No proszę, w artykule sprzed paru miesięcy w "AW" prezes Clickaira przyznawał, że na rynku hiszpańskim nie ma miejsca dla tylu przewoźników niskokosztowych .
Vuelinga i Clickair razem mają 48 samolotów. Fuzja ponoć ma na celu podniesienie konkurencyjności względem Ryanair i easyJet. Clickair ma zniknąć z rynku, ma pozostać marka Vueling. Clickair aktualnie ma chyba codeshare z Iberią na niektórych lotach, prawda?
Tutaj na przykład więcej info:
http://www.traveldailynews.com/pages/show_page/26373
http://peanuts.aero/low_cost_airline...rline/8627/59/
Da to coś z polskiego punktu widzenia? Na razie są tylko w Warszawie (Clickair). Można rezerwować loty łączone na kilka tras (Ibiza, Sevilla, Tel Aviv). Ciekawie by się zrobiło, gdyby można na jednym bilecie kupować trasy Iberii z dolotem Clickair do Barcelony...
Kolejny dowód na to, że pomysł posiadania własnego niskokosztowca przez przewoźnika sieciowego jest chybiony.
Alez mozna od samego powstania clickair, wlasnie dzieki temu, ze rejsy XG sa codeshare z IB>Zamieszczone przez Tupungato
Iberia ma 20% udzialow w Clickair. W nowym Vuelingu bedzie miala 40%. Nowy Vueling bedzie 3 najwieksza linia lotnicza w Hiszpanii po Iberii i Spanair. Bedzie mial 45 samolotow, 2020 pracownikow, 300 rejsow dziennie i 112 tras. Jesienia pewnie nowa linia zacznie operowac na rynku.Zamieszczone przez frik
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
Aktualnie Iberia ma tylko 20% Clicka, ale ma być głównym udziałowcem grupy Clickair-Vueling (40%).
A jeśli chodzi o codeshare, wciąż mnie to nurtuje: gdzie można to zobaczyć na własne oczy? Próbowałem wyszukiwać połączeń z Warszawy do destynacji, które Iberia ma z Barcelony w dni kiedy lata Clickair. Zamiast tego znajduje mi jakieś połączenia z dwoma przesiadkami np. British Airways + Iberia przez Londyn i Madryt...
Edit: jak zacząłem pisać to nie było jeszcze postu Styro ;)
Zakładki