Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
Like Tree22Likes
  • 2 Post By lelek7
  • 12 Post By grodek75
  • 6 Post By cichy
  • 2 Post By Trooper85

Wątek: 737 - nowe kłopoty

  1. #1

    Dołączył
    May 2015

    Domyślnie 737 - nowe kłopoty


    Polecamy

    Jak donoszą media, nowe kłopoty z pewną liczbą 737 (zarówno "maxów", jak i innych modeli), związane z wadliwymi elementami skrzydła -
    https://eu.usatoday.com/story/news/n...ft/1323548001/

    Pozdrawiam,
    MK

  2. #2

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    Szczyt dziennikarskiej fantazji: podłużny element krawędzi natarcia skrzydła, mający wpływ na ogólna aerodynamikę samolotu i zwiększający jego siłę nośną
    Rafal and Omega98 like this.

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    Jak poinformowała agencja Reutera 3 czerwca, FAA stwierdziła, że wadliwe części skrzydła mogą być zainstalowane w 179 samolotach typu Boeing 737 MAX i 133 wcześniejszej generacji B737 NG na całym świecie. Chodzi o elementy slotów, czyli wysuwanych listew w przedniej części skrzydła, które poprawiają aerodynamikę samolotu podczas lotu z niską prędkością, zwiększając siłę nośną. Stwierdzone wady produkcyjne mogą skutkować przedwczesnym zmęczeniem materiału lub awarią. I choć według agencji nie grozi to katastrofą, oczekuje ich wymiany.

  5. #5
    Awatar Emir

    Dołączył
    Apr 2016
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Jestem wogole ciekaw, czy jak MAXY przestana być uziemione(a kiedyś przestaną) to czy ktoś będzie chciał od Boeinga te modele, czy większość przerzuci się na Airbusy A320N/A321N

  6. #6
    Awatar grodek75

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Emir Zobacz posta
    Jestem wogole ciekaw, czy jak MAXY przestana być uziemione(a kiedyś przestaną) to czy ktoś będzie chciał od Boeinga te modele, czy większość przerzuci się na Airbusy A320N/A321N
    Wiesz, zakup samolotu pasażerskiego to odrobinę bardziej skomplikowany proces niż karkówki na grilla w LIDL-u.
    Tu nie jest tak prosto się obrazić bo była za tłusta i kupić w Biedronce...
    tartal, Szynus, sprajt2 and 9 others like this.

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Emir Zobacz posta
    Jestem wogole ciekaw, czy jak MAXY przestana być uziemione(a kiedyś przestaną) to czy ktoś będzie chciał od Boeinga te modele, czy większość przerzuci się na Airbusy A320N/A321N
    Bedzie, bo przy zbliżonych parametrach te samoloty są tańsze w eksploatacji. Poza tym jak ktoś ma flotę 737 to nie przeskoczy nagle na a320

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2019

    Domyślnie

    Nie chcę bagatelizować problemu, o którym praktycznie nic nie wiadomo, ale to wygląda, jakby ktoś się dorwał do jakiegoś Service Bulletinu i próbował robić z igły widły.
    Jeśli to nie jest coś poważnego, to takich SB w życiukażdego samolotu wychodzi dużo, a wymiana czegoś na sporej części floty nie jest aż taka rzadka.

    Dla przykładu na większości E190 (kilkaset samolotów) trzeba wymienić elementy pylonów, akcja serwisowa trwa już od dłuższego czasu, a nikt z tego afery nie robi.
    Marek., myszygon, grodek75 and 3 others like this.

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    Jest nagonka na Boeinga, więc wszystko jest teraz eksponowane

  10. #10

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Diego Zobacz posta
    Jest nagonka na Boeinga, więc wszystko jest teraz eksponowane
    Sezon ogórkowy bardziej niż nagonka

  11. #11
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cichy Zobacz posta
    Nie chcę bagatelizować problemu, o którym praktycznie nic nie wiadomo, ale to wygląda, jakby ktoś się dorwał do jakiegoś Service Bulletinu i próbował robić z igły widły.
    Jeśli to nie jest coś poważnego, to takich SB w życiukażdego samolotu wychodzi dużo, a wymiana czegoś na sporej części floty nie jest aż taka rzadka.

    Dla przykładu na większości E190 (kilkaset samolotów) trzeba wymienić elementy pylonów, akcja serwisowa trwa już od dłuższego czasu, a nikt z tego afery nie robi.
    Tematu by nie było, gdyby Boeing się tak mocno nie postarał, żeby być na cenzurowanym.
    schiztomatoza and myszygon like this.

  12. #12

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Bedzie, bo przy zbliżonych parametrach te samoloty są tańsze w eksploatacji. Poza tym jak ktoś ma flotę 737 to nie przeskoczy nagle na a320
    Pierwsze zdanie nie prawdziwe.

  13. #13

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez SPlDER Zobacz posta
    Pierwsze zdanie nie prawdziwe.
    rozwiń proszę.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •