Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
  1. #1
    Awatar martin225

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie Cóż to mogło być?


    Polecamy

    Dzisiaj jakąś godzinkę temu czyli o 18:30 po UN744 mknie dwusilnikowy samolot pasażerski. Leci z północy na południe. Wyglądał na Boeinga 767-300 lub 777-200 linii Alitalia ale nie jestem pewny. Nie zdążyłęm zabrać sprzętu. Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu tego lotu. Z góry dziękuję za pomoc
    Bushnell Legacy 10-22x60, luneta Yukon 6-100x100


  2. #2

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland

    Domyślnie

    B777 - Alitalia // AZ785 // NRT-FCO
    Every dog has his day..
    Pzdr, Ace

  3. #3
    Awatar martin225

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Czyli jednak dobrze mi się wydawało. Dzięki acekarol
    Bushnell Legacy 10-22x60, luneta Yukon 6-100x100


  4. #4
    Awatar Tusha

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Gostyń (Górny Śląsk)

    Domyślnie

    Dodam tylko że leciał po UM984 a nie UN744

  5. #5
    Awatar Joorek

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Sosnowiec

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tusha
    Dodam tylko że leciał po UM984 a nie UN744
    Otóż leciał na UN744.

  6. #6
    Awatar martin225

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Jestem pewny, że leciał na UN744. Zgadzam się z Joorkiem. Troszkę znam się na korytarzach powietrznych.
    Bushnell Legacy 10-22x60, luneta Yukon 6-100x100


  7. #7
    Awatar Joorek

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Sosnowiec

    Domyślnie

    Martin225 - polecam Ci rozeznać się w rozkładzie dla tej drogi lotniczej - naprawde moze sie czasem przydać: http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.php?t=1108 (trzeci rozkład od góry).

  8. #8
    Awatar petter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT/R.Śl

    Domyślnie

    Czy Ruda Śląska nie jest za daleko na UM984 ?? Mogę się mylić... proszę o odpowiedź

    Pozdrawiam
    Piotrek
    Pozdrawiam,
    Piotrek

  9. #9
    Awatar Joorek

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Sosnowiec

    Domyślnie

    To zależy. Jeżeli dysponujesz sprzętem do obserwacji z przybliżeniem minimum 20x, to nie ma problemu w identyfikacji samolotów.

  10. #10
    Bluexeon
    Goście

    Domyślnie

    Mam takie pytanko. Jakie rozmiary mają korytarze powietrzene ( dług x szer ) i na jakiej wysokości sie mieszczą??

  11. #11
    Awatar Tusha

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Gostyń (Górny Śląsk)

    Domyślnie

    A to sorry nie widziałem go. Nigdy nie widziałem Alitalii na UN744. Mam go w zenicie więc trudno pomylić mi go z UM984 który mam na wschodzie. Może jeszcze JAL i Air China zaczną latać po UN744?

  12. #12
    Awatar martin225

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    [quote="petter"]Czy Ruda Śląska nie jest za daleko na UM984 ?? Mogę się mylić... proszę o odpowiedź

    Zgadza się. UM984 znajduje się na wschód od Rudy Śląskiej. UM984 przechodzi dokładnie gdzieś nad Ligotą (Panewnikami) moze nawet jeszcze dalej na wschód.
    Bushnell Legacy 10-22x60, luneta Yukon 6-100x100


  13. #13
    Awatar Tusha

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Gostyń (Górny Śląsk)

    Domyślnie

    [quote="martin225"]
    Cytat Zamieszczone przez petter
    Czy Ruda Śląska nie jest za daleko na UM984 ?? Mogę się mylić... proszę o odpowiedź

    Zgadza się. UM984 znajduje się na wschód od Rudy Śląskiej. UM984 przechodzi dokładnie gdzieś nad Ligotą (Panewnikami) moze nawet jeszcze dalej na wschód.
    Owszem dużo dalej na wschód. Troche dalej na wschód od Tychów.

  14. #14

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EPWW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bluexeon
    Mam takie pytanko. Jakie rozmiary mają korytarze powietrzene ( dług x szer ) i na jakiej wysokości sie mieszczą??
    Drogi ATS (tylko na poludniu kraju, do tego tylko 4 sztuki) po 15 km szerokosci. Wysokosci od 9500ft to 28500ft. Drogi RNAV (zdecydowana wiekszosc) po 10NM szerokosci i do gornej granicy FIRu (46000ft). Dlugosc przerozna.

  15. #15
    Bluexeon
    Goście

    Domyślnie

    Dziękuje za odpowiedź. Hm, z odpowiedzi wnioskuje że, jeśli chodzi o wysokość to w zasadzie samoloty mogą latać jak chcą ( przedział 9500-28500 ft ). Jeszcze takie pytanie pomocnicze. Gdzie mógłbym zdobyć odpowiednią wiedzę, książki, konkretne storny w internecie czy coś innego??

  16. #16

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    EPWW

    Domyślnie

    Te wysokosci to wlasciwie sa poziomu lotu 9500ft = FL95, itd.
    Samoloty moga latac wlasciwie od FL95 do FL460 (a nie FL285 - to granica dolnej przestrzeni powietrznej), ale nie tak zupelnie jak sobie chca. Istnieja pewne ograniczenia dotyczace statkow powietrznych wykonujacych loty w przestrzeni kontrolowanej, ale generalnie, jesli jest to samolot wykonujacy lot IFR, posiadajacy wszelkie wymagane wyposazenie, to jest uprawniony do latania na wszystkich wysokosciach. Oczywiscie w granicach zezwolen wydawanych przez ATC.

    A co do uzupelnienia to wprowadzilem Cie nieco w blad, poniewaz wlasciwie to drogi lotnicze nie rozciagaja od FL95 do FL460, a raczej od FL95 do FL285 i od FL285 do FL460, z tym ze te drogi wyzsze czesto pokrywaja sie z tymi nizszymi, a ich nazwy roznia sie tym, ze ta wyzej ma literke "U" przed nazwa drogi.
    Uff, mam nadzieje, ze to zrozumiale co napisalem, przynajmniej po czesci.
    Co do zdobywania wiedzy to polecam strone http://www.eurocontrol.eu
    Do tego Dokumenty: PL-4444 (jesli chodzi o konstrukcje przestrzeni to rozdzial pierwszy;-), RMI 414, RMI 415, AIP Polska (na stronie www.pata.pl mozna poczytac wersje online chyba), INOP ACC WA - niestety, nie wiem czy gdziekolwiek dostaniesz INOP.

    ps. RMI - rozporzadzenie ministra infrastruktury

  17. #17
    Bluexeon
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzięki za informację, faktycznie znalazłem już prawie wszytskie podane dokumenty oprócz INOP ACC WA.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •