Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 140
Like Tree159Likes

Wątek: Przyszłość linii lotniczych po epidemii

  1. #21

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Adam, poniechaj.

  2. #22

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Pytanie, na ile jest skumulowanej kasy na świecie
    nieliczni wiedzą to..


    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    1. czy będzie go na tyle by odbudować też te branże, gdzie zysk nigdy nie był krótkoterminowy (transport jest jednym z biznesów o najdłuższej stopie zwrotu).
    ale czy transport lotniczy?

    w przypadku "czarterów" zakładam że rok 2020 już się zakończył
    w przypadku "LCC" jakoś w małym stopniu zakładam w roku 2020 małe będzie odrobienie strat z początku tego roku.
    w przypadku "tradycyjnych" rozruch na pół gwizdka ponowny zakładam.


    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    1. każdy venture kapitał szuka okazji z najwyższym współczynnikiem zwrotu na ryzyku;
    czy coś nowego powstanie? sensownego na bank nie....piec? pralnia? może coś bokiem wyjść jeśli już.....

  3. #23

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Dyskusja ciekawa, ale wg mnie wygląda to dziś trochę inaczej...
    Gdyby kontakt osobisty był mało istotny, to nikt nie marudziłby dzisiaj w kwarantannie. Nic nie zastąpi spotkania osobistego w pewnych sytuacjach. Oczywiście można za pomocą telekonferencji, ale i tak zawsze przychodzi moment na spotkanie - bo taka już jest nasza natura. "Korpoludki" nie zawsze rozumieją wszystko i próbują żyć Excelem + telekonferencja - przyjdzie moment to zrozumieją, że życie jest ciekawsze oprócz tego
    Wielu ludzi biznesu ceni sobie zwyczajnie kontakty i nie przestaną latać - dlatego nawet kupują JETy prywatne, aby być szybciej w wielu miejscach (a przecież przez videorozmowy mogliby działać... owszem korzystają ale na tym nie koniec...)
    Ogólnie mówiąc - latanie dziś jest tak powszechne jak jazda tramwajem dla wielu ludzi. Kwestia tylko kiedy będą bilety i czy ludziom zostanie kasa na to. Niektórzy poruszyli wątek, że koszty podróży są spore - to nie jest nawet "średni słupek" dla wielu firm w ich "tabelkach kosztowych".
    STYRO, Cani, murdoc and 2 others like this.

  4. #24
    prz
    prz jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    MUC/KRK

    Domyślnie

    Tak sobie czytam i myślę, mamy kilka problemów:

    1) Linie lotnicze będą ratowane przez rządy, gdyby panował 'wolny rynek', bez interwencjonizmu, mielibyśmy prawdopodobnie ogromny kryzys
    2) To nie dotyczy Polski, ale są ludzie - jak ja obecnie - którzy pracują na "końcu świata" i potrzebują lotów, żeby dotrzeć na to zadupie gdzie praca
    3) Zakładam, że - mimo wszystko - wirus zostanie z nami i zaczniemy go 'ignorować', ale na pewno kilka pierwszych miesięcy ludzie będą ograniczać podróże - stąd zastanawiam się czy
    a) bilety zdrożeją, bo znacznie się zmniejszy oferta i linie będą musiały jakoś zarabiać
    b) bilety stanieją, bo linie spróbują utrzymać oferowanie, a zmniejszy się popyt

    Co do rozmów korporacyjnych - swojego czasu miałem cotygodniowe telekonferencje z Nowym Jorkiem i... z godzinnych rozmów, 30 minut zajmowało 'how are You? fine, fine", 30 minut zajmowała rozmowa o projekcie. Z czego całą treść dało się podsumować w mailu na jedną stronę A4. Biorąc pod uwagę ile korpo zapłaciło firmie zewnętrznej za realizację projektu - gdybym poleciał tam z moim ówczesnym szefem na tydzień, wyszłoby znacznie taniej



  5. #25

    Dołączył
    May 2015

    Domyślnie

    Pojawił się jeszcze ciekawy wątek w innej gałęzi transportu - mianowicie w transporcie morskim. Ze względu na praktyczny zastój połaczeń lotniczych nie ma jak robić podmian załóg na statkach. Jeśli chodzi o niekluczowy personel to jeszcze jakoś ujdzie i kogoś się znajdzie lokalnie (choć też nie jest to proste, poza tym schodzący ze statku muszą jakoś wrócić do domów - a gdy kraje generalnie nie wpuszczają cudzoziemców (poza bramy portów), a nawet jesli - to i tak nie ma się stamtąd jak wydostać - to załogi są praktycznie uwięzione. Ale gdy wypadek/choroba/pijaństwo/inne zdarzy się któremuś z kluczowych członków załogi - statek może w niektórych okolicznościach być praktycznie unieruchomiony.
    A dosłać z odległego kraju nowego kapitana czy oficera na jakiś koniec świata nie jest teraz tak łatwo.
    MK

  6. #26
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Przy czym gospodarka morska to nie tylko statki.
    Cała branża offshore - w przeciwieństwie do statków platformy stoją w miejscu (i nie tylko u wybrzeży Szkocji czy Norwegii), a załogi się rotuje. O ile uda się je pościągać z całego świata w różne dziwne miejsca.
    A jak się nie rotuje, to się tam pozabijają...
    mcxmcx, alibaba and vonMises like this.
    For every solution there is a problem.

  7. #27

    Dołączył
    May 2015

  8. #28

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Przepraszam. Ale czy ja jestem na forum miłośników latania? Bo jak widzę wątki z schadefreude o CPK, o fiasku zakupu Condora czy takie pełne zadowolenia, że spadnie intensywność latania - mam spore wątpliwości.

    &


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  9. #29
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Ale dlaczego zakładasz, że jeśli ktoś lubi samoloty to MUSI być entuzjastą tego co robi rząd ws. CPK, albo MUSI pozytywnie oceniać pomysł zakupu Condora? Mam spore wątpliwości co wg Ciebie oznacza "miłośnik latania" Sam tydzień temu w innym wątku pisałeś, że zakup śmigłowców dla policji był "poroniony", jak to tak? Czy Ty na pewno jesteś "miłośnikiem latania"?
    STYRO, PeK, cris2127 and 8 others like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  10. #30
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Po prostu wielu uzytkownikom zainteresowanie lotnictwem odbiera zdolnosc myslenia, i tego samego oczekuja od innych.
    walusinsky likes this.

  11. #31

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Ale dlaczego zakładasz, że jeśli ktoś lubi samoloty to MUSI być entuzjastą tego co robi rząd ws. CPK, albo MUSI pozytywnie oceniać pomysł zakupu Condora? Mam spore wątpliwości co wg Ciebie oznacza "miłośnik latania" Sam tydzień temu w innym wątku pisałeś, że zakup śmigłowców dla policji był "poroniony", jak to tak? Czy Ty na pewno jesteś "miłośnikiem latania"?
    Mam wrażenie, że dużo osób tutaj ma myślenie życzeniowe
    Hokus pokus czary mary... A jedyne co teraz leci to kolejne raty za leasingi samolotów

  12. #32
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cris2127 Zobacz posta
    Mam wrażenie, że dużo osób tutaj ma myślenie życzeniowe
    Z kolei ja mam wrażenie, że sporo ludzi, podobnie jak żałośni "eksperci" z portali biznesowych czy gospodarczych, wieszczy nie wiadomo jakie z rzyci wyssane dane liczbowe, ile to się procent gospodarka nie poślizgnie, po w zasadzie kilku tygodniach ograniczenia działalności gospodarczej świata.

  13. #33
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    po w zasadzie kilku tygodniach ograniczenia działalności gospodarczej świata.
    A tutaj jest błąd w Twoim założeniu, że kryzys i okres słabej koniunktury/recesji to tylko z powodu pandemii .
    jordanj, cris2127, PeK and 3 others like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  14. #34
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    tylko z powodu pandemii
    Znaczy że kiedyś musiało to j...pęknąć i akurat teraz?
    DrtSpike likes this.

  15. #35
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Gospodarka ma to do siebie, że jest cykliczna. Właśnie się skończył jeden z najdłuższych okresów dobrej koniunktury. O tym, że się zbliża przesilenie i zmiana ogólnego trendu dawały znać już od pewnego czasu różne sygnały. Pandemia i związany z nią paraliż stały się turbo-zapalnikiem kryzysu na sterydach
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  16. #36

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Gospodarka ma to do siebie, że jest cykliczna. Właśnie się skończył jeden z najdłuższych okresów dobrej koniunktury. O tym, że się zbliża przesilenie i zmiana ogólnego trendu dawały znać już od pewnego czasu różne sygnały. Pandemia i związany z nią paraliż stały się turbo-zapalnikiem kryzysu na sterydach
    Nie ma sensu tlumaczyc i tak coponiektorzy nie zrozumieja, dojdzie za 3-9 miesiecy jak odczuja to na wlasnej skorze...

    Sent from my Mi 9T using Tapatalk

  17. #37

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Artykuł o wpływie pandemii na polskie lotniska regionalne.

    https://serwisy.gazetaprawna.pl/tran...ankructwo.html

    Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  18. #38

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Tylko najciekawsze że wszyscy wyrokują na podstawie wydarzeń z przeszłości, a sytuacja się mocno zmieniła i zmienia (na świecie).
    Później najlepsze są artykuły w stylu: "Gospodarka zaskoczyła ekspertów" , "Dynamiczne wzrosty, wbrew prognozom" itd.

    Bazowanie na tym co było (szczególnie w dzisiejszych czasach) to "gdybanie" , tak samo jak opowieści o tym że będzie SUPER.

  19. #39

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Waverly, OH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez m@cieq Zobacz posta
    Tylko najciekawsze że wszyscy wyrokują na podstawie wydarzeń z przeszłości, a sytuacja się mocno zmieniła i zmienia (na świecie).
    Później najlepsze są artykuły w stylu: "Gospodarka zaskoczyła ekspertów" , "Dynamiczne wzrosty, wbrew prognozom" itd.

    Bazowanie na tym co było (szczególnie w dzisiejszych czasach) to "gdybanie" , tak samo jak opowieści o tym że będzie SUPER.
    A znasz jakieś lepsze narzędzia do prognozowania sytuacji ekonomicznej niż analiza historycznych zdarzeń i trendów? Może jakaś kryształowa kula?

  20. #40

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez majek Zobacz posta
    A znasz jakieś lepsze narzędzia do prognozowania sytuacji ekonomicznej niż analiza historycznych zdarzeń i trendów? Może jakaś kryształowa kula?
    Co do lokalnych Czarterów to jako wizjoner jakąś wizję mam co do czarterów:

    WAW,KTW-KRK-RZE-WRO - SSZ - Międzyzdroje i okolice,
    WAW-KTW-KRK-RZE-WRO - Zegrze Pomorskie - Mielno i okolice,
    WAW-KTW-KRK-RZE-WRO-POZ - Władek, Hel i okolice,

    Czuwaj

Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •