Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Awatar kelcon

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Dziennik:Piloci samolotów ukrywają przed mechanikami usterki


    Polecamy

    Z raportu opracowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Inżynierów Lotniczych wynika, że 80-90% awarii zgłaszanych jest przez pilotów dopiero po powrocie na macierzyste lotnisko lub po wykonaniu dziennego planu lotów. Usterki występują statystycznie w jednym na 20 lotów i choć większość z nich nie zagraża bezpieczeństwu, to wszystkie powinny być raportowane. (...) Według rozmówców DZIENNIKA, w powszechnej praktyce uczestniczą piloci z Polski.
    Więcej na: stronie Dziennika
    AB A3 AF BA 7D B6 CO C0 DL DY EI FL FR JU J2 K2 LH LO NB OF OU PS SK SN UX U2 YG VY VV W6 WN WU
    A318 A319 A320 A33(23) A388 AN24 C150 C152 C172(LMPSR) CR9 AT5 AT7 B717 B73(3456789) 752 B76W B744 DH4 E45 E70 E75 E95 IL18 P28(140/181) RJ1H YK42D
    Warsaw Piper Group | CAVOK | PPL EASA + FAA

  2. #2
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    A wlasnie! Jak lecialem Vuelingiem przedwczoraj, 17 lipca, z MAD do BCN, to mialem widok na prawe skrzydlo, bo siedzialem na 28F. I tak patrze kilka razy i cos mi sie nie zgadzalo. W koncu doszelem co: brakowalo tego srodkowego wystajka na skrzydle, ktore sa takie trzy. Tzn wystajek byl, tylko brakowalo mu obudowy i widac bylo wszystkie czesci na wierzchu. ) Ale skrzydlo dzialalo dobrze podczas ladowania. Niemniej jednak chyba nie powinno byc tak, aby w trakcie rejsyu brakowalo czesci samolotu, jakby nie bylo? )

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Czy MEL-e trzeba zgłaszać mechanikom natychmiast? Czy wystarczy pod koniec dnia? Bo mi się wydaje że to drugie?
    Eee tam, podpis ;)

  4. #4
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Dopuszczenia MELowskie robia mechanicy wiec raczaj wiedza o tym od razu

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Jak dla mnie artykul jest nielogiczny - jesli usterka nie uniemozliwia lotu, to niby po co zaloga miala by ja ukrywac. A usterek uniemozliwiajacych raczej nikt normalny nie ukrywa, bo to pilot tym samolotem leci, nie mechanik. Bylem zreszta swiadkiem sytuacji gdy pilot odmawial lotu samolot ktory zostal dopuszczony, i zadal widzenia z mechanikiem, zeby wyjasnic sprawe.

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    Jak dla mnie artykul jest nielogiczny - jesli usterka nie uniemozliwia lotu, to niby po co zaloga miala by ja ukrywac.
    Tez to zauwazylem. Artykul duzo sensu nie ma - w koncu to kapitan jest w pelni odpowiedzialny za uznanie samolotu zdolnym do lotu, nie mechanik.

  7. #7
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    w koncu to kapitan jest w pelni odpowiedzialny za uznanie samolotu zdolnym do lotu, nie mechanik.
    Buuuaaaa! Fajnie jest niemieć pojęcia o czym się pisze

    Andrzej

  8. #8
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    No i słusznie,skoro piloci stwierdzili że usterki nie zagrażają bezpieczeństwu lotu i mogą spokojnie powrócić do bazy gdzie zająłby się nimi stacjonujący tam mechanik to po co mieli narażać linie na koszty wynikajace z przysłania mechanika na obce lotnisko czy też opłacenia miejscowego mechanika


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Śląsk

    Domyślnie

    A propo. Wie ktoś ile zarabiają tacy mechanicy?

  10. #10
    Awatar qwerty

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Lublin/Świdnik-EPSW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez 6182
    No i słusznie,skoro piloci stwierdzili że usterki nie zagrażają bezpieczeństwu lotu i mogą spokojnie powrócić do bazy gdzie zająłby się nimi stacjonujący tam mechanik to po co mieli narażać linie na koszty wynikajace z przysłania mechanika na obce lotnisko czy też opłacenia miejscowego mechanika
    Mi się wydaje, że bezpieczeństwo pasażera powinno być najważniejsze, nawet jeśli przez to linie
    mają być narażone na dodatkowe koszty. Samolot jest jak domek z kart, jeśli odpadnie osłona kabli, to za 15 minut może nie być elektryki bo kabelki piekło weźmie.


    http://www.portlotniczy.lublin.pl/
    Pozdrawiamy susły xD
    Lublin czeka na swój airport xD

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •