Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 91
Like Tree150Likes

Wątek: Piloci na pociągi, czyli co zrobić z nadmiarem kadr latających

  1. #41
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    Nie wiem co masz na myśli mówiąc o firmach okołokolejowych, ale akurat pracuję w branży i o ile rzeczywiście spółki z dawnego PKP to nadal pieczątka, faks i "pan naczelnik Krzysztof", to w przypadku prywatnych przewoźników jest często zupełnie inaczej.
    Mam na myśli te wszystkie postPKPowskie wynalazki.
    Bo gdyby jakikolwiek prywatny przewoźnik, albo firma świadcząca usługi dla kolei tak działały, to po roku nie byłoby po nich śladu.

  2. #42
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Miras_eM Zobacz posta
    A to chyba jak w każdej państwowej lub "państwowej" firmie...
    Ale prywatnie też są perełki, najczęściej przemysł szkodliwy, huty i takie tam.
    Niby zagraniczny inwestor, audyty i bułkę przez bibułkę, ale wystarczy zajrzeć do mniej oficjalnych kątów i jest niezły syf...

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    Z kolei zadzwoń do Poznania Franowa, to w 15 sekund wiedzą czy wagon już przyjechał, na którym torze stoi i którym pociągiem odjedzie do kolejnej stacji.
    Za to z perspektywy pasażera na Głównym dość często się wydaje, że tam tego nie wiedzą

  3. #43

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    Z kolei zadzwoń do Poznania Franowa, to w 15 sekund wiedzą czy wagon już przyjechał, na którym torze stoi i którym pociągiem odjedzie do kolejnej stacji.
    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    Za to z perspektywy pasażera na Głównym dość często się wydaje, że tam tego nie wiedzą
    Franowo -> towar
    Główny -> pasażer

    Przecież trzeba mieć odpowiednio priorytety poustawiane

    Adam

  4. #44
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Znajomy znajomego latał w upadłych już liniach pasażerskich w UK. Przekwalifikował się na CARGO. Sprzęt też zmienił. Kapitanuje obecnie furgonetce z paczkami Amazona. Smutne trochę.

  5. #45
    PMM
    PMM jest nieaktywny

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    dlapilota zrobiło ankietę dot sytuacji i perspektyw na rynku pracy i słabo to wygląda

    https://dlapilota.pl/wiadomosci/dlap...-pilota-w-dobi

  6. #46

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    A co mają powiedzieć adepci pilotażu, którzy założyli klikaset tysięcy złotych na kursy lub brali na to kredyty?

    Omega98 likes this.

  7. #47
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wrocławianin Zobacz posta
    A co mają powiedzieć adepci pilotażu, którzy założyli klikaset tysięcy złotych na kursy lub brali na to kredyty?
    Że na tym świecie nie ma bezpiecznych inwestycji.
    mikesz, hds.147, Pyro1 and 1 others like this.

  8. #48
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wrocławianin Zobacz posta
    A co mają powiedzieć adepci pilotażu, którzy założyli klikaset tysięcy złotych na kursy lub brali na to kredyty?
    Te kursy były obowiązkowe czy dobrowolne?

    Ktoś otworzył knajpę, toś otworzył fitness, ktoś kupił autokar turystyczny, ktoś wybudował pensjonat.
    Adept pilotażu wydał więc stosunkowo niewiele, do tego zainwestowane pieniądze zaczną się zwracać za rok, dwa trzy. Licencji pilotowi nie odbiorą, a autobus czy knajpę i owszem. Tak więc inwestycja w licencję pilota zawodowego, jest jak widać inwestycją obarczoną bardzo małym ryzykiem w porównaniu do innych.
    hawky, mcxmcx, Trooper85 and 2 others like this.



  9. #49

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Zwracać za rok, dwa, trzy? Chcesz mi powiedzieć, że linie zwalniające obecnie tysiące pracowników w tym i pilotów do stanu przed wiadomo czym wrócą tak szybko i adept pilot tak szybko znajdzie pracę?
    kacperkacper likes this.

  10. #50
    MDA
    MDA jest nieaktywny
    Awatar MDA

    Dołączył
    Jun 2019
    Mieszka w
    niedaleko od ETNU

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wrocławianin Zobacz posta
    Zwracać za rok, dwa, trzy? Chcesz mi powiedzieć, że linie zwalniające obecnie tysiące pracowników w tym i pilotów do stanu przed wiadomo czym wrócą tak szybko i adept pilot tak szybko znajdzie pracę?
    Licencja nie zniknie, adept ma szanse na pracę. Ten co źle zainwestował już nie.

  11. #51
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wrocławianin Zobacz posta
    Zwracać za rok, dwa, trzy? Chcesz mi powiedzieć, że linie zwalniające obecnie tysiące pracowników w tym i pilotów do stanu przed wiadomo czym wrócą tak szybko i adept pilot tak szybko znajdzie pracę?
    Jeśli szczepionki będą skuteczne, oraz będzie skuteczny sposób na zmuszanie ludzi do szczepienia, to lotnictwo w rok, półtora, najdalej dwa wróci do normy.

    Plusem dla "świeżaka" może być to że zgodzi się pracować za przysłowiowe frytki, za które doświadczony F/O nie przyjdzie. Chociaż, czy nie przyjdzie?
    Być może pandemia skoryguje wysokość zarobków i będą one zauważalnie niższe niż przed zarazą.



  12. #52

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Myśle ze doświadczony fo mając do wyboru powrot do zawodu za frytki czy prace na przysłowiowym busie za te same frytki będzie jednak wolał frytki z FL410 niż z szoferki.
    oskiboski, Omega98 and Kazor like this.

  13. #53
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Myśle ze doświadczony fo mając do wyboru powrot do zawodu za frytki czy prace na przysłowiowym busie za te same frytki będzie jednak wolał frytki z FL410 niż z szoferki.
    Jeśli tak będzie, to dla nowicjuszy jeszcze gorzej.



  14. #54

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Jeśli szczepionki będą skuteczne, oraz będzie skuteczny sposób na zmuszanie ludzi do szczepienia, to lotnictwo w rok, półtora, najdalej dwa wróci do normy.

    Plusem dla "świeżaka" może być to że zgodzi się pracować za przysłowiowe frytki, za które doświadczony F/O nie przyjdzie. Chociaż, czy nie przyjdzie?
    Być może pandemia skoryguje wysokość zarobków i będą one zauważalnie niższe niż przed zarazą.

    Dużo "jeśli" w twoim wpisie, wielu specjalistów z branży mówi, że do stanu sprzed lotnictwo może wracać parę lat, co wtedy? Taki adept skończy kurs, otrzyma licencję i nie znajdzie pracy, czy nie latając dajmy na to 3 lata licencja po 3 latach będzie aktualna?

  15. #55

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wrocławianin Zobacz posta
    Dużo "jeśli" w twoim wpisie, wielu specjalistów z branży mówi, że do stanu sprzed lotnictwo może wracać parę lat, co wtedy? Taki adept skończy kurs, otrzyma licencję i nie znajdzie pracy, czy nie latając dajmy na to 3 lata licencja po 3 latach będzie aktualna?
    Licencja jak licencja... TR po 3 latach od wygaśnięcia idzie "do kosza" i zapraszamy o szkolenia od nowa na dnay typ. Wiadomo, można TR utrzymywać.... Pytanie też jaki kto ma TR... o ile 737 albo 320 są cenowo nazwijmy to "normalne" to koszty szkolenia np.na Bizjety już rozkładają na łopatki.

  16. #56

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Changi Zobacz posta
    Licencja jak licencja... TR po 3 latach od wygaśnięcia idzie "do kosza" i zapraszamy o szkolenia od nowa na dnay typ. Wiadomo, można TR utrzymywać.... Pytanie też jaki kto ma TR... o ile 737 albo 320 są cenowo nazwijmy to "normalne" to koszty szkolenia np.na Bizjety już rozkładają na łopatki.
    pierwsze primo od paru dni tak ogólnie dzieją się ciekawe rzeczy w różnych miejscach globu z tendencją wzrostową. Zakładać można wiele po analizie sytuacji i obserwacji rzeczywistości. Ja na podstawie wiedzy praktycznej zakładam dość mocny reset ogólny.

  17. #57

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stiletto Zobacz posta
    pierwsze primo od paru dni tak ogólnie dzieją się ciekawe rzeczy w różnych miejscach globu z tendencją wzrostową. Zakładać można wiele po analizie sytuacji i obserwacji rzeczywistości. Ja na podstawie wiedzy praktycznej zakładam dość mocny reset ogólny.
    nie jestem w stanie zrozumieć co chciałeś powiedzieć. Wyjaśnisz?

    co do przedłużenia TR.... nie jest to tanie fakt, ale 4h sima raz na rok - da się zrobić.

  18. #58
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Może nie koparki ale operator dźwigu zarabia dobrze. Firmy budowlane zatrudniają często na te stanowiska emerytów z Policji ponieważ są odpowiedzialni, nie przychodzą do pracy pod wpływem alkoholu i można im powierzyć sprzęt o dużej wartości, jak i możliwość nim pracy na budowie gdzie błąd może dużo kosztować.

  19. #59
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Firmy budowlane zatrudniają często na te stanowiska emerytów z Policji ponieważ
    ...... są całkiem młodzi, a nie trzeba płacić za nich pełnego ZUSu!

  20. #60
    Awatar Trooper85

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Firmy budowlane zatrudniają często na te stanowiska emerytów z Policji ponieważ są odpowiedzialni, nie przychodzą do pracy pod wpływem alkoholu i można im powierzyć sprzęt o dużej wartości, jak i możliwość nim pracy na budowie gdzie błąd może dużo kosztować.
    Zważywszy, że w policyjnych rodzinach problemy z przemocą domową występują, wedle różnych szacunków od 2 do 4 razy częściej niż wynosi średnia dla społeczeństwa, to z innego rodzaju patologiami jest zapewne podobnie (nie chce mi się szukać dokładnych danych). Więc zdecydowanie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    ... są całkiem młodzi, a nie trzeba płacić za nich pełnego ZUSu!
    wygląda na wiarygodniejsze i bliższe prawdy wytłumaczenie.

    Cytat Zamieszczone przez Wrocławianin Zobacz posta
    Zwracać za rok, dwa, trzy? Chcesz mi powiedzieć, że linie zwalniające obecnie tysiące pracowników w tym i pilotów do stanu przed wiadomo czym wrócą tak szybko i adept pilot tak szybko znajdzie pracę?
    Część z tych zwolnionych wejdzie w międzyczasie w wiek emerytalny, część będzie już w takim wieku, że firmom nie będzie się opłacało w nich inwestować, część zmieni branżę na bardziej stabilną. Piloci to raczej ludzie, którzy mają trochę więcej niż żyłkę trzymającą uszy, więc na rynku pracy powinni się odnaleźć. Zwłaszcza na stanowiskach, które wymagają podobnego zestawu cech co pilotowanie samolotu.
    Co nie zmienia faktu, że obecnie inwestycja w licencję okazała się wtopą, ale na tle innych branż powiązanych z przepływem ludzi lub bezpośrednim kontaktem z odbiorcą usług, i tak małą wtopą. Nawet jeśli szczepionki szybko wyprostują sytuację epidemiologiczną, to ludzie nie zaczną nagle 5 razy częściej niż przed covidem chodzić do restauracji, kina, siłowni, nie zaczną 5 razy częściej bywać w hotelach... Towar, który nie sprzeda się dzisiaj, można sprzedać za jakiś czas. Usługi nie sprzedasz później.
    myszygon and stiletto like this.

Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •