Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie cichy samolot jest teoretycznie mozliwy


    Polecamy

    Jak cichy?

    Tak cichy abys stojac na obrzezu lotniska nie byl w stanie wylowic dzwieku startujacego samolotu od halasu pobliskiej ulicy. A wiec okolo 62 db. Jak rozmawiasz z kims normalnym glosem to jest to okolo 60 db, jak ogladasz TV to masz prawie 70 db.

    Naukowcy z amerykanskiego instytutu aeronautycznego (AIAA) w polaczeniu z grupa z angielskiego Cambridge i amerykanskiego MIT po doglebnej analizie i symulacjach komputerowych stwierdzili ze taki samolot jest jak najbardziej mozliwy. Samolot nazwali SAX-40 (i duzo informacji mozna znalezc na ten temat jak poguglujesz). Ponizej jest maly obrazek. Samolot oczywiscie jest typu blended body ale jak oni podkreslaja jego cichosc bierze sie z wielu bardzo przemyslanych ulepszen w stosunku do dotychczasowej generacji samolotow tego typu. Zamiast blended-body oni to raczej nazywaja all lifting airframe with eliptical lift distribution. Dodatkowym elementem jest specjalne umieszczenie silnikow w polaczeniu ze zmienna geometria wlotu powietrza.

    Wiecej info tutaj: http://silentaircraft.org/sax40/


  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie Re: cichy samolot jest teoretycznie mozliwy

    Ciekawe, ze w tego typu projektach zawsze pojawia sie, mowiac po staremu, latajace skrzydlo.

  3. #3
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie Re: cichy samolot jest teoretycznie mozliwy

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik
    Ciekawe, ze w tego typu projektach zawsze pojawia sie, mowiac po staremu, latajace skrzydlo.
    Jest po prostu najcichsze?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  4. #4
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie Re: cichy samolot jest teoretycznie mozliwy

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik
    Ciekawe, ze w tego typu projektach zawsze pojawia sie, mowiac po staremu, latajace skrzydlo.
    Chyba to nie do unikniecia - przynajmniej w dalszej skali czasu.

  5. #5
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie Re: cichy samolot jest teoretycznie mozliwy

    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik
    Ciekawe, ze w tego typu projektach zawsze pojawia sie, mowiac po staremu, latajace skrzydlo.
    Chyba to nie do unikniecia - przynajmniej w dalszej skali czasu.
    Michał, Ty i BWB ????
    no risk, no fun ;D


  6. #6
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie Re: cichy samolot jest teoretycznie mozliwy

    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    Michał, Ty i BWB ????
    no wiesz, czasami trzeba powoli dojrzec do pewnych idei

  7. #7
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK
    no risk, no fun ;D


  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    ...tyle że przy pewnych rozmiarach BWB jest niepraktyczny ze względu na liczbę przejść między rzędami siedzeń (trzeba "wykręcać" wózkiem, co wydłuża czas obsługi), a także rozpiętość skrzydeł (nie obejdzie się bez mechanizmu składania skrzydeł, ktore podwyższają znacznie masę własną samolotu, o czym przekonał się Boeing w czasie prac nad 777). Obniżenie hałasu prędzej będzie zasługą nowych technologii silnikowych.

  9. #9
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    a także rozpiętość skrzydeł (nie obejdzie się bez mechanizmu składania skrzydeł,
    Oczywiscie to zaklada ze lotniska ciagle beda takie jakie sa dzis. Jesli dojdzie do takiego kryzysu ze takie samoloty beda naprawde potrzebne to glowe daje ze znajda sposoby na modyfikacje obecnych terminali lub na powolne wdrozenie takich samolotow. Skladane skrzydla nie sa oczywiscie dlugofalowym rozwiazaniem. Aa, i znajdzie sie rada na te przejscia miedzy rzedami tez, nie takie problemy cywilizacja ludzka rozwiazala ..

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    (nie obejdzie się bez mechanizmu składania skrzydeł, ktore podwyższają znacznie masę własną samolotu, o czym przekonał się Boeing w czasie prac nad 777).
    B777 mial miec skladane skrzydla?

    Natomiast cos chyba poczatkowo mowiono o skladanych koncowkach skrzydel w_A380 (pozniej, jak wiadomo, z_tego zrezygnowano).

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Obniżenie hałasu prędzej będzie zasługą nowych technologii silnikowych.
    A jesli chodzi o halas przy lądowaniu/podejsciu, to w duzej czesci jest generowany przez rozne "wystajace" czesci samolotu - np._podwozie. Pewnie i_tu mozna troche decybeli przyciac.

  11. #11
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik
    B777 mial miec skladane skrzydla?
    Tak. Zresztą cały czas może mieć (opcja jest wciąż aktualna i dostępna), tylko nikt nie zdecydował się na instalację mechanizmu (ciężar!!). Chodziło o to, żeby 777 mógł używać gate'ow przystosowanych do obsługi DC-10 i L-1011 bez żadnych modyfikacji/reorganizacji stoisk przy terminalach.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •