Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Awatar Zelazny

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie Kolejne fuzje na niebie


    Polecamy

    Połączenie sił ma być sposobem linii lotniczych na trudne czasy. British Airways, American Airlines i Iberia wystąpiły już o pozwolenia na wspólną działalność
    O dalszej konsolidacji myśli także niemiecka Lufthansa, zachęcona sukcesem fuzji ze Swissem. Linie łączą się w ramach sojuszy – Oneworld, gdzie liderem jest British Airways i Star Alliance wymyślonym 15 lat temu przez Niemców.

    Zmiany przyspieszyło wprowadzenie w życie umowy o tzw. otwartym niebie, dzięki której europejscy przewoźnicy i ci zza oceanu mogą kupować udziały w obcych liniach lotniczych, oraz wprowadzenie pełnej swobody w uruchamianiu połączeń między USA i Europą.

    Ogromne znaczenie mają też wysokie ceny paliwa. Wspólne zakupy to większe rabaty u dostawców. Złagodniały także władze antytrustowe, które widzą, że przewoźnicy mają coraz większe kłopoty, a takie połączenia są dla nich sposobem na przetrwanie.

    Jak ujawnili prezesi British Airways, American Airlines i Iberii, te trzy linie chciałyby dzielić się przychodami i zyskami, wspólnie dysponując flotą, która liczyłaby wówczas prawie 1200 maszyn. Dotychczas BA i AA miały umowę o współpracy, ale nie dotyczyła ona tras atlantyckich. Dopuszczenie do tej umowy Iberii rozszerza siatkę połączeń na Amerykę Łacińską.

    O podobnej umowie myślą także Air France/KLM i Delta/Northwest oraz odrębnie Lufthansa z United i Continentalem.

    Lufthansa robi to znacznie ostrożniej niż Amerykanie, Brytyjczycy i Hiszpanie. Niemcy zachęceni sukcesem, jakim było kupno szwajcarskiego Swiss International, rozglądają się po regionie. Inwestora strategicznego poszukują np. linie Austrian Airlines po tym, jak wycofał się potencjalny inwestor arabski. Wprawdzie niektórzy parlamentarzyści austriaccy podkreślają, że Austrian musi zachować narodowy charakter, ale prezes Lufthansy Wolfgang Mayhuber także jest Austriakiem.

    Na razie Mayrhuber pytany o plany wobec austriackiego koncernu odpowiada w typowy dla siebie sposób: – Oczywiście jesteśmy zainteresowani, ale dobre chęci muszą być po obydwóch stronach. Podobnie odpowiada na wszelkie pytania o ewentualny zakup polskiego LOT. Scenariusz połączenia linii austriackich i Lufthansy jest najgorszy z możliwych dla LOT.

    Już w tej chwili obydwie linie są partnerami z sojuszu, ale jednocześnie silnymi konkurentami. Dotyczy to zwłaszcza rynku przewozów w Europie Środkowej i Wschodniej, gdzie jak zapowiadał prezes LOT Dariusz Nowak, polski przewoźnik zamierza rozwijać działalność. Lufthansa widzi szanse rozwoju także w Afryce, gdzie konkuruje z arabskimi Emirates o kupno South African Airways.

    Jeśli Komisja Europejska i amerykańskie instytucje ds. konkurencji nie wyrażą sprzeciwu w sprawie połączenia BA, AA i Iberii, drastycznie zmienią się warunki na rynku przewozów nad północnym Atlantykiem.

    To kolejna fatalna wiadomość dla LOT, dla którego połączenia między Polską a Nowym Jorkiem, Chicago i Toronto to główne źródło przychodów, a najwięksi przewoźnicy z pewnością zrobią wszystko, by wypełnić samoloty. Z kolei dla pasażerów, już nie tylko polskich, nie jest to dobra wiadomość. Konkurencja na rynku zmniejszy się, jeszcze bardziej pójdą w górę ceny biletów. Mniej będzie lotów do wyboru, bo linie bardzo ostrożnie będą układały rozkłady swoich rejsów.

    rp.pl

  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zeli8
    Scenariusz połączenia linii austriackich i Lufthansy jest najgorszy z możliwych dla LOT
    Od lat fascynuje mnie ta logika, w takim razie najlepszy scenariusz dla Lot wygląda tak: British, Ibera i i AA oddają Lotowi samoloty i zajmują się handlem pietruszką na straganie, AF i KLM przenoszą się na rynek Oceanii, Lufthansa wyraża wolę bycia feederem Lotu i na Piperach Cheyenne dowozi pasażerów do Warszawy, a Wizzair i Ryanair mają sądowy zakaz prowadzenia działalności na terenie całej UE. Lot miałby się wtedy jak pączek w maśle, a i pasażerowie by skorzystali z najlepiej wyszkolonych załóg na świecie i z personelu mówiącego po polsku.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #3
    Awatar Katowiczanin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Atco: z jednej strony uśmiałem się jak nigdy, a z drugiej to to chyba jedyny sposób by LOT zaczął rzynosić normalne zyski z działalności lotniczej i mógł liczyć na stały rozwój i przyrost pasażerów
    ..::WizzAir::..
    Now We Can All Fly :)

  4. #4
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Oczywiście LOT jako linia narodowa nie może się łączyc z innymi liniami - bo trzeba by go najpierw sprywatyzowac (juz słyszę ten kwik wiadomych polityków).

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Pismaki jak zwykle pomieszali nieco - BA, IB i AA nie maja zamiaru sie laczyc a jedynie dzielic zyskami z tras atlantyckich.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW / RDU

    Domyślnie

    Co więcej, takie porozumienie już istnieje między NW/KL i AF/DL... jak również LH/UA

  7. #7

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Dodatkowo dla Polskiego pasażera nie oznacza to dużych zmian, ponieważ AA nigdy bezpośrednio do Polski nie latał, a udział na trasach atlantyckich z Polski poprzez code sharing ma bardzo mały.

    Jest też marginalnym konkurentem lotu na innych trasach. Wydaje mi się, że nawet do Moskwy nie lata.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Artykuł w zasadzie bełkot, ale obiektywnie patrząc, dla LOTu obecność Austrian'a w Star Alliance jest całkowicie wbrew... Tylko że sami żeśmy taki alians wybrali.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    No i niestety AirFrance z powodu kryzysu finansowego wycofał ofertę kupna akcji OS

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Aeroflot zainteresowany zakupem udziałów w S7 Za ATW:

    Aeroflot informed Russia's Ministry of Transport that it wishes to bid for the state's 25.5% stake in rival S7 Airlines. SU CEO Valery Okulov wrote in a letter to Transportation Minister Igor Levitin, "For the consolidation of domestic flights, we are working out the possibility of obtaining the S7 airline," Russian media reported. An S7 spokesperson told reporters that the carrier had received no notification from Aeroflot. "I am absolutely confident that, given the current situation, it is necessary for large airlines to maximally coordinate their actions in order to ensure safe, stable and smooth air travel," Okulov wrote, according to The Moscow Times. The Russian and Moscow city governments announced this week their intention to create a 10-carrier alliance to replace the failed AiRUnion. S7 is not a part of that alliance (see story below).

    Separately, SU unveiled a winter schedule comprising flights to 94 destinations in 47 countries. It said that in order to save fuel it will replace Tu-154s with A320 family aircraft on eight international and two domestic routes from Moscow Sheremetyevo. It also announced a codeshare deal with SkyTeam partner China Southern Airlines covering CZ's thrice-weekly Urumqi-SVO.
    Warszawa może wreszcie?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •