Co do samolotu to jest ten rejs UCR595 / DW595 - Aero-Charter Airlines - data.flight24.com. Trasa Kijów-Lipsk. Samolot An-12 UR-DWI lub UR-BXK. Lata od Poniedziałku do Piątku.
Witam serdecznie.
Mam zamiar kupić sprzęt do oglądania samolotów przelotowych. Jeśli chodzi o mój budżet to max. 170 zł. Wiem, że to raczej mało na sprzęt do takich celów, ale tylko na tyle mnie stać. Słyszałem, że można spokojnie obejrzeć przelotówki z lornetki 10x50 lub 12x50. Są też z większym powiększeniem, ale z ręki nic nie wyjdzie, bo będą drgania. Mam na oku lornetkę Delta Optical Voyager 12x50 ze szkłem BK7 i w cenie 140 zł, Delta Optical Voyager II 12x50 ze szkłem K9 (jakaś nowość) za 109 zł, Celestron UpClose 12x50 za 169 zł ze szkłem BK7 oraz lunetę Yukon Scout 20x50 za 125 zł. Lornetki się przydają jeśli chodzi o pole widzenia, bo mają 2 okulary i można dużo zobaczyć, natomiast Yukon Scout ma 1 okular. Mnie to by raczej nie przeszkadzało, ponieważ mam problem ze wzrokiem w jednym oku (w sumie widzę tylko na jedno oko), więc nawet lornetka byłaby dla mnie czymś jak luneta. Mieszkam w Tomaszowie Lubelskim, niedaleko Zamościa (jakieś 30 km) i nade mną leci droga UM860 ( samoloty latają przeważnie z USA i Europy na Bliski Wschód), więc widzę je tylko na wysokości 10 - 11 km. Często też latają samoloty do/z Kijowa lub do/z Turcji. Co byście mi doradzili? Którą z tych lornetek lub ewentualnie lunetę mam kupować? Dla mnie ważne jest, żeby zobaczyć ilość silników i ewentualnie linie lotnicze. Za pomoc będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam.
PS.
Co ciekawe, nad naszym miastem w dni od poniedziałku do piątku lata jakiś turbośmigłowiec ze wscodu na zachód lub odwrotnie, zawsze w okolicach godz. 20-ej, ale codziennie zmienia położenie (albo go słychać bardzo głośno albo prawie wcale, np. w poniedziałki lata nad moim domem, natomiast we wtorki już gdzieś dalej, ale chyba w tym samym kierunku, czyli wschód - zachód). Prawdopodobnie to jakiś ze Służby Granicznej, bo go nie widać na radarze w necie. Nie mruga też światłami. Czy ktoś może wie, co to za samolot? Jak rozpoznać, jaki to model? Są jakieś radary w necie żeby zobaczyć turbośmigłówki?
Co do samolotu to jest ten rejs UCR595 / DW595 - Aero-Charter Airlines - data.flight24.com. Trasa Kijów-Lipsk. Samolot An-12 UR-DWI lub UR-BXK. Lata od Poniedziałku do Piątku.
Canon EOS 90D + Tamron SP 150-600 mm f/5-6.3 Di VC USD G2, Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM,
Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II
http://www.flightradar24.com/
tomaszko bez wątpienia są na tym forum odpowiedzi na Twoje pytania i z tego powodu temat jest do zamknięcia. Jednak skoro piszesz o wadzie wzroku- puszczę go, bo może ktoś mieć podobny problem.
Proponuję jednak poczytać troszkę zanim założysz nowy wątek.
Więcej obserwacji, porównując z podpowiedziami zawartymi na forum i w internecie,a jeśli chodzi o "specjalne" radary do śmiglaków to zapomnij.
Skoro masz wadę wzroku i widzisz w sumie na jedno oko to najlepszym rozwiązaniem byłaby luneta, bo dostajesz większe powiększenie a płacisz za oglądanie jednym okiem. Bo po co kupować lornetkę na oba i oglądać jednym . W takim wypadku luneta jest najlepsza... Yukon Scout 20x50 byłby dobry...
Pozdrawiam, Mikołaj
Nawet możesz znaleźć Yukon Scout 30x50 w podobnej cenie co 20x50. Sam kupiłem 30x50 i tani statyw, który potem lekko przerobiłem i wyszło mnie to coś 150zł.
I sprzęt do obserwacji przelotówek jak-ta-lala za nie duże pieniądze .
Pozdrawiam, Mikołaj
Dzięki serdeczne trabin. Na to właśnie czekałem
Dzięki chłopaki. Pewnie wezme tę lunetkę 30x50. A słyszałem, że ponoć bez statywu można korzystać z lunety, opierajac rękę np. o ścianę. Nie będzie wtedy drgań?
Wiesz, oprzeć się możesz i drgania będą mniejsze, ale i tak wygodniej i po prostu lepiej jest prowadzić obserwację ze statywu oczywiście pod warunkiem tego, że statyw pozwala na płynną zmianę położenia lunety względem samolotu. Wyjaśnienie jest dosyć analogowe : trzymając w ręce lunetę, męczą się ręce, zaczynają drżeć i ty nie możesz dobrze rozpoznać maszyny choć bardzo chcesz to zrobić, a na statywie luneta jest trzymana przez niego, a ty ręką tylko regulujesz jej położenie względem samolotu...
Pozdrawiam, Mikołaj
Ok. W takim razie zamawiam sobie Yukona 30x50. Za wszystko bardzo dziękuję koledzy Pozdrawiam i temat zamykam.
Witam, potrzebuję porady, przeczytałem wszystkie tego typu tematy i nie znalazłem odpowiedzi jednoznacznej na moje pytanie.
Czy lepsza (w aspekcie komfortu, jakości oglądanych obiektów) będzie Yukon 20x50x50 czy może jakaś lornetka w podobnej cenie? Chodzi mi o przelotówki.
Pozdrawiam.
Jeśli są tego typu tematy- dlaczego zakładasz oddzielny?????
Ostatnio edytowane przez MARUNIO ; 04-02-2012 o 15:14
Siemasz unibal!
Cóż, co do komfortu użytkowania, to po prostu co kto lubi . Przez lornetkę widzisz obraz dwojgiem oczu, natomiast przez lunetę jednym, a drugie musisz zamknąć. Taka jest różnica między nimi. Co do komfortu obserwacji, to jeżeli zależy ci na powiększeniu to polecałbym lunetę bo te mają zazwyczaj większe "ixy" od lornetek, ale wtedy potrzebny jest statyw, w zasadzie do każdej lunety jest potrzebny statyw, żeby komfort prowadzonej obserwacji był dobry. Lunetę, ciężko jest trzymać w rękach bo "jest na jedno oko", natomiast lornetki są na "na oba oczy" przez to trzymanie ich jest wygodniejsze, i nie trzeba do nich koniecznie statywu, no ale zależy ile dany egzemplarz waży . Jednak często obserwacja przelotówek prowadzi do tego, że ma się ochotę na robienie zdjęć, a wtedy komfort robienia fotografii jest lepszy w lunetach niż w lornetkach. Dobry team na RNAV-Spotting to luneta i lornetka - moim zdaniem. Lornetka jest bardziej elastyczna, natomiast luneta bardziej stacjonarna. Jeżeli byś chciał coś wiedzieć więcej o Yukonie 20-50x50 to pisz na priv .
Pozdrawiam, Mikołaj
Zakładki