Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1
    moni-makaroni
    Goście

    Domyślnie Drogi powietrzne nad terytorium Rosji - kilka pytań od laika


    Polecamy

    Witam, wielki ze mnie laik, dlatego też kieruję pytania do bardziej wykształconych w temacie

    Jestem studentką dziennikarstwa i piszę artykuł prasowy dotyczący głównie stosunków lotniczych między Europą a Rosją. Na większość prostszych zagadnień udało mi się znaleźć odpowiedź bądź na forum bądź w sieci.

    Mam jednak problem z zagadnieniem korytarzy powietrznych prowadzących z Europy na Daleki Wschód (Pekin, Tokio) przez i z pominięciem terytorium Rosji. Czy są gdzieś dostępne bardziej schematyczne mapki dróg powietrznch całej Europy i Azji? Chodzi mi o główne trasy przelotowe największych linii lotniczych.

    Ciekawi mnie też pytanie, co by się stało gdyby Rosja zamknęła dla Europy swoją przestrzeń powietrzną? Jaką trasą – najtańszą i najkrótszą - mogłyby się odbywać loty z europejskich stolic do Tokio, Seulu,Pekinu, jakie państwo mogłoby na tym skorzystać i stać się ważnym punktem tranzytowym? I jeszcze jedno - czy przewoźnicy z UE walczą jako całośc z rosyjską konkurencją na tych trasach?

    będę wdzięczna za jakąkolwiek pomoc/ wskazówki itd, itp

    Monika
    Ostatnio edytowane przez Staford ; 02-01-2011 o 10:43

  2. #2
    Awatar savvy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Oborniki Śląskie

    Domyślnie

    cześć...
    ciekawy temat!
    juz teraz proszę o publikacje tego textu na naszyn forum

    poniżej podaje namiar na mapę tranzytu nad polska

    http://www.ais.pata.pl/
    lewe menu: klikasz e-AIP Polska
    musisz sie zarejstrowac
    lewe drzewko: klikasz ENR
    klikasz ENR 6.2-5

    to jet TRANSIT ROUTES nad PL

    ... z własnych obserwacji dodam ze większość dalekich rejsów z poludniowo-zachodniej europy [Francja, Niemcy, Hiszpania, Portugalia, Szwajcaria] na Daleki Wschód lata po kanałach UT711, UN869.

    dodam jeszcze link do stronki która bardzo dokładnie pokazuje najkrótsza drogę np z FRA do HKG
    http://gc.kls2.com/cgi-bin/gc?PATH=f...OR=&MAP-STYLE=

    i z Frankfurtu do Tokyo

    http://gc.kls2.com/cgi-bin/gc?PATH=f...avy&MAP-STYLE=

    to sa trasy rzędu 10000 km...

    gdyby Rosja zamknęła swoją przestrzeń powietrzną airlinersy miały by do wyboru 2 trasy
    - pierwsza nad biegunem N odpada z 2 powodów: około 50% dłuższa droga [ciężko ominąć największy kraj na świecie z licznymi półwyspami i wysepkami] oraz brak lotnisk na których można by było awaryjnie lądować no i oczywiście prawie "0" zaludnienie :P
    - druga mocno prawdopodobna i jedynie słuszna: kierunek na S i loty nad Turcja, Iranem, Afganistanem i Chinami

    gorące tereny dlatego wolałbym wtedy lecieć przez USA

    samoloty z okolic Australii również musiałby mocno nałożyć drogi !

    efekt: drastyczny wzrost cen biletów lotniczych na takich rejsach !

    na koniec: w lutym Rosja po konsultacji z UE podjęła decyzje o wstrzymaniu lotów do Unii Europejskiej dla dziewięciu przewoźników z Rosji, w tym Tatarstan, Gazpromawia i Łukoil.
    powód: względy bezpieczeństwa ! europejskie linie lotnicze tez naruszają zasady nad terytorium Rosji i to wydaje sie być jedyny sensowny powód zamknięcia "nieba" dla UE.
    każdy inny z polityczno-ekonomicznego punktu widzenia jest bez sensu...

    pozdro

    savvy
    TRZ -> [UN869_UN871_UL616]
    FZ50, N50, Nikon L2
    Yukon Futurus 16x50, ZRT-460M
    www.phonescoping.eu


  3. #3
    Awatar savvy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Oborniki Śląskie

