Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 91
Like Tree150Likes

Wątek: Piloci na pociągi, czyli co zrobić z nadmiarem kadr latających

  1. #1

    Dołączył
    May 2015

    Domyślnie Piloci na pociągi, czyli co zrobić z nadmiarem kadr latających


    Polecamy

    Ciekawostka -
    Linie Swiss i koleje CFF z błogosławieństwem związków zawodowych chcą przebranżowić grupę pilotów na maszynistów:

    https://simpleflying.com/swiss-pilot...BA2xVN_3T595Is

    Porównanie wynagrodzeń pilotów i maszynistów w Szwajcarii wychodzi mniej szokująco niż u nas, ale u nas też brakuje maszynistów:
    https://www.money.pl/gospodarka/kole...94968193a.html

    Co sądzicie?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    Mój kolega po roku pracy jako FO w Ryanair a potem dwu latach w Norwegian właśnie jest w trakcie kursu na operatora koparki :-).
    Trooper85 likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marcin75 Zobacz posta
    Ciekawostka -
    Linie Swiss i koleje CFF z błogosławieństwem związków zawodowych chcą przebranżowić grupę pilotów na maszynistów:

    https://simpleflying.com/swiss-pilot...BA2xVN_3T595Is

    Porównanie wynagrodzeń pilotów i maszynistów w Szwajcarii wychodzi mniej szokująco niż u nas, ale u nas też brakuje maszynistów:
    https://www.money.pl/gospodarka/kole...94968193a.html

    Co sądzicie?

    Pozdrawiam,
    Marcin
    Moze byc problem. Wymagania zdrowotne dla maszynistów ponoć sa bardziej rygorystyczne niz dla pilotów.
    Omega98 and myszygon like this.

  4. #4
    Awatar Miras_eM

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krótka Prosta Zobacz posta
    Moze byc problem. Wymagania zdrowotne dla maszynistów ponoć sa bardziej rygorystyczne niz dla pilotów.
    No i w lokomotywie co mniej więcej pół minuty odzywa się tzw Czuwak który trzeba wyłączyć naciskając przycisk. Zdrzemnąć się nie da...
    myszygon, lew3k, sanfran and 1 others like this.
    Patrz w lusterka-spójrz dwa razy
    Samoloty są wszędzie...

    Przekaż 1,5%: Fundacja Wspierania Ratownictwa Górskiego RADAN 0000283966. Cel szczegółowy (Wpisz która) Grupa GOPR

    Dogadam się po rosyjsku, po angielsku średnio. Nie lubię jankesów. W dodatku słucham Radia "Z" Czy zasługuję już na miano "ruskiego trolla"?
    Aha. I żeby nie było. Ruska też nie lubię. I nie popieram wojny na Ukrainie... Ale nie popieram żadnej wojny. Tych co były w Iraku, Afganistanie czy Syrii też

  5. #5
    Awatar briest

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mikesz Zobacz posta
    Mój kolega po roku pracy jako FO w Ryanair a potem dwu latach w Norwegian właśnie jest w trakcie kursu na operatora koparki :-).
    bo bliskość ziemi gwałtowną posuchę na rozum rzuca, jak i na rzeżuchę

  6. #6
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Zeppelin - i wszystko jasne!
    tango fox, myszygon and T0pek like this.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  7. #7
    PMM
    PMM jest nieaktywny

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    materiałów do przekwalifikownaia jest sporo tu np mały kawałek przedmiotu "021 Airframe, systems, engines&electrics". chcociaż ja już z ograniczeniem VNL nie mam szans ;-) tak więc musze się trzymać tego co mam i liczyc na odbicie rynku.

    https://www.youtube.com/watch?v=o994lDcP7kE

  8. #8
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mikesz Zobacz posta
    Mój kolega po roku pracy jako FO w Ryanair a potem dwu latach w Norwegian właśnie jest w trakcie kursu na operatora koparki :-)
    A kasa się zgadza?
    Myślałem, że to jakieś 50% albo i mniej...

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Na tle bezrobocia to kasa się zgadza i to pewnie bdb.
    Trooper85 likes this.

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    A kasa się zgadza?
    O tym czy się zgadza myślał przez pierwsze miesiące. Teraz juz nie ma na to czasu. Praca z joystikami więc jakieś tam utrzymanie nawykow jest :-)

  11. #11

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    Żuraw też dobry. Na wysokości, relatywnie ciasno w kabinie ale kawa jest, łączność radiowa z groundem, znajomość meteorologii. Niestety tylko VFR. Ale za to codziennie w bazie i nocek nie ma
    megaloman, Omega98, mikesz and 8 others like this.

  12. #12
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Wymagania zdrowotne są do przejścia dla większości pilotów. Zarobki maszynistów są bardzo niskie, ale... na bezrybiu i rak ryba.
    Jednak jednej rzeczy się nie przeskoczy. Większość pilotów nosi dosłownie i w przenośni głowę w chmurach, a biorąc pod uwagę że praca "na kolei" jest słabo postrzegana, to szans nie ma.
    A nawet jak ktoś się przebranżowi, to jak tylko znajdzie się robota na byle czym co lata to robotę na kolei rzuci.
    Idealny pracownik, to taki który uważa że praca jaką wykonuje jest spełnieniem jego marzeń, czy pragnień, albo chociaż jest zgodna z jego wykształceniem, umiejętnościami i talentem.
    Na przysłowiową "kasę w Biedronce" zawsze lepsza będzie osoba po zawodówce albo liceum, niż osoba z wyższym wykształceniem. Bo ta z wyższym zawsze będzie niespełniona i będzie szukała czegoś lepszego. Nawet wówczas gdy będzie trzy razy głupsza od pracownika po zawodówce (co zdarza się często i to nawet po renomowanych uniwersytetach).
    Tak wiec szkolić na maszynistów warto np. kierowców ale pilotów bym odpuścił.
    Kazor, BuBy, przemo-19 and 3 others like this.



  13. #13
    MDA
    MDA jest nieaktywny
    Awatar MDA

    Dołączył
    Jun 2019
    Mieszka w
    niedaleko od ETNU

    Domyślnie

    Operatorzy maszyn do układania asfaltu zarabiają nieźle...

  14. #14
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W sumie mamy jedne z droższych kosztów budowy dróg w Europie, zwłaszcza w odniesieniu do zarobków pracowników czy kosztów obsługi logistycznej

  15. #15
    Awatar Miras_eM

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MDA Zobacz posta
    Operatorzy maszyn do układania asfaltu zarabiają nieźle...
    Ale robotę to mają taką bardziej przechlapaną, szczególnie latem. Asfalt wykłada się na gorąco a kabina takiej maszyny to jest z reguły raczej słabo klimatyzowana...
    Patrz w lusterka-spójrz dwa razy
    Samoloty są wszędzie...

    Przekaż 1,5%: Fundacja Wspierania Ratownictwa Górskiego RADAN 0000283966. Cel szczegółowy (Wpisz która) Grupa GOPR

    Dogadam się po rosyjsku, po angielsku średnio. Nie lubię jankesów. W dodatku słucham Radia "Z" Czy zasługuję już na miano "ruskiego trolla"?
    Aha. I żeby nie było. Ruska też nie lubię. I nie popieram wojny na Ukrainie... Ale nie popieram żadnej wojny. Tych co były w Iraku, Afganistanie czy Syrii też

  16. #16

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Miras_eM Zobacz posta
    Ale robotę to mają taką bardziej przechlapaną, szczególnie latem. Asfalt wykłada się na gorąco a kabina takiej maszyny to jest z reguły raczej słabo klimatyzowana...
    ale za to dobrze wentylowana bo z reguły to kilka rur i daszek

  17. #17
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    W sumie mamy jedne z droższych kosztów budowy dróg w Europie
    Nie mamy, jesteśmy pod tym względem mniej więcej w środku stawki .
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  18. #18
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Nie mamy, jesteśmy pod tym względem mniej więcej w środku stawki .
    Na Euro '12 widziałem statystyki, że raczej w górnych widełkach. W odniesieniu do naszych zarobków mamy.

  19. #19
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Wymagania zdrowotne są do przejścia dla większości pilotów. Zarobki maszynistów są bardzo niskie, ale... na bezrybiu i rak ryba.
    Jednak jednej rzeczy się nie przeskoczy. Większość pilotów nosi dosłownie i w przenośni głowę w chmurach, a biorąc pod uwagę że praca "na kolei" jest słabo postrzegana, to szans nie ma.
    A nawet jak ktoś się przebranżowi, to jak tylko znajdzie się robota na byle czym co lata to robotę na kolei rzuci.
    Idealny pracownik, to taki który uważa że praca jaką wykonuje jest spełnieniem jego marzeń, czy pragnień, albo chociaż jest zgodna z jego wykształceniem, umiejętnościami i talentem.
    Na przysłowiową "kasę w Biedronce" zawsze lepsza będzie osoba po zawodówce albo liceum, niż osoba z wyższym wykształceniem. Bo ta z wyższym zawsze będzie niespełniona i będzie szukała czegoś lepszego. Nawet wówczas gdy będzie trzy razy głupsza od pracownika po zawodówce (co zdarza się często i to nawet po renomowanych uniwersytetach).
    Tak wiec szkolić na maszynistów warto np. kierowców ale pilotów bym odpuścił.
    Dzięki covidovi dostałem niepowtarzalną okazję zrobienia przeskoku z lotnictwa do kolei. Co prawda nie od strony "woźnicy", a jak ten kręcący kluczami.

    Oglądaliście "Powrót do przyszłości"?
    No, to zatrudniając się na kolei jesteś jak taki Marty McFly, a do podróży w czasie nie potrzebujesz nawet przebudowanego DeLorean'a.
    haczyk jest taki, że podróżujesz tylko w jedną stronę, do tyłu. Konkretnie to do głębokiego PRLu.
    Marcin75 likes this.

  20. #20
    Awatar Miras_eM

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Trooper85 Zobacz posta
    Konkretnie to do głębokiego PRLu.
    A to chyba jak w każdej państwowej lub "państwowej" firmie...

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    ale za to dobrze wentylowana bo z reguły to kilka rur i daszek
    Niby tak, tylko cóż po takiej wentylacji jak ma tylko dwa ustawienia: "gorąco" i "bardzo gorąco"...
    Patrz w lusterka-spójrz dwa razy
    Samoloty są wszędzie...

    Przekaż 1,5%: Fundacja Wspierania Ratownictwa Górskiego RADAN 0000283966. Cel szczegółowy (Wpisz która) Grupa GOPR

    Dogadam się po rosyjsku, po angielsku średnio. Nie lubię jankesów. W dodatku słucham Radia "Z" Czy zasługuję już na miano "ruskiego trolla"?
    Aha. I żeby nie było. Ruska też nie lubię. I nie popieram wojny na Ukrainie... Ale nie popieram żadnej wojny. Tych co były w Iraku, Afganistanie czy Syrii też

Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •