Mam takie pytanko dotyczące tego 777F. Czy będzie miał coś takiego jak unoszony nos (lub coś w tym stylu)??
http://www.flightglobal.com/blogs/fl...body-join.htmlThe first Boeing 777F began final body join as the all-new long range freighter moves closer to taking to the skies later this quarter.
Sources familiar with the 777 program tell FlightBlogger that the body join process got underway today.
During the final body join, the forward, center and aft sections of the 777F fuselage will be mated together. The wings are attached to the center fuselage section, which is made up of Section 44 and the center wing box. Wing installation occurs before the 777 fuselage sections are mated to one another after they complete systems installation.
W obu przypadkach wyglądałoby to baaaaardzo ciekawie.
Do kogo trafi pierwszy egzemplarz?
AAAA niedoczytałem:
Air France/KLM, launch customer for the 777F, is expected to receive its first of five freighters by the end of the year.
Dużo ich w ogóle zamówiono?
Z tego co wyczytałem na stronie Boeinga to te dwa silniki mają wiecej "pałera" niż cztery A380.
Na stronie Boeinga w specyfikacji jest napisane: 777F / 777-200LR - 489 kN a 777-300ER - 512kN. Albo ja coś źle widzę :-)
ER jest dostepny z -115B a F i LR z -110B. W rzeczywistosci to sa dokladnie te same silniki z innym ratingiem.Zamieszczone przez Gabec
KZ
zdjęcie poskładanego i pomalowanego B777F
http://www.boeing.com/news/releases/...80519c_pr.html
B777 Freighter po malowaniu
Dzisiaj, przed świtem, pierwszy Boeing B777 Freighter opuścił lakiernię zakładów w Everett. Jutro odbędzie się uroczystość wewnętrznej premiery samolotu. Dostawy powinny zostać rozpoczęte przed końcem roku.
Z B777 Freighter będzie stosunkowo trudno konkurować. Do czasu pojawienia się najcięższych konstrukcji Airbusa, Boeing może czuć się niezagrożony w grupie dużych transportowców, dysponując modelami rodziny B777 i B747 / Zdjęcie: Boeing
Towarowy B777 ma szansę zdominować rynek ciężkich, długodystansowych samolotów towarowych. Maksymalny ładunek to 103 t, zaledwie o 9 t mniej niż B747-400F. Jednocześnie zasięg nowego samolotu obliczany jest na 9065 km, a przy mniejszym ładunku będzie można dokonywać bezpośrednich lotów przez Pacyfik. Nowy model towarowego B747-8, choć będzie miał większą ładowność, nie będzie w stanie dolecieć tak daleko, jak B777F. Dlatego koncern liczy na zastąpienie starszych wersji B747 i MD-11F (o ładowności 90 t) nowym modelem.
B777 Freighter powstał na bazie pasażerskiego B777-200LR, łącznie z silnikami GE90-110B1 o ciągu 489 kN każdy. Jednak zbiorniki paliwa i podwozie pochodzi z -300ER.
Pierwsze zamówienie, na 5 samolotów, jest realizowane dla Air France. Łącznie portfel zamówień na ten model wynosi 78 egz. Częściowo za sprawą opóźnień flagowego programu Airbusa: A380-800F miał oferować największą ładowność (na drugim miejscu, po An-225). Jednak obecnie, po skoncentrowaniu się na wersji pasażerskiej i wobec zmniejszenia jej produkcji (zobacz: Mniejsze dostawy A380), program towarowego modelu A380 został zamrożony, a FedEx czy UPS wycofały swoje zamówienia. Inny model Airbusa, A350-900F nie wzbije się w powietrze w ciągu najbliższych kilku lat, zaś A330-200F ma mniejszą ładowność (65-69 t) i zasięg ograniczony do 7400 km.
Źródło: http://altair.com.pl/start-1232
Tak na szybko, kilka zdjęc z testów kołowania
http://www.microvoltradio.com/kpae885.htm
http://www.microvoltradio.com/kpae886.htm
http://www.microvoltradio.com/kpae887.htm
http://www.microvoltradio.com/kpae888.htm
oraz dzis odbył się pierwszy lot
http://www.flightglobal.com/blogs/fl...ight-test.html
hmmm...
wrocil tam skad wystartowal (Everett) zamiast ladowac w Seatle. problemy z transmisja danych z przyrzadow...
link
Zakładki