszcze bogatsi, bo tylko ich stać na zakup slotów w porcie przynoszącym kokosy. Z dobrego serca LHR pewnie tego nie robi, chociaż kto wie, może chcą mieć dywersyfikację i jednocześnie nie być oskarżanym o faworyzowanie najsilniejszych.
Norwegianowi udało się ogarnąć zadłużenie:
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...kcji-8660.html
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...wego-8454.htmlChiński BOC Aviation będzie teraz posiadał 12,67 procent akcji skandynawskiego przewoźnika. Wcześniej Norwegian Air ogłosił, że wdrożył plan restrukturyzacji zadłużenia i przekształcił wierzytelności w wysokości około 1,2 mld euro w kapitał własny.
Zakładki