Ze znanych mi Spotterów nikt go nie posiada na stałe, ale kilka osób miało go w rękach i było bardzo zadowolonych (o ile dobrze pamiętam to jeden kolega miał okazję się nim bawić, poproszę go to się wypowie). Na razie film jako próbka możliwości:
Witam.
Mam do Was pytanie odnośnie aparatu Nikon Coolpix P900,chciałbym zapytać czy ma ktoś z Was taki aparat,ponieważ zastanawiam się nad zakupem takiego aparatu i nie wiem czy mogę nim robić dobre zdjęcia samolotów na wysokościach przelotowych.Szukałem podobnych tematów na forum ale nie znalazłem odpowiedzi na swe pytanie.Najlepiej gdyby Ktoś miał takie zdjęcie do pokazania ponieważ szukałem w galerii lecz nie znalazłem.
Pozdrawiam
Ze znanych mi Spotterów nikt go nie posiada na stałe, ale kilka osób miało go w rękach i było bardzo zadowolonych (o ile dobrze pamiętam to jeden kolega miał okazję się nim bawić, poproszę go to się wypowie). Na razie film jako próbka możliwości:
Filmiki z YT obejrzałem wszystkie,ale chodzi mi o zdjęcie takiego samolotu,jak ono wygląda na tle zdjęć robionych przez lustrzanki.
Witam kolegę. Ja posiadam sx60hs moim zdaniem jest bardzo fajnie czekam na zimę zdjęcia będą mega ! Jeżeli chcesz parę zdjęć to napisz prv lub śledź moje posty co jakiś czas coś wrzucam . Polecam canona
Celestron skymaster 25x70 (obserwacje) / Zdjęcia Canon SX60HS + Hoya Pro1 Digital MC PL-C 72mm
Nad głową : UL 621 , UY 100
W okolicy : UY 310 , UN 195
Wybór już padł na Nikona P900,znalazłem zdjęcia robione przez ten aparat i jestem pod wrażeniem.
Można podpiąć z problemem. Nie da się bo nie ma wymiennej optyki.
Canon EOS 7D Mark II, Tamron 150-600G2 VC USD i parę innych szkieł + Sky Watcher N-203/1200mm.
L984, L986, M857, P746, UP27 + skróty.
Widziałem kilka nagrań z tego aparatu, fajnie się prezentują.
Tak się składa że Synte 8 mam już kilka lat, wykorzystuje ją do celów astro.
Jednak mam chrapkę na fotografowanie samolotów.
Lepiej byłoby zainwestować w lustrzanke? Np. Canona eos 700?
Tylko czy podłączając sam aparat bez barlowa uzyskam fajne powiększenie?
Chodzi o jakość, jeśli lepszą jakość uzyskam w zestawie Synta+Canon niż sam Nikon to nie będę się zastanawiać.
Wszyscy zaczynali przed zakupem Barlowa gołą Syntą + lustrzanką i efekty są jak widać na zdjęciach, które z poprzednich lat sobie poprzeglądaj. Najlepiej pierwsze robić zdjęcia bez soczewki żeby ogarnąć sprzęt, a potem, stopniowo przesiąść się na zestaw + soczewka. 700D daje radę. Mogę Ci go polecić na początek. Tylko pamiętaj o ringu T2 do połączenia.
Canon EOS 7D Mark II, Tamron 150-600G2 VC USD i parę innych szkieł + Sky Watcher N-203/1200mm.
L984, L986, M857, P746, UP27 + skróty.
Bardzo dziękuję za pomoc!
To tak jeszcze z dociekliwości zapytam, czy w przedziale cenowym 2500 tysiąca dostanę coś lepszego od eos 700?
Nie chodzi mi o jakieś małe różnice, ale coś większego.
Używkę 50/60D, klasa wyżej od 700D. Również godny polecenia.
Canon EOS 7D Mark II, Tamron 150-600G2 VC USD i parę innych szkieł + Sky Watcher N-203/1200mm.
L984, L986, M857, P746, UP27 + skróty.
Witam .Fotki z p900
[IMG][/IMG][IMG][/IMG]
Ojjj kolego chyba się do ciebie napiszę po świętach akurat mam zamiar kupić p900
Moja galeria: https://www.flickr.com/photos/blizej_nieba
Po roku odgrzeję temat. Na jakich ustawieniach uzyskałeś tak dobre efekty? Zdjęcia robione samym P900 czy jeszcze jakaś luneta?
Ustawienia:
- rozmiar - maksymalny, czyli 16 Mpx
- jakość zdjęcia - FINE
- balans bieli - między AUTO1 i AUTO2 różnica jest tylko w barwach. A idąc dalej można zastosować światło słoneczne z pozycją minus 2.
- pomiar światła - matrycowy
- tryb pól AF - wybór ręczny, szeroki z ustawieniem na centrum kadru
- tryb AF - AF-S pojedynczy
- zoom cyfrowy - całkowicie wyłączony
Ustawienia najważniejsze:
- picture control - posiada możliwości wyboru: standard, neutralne, żywy i monochromatyczny. W każdą opcję można wejść i zobaczyć, jak w środku wyglądają ustawienia. Będąc w środku np. "neutralne" widzimy 3 suwaki: ostrość, kontrast i nasycenie. Najważniejszym suwakiem jest "ostrość". Domyślnie jest ustawiony na poziom 2. Ustawiając go na poziom 5 spowoduje wyostrzenie zdjęcia i wyodrębnienie szczegółów. Suwak "kontrast" można przestawić na poziom 4, a suwak "nasycenie" zostawić jako domyślne (poziom 3). Do modyfikacji i zapisu tych schematów służy opcja "Ind. Ust. picture control", dostępna w menu głównym. Wchodzimy w nią, wybieramy schemat, który chcemy zmodyfikować. Modyfikujemy i zapisujemy na jedną z dwóch dostępnych nazw: niestandardowe 1 i niestandardowe 2.
- filtr redukcji szumów - normalny, dlaczego? powyższe ustawienia ostrości sprawią, że szumy będą trochę bardziej widoczne. Jeżeli filtr ustawimy na NR-, wtedy zaszumienie zdjęcia będzie jeszcze większe. NR+ sprawi, że szczegóły, które pojawią się po wyostrzeniu zdjęcia zostaną zamazane przez algorytm odszumiający. Opcja "normalny" jest takim jakby kompromisem.
Poniżej zdjęcie z porównaniem ustawień standardowych i moich polecanych:
Na ekranie po prawej stronie jest taki pionowy słupek z suwakiem, który się porusza góra - dół. Jest to sensor/pomiar światła. Jeżeli suwak jest w środkowej pozycji, wtedy zdjęcie jest prawidłowo naświetlone. Powyżej - prześwietlone. Poniżej - niedoświetlone. Zdjęcia wykonuję w ekspozycji: ISO100, f6,5, 1/320. Przy takich ustawieniach ten suwak jest o jedną długą podziałkę poniżej środka. Takie -1. I tak ma być. Jeżeli jest powyżej to można użyć szybszej migawki. Poniżej, ustawiamy wolniejszą migawkę. Zdjęcia wychodzą trochę ciemniejsze, ale bardziej kontrastowe. Naciskając dolny wybierak w dół, czyli kwiatuszek, musi być opcja wybrana nieskończoność, czyli takie górki. Nie MF, nie AF. Koniecznie nieskończoność. Przy AF obiekty bardzo odległe nie będą wyostrzone poprawnie. Dalej obróbka w Photoshopie.
Zakładki