Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
Like Tree11Likes
  • 1 Post By Czterosilnik
  • 1 Post By layoverlover
  • 8 Post By Paweł94
  • 1 Post By Czterosilnik

Wątek: Rekord długości lotu pasażerskiego

  1. #1

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie Rekord długości lotu pasażerskiego


    Polecamy

    https://edition.cnn.com/travel/artic...ght/index.html

    On March 14, French airline Air Tahiti Nui flew the longest ever scheduled passenger flight by distance -- transiting 9,765 miles across the world from Papeete, in Tahiti, French Polynesia, to Paris' Charles de Gaulle airport.
    This one off milestone was a direct consequence of the coronavirus-induced US travel restrictions.

    This route usually involves a scheduled stopover at Los Angeles International Airport (LAX).

    Current restrictions rendered this part of the journey untenable, so instead, flight TN064 just carried straight on, departing at 3 a.m. local time from Papeete airport and arriving in Paris at 6:30 a.m. local time on March 15.

    Air Tahiti Nui tells CNN Travel the aircraft flew with a "reinforced crew" of four pilots, and was operated by a "next generation aircraft" a Boeing 787-9, twin-engine Dreamliner.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mekk Zobacz posta
    On March 14, French airline Air Tahiti Nui flew the longest ever scheduled passenger flight by distance -- transiting 9,765 miles across the world from Papeete, in Tahiti, French Polynesia, to Paris' Charles de Gaulle airport.
    To jest też dzisiaj jako artykuł "okładkowy" pod www.gcmap.com . Gdyby ktoś z Forumowiczów bieglejszy w technikaliach mógł wkleić ten tekst i mapkę tutaj (oczywiście z podaniem odsyłacza), byłoby miło, bo nie wiadomo jak długo to się na owej "okładce" utrzyma.

    Swoją drogą, 9765 mil statutowych to 15715 km. Nie podają ile godzin trwał ten rejs, ale jeśli ktoś leciał w klasie Y... (Bo SQ na rejsy SIN-EWR ma samoloty wyłącznie z klasą C++ (nie wiem czy zostawili w nich Y+), ale TN chyba nie zdążył dokonać takiej przeróbki?)

    PS. Ciekawe jest dowiedzieć się że LAX jest dokładnie na kole wielkim łączącym PPT i CDG. Ale akurat niedawno natknąłem się na podobną rzecz wewnątrz Stanów: PHL-MCI-LAX. I nawet można spróbować kupić bilet na taki lot z przesiadką, tym sympatyczniejszą że jest mniej-więcej w połowie trasy, czyli jest szansa jak najmniej się zmęczyć także na każdym z odcinków (również względem rejsu non-stop; chociaż oczywiście *łączny* czas podróży jest dłuższy - ale można rozprostować kości, skorzystać z nie-klaustrofobicznej łazienki, ...).
    Ostatnio edytowane przez Czterosilnik ; 19-03-2020 o 15:41
    Kazor likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Nie podają ile godzin trwał ten rejs
    Prawie 16 godzin
    The flight, which was airborne for just under 16 hours, became the world's longest commercial flight in terms of distance traveled.
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Swoją drogą, 9765 mil statutowych to 15715 km. Nie podają ile godzin trwał ten rejs, ale jeśli ktoś leciał w klasie Y... (Bo SQ na rejsy SIN-EWR ma samoloty wyłącznie z klasą C++ (nie wiem czy zostawili w nich Y+), ale TN chyba nie zdążył dokonać takiej przeróbki?)
    SIN-EWR operuje w konfiguracji dwóch klas podróży: busines oraz premium economy.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Omega98, Megaloman - dzięki.

    Cytat Zamieszczone przez Omega98 Zobacz posta
    Prawie 16 godzin
    Hmm, to ciekawe. Bo wg matrix.itasoftware.com SIN-EWR to 17h50 (a EWR-SIN to 18h45), przy czym odległość (wg www.gcmap.com) to 15344 km (tj. 371 km mniej). Czyli w tym rejsie TN PPT-CDG musiało rzeczywiście solidnie wiać w plecy. (Przy lotach narciarskich to przeszkadza, ale przy nie-narciarskich pomaga!)

  6. #6
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Nigdzie nie mogłem znaleźć info ilu PAX zabrali. Z moich zgrubnych obliczeń tak 150-200 w zależności od wiatru (bo mieli dość silny tylny. Pod wiatr ten lot by się nie udał), ale chciałbym to potwierdzć. Jak ktoś znajdzie ilu, to niech tu zamieści...

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Tak dla uśmiechu: Czy 789 ma węzły do podwieszania zewnętrznych zbiorników paliwa?

    (O dołożenie dopalaczy w silnikach nie pytam, bo to wprawdzie zwiększa prędkość, ale chyba także zużycie paliwa...)

  8. #8
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Bierze 101 ton paliwa bez podwieszeń

    Przy pełnym paliwie może wziąć ok 250 PAX bez cargo, przy czym na tak dużych odległościach zużycie/zasięg zależy od ilości zabranego ładunku - nawet przy pełnych zbiornikach jest tak, że im mnieszy ładunek, tym dalej zaleci - stąd zastanawiam się PAX udało im się zabrać. Wszędzie piszą, że przelecieli, ale nigdzie nie piszą z jakim ładunkiem

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    https://www.aerotime.aero/clement.ch...ue-to-covid-19
    Thus, the flight TN064 with 130 passengers on board crossed the American continent straight towards its destination. Funnily enough, it also broke the record of the longest domestic flight.
    Czyli 130 pasażerów w rekordowo długim rejsie krajowym Czy to dlatego że Polinezja Francuska jest częścią Francji?
    pozdrawiam Michał
    http://ijon.info

  10. #10
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ijon Zobacz posta
    https://www.aerotime.aero/clement.ch...ue-to-covid-19


    Czyli 130 pasażerów w rekordowo długim rejsie krajowym Czy to dlatego że Polinezja Francuska jest częścią Francji?
    Dzięx za link, nie mogłem tego znaleźć. Przy 130 Pax to wychodzi nawet z dość komfortowym marginesem na dodatkowe paliwo/udźwig - ale to mniej niż pół samolotu.

    Bezpośrednie loty jak PPT-CDG, albo EUR-AUS są już możliwe, ale jeszcze brakuje udźwigu, żeby były opłacalne - albo wychodzą w jedną stronę (z wiatrem), ale nie spinają w drugą (pod wiatr) - ale już niewiele brakuje...
    G@wron likes this.

  11. #11
    Awatar Paweł94

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Tyszowce

    Domyślnie

    Nie trzeba było długo czekać aby nasz narodowy przewoźnik podjął rękawicę. 788 LOTu właśnie leci do Toronto trasą wschodnią. Nie wiem czy to się liczy bo leci na pusto. Chyba przebije omawiany w wątku lot.



    A na poważnie to chyba New Delhi.
    kudak, myszygon, frik and 5 others like this.
    Celestron SkyMaster 25x70, Auriol 20-60x60| UM860, UL980
    Sony DSC-H200
    Sony SLT-A58K + TAMRON AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD Macro

  12. #12
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Prawdziwy narodowy czempion!

    A tak poważnie: do DEL.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Ijon Zobacz posta
    Czy to dlatego że Polinezja Francuska jest częścią Francji?
    Tak, jest jedną ze wspólnot zamorskich (wg obecnej terminologii - bo dawniej to było jedno z terytoriów zamorskich).
    megaloman likes this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •