Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 41
  1. #1
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Linie lotnicze oszczedzaja?


    Polecamy

    Wlasnie na CNBC biznes jest rozmowa na ten temat.

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    powoli zaczynaja wprowadzac oszczednosci ze wzgledu na wzrost ceny paliwa.W AA trzeba np zaplacic za drugi bagaz pod pokladem 15 dolarow, za trzeci 20 itd..

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    waw

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cyska24
    powoli zaczynaja wprowadzac oszczednosci ze wzgledu na wzrost ceny paliwa.W AA trzeba np zaplacic za drugi bagaz pod pokladem 15 dolarow, za trzeci 20 itd..
    a w Ryanair upominać się o torebkę chorobowa... - pewnie za dużo schodziło...

  4. #4
    Awatar lotnik777

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez blom
    Cytat Zamieszczone przez cyska24
    powoli zaczynaja wprowadzac oszczednosci ze wzgledu na wzrost ceny paliwa.W AA trzeba np zaplacic za drugi bagaz pod pokladem 15 dolarow, za trzeci 20 itd..
    a w Ryanair upominać się o torebkę chorobowa... - pewnie za dużo schodziło...
    Ryanair to akurat wieśniacka linia z wieśniackimi zasadami, znając ich możliwości niedługo będzie się można spodziewać dopłaty za miejsce przy oknie...

  5. #5
    Awatar Cicki

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ulm

    Domyślnie

    W zasadzie to juz to wprowadzili - za 10 € mozna wykupic tzw. priority boarding, czyli wchodzisz w pierwszej grupie pasazerow do samolotu. Ale zeby to byla wiesniacka linia z wiesniackimi zasadami to sie nie zgodze. Za smiesznie male pieniadze za przelot Ryanem nie potrzebuje nic wiecej, za co placi sie majatek w innych liniach.

  6. #6
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lotnik777
    Cytat Zamieszczone przez blom
    Cytat Zamieszczone przez cyska24
    powoli zaczynaja wprowadzac oszczednosci ze wzgledu na wzrost ceny paliwa.W AA trzeba np zaplacic za drugi bagaz pod pokladem 15 dolarow, za trzeci 20 itd..
    a w Ryanair upominać się o torebkę chorobowa... - pewnie za dużo schodziło...
    Ryanair to akurat wieśniacka linia z wieśniackimi zasadami, znając ich możliwości niedługo będzie się można spodziewać dopłaty za miejsce przy oknie...
    Mogą nawet wprowadzić cenę za oddychanie na pokładzie, ale dopuki będą konkurencyjni to będą mieli klientów.To jest taka sama sytuacja jak na kolei, jedni jeżdża 1 a jedni 2 klasą, czas przejezdu taki sam, tylko komfort i cena inna.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    "Sytuacja na rynku jest najgorsza w historii lotnictwa cywilnego"


    Pięćdziesięciu przewoźnikom europejskim może grozić bankructwo. Jest wśród nich PLL LOT - pisze "Rzeczpospolita".

    Gazeta powołuje się na sobotni raport "Into thin Air" Douglasa McNeala, analityka rynku lotniczego. Jego zdaniem momentem próby dla wielu przewoźników będzie najbliższa zima.

    Analityk przewiduje, że kłopoty mogą mieć m.in. greckie linie Olimpic, węgierski Malev czy już dziś generująca 1,5 mln euro dziennie strat włoska Alitalia. Zagrożone są też tanie linie Monarch i Flube.

    McNeal uważa, że kłopoty wynikają ze źle przemyślanej siatki połączeń, za drogich biletów i przestarzałej floty.

    Złowa McNeala popiera Willie Walsh, prezes British Airways, które w ostatni piątek poinformowały o drastycznym spadku zysku.

    - Sytuacja na rynku jest dzisiaj najgorsza w historii lotnictwa cywilnego. W najbliższym czasie będziemy świadkami bankructw na rynku lotniczym - podkreśla.

    ”Rz” zauważa , że fatalne są również wyniki finansowe LOT-u. Na koniec roku firma przewiduje 270 mln złotych straty a zdaniem Mariusza Nowaka, prezesa LOT, przyszły rok będzie dla przewoźnika jeszcze trudniejszy.

    Szukając oszczędności, lot będzie likwidować połączenia, m.in. do Hamburga, Stuttgartu i Hanoweru. Prezes LOT mówi o głębokiej restrukturyzacji.

    - Wszyscy jesteśmy świadkami tego, co dzieje się w stoczniach i nie chcę, żeby LOT znalazł się w podobnej sytuacji - powiedział prezes LOT Dariusz Nowak.

    Źródło: "Rz"
    W sumie nic nowego, ale mnie zaskoczył pomysł LOTu likwidowania kierunków do Niemiec. Czy akurat te trasy są najmniej rentowne?
    ________________________________________
    Pozdrawiam, Krzysiek.

    "If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.

  8. #8
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    FRA i MUC są poza dyskusją jak myślę. Natomiast HAJ, czy STR to raczej porażka frekwencyjna, więc za bardzo się nie dziwię tym akurat cięciom.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  9. #9

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    http://www.independent-bangladesh.co...-airlines.html

    Tak jak kolega wkleil powyzej tylko ze po Ang, wie moze ktos gdzie mozna znalezc ta liste ?

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Kshyhoo, takie uzupełnienie.
    Zdaniem analityków w tym roku zostanie uziemionych co najmniej 25 przewoźników europejskich, głównie linie tanie. Pesymiści mówią nawet o 50 firmach naszego kontynentu, których maszyny nie wystartują i widzą wśród nich polski PLL LOT. W tym roku przestało już latać 15 linii.

    Zdaniem dyrektora generalnego IATA Giovanniego Bisignianiego obecny kryzys w lotnictwie może kosztować 100 tys. miejsc pracy.

    Głęboki kryzys na rynku lotniczym spowodowały gigantyczne podwyżki cen paliw, od początku roku aż o 40 procent. W tej chwili niemal połowa kosztów operacyjnych to wydatki na benzynę.

    W minioną sobotę lot z Warszawy do Katanii na Sycylii kosztował w „tanim” Centralwings prawie 2,3 tys. złotych, zaś w Lufthansie (z przesiadką w jednym z portów niemieckich) 1,1 tys. złotych, z czego ponad 700 złotych to opłaty i podatki.

    Lufthansa jest postrzegana jako przewoźnik, który może w krótkim czasie przejąć brytyjskiego BMI, austriackiego Austrian Airlines i być może serbską linię lotniczą JAT. Nie jest wykluczone, że zostanie poproszona o udzielenie wsparcia skandynawskiemu SAS, który razem z LOT i Alitalią jest wymieniany jako potencjalny kandydat na lotniczego bankruta.

    Jak na razie nic nie słychać o planach Air France/KLM, który usiłował przejąć Alitalię. Ale tak silna i bogata linia też będzie chciała się rozwijać.


    Źródło: Rzeczpospolita


  11. #11
    Awatar MatSi

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    Ci dziennikarze mnie przerażają
    Coś napewno zbankrutuje. Ale nie aż tyle.
    W tej chwili cena ropy wynosi $119 +/- $1 za baryłkę.
    Tenedencja spadkowa się utrzymje w dalszym ciągu. Jedynie co to nieznacznie czasem idzie w góre o 2 - 3 dolary. Ale ciągle idzie w dół. Odpowiedni ludzie zadbają o odpowiednie ceny, żeby nie było katastrofy gospodarczej no i żeby na tym dalej zarabiali.

    Cene ropy można śledzić na www.n-tv.de

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Czy to połączenie będzie opłacalne w obliczu lotniczego kryzysu?
    'Może LUXAIR znalazł tańsze żródło zakupu paliwa, a inni o tym nie wiedzą' - pytam pół żartem pół serio.

    Luxair open scheduled flights to Prague today, operated daily ex Saturday with 37 seats Embraer 135. The arrivals from Luxemburg are at 08:25 (Mo-Fr) and 20:00 (Su), departures 09:10 (Mo-Fr) or 20:55 (Su).

    Pozdrawiam serdecznie,
    Łukasz

  13. #13

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lukasz
    Czy to połączenie będzie opłacalne w obliczu lotniczego kryzysu?
    'Może LUXAIR znalazł tańsze żródło zakupu paliwa, a inni o tym nie wiedzą' - pytam pół żartem pół serio.

    Luxair open scheduled flights to Prague today, operated daily ex Saturday with 37 seats Embraer 135. The arrivals from Luxemburg are at 08:25 (Mo-Fr) and 20:00 (Su), departures 09:10 (Mo-Fr) or 20:55 (Su).

    Pozdrawiam serdecznie,
    Łukasz
    Praga to raczej sympatyczne i relatywnie tanie miejsce, natomiast Luksemburg nie jest specjalnie ekscytujący, natomiast ma najwyższą średnią płacę w Europie. Nie powinno być problemu ze znalezieniem 25 osób dziennie które chciałyby tam polecieć.

  14. #14

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie

    Witam po raz pierwszy na forum i z gory przepraszam za brak ogonkow.

    Zebralem sobie kilka "wiesci" dotyczacych obnizenia kosztow, niektore dosc, hmmm, intrygujace. Czesc pewnie sie tu pojawila, ale po kolei:

    1) US likwiduje "entertainment system". To juz bylo. W ten sposob duze linie amerykanskie staja sie low-costami, bynajmniej ne ze wzgledu na ceny.
    2) Air New Zealad zapowiedzialo zamrozenie plac.
    3) Qantas chce zwolnic ok. 1000 osob.
    4) W jednej z gazet singapurskich wyczytalem anonimowa wypowiedz przedstawiciela jakiejs chinskiej linii. Ponoc zabieraja mniej wody w kiblach
    5) Air Canada - tu mam najwiecej informacji. Po pierwsze - zwolnienie ok. 1000 osob. Po drugie - likwidacja wielu polaczen, szczegolnie transgranicznych do USA i kilku krotkich ogryzkow wewnatrz Kanady. Do tego Toronto - Rzym idzie do piachu, ponoc kilka kierunkwo azjatyckich z Vancouver, ale w to ostatnie nie chce mi sie wierzyc. Do tego, oplata za drugi bagaz na liniach krajowych.

    AC juz sobie darowala serwowanie cieplych posilkow na trasach wewnatrz Kanady, nawet za oplata. Nowe Embraery zamawiane sa bez modulow do podgrzewania posilkow.

    Jeden z anonimowo wypowiadajacych sie pilotow AC rzekl, ze na loty krajowe zabierane jest mniej paliwa, byle tylko jego ilosc nie spadla ponizej poziomu bezpieczenstwa.
    Pozdrowionka

  15. #15

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Dublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cyska24
    powoli zaczynaja wprowadzac oszczednosci ze wzgledu na wzrost ceny paliwa.W AA trzeba np zaplacic za drugi bagaz pod pokladem 15 dolarow, za trzeci 20 itd..
    W Ryanair za 1kg nadbagażu zaplaciliśmy 15 e, a walizke 17 kg, pani na odprawie określiła jako "very heavy"

  16. #16

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie

    ponoc kilka kierunkow azjatyckich z Vancouver, ale w to ostatnie nie chce mi sie wierzyc.
    No i pomylilem sie. AC tnie ostro long-haule z Vancouver. Loty do Osaki ida do piachu, redukcje czestotliwosci lotow do PEK i PVG.

    Na sezon zimowy zawieszone sa loty YYZ - MAD i YYZ - FCO.
    Redukcje objely YYZ - TLV.

    Wszystkie w/w loty byly obslugiwane B767. Nie wiem, co bedzie sie dzialo ze zwolnionymi samolotami.
    Pozdrowionka

  17. #17

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Mountain View, CA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafal K
    Witam po raz pierwszy na forum i z gory przepraszam za brak ogonkow.

    Zebralem sobie kilka "wiesci" dotyczacych obnizenia kosztow, niektore dosc, hmmm, intrygujace. Czesc pewnie sie tu pojawila, ale po kolei:

    1) US likwiduje "entertainment system". To juz bylo. W ten sposob duze linie amerykanskie staja sie low-costami, bynajmniej ne ze wzgledu na ceny.
    Moj pierwszy post i tez bez ogonkow, pewnie z tych samych powodow, przepraszam rowniez.

    Jet Blue zaczal pobierac oplaty ($7.00) za koc i poduszke. Ale to low-cost.

    United, uwazany za "legacy airline" przestaje za to karmic gratic na trasach transatlantyckich. Tym samym pada kolejne tabu. :/

    Popularny tu zart glosi, ze w razie rozhermetyzowania kabiny, stewardessy beda chodzily po kabinie i pobieraly po $10 za maske tlenowa.

    Jak slusznie piszesz, duze linie amerykanskie ("legacy airlines") upodobniaja sie do europejskich low-costow.

    Mnie ciekawia przyczyny, dla ktorych linie te robia juz zupelnie bokami, podczas gdy szereg waznych linii europejskich, choc tez cienko przedzie, ciagle osiaga zysk (BA, AF, LH chyba tez). Wydaje sie, ze oprocz niskiego kursu dolara ma to cos wspolnego z deregulacja z lat 80-tych i operowaniem w warunkach konkurencji ostrzejszych niz w Europie.

    Wczesniejsza sugestie w tym watku, ze zamiast przerzucac koszty paliwa na klientow, linie powinny wywalac na bruk pracownikow, mozna wlozyc do kategorii osobliwych, ale cisnie sie pytanie, dlaczego linie nie podwyzszaja zasadniczych cen biletow. Niedawno w NY Times byl na ten temat artykul tlumaczacy, ze nie moga, bo odbije sie to natychmiast na liczbie sprzedanych miejsc. Cos z 70-80% biletow w US jest kupowanych on-line i najczesciej wybierana opcja jest ustawienie listy rezultatow wedlug ceny, poczawszy od najnizszej. Jezeli dana linia bedzie sie pojawiac ciagle w dole listy, nie sprzeda miejsc. Rozmaite dodatki za to (za jedzenie, za bagaz, za poduszki, za rezerwacje miejsca itd. itp.) nie sa jak dotad uwzgledniane przez systemy komputerowe, wiec nie wplywaja na sprzedaz miejsc w taki sam bezposredni sposob. Mnie to tlumaczenie przekonuje, zwlaszcza, ze linie nie moga sie porozumiec miedzy soba (prawa antykartelowe) celem uzgodnienia podwyzek.

    jrk

  18. #18
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jrk011
    United, uwazany za "legacy airline" przestaje za to karmic gratic na trasach transatlantyckich. Tym samym pada kolejne tabu. :/
    Gwoli ścisłości - na chwilę obecną dotyczy to tylko kierunku Europa - IAD.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  19. #19
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen
    Cytat Zamieszczone przez jrk011
    United, uwazany za "legacy airline" przestaje za to karmic gratic na trasach transatlantyckich. Tym samym pada kolejne tabu. :/
    Gwoli ścisłości - na chwilę obecną dotyczy to tylko kierunku Europa - IAD.
    To normalnie jakieś żarty są...
    KZ

  20. #20
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie


    Polecamy

    Mam wrażenie że LH powinna wycofać code-share z rejsów UA. I tak zawsze są problemy z honorowaniem kart i statusów.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •