cześć...
ciekawy temat!
juz teraz proszę o publikacje tego textu na naszyn forum
poniżej podaje namiar na mapę tranzytu nad polska
http://www.ais.pata.pl/
lewe menu: klikasz e-AIP Polska
musisz sie zarejstrowac
lewe drzewko: klikasz ENR
klikasz ENR 6.2-5
to jet TRANSIT ROUTES nad PL
... z własnych obserwacji dodam ze większość dalekich rejsów z poludniowo-zachodniej europy [Francja, Niemcy, Hiszpania, Portugalia, Szwajcaria] na Daleki Wschód lata po kanałach UT711, UN869.
dodam jeszcze link do stronki która bardzo dokładnie pokazuje najkrótsza drogę np z FRA do HKG
http://gc.kls2.com/cgi-bin/gc?PATH=f...OR=&MAP-STYLE=
i z Frankfurtu do Tokyo
http://gc.kls2.com/cgi-bin/gc?PATH=f...avy&MAP-STYLE=
to sa trasy rzędu 10000 km...
gdyby Rosja zamknęła swoją przestrzeń powietrzną airlinersy miały by do wyboru 2 trasy
- pierwsza nad biegunem N odpada z 2 powodów: około 50% dłuższa droga [ciężko ominąć największy kraj na świecie z licznymi półwyspami i wysepkami] oraz brak lotnisk na których można by było awaryjnie lądować no i oczywiście prawie "0" zaludnienie :P
- druga mocno prawdopodobna i jedynie słuszna: kierunek na S i loty nad Turcja, Iranem, Afganistanem i Chinami
gorące tereny dlatego wolałbym wtedy lecieć przez USA
samoloty z okolic Australii również musiałby mocno nałożyć drogi !
efekt: drastyczny wzrost cen biletów lotniczych na takich rejsach !
na koniec: w lutym Rosja po konsultacji z UE podjęła decyzje o wstrzymaniu lotów do Unii Europejskiej dla dziewięciu przewoźników z Rosji, w tym Tatarstan, Gazpromawia i Łukoil.
powód: względy bezpieczeństwa ! europejskie linie lotnicze tez naruszają zasady nad terytorium Rosji i to wydaje sie być jedyny sensowny powód zamknięcia "nieba" dla UE.
każdy inny z polityczno-ekonomicznego punktu widzenia jest bez sensu...
pozdro
savvy
Zakładki