    Domyślnie Re: drogi powietrzne nad terytorium Rosji - kilka pytań od l

    Cytat Zamieszczone przez moni-makaroni
    I jeszcze jedno - czy przewoźnicy z UE walczą jako całośc z rosyjską konkurencją na tych trasach?
    przewoznicy walcza generalnie miedzy sobą...nie ma tu podzialu na UE i Rosję...
    walka o klienta odbywa sie bezposrednio dla danego połacznia...
    np rejs moskwa-genewa o 10:20 na moim punktem TRZ leci Rosyjski Aeroflot a 10 minut pozniej Swiss Air

    watpie zeby obie maszyny byly pelne

    savvy
    TRZ -> [UN869_UN871_UL616]
    FZ50, N50, Nikon L2
    Yukon Futurus 16x50, ZRT-460M
    www.phonescoping.eu


  4. #4
    Awatar mick

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Luxemburg/Bolesławiec/Wrocław

    Domyślnie Re: drogi powietrzne nad terytorium Rosji - kilka pytań od l

    Cytat Zamieszczone przez moni-makaroni
    Mam jednak problem z zagadnieniem korytarzy powietrznych prowadzących z Europy na Daleki Wschód (Pekin, Tokio) przez i z pominięciem terytorium Rosji. Czy są gdzieś dostępne bardziej schematyczne mapki dróg powietrznch całej Europy i Azji? Chodzi mi o główne trasy przelotowe największych linii lotniczych.

    Monika
    witam
    tez mnie ten temat od dawna ciekawi i nie daje spokoju. moze zaciekawi cie takie zjawisko: z moich obserwacji wynika że są linie które sa bardziej preferowane przez Rosję niz inne, np:
    - trasa Pekin-Monachium: po 17.30 ląduje Lufthansa i Air China. Lufthansa z reguły leci bardziej z połnocy po up861, a Air China po un869/ut711 - z nad Rosji.
    - trasa Frankfurt - Hongkong: Lufthansa takze leci najpierw bardziej na połnoc, albo wrecz odwrotnie - nad Czechami i Słowacja - chyba w celu ominiecia jak najwiekszego kawałka Rosji. Natomiast chinskie (czy z Honkgongu) linie Cathay Pacific - leca po un869 - i dalej nad Rosja.

    Nie jest to reguła bo czasem i Lufthansa i Swiss (do Tokio) poleci po un869 i dalej nad Rosja, zamiast przez Finlandie i Morze Arktyczne.
    UL986, UP861, UP733, UN869, LASIS-DIBED

  5. #5
    moni-makaroni
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    witam i dziękuję za wszystkie wskazówki i odpowiedzi

    savvy-

    co do artykułu to nie wiem czy w ogóle będzie nadawał się do publikacji,a le jeśli już powstanie w jakimś przyzwoitym kształcie to oczywiście się nim podzielę
    dziękuję za wszystki wskazówki- szczególnie mapki się przydały i te ewentualne trasy przelotów po zamknięciu rosyjskiej przestrzenii

    mick-
    Cytat Zamieszczone przez mick
    z moich obserwacji wynika że są linie które sa bardziej preferowane przez Rosję niz inne, np:
    - trasa Pekin-Monachium: po 17.30 ląduje Lufthansa i Air China. Lufthansa z reguły leci bardziej z połnocy po up861, a Air China po un869/ut711 - z nad Rosji.
    - trasa Frankfurt - Hongkong: Lufthansa takze leci najpierw bardziej na połnoc, albo wrecz odwrotnie - nad Czechami i Słowacja - chyba w celu ominiecia jak najwiekszego kawałka Rosji. Natomiast chinskie (czy z Honkgongu) linie Cathay Pacific - leca po un869 - i dalej nad Rosja.
    jeśli na tym pomyśleć - to być może ma to jakiś związek z dużymi opłatami lotniczymi jakie Rosja (niezgodnie z międzynarodowymi standardami) nakłada na przewoźników latających nad jej terytorium. Być moze opłaty te wyższe są dla europejksich niż dla azjatyckich linii - dlatego starają się one wybierać trasy z jaknajwiększym ominięciem Rosji. Ale doprawdy nie wiem czy może mieć to jakiś związek być moze przkonamy się w 2013 roku bo na wtedy Rosja zapowiada likwidację swoich podatków lotniczych.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •